Uiteindelijk is altijd het individu verantwoordelijk, klopt. Maar we zullen ook moeten accepteren dat er gewoon een groep mensen is die heel moeilijk kan meekomen in de huidige maatschappij en die dus grote kans lopen om gefrustreerd te raken met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er is er maar 1 die je schuld kan geven en dat is Tristan zelf. Heel simpel.
Nou ja, je zou best kunnen concluderen dat onze maatschappij uitlokt dat zo nu en dan iemand in het rond begint te schieten hoor. Alleen dan kan je verder nog besluiten daar heel verontwaardigd en verbaasd over te zijn of niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er is er maar 1 die je schuld kan geven en dat is Tristan zelf. Heel simpel.
Want dat was niet zo of mag niet gezegd worden of is de oorzaak van ... wat?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Echter, bepaalde lieden (wie de schoen past trekke hem aan) hebben er in het verleden op gewezen dat de kogel van links kwam toen Fortuyn werd vermoord. Die figuren mogen ook wel eens bij zichzelf te rade gaan.
Is links Nederland verantwoordelijk voor de moord op Fortuyn omdat Volkert een maffe dierenactivist was? Is de PVV verantwoordelijk voor de moord op die zes mensen in Alphen omdat de moordenaar PVV stemde?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Want dat was niet zo of mag niet gezegd worden of is de oorzaak van ... wat?
Koos, nu maak je het te ingewikkeld hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is links Nederland verantwoordelijk voor de moord op Fortuyn omdat Volkert een maffe dierenactivist was? Is de PVV verantwoordelijk voor de moord op die zes mensen in Alphen omdat de moordenaar PVV stemde?
In de zin dat mensen met psychiatrische problematiek en met gewelddadige uitspattingen sneller op de PVV zouden stemmen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Als hij PvdA had gestemd had je hier niks over gehoord, maar het is wel weer typisch...
ninjaeditquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:26 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
In de zin dat mensen met psychiatrische problematiek en een agressieve aard sneller op de PVV zouden stemmen?
Volgens mij waren dat niet meer dan vage geruchten. Uit zijn kleding wil ik eigenlijk niet teveel afleiden. Deze daad heeft volgens mij 0,0 met rechts-extremisme te maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
ninjaedit
Nee, door zijn kleding en de neo-nazi geruchten.
Niet dat ik nou per se een verband wil leggen, of dat ik het stemgedrag van deze Tristan uberhaupt noemenswaardig vind. Echter, feit is wel dat ik in diverse discussies heb moeten vernemen dat 'de kogel van links kwam'. Blijkbaar is het voor bepaalde figuren plots wel relevant als de schutter een linkse mafketel is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Koos, nu maak je het te ingewikkeld hoor.
Tja.. als je bepaalde haatzaaiers hier ziet posten zou je haast denken van wel. "Domme mensen stemmen op een domme partij die domme idealen heeft.." Het heeft daar alleen geen ene fuck mee te maken! Zodra er maar wat gebeurt gaan ze kijken hoe snel er de term PVV of PVV'er op geplakt kan worden, alleen maar uit eigen belang.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is links Nederland verantwoordelijk voor de moord op Fortuyn omdat Volkert een maffe dierenactivist was? Is de PVV verantwoordelijk voor de moord op die zes mensen in Alphen omdat de moordenaar PVV stemde?
Ben het met je eens dat de discussie enigszins onzinnig is, maar stiekem vraag ik mij toch af hoe het PVV-electoraat had gereageerd als Tristan een moslim was geweest.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tja.. als je bepaalde haatzaaiers hier ziet posten zou je haast denken van wel. "Domme mensen stemmen op een domme partij die domme idealen heeft.." Het heeft daar alleen geen ene fuck mee te maken! Zodra er maar wat gebeurt gaan ze kijken hoe snel er de term PVV of PVV'er op geplakt kan worden, alleen maar uit eigen belang.
Eigenlijk te triest om me er mee te bemoeien ook.
Nee, het is ook geen politieke daad. Dus daarom snap ik het bericht niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:28 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat niet meer dan vage geruchten. Uit zijn kleding wil ik eigenlijk niet teveel afleiden. Deze daad heeft volgens mij 0,0 met rechts-extremisme te maken.
Ergens is dit wel heel ironisch.quote:"Hij zei: dat mag je eigenlijk niet zeggen, maar daar heb ik schijt aan. Hij vond het wel genoeg met die gasten, buitenlanders."
Met het verschil dat dat een politieke moord was, maar je hebt wel gelijk dat de links Nederland daar verder niet schuldig aan was.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Het is volstrekt irrelevant op welke partij die idioot heeft gestemd. Echter, bepaalde lieden (wie de schoen past trekke hem aan) hebben er in het verleden op gewezen dat de kogel van links kwam toen Fortuyn werd vermoord. Die figuren mogen ook wel eens bij zichzelf te rade gaan.
je verwacht dat hij of zijn flatgenoot gelogen heeft? En waarop baseer je dat dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:34 schreef Ausputzert het volgende:
Het is zelfs nog zeer de vraag of hij heeft gestemd (op de PVV).
Ja of als hij moslims had vermoord hoe dan de wereld was geworden.. er is geen "als nou dit gebeurt zou zijn" want het is niet gebeurt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de discussie enigszins onzinnig is, maar stiekem vraag ik mij toch af hoe het PVV-electoraat had gereageerd als Tristan een moslim was geweest.
Een flatgenoot zou met hem over zijn stemgedrag hebben gesproken. Dat is voor mij geen aanleiding om het als feit te zien dat hij op de PVV heeft gestemd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
je verwacht dat hij of zijn flatgenoot gelogen heeft? En waarop baseer je dat dan?
Dan zou dat ongetwijfeld ook door hen gebruikt zijn voor eigen propaganda-doeleinden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de discussie enigszins onzinnig is, maar stiekem vraag ik mij toch af hoe het PVV-electoraat had gereageerd als Tristan een moslim was geweest.
De daders zijn in beide gevallen gewoon gestoord.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Met het verschil dat dat een politieke moord was, maar je hebt wel gelijk dat de links Nederland daar verder niet schuldig aan was.
Dat is dan ook het enige nut wat dit bericht heeft. Dat het in dergelijke discussies kan worden gebruikt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet dat ik nou per se een verband wil leggen, of dat ik het stemgedrag van deze Tristan uberhaupt noemenswaardig vind. Echter, feit is wel dat ik in diverse discussies heb moeten vernemen dat 'de kogel van links kwam'. Blijkbaar is het voor bepaalde figuren plots wel relevant als de schutter een linkse mafketel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |