abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:21:24 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95419300
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 17:50 schreef Boldface het volgende:

[..]

En met dit soort stopzinnetjes wordt de discussie over gewelddadige computergames steeds weer in de kiem gesmoord.
En terecht, want die games zijn NOOIT de oorzaak.

De persoon is de oorzaak. Altijd.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:24:27 #102
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95419522
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:10 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik speel dat soort games sowieso niet, maar als je het maar vaak genoeg doet, groeit de kans dat je ook in het echt gewelddadiger bent. De invloed van dit soort games is allang en veelvuldig bewezen, dus die discussie hoeven we niet eens te voeren.
Waar haal je die onzin vandaan? Die invloed waar jij het over hebt is op zijn best tijdelijk en al helemaal niet veelvuldig bewezen.
quote:
[..]

Alles verbieden kan niet. Maar gewelddadige computergames kun je best verbieden.
Nee.
Je kan dergelijke spellen altijd downloaden of gewoon in het buitenland bestellen.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95419562
Heb het gezien en de uiteindelijke conclusie die ze trokken viel me 3x mee.
Er werd in ieder geval niet gesteld dat er een causaal verband zou zijn tussen gamen en de schietpartij.

Volgens mijn weten stelde die gastspreker het volgende:
Een Nederlandse universiteit heeft vastgesteld dat er wel degelijk een kleine toename was in geweld bij veelvuldig spelen van geweld georiënteerde games.
Dit spreekt alle onderzoeken tegen die tot nu toe in mijn ogenschouw geciteerd zijn.
Graag zou ik weten of dit echt de resultaten waren en of, en hoe, dit betrekking had op kinderen, pubers, jongvolwassenen en ouder.
In het bijzonder wil ik weten hoe lang dit effect aanhield.

[ Bericht 30% gewijzigd door Vengerr op 12-04-2011 23:05:35 ]
pi_95420421
Ik zeg verbieden die gewelddadige games. De overheid weet wat goed voor ons is.
pi_95421830
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 18:10 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik speel dat soort games sowieso niet, maar als je het maar vaak genoeg doet, groeit de kans dat je ook in het echt gewelddadiger bent. De invloed van dit soort games is allang en veelvuldig bewezen, dus die discussie hoeven we niet eens te voeren.
Onzin. Recentelijk onderzoek van Harvard spreekt jou tegen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:11:18 #106
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_95422813
Nu ook bij Pauw en Witteman
O)))
pi_95425291
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Onzin. Recentelijk onderzoek van Harvard spreekt jou tegen.
Feiten en bewijzen zijn niet belangrijk in discussies m.b.t. wapens e.d. Alleen emoties en hersenspinsels.
pi_95425519
Eerste waar ik aan dacht toen dit gebeurde. Ze zullen hèt vast afschuiven op de spelletjes
pi_95426127
Alsjeblieft zeg

ik word zoooooooooooooooo moooooooooooooooooe van het huidige media en dit soort leuze roepen.
pi_95426192
Ik denk dat ik zelf wel beter tegen geweld kan door films en games, ik heb mensen neergestoken zien worden voor mijn ogen in het echt. Ik zag dat er al hulp aankwam en ik ging gewoon verder met kip eten. Omdat je vaker met van die beelden geconfronteerd word kun je er beter tegen.

Maar ik zou zelf niet de straat op gaan om mensen af te slachten maar misschien verklaard het wel een beetje waarom Tristan koelbloedig kon blijven. (Misschien vergezocht)
rice rice baby tututututedudududum
  woensdag 13 april 2011 @ 00:45:45 #111
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_95427325
Ach laten we er gewoon wat onderzoekjes bijpakken:
http://www.sciencedaily.com/releases/2010/09/100920094620.htm
Ook na langere tijd zijn mensen agressiever als ze gewelddadige spelletjes spelen.
Maar dit geldt alleen als je ook na het spelen veel aan het spel denkt. Dit geldt niet voor vrouwen.

