abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 12:56:06 #151
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95439054
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:48 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Als je creatief bent kan je best met het spelletje modern warfare iemand doden hoor. :9 Ik vind het trouwens helemaal niet zo gek dat Tristan een wapenvergunning kon krijgen.
Ik wel.... Tristan heeft al eerder te maken gehad met een wapendelict. Tristan was ook gedwongen opgenomen in een psychiatrische instelling. Beide zaken waren van tevoren bekend, dus niks achteraf gelul. Justitie en de schietvereniging waar Tristan lid van was hebben gefaald.
quote:
Achteraf is het altijd makkelijker te concluderen dat zo iemand nooit een wapenvergunning had mogen krijgen, maar ik denk dat er genoeg mensen met een vergelijkbaar profiel ook gewoon de schietsport beoefenen zonder dat ze ooit iemand overhoop zullen knallen.
Vergelijkbaar profiel? Wapendelicten en gedwongen opnames?
quote:
Een beetje relativeren kan nooit kwaad en m.i. moet een incident als dit nooit aanleiding zijn voor verscherping van de regelgeving, of het nou gaat om spellen of wapens.
Eens, misschien ga ik ook wel te ver door te stellen dat de schietsport afgeschaft moet worden. Echter de procedure rondom wapenvergunningen mogen van mij wel aangescherpt worden.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:56:10 #152
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95439058
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:52 schreef SosuaCafe het volgende:
Als hij een ziekelijke facinatie voor deze game

Postal

of deze

ok dan gaan er wel alarmbellen rinkelen, maar COD. Tsja dat begrijp ik niet.
Nou ja, dat ene airport level is natuurlijk wel een beetje grof.
O)))
  woensdag 13 april 2011 @ 13:09:59 #153
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95439550
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:56 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik wel.... Tristan heeft al eerder te maken gehad met een wapendelict. Tristan was ook gedwongen opgenomen in een psychiatrische instelling. Beide zaken waren van tevoren bekend, dus niks achteraf gelul. Justitie en de schietvereniging waar Tristan lid van was hebben gefaald.

[..]

Vergelijkbaar profiel? Wapendelicten en gedwongen opnames?

[..]

Eens, misschien ga ik ook wel te ver door te stellen dat de schietsport afgeschaft moet worden. Echter de procedure rondom wapenvergunningen mogen van mij wel aangescherpt worden.
Dat van het wapendelict heb ik even gemist hoor, maar dat van de gedwongen opname vind ik wel achteraf praat. De menselijke psyche is complex en dat je ooit opgenomen bent betekent niet dat je de rest van je leven als tikkende tijdbom beschouwd moet worden. Ik denk dat zo'n psychologische test waar sommigen het over hebben vrij weinig uit gaat halen.

Sowieso is elke keer dat iemand anderen neerschiet een keer te veel, dus mensen krijgen gelijk de neiging om van alles te doen om te voorkomen dat het weer gebeurt. Echter zullen we moeten accepteren dat het niet te voorkomen is. Zo'n incident is zeldzaam, maar het is onvermijdelijk dat het gebeurt.
pi_95440050
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:09 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dat van het wapendelict heb ik even gemist hoor, maar dat van de gedwongen opname vind ik wel achteraf praat. De menselijke psyche is complex en dat je ooit opgenomen bent betekent niet dat je de rest van je leven als tikkende tijdbom beschouwd moet worden. Ik denk dat zo'n psychologische test waar sommigen het over hebben vrij weinig uit gaat halen.

Sowieso is elke keer dat iemand anderen neerschiet een keer te veel, dus mensen krijgen gelijk de neiging om van alles te doen om te voorkomen dat het weer gebeurt. Echter zullen we moeten accepteren dat het niet te voorkomen is. Zo'n incident is zeldzaam, maar het is onvermijdelijk dat het gebeurt.
dat wapendelict ging volgens mij om een luchtbuks op straat waar hij zichzelf of iemand anders mee in zn voet schoot
  woensdag 13 april 2011 @ 13:25:52 #155
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95440124
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:09 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nee maar een wapenvergunning geven is ook alles behalve verstandig.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:28:10 #156
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95440219
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:24 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

