abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95482065
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:
Hier nog wat cijfertjes voor de doemdenkers onder ons:

http://www.kempenburg.nl/NIEU_list.asp?ID=63

[..]

Hm 43% echtscheidingen, slechts 18% werkloosheid...gaat nog niet zoals Xenotje het heeft gezegd!

[..]

920.000, hoeveel % is 2000 daarvan Xenotje?
Misschien handiger om te weten wat de schade in eurootjes van die 2000 gedwongen verkopen is. Maar dat word dan niet gemeld.
pi_95482191
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef antfukker het volgende:

[..]

Misschien handiger om te weten wat de schade in eurootjes van die 2000 gedwongen verkopen is. Maar dat word dan niet gemeld.
"In verband met deze gedwongen verkopen keert het Waarborgfonds een bedrag van ongeveer ¤ 35 miljoen uit. "

"De verliezen bij gedwongen verkoop worden betaald uit het Waarborgfonds. Dit fonds is in 2010 met ¤ 88 miljoen gegroeid van ¤ 549 naar ¤ 637 miljoen. De Nationale Hypotheek Garantie staat per 31 januari 2011 borg voor 920.000 huishoudens, die samen een bedrag van ¤ 128 miljard aan hypothecaire leningen hebben.""

U vraagt, wij draaien.
pi_95482371
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:19 schreef meth77 het volgende:

492 woningen meh NHG, danheb je het wel over 100 miljoen aan risico zeg 10% dan kan dat een potentieel verlies van 10 miljoen zijn

Ik zie hier een parlementaire enquete aankomen
Stel dat er geen verdere groei zou optreden en de trend dit jaar gelijk blijft en het gemiddelde verlies per huis zo'n 30k betreft. Dan loopt de schade op tot 492 x 4 x 30k = 59040k

2009: 19 miljoen
2010: 35 miljoen
2011: 60 miljoen?
2012: 103 miljoen?
2013: 175 miljoen?
2014: 299 miljoen?
2015: 511 miljoen?

Gelukkig vergaat de wereld in 2012 en valt het allemaal wel mee :Y
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95482521
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:39 schreef CoolGuy het volgende:

Of een prijs uitmaakt is volledig relatief. Voor jou misschien. Andere mensen kopen 4 pakken van Armani in 1x en dat ze daar dan bedrag X voor moeten aftikken interesseert hun geen moer. Want ze hebben toch geld genoeg.
Er zijn ook mensen die Armani dragen en voor de rest niets bezitten.

quote:
Wat is voor jou zo moeilijk aan het begrip referentiekader? Iemand die geld genoeg heeft wacht niet tot de uitverkoop. Die koopt nu, want dat geld heeft ie nou eenmaal. Dat JIJ dat niet doet of kunt is geen maatstaf voor andere mensen.
Er zijn ook mensen die 'stinkend' rijk zijn maar altijd hetzelfde dragen, simpelweg omdat ze het geen bal kan schelen.

quote:
Jij koopt al je kleding in de opruiming? Daar is helemaal niks mis mee. Is dat voor alle kleding ongeacht het merk? Dus bij de Zeeman wacht je bv ook op de opruiming, net als dat je op de opruiming van Armani zou wachten?
Ik koop niet bij Zeeman, ik koop veel liever kwaliteit voor een redelijke prijs.

quote:
Of doe je dat alleen bij merk-kleding?
Elk kleding heeft toch een merkje? Al was het maar voor de was instructie en een beschrijving van het materiaal :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95482653
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Of je stopt met 'stel dat' en je gaat gewoon even fijntjes op de cijfers af die ik gepost heb. :W
pi_95483131
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of je stopt met 'stel dat' en je gaat gewoon even fijntjes op de cijfers af die ik gepost heb. :W
Ga er maar vanuit dat het aantal nieuwe deelnemers aan de NHG gaat afnemen (en ook de premie opbrengst, enerzijds door minder deelnemers, anderzijds door lagere koopsommen), het aantal gedwongen verkopen en de som van de restschuld gaan stijgen :)
Ik zie het er nog van komen dat de NHG grens weer gaat dalen en de premies zullen stijgen, allemaal heel gezond in een leeglopende zeepbel.
I'll sing you a lullaby.
pi_95483192
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"In verband met deze gedwongen verkopen keert het Waarborgfonds een bedrag van ongeveer ¤ 35 miljoen uit. "

"De verliezen bij gedwongen verkoop worden betaald uit het Waarborgfonds. Dit fonds is in 2010 met ¤ 88 miljoen gegroeid van ¤ 549 naar ¤ 637 miljoen. De Nationale Hypotheek Garantie staat per 31 januari 2011 borg voor 920.000 huishoudens, die samen een bedrag van ¤ 128 miljard aan hypothecaire leningen hebben.""

U vraagt, wij draaien.
komt er dus op neer dat ze de jaarlijkse schades zo ongeveer uit de rente van het fonds kunnen betalen :D En dat in de grootste crisis sinds de jaren '30 :) Volgens zegt dat iets over ons gebrek aan relativeringsvermogen in deze tijden :)
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 11:22:43 #283
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95483247
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die Armani dragen en voor de rest niets bezitten.

[..]

Er zijn ook mensen die 'stinkend' rijk zijn maar altijd hetzelfde dragen, simpelweg omdat ze het geen bal kan schelen.

[..]

Ik koop niet bij Zeeman, ik koop veel liever kwaliteit voor een redelijke prijs.

[..]

Elk kleding heeft toch een merkje? Al was het maar voor de was instructie en een beschrijving van het materiaal :)
Ja, dat zijn niet zo'n intelligente mensen dan he. Ja, maar jij hoort niet bij de mensen die stinkend rijk zijn, dus ik vermoed dat de beweegreden in jouw geval meer is dat het anders gewoon te duur is voor je.