Als ik dan het hele onderzoek erbij pakt, dan lijkt het alsof mannen die gewelddadige spelletjes spelen en er daarna niet meer aan denken, zelfs minder agressief gedrag vertonen.
Om de de mate van agressie te meten werd er gebruik gemaakt van een reactie vermogen spelletje waarbij de winnaar de ander via een koptelefoon een geluid kon laten horen, waarbij hij/zij ook de keuze had in de mate van lawaai. Schijnbaar een veel gebruikte methode om agressie te meten. Kanttekening hierbij is dat er voor het spelen geen test werd gedaan, dus in hoeverre hun hogere mate van agressie afwijkt van hun normale agressie valt niet te concluderen.

Uiteindelijk kan je dus niet met zekerheid stellen dat mannen die blijven denken aan gewelddadige spelletjes ook daadwerkelijk agressiever zijn geworden.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/10/101018211820.htm
Geweld in spelletjes, tv, film ea. zorgt voor een ongevoeligheid voor geweld en zou kunnen leiden tot het gebruiken van meer geweld.

Zou kunnen leiden, dat wordt in het onderzoek namelijk niet onderzocht, maar aangenomen. Ongevoeligheid voor geweld zou misschien er voor kunnen zorgen dat je ook eerder geweld gebruikt omdat het normale lijkt. De situaties waar dit in zou kunnen voorkomen die gegeven worden zijn echter, wat als een iemand die jou pest je provoceert of als iemand je lunchgeld probeert te stelen. Het zorgt er dus niet voor dat je uit jezelf je al agressiever wordt dan iedereen.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/06/100607122547.htm
Sommige worden wel agressiever andere niet.

Deze onderzoeker kijkt echter naar de persoonlijkheden van de gamers. Iemand die agressiever wordt heeft daar al aanleg voor: Those traits are: high neuroticism (e.g., easily upset, angry, depressed, emotional, etc.), low agreeableness (e.g., little concern for others, indifferent to others feelings, cold, etc.) and low conscientiousness (e.g., break rules, don't keep promises, act without thinking, etc.).
Oftewel als je al agressief en gewoon weg een lul, ja dan kan je agressiever worden van spelletjes. Mensen die niet deze trekjes hebben ondervond weinig of helemaal geen invloed.

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/12/101214112031.htm
Gewelddadige spelletjes hebben geen invloed op agressie.
Deze onderzoeker keek naar heel veel aspecten in het leven van kinderen:Ferguson looked at their exposure to violence both in video games and on television as well as negative life events, including neighborhood problems, negative relationships with adults, antisocial personality, family attachment, and delinquent peers. He also assessed the styles of family interaction and communication, adolescents' exposure to domestic violence, depressive symptoms, serious aggression, bullying and delinquent behavior.

12 maanden later keek die wat er van de kinderen was geworden:
Depressive symptoms stand out as particularly strong predictors of youth violence and aggression, and therefore current levels of depression may be a key variable of interest in the prevention of serious aggression in youth. The current study finds no evidence to support a long-term relationship between video game violence use and subsequent aggression.

Overal kun je dus stellen dat spelletjes geen tot weinig invloed hebben op agressie, in de gevallen waar dat wel zo is heeft de persoon in kwestie al aanleg ervoor of vertoond het gedrag al. In die zin zou het verbieden van spelletjes dus weinig zin hebben en lijkt het handiger om de problemen in de opvoeding al aan te pakken.

En dan heb ik alleen artikelen over geweld mee genomen en niet de tientallen artikelen over de positieve invloeden van spelletjes.
  woensdag 13 april 2011 @ 00:51:50 #112
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95427491
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 10:53 schreef Habork het volgende:
Ik speel wel eens GTA, ben ik nu ook gevaarlijk?
Het wordt pas gevaarlijk als je daarnaast ook nog PVV stemt ;)
pi_95427495
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:45 schreef Tweek het volgende:
En dan heb ik alleen artikelen over geweld mee genomen en niet de tientallen artikelen over de positieve invloeden van spelletjes.
Verbeterde hand-oog coördinatie heeft al zoveel levens gered dat het mijns inziens niet uitmaakt of we er gewelddadiger van zouden worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95428793
Hoe komen julie aan die informatie?
  woensdag 13 april 2011 @ 03:50:49 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_95429456
quote:
Nou en? Dat heb ik ook jarenlang gespeeld, en nog soms, en toch voel ik niet de drang om een winkelcentrum in te lopen en eens een paar magazijnen leeg te knallen op een mensenmenigte. Hoe kan dat nou?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 april 2011 @ 06:06:25 #116
3542 Gia
User under construction
pi_95429590
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En terecht, want die games zijn NOOIT de oorzaak.