dat wapendelict ging volgens mij om een luchtbuks op straat waar hij zichzelf of iemand anders mee in zn voet schoot
Oow, ook weer gewoon opgeklopt dus.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:25 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee maar een wapenvergunning geven is ook alles behalve verstandig.
Dat is dus beschouwen als een tikkende tijdbom. In Nederland mag je gewoon de schietsport beoefenen dus ik zie niet in waarom iemand die ooit opgenomen is opeens dat recht ontzegd zou moeten worden. Zou hij ook niet meer met zware machines mogen werken en geen rijbewijs mogen hebben?
  woensdag 13 april 2011 @ 13:36:26 #157
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95440528
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:28 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Oow, ook weer gewoon opgeklopt dus.
Nu bagataliseer je gewoon. Het is gewoon een wapendelict, niks meer en niks minder. Een delict waaruit blijkt dat hij niet om kan gaan met wapens.
quote:
[..]

Dat is dus beschouwen als een tikkende tijdbom. In Nederland mag je gewoon de schietsport beoefenen dus ik zie niet in waarom iemand die ooit opgenomen is opeens dat recht ontzegd zou moeten worden. Zou hij ook niet meer met zware machines mogen werken en geen rijbewijs mogen hebben?
Nu doe je net alsof iedereen mag schieten.... en dat is natuurlijk niet zo. En hoe kom je erbij dat lid worden van een schietvereniging een recht is :?
  woensdag 13 april 2011 @ 13:39:59 #158
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_95440636
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 13 april 2011 @ 13:40:15 #159
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95440644
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:36 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nu bagataliseer je gewoon. Het is gewoon een wapendelict, niks meer en niks minder. Een delict waaruit blijkt dat hij niet om kan gaan met wapens.
Ik ben een keer opgepakt met een bb gun. Ben ik nu een gevaar voor mezelf en de mensen om me heen?

quote:
[..]

Nu doe je net alsof iedereen mag schieten.... en dat is natuurlijk niet zo. En hoe kom je erbij dat lid worden van een schietvereniging een recht is :?
Het is geen algemeen mensenrecht, maar normaalgesproken heb je daar gewoon recht op ja. Net als dat je lid mag worden van een voetbal- of karatevereniging. Voor mij hoef je voor lidmaatschap van een schietvereniging niet veel strenger beoordeeld te worden.
pi_95440668
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:36 schreef -Techno- het volgende:

[..]

[..]

in principe mag dus wel iedereen schieten, ligt er alleen aan met wat voor wapen.. kan me niet voorstellen dat je voor een boog een vergunning moet hebben.

en idd een wapendelict waaruit blijkt dat hij niet met wapens om kan gaan.
pi_95440715
@ rechtse hippie: heb jij dan ook jezelf of iemand anders verwond met je bb-gun? bezit en gebruik zijn toch 2 verschillende dingen
  woensdag 13 april 2011 @ 13:43:58 #162
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95440783
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik ben een keer opgepakt met een bb gun. Ben ik nu een gevaar voor mezelf en de mensen om me heen?
Neen, in mijn ogen kom je slechts niet meer in aanmerking voor een wapenvergunning.
quote:
[..]

Het is geen algemeen mensenrecht, maar normaalgesproken heb je daar gewoon recht op ja. Net als dat je lid mag worden van een voetbal- of karatevereniging. Voor mij hoef je voor lidmaatschap van een schietvereniging niet veel strenger beoordeeld te worden.
Nee dat recht heb je niet. Dat recht kan je verdienen door aan te tonen dat je rijp genoeg bent voor de sport. Maar begrijp ik nou goed dat als het aan jouw lag, een wapenvergunning net zo makkelijk te halen moet zijn dan een voetbal?
pi_95440882
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:43 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Neen, in mijn ogen kom je slechts niet meer in aanmerking voor een wapenvergunning.

[..]

Nee dat recht heb je niet. Dat recht kan je verdienen door aan te tonen dat je rijp genoeg bent voor de sport. Maar begrijp ik nou goed dat als het aan jouw lag, een wapenvergunning net zo makkelijk te halen moet zijn dan een voetbal?
ik denk dat hij het lidmaatschap va nde schietvereniging bedoelt en niet de wapenvergunning.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:46:28 #164
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95440891
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:42 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
@ rechtse hippie: heb jij dan ook jezelf of iemand anders verwond met je bb-gun? bezit en gebruik zijn toch 2 verschillende dingen
Nou ik heb wel op iemand geschoten (en ben er zelf ook mee beschoten), maar de balletjes waren wat te zwak om over een verwonding te spreken.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:43 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dan ben ik blij dat jij die vergunningen niet afgeeft.

quote:
[..]

Nee, het lidmaatschap van een schietvereniging moet net zo makkelijk te verkrijgen zijn als het lidmaatschap van een voetbalvereniging. Daarna kan je als je vaak genoeg gaat schieten een wapenvergunning krijgen, precies zoals het nu gaat dus.
pi_95440929
jah totdat je zo'n balletje in iemands oog schiet...
  woensdag 13 april 2011 @ 13:48:21 #166
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95440959
Ja dat moet je ook niet doen.
pi_95441015
nouja ik weet niet hoe goed jou skills zijn met een bb-gun maar een ongeluk zit in een klein hoekje. er zal ook vast wel op de verpakking staan dat je die dingen niet op mensen moet richten en afvuren, dus dat moet je eigenlijk ook niet doen
  woensdag 13 april 2011 @ 13:50:53 #168
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95441058
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nou ik heb wel op iemand geschoten (en ben er zelf ook mee beschoten), maar de balletjes waren wat te zwak om over verwonding te spreken.

[..]

Dan ben ik blij dat jij die vergunningen niet afgeeft.
Dude wtf :') Je gaat op anderen schieten met een bb gun en dan vindt je het gek dat ik je geen wapenvergunning zou verlenen 8)7 Figuren zoals jou zouden schietverenigingen juist moeten weren.

quote:
[..]

Nee, het lidmaatschap van een schietvereniging moet net zo makkelijk te verkrijgen zijn als het lidmaatschap van een voetbalvereniging.
Daarna kan je als je vaak genoeg gaat schieten een wapenvergunning krijgen, precies zoals het nu gaat dus.
Nee sorry dat is echt te makkelijk en gaat er bij mij echt niet in.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:52:01 #169
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95441103
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:48 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ja dat moet je ook niet doen.
Je moet sowieso niet schieten op andere mensen ongeacht het kaliber :')
  woensdag 13 april 2011 @ 13:55:55 #170
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95441256
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:49 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
nouja ik weet niet hoe goed jou skills zijn met een bb-gun maar een ongeluk zit in een klein hoekje. er zal ook vast wel op de verpakking staan dat je die dingen niet op mensen moet richten en afvuren, dus dat moet je eigenlijk ook niet doen
Ik kan geen Spaans lezen. :9 Trouwens volgens de gebruiksaanwijzing van een rotje moet je hem neerleggen aansteken met een aansteeklont en hard weglopen. Wie doet dat nou?

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:50 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dude wtf :') Je gaat op anderen schieten met een bb gun en dan vindt je het gek dat ik je geen wapenvergunning zou verlenen 8)7 Figuren zoals jou zouden schietverenigingen juist moeten weren.
Ja dat vind ik gek. Wat wil je dat ik zeg? Sorry?

quote:
[..]

Nee sorry dat is echt te makkelijk en gaat er bij mij echt niet in.
Zo werkt het anders wel en dat is al jarenlang zo. Gaat ook gewoon goed en het merendeel van de Nederlandse bevolking wist niet eens dat dat kon. Alleen wanneer 1 gek begint te schieten is het hele systeem fout en moet alles omgegooid worden. Dat gaat er bij mij nou niet in.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:52 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je moet sowieso niet schieten op andere mensen ongeacht het kaliber :')
Dat is nou kattenkwaad. Wil je me zeggen dat jij nooit iets hebt gedaan wat eigenlijk niet mocht?
pi_95441431
Ik kan geen Spaans lezen. Trouwens volgens de gebruiksaanwijzing van een rotje moet je hem neerleggen aansteken met een aansteeklont en hard weglopen. Wie doet dat nou?
nou ja een rotje zal niet zo snel iemand verwonden wanneer je hem in je hand houd aansteekt met een aansteker en weggooit (uiteraard niet richting mensen)

met een bb gun richtend op iemand anders schieten heeft een hogere trefkans
  woensdag 13 april 2011 @ 14:07:43 #172
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95441774
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:59 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik kan geen Spaans lezen. Trouwens volgens de gebruiksaanwijzing van een rotje moet je hem neerleggen aansteken met een aansteeklont en hard weglopen. Wie doet dat nou?
nou ja een rotje zal niet zo snel iemand verwonden wanneer je hem in je hand houd aansteekt met een aansteker en weggooit (uiteraard niet richting mensen)