Ja, ik koop ook graag kwaliteit voor een redelijke prijs, maar wat ik redelijk vind is niet gelijk aan wat jij redelijk vind. Dat zal waarschijnlijk zijn oorsprong vinden in wat we beiden te besteden hebben aan dergelijke zaken.

Jij weet heel goed wat ik bedoel met 'merk'. Je reactie is een beetje jammer, maar dat doet niks af aan dat je wel goed snapt wat ik bedoel. Je koopt niet bij de zeeman, prima, jij koopt liever...noem eens wat...Ralph Lauren bijvoorbeeld? Dus je koopt liever 'merk'. Is prima, alleen doe je dat dan wel in de uitverkoop, dus je wil wel graag merkspullen hebben, alleen is het niet zo dat jij graag wíl wachten. Ik denk dat het in jouw geval meer 'moeten' wachten is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95483340
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

komt er dus op neer dat ze de jaarlijkse schades zo ongeveer uit de rente van het fonds kunnen betalen :D En dat in de grootste crisis sinds de jaren '30 :) Volgens zegt dat iets over ons gebrek aan relativeringsvermogen in deze tijden :)
Cenzuurpruim mode aan. ja maar de crisis is pas begonnen in NL want weet je wel niet wat er nog allemaal aan zit te komen. :P
pi_95483987
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat zijn niet zo'n intelligente mensen dan he. Ja, maar jij hoort niet bij de mensen die stinkend rijk zijn, dus ik vermoed dat de beweegreden in jouw geval meer is dat het anders gewoon te duur is voor je.

Ja, ik koop ook graag kwaliteit voor een redelijke prijs, maar wat ik redelijk vind is niet gelijk aan wat jij redelijk vind. Dat zal waarschijnlijk zijn oorsprong vinden in wat we beiden te besteden hebben aan dergelijke zaken.

Jij weet heel goed wat ik bedoel met 'merk'. Je reactie is een beetje jammer, maar dat doet niks af aan dat je wel goed snapt wat ik bedoel. Je koopt niet bij de zeeman, prima, jij koopt liever...noem eens wat...Ralph Lauren bijvoorbeeld? Dus je koopt liever 'merk'. Is prima, alleen doe je dat dan wel in de uitverkoop, dus je wil wel graag merkspullen hebben, alleen is het niet zo dat jij graag wíl wachten. Ik denk dat het in jouw geval meer 'moeten' wachten is.
Wat een ge-emmer over 'rijk' zijn. En dat rijdt Golf diesel. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95484331
Rijk zijn is de mensen die je liefhebt om je heen hebben, en dat het goed met hen gaat. Al het andere is slechts vergankelijk en decor :)

En om jullie voor te zijn: dat kan zowel in een koophuis als in een huurhuis :)
  donderdag 14 april 2011 @ 11:55:53 #287
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95484445
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Cenzuurpruim mode aan. ja maar de crisis is pas begonnen in NL want weet je wel niet wat er nog allemaal aan zit te komen. :P
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95484457
Het gaat lekker naar beneden de laatste tijd. Ik was eergisteren ff bij m'n ma op bezoek, en bij haar in de straat rollebollen de volgevreten babyboomerts al over elkaar heen met beschuldigingen van "marktbederf", omdat de ene babyboomert z'n hok voor een fors lager bedrag te koop heeft gezet dan de andere babyboomert. _O-

Het wordt een hete zomer in huizenland.
pi_95484536
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Rijk zijn is de mensen die je liefhebt om je heen hebben, en dat het goed met hen gaat. Al het andere is slechts vergankelijk en decor :)

Heeft er iemand een teiltje?
pi_95484834
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

QFT
I'll sing you a lullaby.
pi_95484915
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Dino zal vast ook heel gelukkig zijn als hij plaats mag nemen op een sinaasappelkistje in jouw kraakwoning toch :?
I'll sing you a lullaby.
pi_95484951
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:56 schreef Asfyxia het volgende:
Het gaat lekker naar beneden de laatste tijd. Ik was eergisteren ff bij m'n ma op bezoek, en bij haar in de straat rollebollen de volgevreten babyboomerts al over elkaar heen met beschuldigingen van "marktbederf", omdat de ene babyboomert z'n hok voor een fors lager bedrag te koop heeft gezet dan de andere babyboomert. _O-

Gisteren al iets gepost over mensen die hun woning niet te koop moeten zetten in verband met marktbederf :D
I'll sing you a lullaby.
pi_95485078
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gisteren al iets gepost over mensen die hun woning niet te koop moeten zetten in verband met marktbederf :D
Heb je een link naar die post?
  donderdag 14 april 2011 @ 12:14:29 #294
324665 meth77
to do or not to do
pi_95485185
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:56 schreef Asfyxia het volgende:

ach hij gaat toch ook met de WOZ mee omlaag , dus dan moet ie niet klagen
pi_95485647
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:14 schreef meth77 het volgende:

[..]

ach hij gaat toch ook met de WOZ mee omlaag , dus dan moet ie niet klagen
LOL precies, niks aan de hand. Die 40k wordt ruimschoots gecompenseerd door een daling in de WOZ. :Y
  donderdag 14 april 2011 @ 12:27:56 #296
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_95485771
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:11 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Fundateller #11: Aan de straatstenen niet
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_95486063
quote:
Tanx ;)
pi_95487537
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:11 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Fundateller #11: Aan de straatstenen niet

edit: Aah... je was al reeds voorzien :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95487694
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:57 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

hoezo, heb je geen stromend water?
pi_95488436
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hoezo, heb je geen stromend water?
Zo`n kraakpand heb zijn voordelen maar ook zijn nadelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')