De persoon is de oorzaak. Altijd.
Dat is ook zo. Maar iemand die zo labiel is dat die fictie en werkelijkheid niet meer kan onderscheiden, kan door die games wel op ideeën komen. Zeker als hij die dag in dag uit speelt.

Ik denk dat hier de ouders, hoe erg ik het ook voor hen vindt, toch we hadden moeten zien dat het de verkeerde kant op ging.
  woensdag 13 april 2011 @ 07:01:51 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95429786
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:52 schreef waht het volgende:

[..]

Verbeterde hand-oog coördinatie heeft al zoveel levens gered dat het mijns inziens niet uitmaakt of we er gewelddadiger van zouden worden.
Wat een bullshit man. :D
2000 light years from home
  woensdag 13 april 2011 @ 07:43:58 #118
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_95430092
Ongelooflijk wat is media MISDADIG. Wat een volstrekte bullshit dat het joch door computerspelletjes tot zijn daden kwam.

Zullen we het eens hebben over zijn BigPharma anti-depressiva Prozac hebben. Deze knaap stond strak van rommel. Dat is de oorzaak. 100%.

Het is echt beschamend te noemen dat de verrotte kankerjournalistiek (want je kunt het beste als een terminaal gezwel zien) geen link leggen met BigPharma.

http://vorige.nrc.nl/opin(...)kan_leiden_tot_moord
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 13 april 2011 @ 07:55:08 #119
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_95430219
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 07:43 schreef Lambiekje het volgende:
Ongelooflijk wat is media MISDADIG. Wat een volstrekte bullshit dat het joch door computerspelletjes tot zijn daden kwam.

Zullen we het eens hebben over zijn BigPharma anti-depressiva Prozac hebben. Deze knaap stond strak van rommel. Dat is de oorzaak. 100%.

Het is echt beschamend te noemen dat de verrotte kankerjournalistiek (want je kunt het beste als een terminaal gezwel zien) geen link leggen met BigPharma.

De pot verwijt de ketel... :{
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_95430515
Op dezelfde dag nog dat Tristan van der V. begon te schieten ben ik aan het aftellen geweest wanneer er games bijgehaald zouden worden.
Het is grappig dat zoveel onzin zich zolang in stand weet te houden - kan zich enkel meten met religie dit. Hoe vaak er ook aangetoond wordt dat er geen verband is, de kortharige hippe vijftigers weten wel zeker dat het door 'dat geschiet' komt.

Waarom zijn mensen te imbeciel om te zien dat ze bang zijn voor nieuwe vormen van media? Alleen omdat zij het niet bij kunnen houden zal het wel slecht zijn. Geef het maar toe, hoe hypocriet zijn de argumenten? Theater is slecht - lees een boek. Films zijn slecht - ga eens naar het theater. Games zijn slecht - kijk eens een film!
pi_95430747
MW2 is dan ook een ongelovelijk kutspel, geen wonder dat je door draait als je dat de hele dag speelt. :')
  woensdag 13 april 2011 @ 08:41:36 #122
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95430929
De schutter van Virginia Tech speelde ook veel spelletjes, dit was zijn lievelingspersonage:

Bron:
http://thelede.blogs.nyti(...)cho-who-is-this-man/
http://news.softpedia.com(...)ehog-039-64350.shtml
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95430939
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 07:43 schreef Lambiekje het volgende:

Debiel, jij bent te hypocriet en zwakzinnig om enigszins geloofwaardig over te komen.
  woensdag 13 april 2011 @ 09:10:01 #124
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95431519
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 06:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar iemand die zo labiel is dat die fictie en werkelijkheid niet meer kan onderscheiden, kan door die games wel op ideeën komen. Zeker als hij die dag in dag uit speelt.
Ideeën kan je ook opdoen adv televisie en boeken. Dus wat is je punt?
De hele dag games spelen en nergens anders over praten is eerder een symptoom dan een oorzaak. Een symptoom voor een eenzaam en sociaal arm leven.
quote:
Ik denk dat hier de ouders, hoe erg ik het ook voor hen vindt, toch we hadden moeten zien dat het de verkeerde kant op ging.
Wat hadden die ouders dan moeten doen volgens jouw? Een 24-jarige zijn computerspelletjes afpakken? :')
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_95431552
Echt he, gelijk weer die spelletjes erbij halen :') Wat een onzin.
  woensdag 13 april 2011 @ 09:13:29 #126
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95431604
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 07:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat een bullshit man. :D
Valt wel mee....
http://www.msnbc.msn.com/id/4685909/
pi_95432214
quote:
Op woensdag 13 april 2011 07:43 schreef Lambiekje het volgende:

Fucking. shut. up.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:16:04 #128
3542 Gia
User under construction
pi_95433468
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:10 schreef -Techno- het volgende:
Ideeën kan je ook opdoen adv televisie en boeken. Dus wat is je punt?
De hele dag games spelen en nergens anders over praten is eerder een symptoom dan een oorzaak. Een symptoom voor een eenzaam en sociaal arm leven.

Als het een symptoom is, is dat een teken dat er hulp nodig is.
quote:
Wat hadden die ouders dan moeten doen volgens jouw? Een 24-jarige zijn computerspelletjes afpakken? :')
Lijkt me duidelijk dat deze man psychische problemen had. De symptomen, zoals je zelf zegt, wijzen daar ook op. Gedwongen opname en inbeslagname van zijn wapens was toch wel het minste geweest wat die ouders hadden kunnen doen.

In elk geval een melding bij de juiste personen die kunnen (laten) onderzoeken of hij nog wel een wapenvergunning mocht hebben.
pi_95433848
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Echt he, gelijk weer die spelletjes erbij halen :') Wat een onzin.
Is Flight Simulator al verboden die terroristen hebben gebruikt om vliegen te oefenen?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 13 april 2011 @ 10:48:17 #130
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95434422
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:29 schreef Temlin het volgende:

[..]

Is Flight Simulator al verboden die terroristen hebben gebruikt om vliegen te oefenen?
_O-
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 13 april 2011 @ 10:50:54 #131
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_95434507
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:59 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Eerste waar ik aan dacht toen dit gebeurde. Ze zullen hèt vast afschuiven op de spelletjes
Precies... Maar ach, ze doen maar.. het kan me niet meer verrotten, deze maatschappij is toch al ten dode opgeschreven.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_95434734
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me duidelijk dat deze man psychische problemen had. De symptomen, zoals je zelf zegt, wijzen daar ook op. Gedwongen opname en inbeslagname van zijn wapens was toch wel het minste geweest wat die ouders hadden kunnen doen.

In elk geval een melding bij de juiste personen die kunnen (laten) onderzoeken of hij nog wel een wapenvergunning mocht hebben.
Wordt psychische gesteldheid van een persoon überhaupt meegewogen bij het bepalen of iemand in aanmerking komt voor een wapenvergunning? Volgens mij wordt er alleen gecontroleerd op een crimineel verleden en hoe je omgaat met vuurwapens van de schietvereniging.

Verder is het erg lastig om een volwassene gedwongen te laten opnemen in een instelling. Dat moet na iemands 18e via de rechter. Dan moet je dus bij de rechter aantonen dat je kind een gevaar voor dan wel zichzelf of zijn omgeving is. Achteraf kunnen we makkelijk lullen dat hij een gevaar vormde maar waren er daadwerkelijk signalen die een gedwongen opname rechtvaardigen? Een arm sociaal leven en depressieve gevoelens zijn echt niet genoeg om een opname via de rechter af te dwingen.

Ik denk niet dat zijn vader deze actie heeft kunnen aan zien komen of laat staan voorkomen aangezien er onvoldoende gronden waren om het dan wel zijn wapens te laten ontnemen of gedwongen op te laten nemen in een inrichting.
  woensdag 13 april 2011 @ 11:38:15 #133
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95436241
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt. Wilt alleen niet zeggen dat games de veroorzaker zijn.
quote:
[..]