met een bb gun richtend op iemand anders schieten heeft een hogere trefkans
Ik denk dat maar een heel klein deel van de BB gun gevechten eindigt in een ziekenhuisbezoek. Volgens mij kom je vaker op het bureau terecht. :9
  woensdag 13 april 2011 @ 14:08:56 #173
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_95441831
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:27 schreef Boldface het volgende:
Het vervelende aan de discussie over Tristan van der V is dat totaal irrelevante zaken over zijn gedrag nauwelijks nog te onderscheiden zijn van zaken die WEL relevant zijn.

Dat hij PVV stemde of boterhammen met pindakaas lekker vond, is totaal niet relevant. Dat hij dit gewelddadige computerspel speelde, is WEL relevant. Het gebeurt wel vaker dat mensen die dit soort games spelen, na verloop van tijd hun grip op de werkelijkheid kwijtraken. Er zijn diverse voorbeelden van schietpartijen waarbij de dader veelvuldig dit soort games speelde. En steeds wordt de discussie over het onderwerp weer weggewimpeld en loopt iedereen weg voor zijn verantwoordelijkheid; de game-ontwikkelaars voorop.
Welke van deze zinnen is correct:
a. Tristan van der V. is in een winkelcentrum gaan schieten, omdat hij heel veel CoD speelde.
b. Tristan van der V. speelde veel CoD, omdat hij gek was van wapens en geweld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:14:50 #174
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95442101
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:08 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Welke van deze zinnen is correct:
a. Tristan van der V. is in een winkelcentrum gaan schieten, omdat hij heel veel CoD speelde.
b. Tristan van der V. speelde veel CoD, omdat hij gek was van wapens en geweld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet gek van wapens en geweld maar ik heb ook veel CoD gespeeld. Dus dat zegt ook niets.
O)))
pi_95442287
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:56 schreef arucard het volgende:

[..]

Nou ja, dat ene airport level is natuurlijk wel een beetje grof.
Valt wel mee. En wat dan nog? Er zijn al tientallen spellen geweest waarbij je onschuldige pixels neer kon maaien. Ik snap niet waarom iedereen opeens zo over CoD valt. Zeker gezien dat gedeelte totaal niet grafisch is.
Conscience do cost.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:19:45 #176
7957 Chevalric
pi_95442344
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:14 schreef arucard het volgende:

[..]

Ik ben niet gek van wapens en geweld maar ik heb ook veel CoD gespeeld. Dus dat zegt ook niets.
Ik wilde het ook niet extrapoleren naar alle CoD spelers ;).
Maar in het geval van Tristan van der V. is het volgens mij aannemelijker dat hij CoD speelde doordat hij een fascinatie had voor wapens en geweld dan dat hij die fascinatie had doordat hij CoD speelde.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:20:28 #177
7957 Chevalric
pi_95442383
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:18 schreef ems. het volgende:

[..]

Valt wel mee. En wat dan nog? Er zijn al tientallen spellen geweest waarbij je onschuldige pixels neer kon maaien. Ik snap niet waarom iedereen opeens zo over CoD valt. Zeker gezien dat gedeelte totaal niet grafisch is.
En niet te vergeten dat je als speler de optie hebt om het level helemaal te skippen, of om gewoon niet te schieten.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:26:47 #178
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_95442695
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik speelde in het verleden met veel plezier Carmaggedon. Toch heb ik nooit de behoefte gevoeld om in mijn auto te stappen en wat voetgangers aan te rijden.
Ik wel. Gelukkig heb ik dan ook geen auto
  woensdag 13 april 2011 @ 14:27:32 #179
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_95442729
quote:

[..]

Alsof dergelijk drama niet in de gang was ten tijden van doom
pi_95442867
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik wel. Gelukkig heb ik dan ook geen auto
ik spring in de dierentuin altijd op krokodillen, 3 keer raden welk spel ik heb grijsgespeeld
  woensdag 13 april 2011 @ 14:33:30 #181
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95442982
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:55 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik kan geen Spaans lezen. :9 Trouwens volgens de gebruiksaanwijzing van een rotje moet je hem neerleggen aansteken met een aansteeklont en hard weglopen. Wie doet dat nou?

[..]

Ja dat vind ik gek. Wat wil je dat ik zeg? Sorry?
Van mij hoef je niks te zeggen.
quote:
[..]

Zo werkt het anders wel en dat is al jarenlang zo. Gaat ook gewoon goed en het merendeel van de Nederlandse bevolking wist niet eens dat dat kon. Alleen wanneer 1 gek begint te schieten is het hele systeem fout en moet alles omgegooid worden. Dat gaat er bij mij nou niet in.
Dat het nu zo werkt maakt het nog niet goed. En wat nou alles omgooien? Mensen die een wapenvergunning willen mogen best goed gescreend worden. Is nu eigenlijk ook de bedoeling maar het is niet goed geborgd. Dat blijkt wel na het incident.
quote:
[..]

Dat is nou kattenkwaad. Wil je me zeggen dat jij nooit iets hebt gedaan wat eigenlijk niet mocht?
Ik heb genoeg uitgespookt maar ben nooit zo dom geweest om een op een persoon te schieten. Ondanks alle shooters die ik heb gespeeld :D
En weer begin je met te bagataliseren, op iemand schieten is geen kattekwaad.
pi_95443038
gangrapen is kattekwaad
pi_95443446
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:27 schreef fs180 het volgende:

[..]

Alsof dergelijk drama niet in de gang was ten tijden van doom
ehm, ja?
Conscience do cost.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:44:13 #184
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95443499
quote:

[..]

Omdat CoD relatief bekend is bij de grote massa. Maar wat bedoel je met totaal niet grafisch?
  woensdag 13 april 2011 @ 14:46:02 #185
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95443579
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:33 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Van mij hoef je niks te zeggen.
:)

quote:
[..]

Dat het nu zo werkt maakt het nog niet goed. En wat nou alles omgooien? Mensen die een wapenvergunning willen mogen best goed gescreend worden. Is nu eigenlijk ook de bedoeling maar het is niet goed geborgd. Dat blijkt wel na het incident.
Het is niet goed omdat het nu zo werkt, het is goed omdat het zo werkt en het nooit problemen heeft gegeven. Tuurlijk mag je best gescreend worden, maar je kan het ook overdrijven en als jij vindt dat iemand geen wapenvergunning mag krijgen omdat hij een keer is opgenomen en iemand met een luchtbuks heeft beschoten overdrijf je in mijn ogen.

Ik begrijp trouwens ook niet helemaal wat voorkomen had moeten worden als Tristan geen wapenvergunning had. Het wapen dat hij gebruikte had hij geen vergunning voor aangezien je helemaal geen vergunning voor automatische wapens kan krijgen in Nederland.

quote:
[..]

Ik heb genoeg uitgespookt maar ben nooit zo dom geweest om een op een persoon te schieten. Ondanks alle shooters die ik heb gespeeld :D
En weer begin je met te bagataliseren, op iemand schieten is geen kattekwaad.
Ik bagatelliseer omdat jij overdrijft. Jij weet net zo goed als ik dat vele jochies BB gun gevechten hebben gehouden. Openbaar brandstichting is ook een ernstig misdrijf, maar is onder het mom 'fikkie stoken' ook gewoon kattenkwaad.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:49:21 #186
67174 Dos37
Come on Twente
pi_95443719
Verbieden die gewelddadige spelen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_95443751
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:44 schreef -Techno- het volgende:

[..]
Maar wat bedoel je met totaal niet grafisch?
Dat de mensen die je in het bewuste level kan schieten ook slechts "een keertje kan schieten" en dan liggen ze gewoon dood, klaar op de grond. In het verleden is het slachten van mensen al veel explicieter en bloediger gedaan dan dit. Dat je een optie kreeg om het level te skippen vond ik dan ook nogal kinderachtig.
Conscience do cost.
  woensdag 13 april 2011 @ 14:56:33 #188
7957 Chevalric
pi_95444038
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef Dos37 het volgende:
Verbieden die gewelddadige spelen.
Dank je, nu mag ik deze eindelijk een keer gebruiken:
pi_95444185
Opmerkelijk nieuws zeg... :Z

Dat is zoiets als pyromaan speelde veel met lucifers. Hacker hield van programmeren. Meth cook postte op chemieforums. Dierenrechtenactivist was vegetariër. etc...