Hij was al een keer gedwongen opgenomen.... heeft schijnbaar niet geholpen. Dat hij wapens mocht hebben snap ik ook niet..
quote:
Ik verbaas me er ook over hoe zo'n figuur een wapenvergunning heeft kunnen bemachtigen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het goed geregeld was. Schijnbaar dus niet :N

Jammer voor alle normale mensen die graag met een wapen schieten maar ik zeg afschaffen die sport. De procedure van wapenvergunning verstrekking is niet goed geborgd. Mensen die kwaad willen (tegen zichzelf of tegen anderen) kunnen nu te makkelijk legaal een wapen kopen.
pi_95436825
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:38 schreef -Techno- het volgende:
Ik verbaas me er ook over hoe zo'n figuur een wapenvergunning heeft kunnen bemachtigen. Ik was altijd in de veronderstelling dat het goed geregeld was. Schijnbaar dus niet :N

Jammer voor alle normale mensen die graag met een wapen schieten maar ik zeg afschaffen die sport. De procedure van wapenvergunning verstrekking is niet goed geborgd. Mensen die kwaad willen (tegen zichzelf of tegen anderen) kunnen nu te makkelijk legaal een wapen kopen.
Je kunt het bezit van wapen niet aanpakken zonder de bron aan te pakken, wapenfabrikanten. En dat kunnen we als Nederland niet alleen. Dus de illusie dat we ooit een wapenvrije maatschappij zullen hebben is een valse.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95437010
quote:

[..]

[..]

Hij was al een keer gedwongen opgenomen.... heeft schijnbaar niet geholpen. Dat hij wapens mocht hebben snap ik ook niet..

[..]

Dus op basis van één incident moeten we het hele wapenbezit afschaffen? Het is misschien goed om naar de huidige procedures en regels te kijken en eventueel een psychologische test of onderzoek bij de vergunningverstrekking te betrekken maar om op basis van één idioot die mental gaat 42 duizend mensen hun sport te ontnemen lijkt mij een beetje ver gaan. Daarnaast twijfel ik of het doeltreffend zal zijn. Er zijn immers genoeg illegale wapens in de omloop hier in Nederland en we kunnen altijd uitwijken naar Duitsland of België
  woensdag 13 april 2011 @ 12:06:28 #136
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95437355
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dus de illusie dat we ooit een wapenvrije maatschappij zullen hebben is een valse.
Die illusie heb ik ook niet.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:56 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dus op basis van één incident moeten we het hele wapenbezit afschaffen?
De jeugdige schutter in Finland had anders ook een wapenvergunning.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schietpartij_in_Kauhajoki

quote:
Het is misschien goed om naar de huidige procedures en regels te kijken en eventueel een psychologische test of onderzoek bij de vergunningverstrekking te betrekken maar om op basis van één idioot die mental gaat 42 duizend mensen hun sport te ontnemen lijkt mij een beetje ver gaan.
Misschien goed??? Het verbaast me dat het überhaupt niet gebeurt |:(
quote:
Daarnaast twijfel ik of het doeltreffend zal zijn. Er zijn immers genoeg illegale wapens in de omloop hier in Nederland en we kunnen altijd uitwijken naar Duitsland of België
Ik wil de boel best nuanceren hoor. De meeste doden door vuurwapens komen door wapens uit het illegale circuit. Dat neemt niet weg dat de huidige regeling gewoonweg slecht is. Legaal wapens krijgen is te makkelijk en dat moet worden aangepakt.
pi_95437375
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:48 schreef Id_do_her het volgende:
Wat een onzin.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:30:49 #138
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95438154
Ik ga even een boude stelling doen hoor, maar ik vind dat zelfs als modern warfare de directe aanleiding was voor dit incident, dat nog steeds geen verbod of verscherping van de regelgeving omtrent geweldadige spellen rechtvaardigt. 1 gek zou namelijk nooit de reden mogen zijn om miljoenen anderen hun plezier te misgunnen. Dit gaat trouwens ook op voor drugsgebruik en schietsport, met als enige uitzondering dat in die gevallen de aantallen verschillen.

quote:

[..]

[..]

[..]