Cause -> effect
  woensdag 13 april 2011 @ 15:02:33 #190
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95444295
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

:)

[..]

Het is niet goed omdat het nu zo werkt, het is goed omdat het zo werkt en het nooit problemen heeft gegeven. Tuurlijk mag je best gescreend worden, maar je kan het ook overdrijven en als jij vindt dat iemand geen wapenvergunning mag krijgen omdat hij een keer is opgenomen en iemand met een luchtbuks heeft beschoten overdrijf je in mijn ogen.
En hier verschillen wij dus van mening. Is prima verder.
quote:
Ik begrijp trouwens ook niet helemaal wat voorkomen had moeten worden als Tristan geen wapenvergunning had. Het wapen dat hij gebruikte had hij geen vergunning voor aangezien je helemaal geen vergunning voor automatische wapens kan krijgen in Nederland.
Drogreden. Mijn zwager zit op een schietvereniging en schiet zelf met een diemaco c8. Dat ding kan je alleen kopen als single shot. Echter met wat eenvoudige aanpassingen (vijlen) kan je het wapen eenvoudig volautomatisch laten schieten. Heel veel mensen op de schietvereniging weten hoe het werkt dus het argument dat je aanhaalt klopt gewoon niet. Mijn zwager heeft een vergunning voor een wapen dat niet automatisch mag schieten, echter de realiteit is anders en het wapen kan wel degelijk automatisch schieten.
Het feit dat Tristan met een automatisch wapen schiet hoeft niet per definitie te betekenen dat hij een ander wapen heeft gebruikt.
quote:
[..]

Ik bagatelliseer omdat jij overdrijft. Jij weet net zo goed als ik dat vele jochies BB gun gevechten hebben gehouden. Openbaar brandstichting is ook een ernstig misdrijf, maar is onder het mom 'fikkie stoken' ook gewoon kattenkwaad.
Niet volgens de wet, en als het om wapens gaat mag de wet best streng zijn imho.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:04:44 #191
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95444379
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat de mensen die je in het bewuste level kan schieten ook slechts "een keertje kan schieten" en dan liggen ze gewoon dood, klaar op de grond. In het verleden is het slachten van mensen al veel explicieter en bloediger gedaan dan dit. Dat je een optie kreeg om het level te skippen vond ik dan ook nogal kinderachtig.
De betreffende scene was wel grafisch dus (niet grafisch is in mijn ogen text based). Dat het lang niet zo erg is als in anderen spellen, dat ben ik met je eens.
pi_95444786
Ik vraag me af of dat luchtbuks voorval wel helemaal klopt. Paar vrienden spelen met een luchtbuks, en iemand wordt geraakt. Wat zeg je dan als de politie je tegenhoudt? "Hij heeft in m'n been geschoten"? of "M'n eigen fout, ben lomp geweest, ging plots af, in m'n been"
  woensdag 13 april 2011 @ 15:15:35 #193
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95444812
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:02 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En hier verschillen wij dus van mening. Is prima verder.

[..]

Drogreden. Mijn zwager zit op een schietvereniging en schiet zelf met een diemaco c8. Dat ding kan je alleen kopen als single shot. Echter met wat eenvoudige aanpassingen (vijlen) kan je het wapen eenvoudig volautomatisch laten schieten. Heel veel mensen op de schietvereniging weten hoe het werkt dus het argument dat je aanhaalt klopt gewoon niet. Mijn zwager heeft een vergunning voor een wapen dat niet automatisch mag schieten, echter de realiteit is anders en het wapen kan wel degelijk automatisch schieten.
Het feit dat Tristan met een automatisch wapen schiet hoeft niet per definitie te betekenen dat hij een ander wapen heeft gebruikt.
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij gebruikte Tristan geen wapen waar hij een vergunning voor had, anders zouden ze dat wel hebben bericht lijkt me.

quote:
[..]

Niet volgens de wet, en als het om wapens gaat mag de wet best streng zijn imho.
De wet kent geen kattenkwaad. Ik ben het met je eens dat dat een goede zaak is.
pi_95444845
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:15 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar volgens mij gebruikte Tristan geen wapen waar hij een vergunning voor had, anders zouden ze dat wel hebben bericht lijkt me.