Erg hypocriet. :N
pi_95438267
Het is moelijker om legaal aan een wapen te komen dan illegaal dus verbieden lost helemaal niets op. Moest je niet 18 maanden wachten na een aanvraag? :?
  woensdag 13 april 2011 @ 12:34:45 #140
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95438272
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik ga even een boude stelling doen hoor, maar ik vind dat zelfs als modern warfare de directe aanleiding was voor dit incident, dat nog steeds geen verbod of verscherping van de regelgeving omtrent geweldadige spellen rechtvaardigt. 1 gek zou namelijk nooit de reden mogen zijn om miljoenen anderen hun plezier te misgunnen. Dit gaat trouwens ook op voor drugsgebruik en schietsport, met als enige uitzondering dat in die gevallen de aantallen verschillen.

[..]

Erg hypocriet. :N
Ik zeg dat videogames niet de oorzaak zijn. Verder zeg ik dat ik tegen de wapensport ben. Hoezo hypocriet?
  woensdag 13 april 2011 @ 12:36:03 #141
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95438312
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:34 schreef Confetti het volgende:
Het is moelijker om legaal aan een wapen te komen dan illegaal dus verbieden lost helemaal niets op. Moest je niet 18 maanden wachten na een aanvraag? :?
Ligt er maar net aan in wat voor milieu je begeeft.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:36:42 #142
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95438333
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:34 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik zeg dat videogames niet de oorzaak zijn. Verder zeg ik dat ik tegen de wapensport ben. Hoezo hypocriet?
Omdat je het wel mooi op de schietsport afschuift, maar wanneer het op games afgeschoven wordt is het niet goed.
pi_95438384
Is het niet zo dat zo'n beetje iedere jongere tegenwoordig wel games speelt en dat als er dan een keer een shootout plaatsvindt, de kans groot is dat het een gamer betreft?
  woensdag 13 april 2011 @ 12:39:23 #144
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95438423
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het niet zo dat zo'n beetje iedere jongere tegenwoordig wel games speelt en dat als er dan een keer een shootout plaatsvindt, de kans groot is dat het een gamer betreft?
Ik speel geen shooters en ik heb nooit iemand vermoord. :)
  woensdag 13 april 2011 @ 12:40:06 #145
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95438454
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Omdat je het wel mooi op de schietsport afschuift, maar wanneer het op games afgeschoven wordt is het niet goed.
Aha zo.... ik zeg ook niet dat de schietsport verantwoordelijk is voor de daden van Tristan. Ik zeg dat het mij verbaast hoe zulke figuren een wapenvergunning kunnen krijgen. Schijnbaar te makkelijk. En het verschil is, dat je met een videogame niemand dood krijgt, met een wapen wel.
pi_95438471
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Ik speel geen shooters en ik heb nooit iemand vermoord. :)
Ik speel wel shooters en heb nooit iemand vermoord :)
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 12:41:54 #147
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95438516
Ik speelde wel shooters en als ik de idiote reactie hier lees krijg ik wel de neiging om...

:)
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 12:43:00 #148
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95438564
Laten we wel wezen: als dit kul-argument het niet red hebben we altijd Wilders nog. Zie de discussie over Tristan -> PVV stemmer.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 13 april 2011 @ 12:48:40 #149
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95438790
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:40 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Aha zo.... ik zeg ook niet dat de schietsport verantwoordelijk is voor de daden van Tristan. Ik zeg dat het mij verbaast hoe zulke figuren een wapenvergunning kunnen krijgen. Schijnbaar te makkelijk. En het verschil is, dat je met een videogame niemand dood krijgt, met een wapen wel.
Als je creatief bent kan je best met het spelletje modern warfare iemand doden hoor. :9 Ik vind het trouwens helemaal niet zo gek dat Tristan een wapenvergunning kon krijgen. Achteraf is het altijd makkelijker te concluderen dat zo iemand nooit een wapenvergunning had mogen krijgen, maar ik denk dat er genoeg mensen met een vergelijkbaar profiel ook gewoon de schietsport beoefenen zonder dat ze ooit iemand overhoop zullen knallen. Een beetje relativeren kan nooit kwaad en m.i. moet een incident als dit nooit aanleiding zijn voor verscherping van de regelgeving, of het nou gaat om spellen of wapens.
  woensdag 13 april 2011 @ 12:52:03 #150
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_95438914
Als hij een ziekelijke facinatie voor deze game

Postal

of deze

ok dan gaan er wel alarmbellen rinkelen, maar COD. Tsja dat begrijp ik niet.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')