[..]

Dat zijn ze nog steeds aan het onderzoeken. :')
  woensdag 13 april 2011 @ 15:24:20 #195
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95445191
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat zijn ze nog steeds aan het onderzoeken. :')
Oke dan heeft hij het wapen mogelijk danzij zijn wapenvergunning kunnen regelen. Nog steeds vind ik het te makkelijk om achteraf maar te zeggen "hij had nooit een vergunning mogen hebben".
pi_95445348
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:24 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Oke dan heeft hij het wapen mogelijk danzij zijn wapenvergunning kunnen regelen. Nog steeds vind ik het te makkelijk om achteraf maar te zeggen "hij had nooit een vergunning mogen hebben".
Idd. Ik denk dat maar weinig mensen, als ze hem op vrijdag hadden gesproken, hadden bedacht: "We moeten de politie bellen want die jongen staat op knappen!!11!!1!"

De realiteit is dat gasten zoals Tristan helemaal niet zo heel veel anders zijn dan wij, maar dat de meeste mensen dat niet willen of kunnen accepteren. Zo iemand MOET een monster zijn, die liefst psychotisch was door pillen en slaapgebrek, zodat ie zelf ook kan bevestigen dat ie tijdelijk een onmenselijk monster was die in de verste verte niet lijkt op een normaal mens.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:46:50 #197
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95446389
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:24 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dat had hij ook nooit mogen hebben. Een wapendelict verleden in combinatie met een gedwongen opname in een psychiatrische instelling: die ga je simpelweg geen vergunning geven. Dergelijke figuren hoor je gewoon te weren op een schietvereniging. Veruit de meeste voorzitters van schietverenigingen zullen het met me eens zijn.
En nee natuurlijk zie je niet aan de buitenkant hoe iemand in elkaar zit, daarom mag de procedure voor een wapenvergunning aangescherpt worden. Een voorzitter beslist nu of iemand geschikt is voor een vergunning. Daar zijn die mensen imho niet voor opgeleid.
Iedereen kan wel roepen, ja achteraf praten is makkelijk. Ja natuurlijk is dat zo, echter de feiten rondom Tristan waren allang bekend en de schietvereniging had daar ook bekend mee moeten zijn. Dat dat niet het geval was laat zien dat de huidige procedure niet toereikend is.
pi_95446593
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:46 schreef -Techno- het volgende:
En nee natuurlijk zie je niet aan de buitenkant hoe iemand in elkaar zit, daarom mag de procedure voor een wapenvergunning aangescherpt worden. Een voorzitter beslist nu of iemand geschikt is voor een vergunning. Daar zijn die mensen imho niet voor opgeleid.
Iedereen kan wel roepen, ja achteraf praten is makkelijk. Ja natuurlijk is dat zo, echter de feiten rondom Tristan waren allang bekend en de schietvereniging had daar ook bekend mee moeten zijn. Dat dat niet het geval was laat zien dat de huidige procedure niet toereikend is.
Zou die vader nu wel lid mogen blijven, die heeft de problemen met Tristan ook schijnbaar nooit aan gekaart bij de club.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:54:49 #199
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95446810
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:46 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat had hij ook nooit mogen hebben. Een wapendelict verleden in combinatie met een gedwongen opname in een psychiatrische instelling: die ga je simpelweg geen vergunning geven. Dergelijke figuren hoor je gewoon te weren op een schietvereniging. Veruit de meeste voorzitters van schietverenigingen zullen het met me eens zijn.
En het punt is nu juist dat achteraf dit een ernstig wapendelict was terwijl het daarvoor gewoon een akkefietje met een luchtbuks was. Ik kan best begrijpen dat de voorzitter de vergunning gewoon heeft afgegeven.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:57:21 #200
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95446949
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:54 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

En het punt is nu juist dat achteraf dit een ernstig wapendelict was terwijl het daarvoor gewoon een akkefietje met een luchtbuks was. Ik kan best begrijpen dat de voorzitter de vergunning gewoon heeft afgegeven.
Justitie heeft dan ook verzaakt om de gedwongen opname te melden bij de betreffende voorzitter. Hoe kan dat? De huidige regelgeving is toch goed volgens jou?
En dat zogenaamde akkefietje laat wel mooi zien dat hij niet op een verantwoordelijke manier met wapens om kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')