abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 22:02:27 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95466326
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. En daar hoor je niemand over. Schijnt normaal te zijn.

[..]

Ik ook niet, ik kijk wel uit, ik stop dat geld liever in mijn huis :Y

[..]

Rest nog steeds de vraag: Welke waarde kun je toekennen aan het niet kunnen doen en laten wat je als huurder t.o.v. woningeigenaar?
Uitgaande van een korting van 72K in 2 jaar is dat dan 3000 euro per maand netto. Exclusief het verschil in lasten tussen deze huurwoning en het toekomstige koophuis. En exclusief de -mogelijke- opbrengsten van mijn vermogen in die periode.

Dat het voor mij wel waard.
The End Times are wild
pi_95466380
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep.
Als jij je geluk haalt uit deze manier van 'discussieren' kan je het van mij best krijgen. Plezier er mee.
pi_95466487
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uitgaande van een korting van 72K in 2 jaar is dat dan 3000 euro per maand netto. Exclusief het verschil in lasten tussen deze huurwoning en het toekomstige koophuis. En exclusief de -mogelijke- opbrengsten van mijn vermogen in die periode.

Dat het voor mij wel waard.
Als jij 72K wilt verdienen ten koste van je vrijheid, kan ik je nog wel het 10 voudige aanbieden hoor. Kost je alleen nog iets meer vrijheid. Vraag is: Hoever ga je? Wat is je vrijheidsbeperking je waard en voor welke termijn is het dat?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95466530
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als jij je geluk haalt uit deze manier van 'discussieren' kan je het van mij best krijgen. Plezier er mee.
Ehmmmm... Jij begon. Niet klagen dan he... :W
  woensdag 13 april 2011 @ 22:05:55 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95466562
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als jij 72K wilt verdienen ten koste van je vrijheid, kan ik je nog wel het 10 voudige aanbieden hoor. Kost je alleen nog iets meer vrijheid. Vraag is: Hoever ga je? Wat is je vrijheidsbeperking je waard en voor welke termijn is het dat?
Maar ik zit nu toch helemaal niet slecht, zoals ik al drie keer gezegd had. En zat ik dit wel, dan zou ik toch gewoon wel kopen? Dat geef ik meerdere malen aan.
Hoe ver ga ik? Voor 100K ga ik gerust drie maanden het gevang in. En voor een miljoen misschien wel een jaar. Kan ik daarna lekker doen waar ik zin in heb.
The End Times are wild
pi_95466774
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:05 schreef LXIV het volgende:
Hoe ver ga ik? Voor 100K ga ik gerust drie maanden het gevang in. En voor een miljoen misschien wel een jaar. Kan ik daarna lekker doen waar ik zin in heb.
Dat is dan een verschil. Over 3 dagen wil ik nog nadenken, maar een jaar is veel te lang. (Als ik dat risico had willen lopen was ik allang miljonair geweest) Je weet nooit wat er in de tussentijd gebeurt, hoe het met jezelf gaat en alle controle daarover heb je bij de staat (!) neergelegd. Nope, laat maar _O-
  woensdag 13 april 2011 @ 22:11:49 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95466977
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is dan een verschil. Over 3 dagen wil ik nog nadenken, maar een jaar is veel te lang. (Als ik dat risico had willen lopen was ik allang miljonair geweest) Je weet nooit wat er in de tussentijd gebeurt, hoe het met jezelf gaat en alle controle daarover heb je bij de staat (!) neergelegd. Nope, laat maar _O-
Nou, de risico's zijn in een Nederlandse gevangenis nog wel te overzien. Ik heb wel gevaarlijkere dingen gedaan voor minder geld. En iedere dag het verkeer in is gevaarlijker dan in de gevangenis zitten denk ik.

Maar echt niet een jaar de gevangenis in voor een miljoen? Het kost je een jaar vrijheid, dat klopt en dat jaar krijg je niet meer terug. Maar zelfs zo'n jaar kun je zinvol besteden met een studie of iets dergelijks. En daarna heb je helemaal alle vrijheid, kun je 20 jaar rond gaan reizen over de wereld bijvoorbeeld.
Wanneer heb je nu het meest van je vrijheid genoten? 21 jaar lang een kantoorbaan of 1 jaar in de gevangenis en 20 jaar wereldreizen?
The End Times are wild
pi_95467372
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:11 schreef LXIV het volgende:
Maar echt niet een jaar de gevangenis in voor een miljoen?
Nee. Echt niet. Als ik zo graag een miljoen zou willen pak ik hem wel met een kans op een jaar hechtenis. Niet met 100% zekerheid op een jaar hechtenis :N

quote:
Het kost je een jaar vrijheid, dat klopt en dat jaar krijg je niet meer terug. Maar zelfs zo'n jaar kun je zinvol besteden met een studie of iets dergelijks.
Wel consequent blijven dan he.. Als je moeder of vader slecht komt te liggen, je vrouw ervandoor gaat, je kind doodziek wordt, of jezelf te horen krijgt dat je nog maar 3 maanden te gaan hebt, niet eenzijdig de overeenkomst op willen zeggen dan he... Want dat gaat dan niet.
  woensdag 13 april 2011 @ 22:30:57 #259
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95468280
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Correct. Dus mijn inziens is het zonde om je verlangens (die per persoon verschillen) uit te stellen omdat het wellicht/mogelijk (of zelfs waarschijnlijk) in de toekomst GOEDKOPER wordt. Wat maakt een percentage 'korting' nou uit als je het over de kwaliteit van leven hebt? (Die uiteraard per persoon verschilt)
zonde om je verlangens (die per persoon verschillen) uit te stellen _O- _O- _O-

Hhahahahaha Werkt je bij SBS6 of zo.... _O- _O- _O-

De bovenstaande onzin is mede mogelijk gemaakt door de volgende belanghebbende:

Rabobank
Gamma
Bijvlagenzinvol
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95468584
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:30 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Rabobank
Gamma
Bijvlagenzinvol
Vraagje voor je... Waar heb ik ongelijk?

Pssst... is een strikvraag, don't bother... Veel en veel te hoog gegrepen voor je :Y
pi_95472233
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:30 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Rabobank
Gamma
Bijvlagenzinvol
SBS6? Dat is typische onzin voor Net5. Weten we zeker dat BVZ geen vrouwtje is?
Natuurlijk maakt de prijs uit, ik koop b.v. al mijn kleding in de opruiming. Scheelt en hoop doekoes, zit nog net zo lekker en ziet er ook hetzelfde uit als vorig jaar. Waarom hoef ik niet elk jaar de nieuwste collectie te kopen? Omdat ik nog genoeg kleding heb. Hetzelfde geld voor de woningmarkt, ik hoef niet te kopen, ik wacht wel totdat iemand voor een prikkie van zijn handel af moet ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95472477
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt de prijs uit, ik koop b.v. al mijn kleding in de opruiming. Scheelt en hoop doekoes, zit nog net zo lekker en ziet er ook hetzelfde uit als vorig jaar. Waarom hoef ik niet elk jaar de nieuwste collectie te kopen? Omdat ik nog genoeg kleding heb. Hetzelfde geld voor de woningmarkt, ik hoef niet te kopen, ik wacht wel totdat iemand voor een prikkie van zijn handel af moet ;)
Heee... Cenzuur weg, en Xeno erin? Als dat geen vruchtbare samenleving is... :W

quote:
Weten we zeker dat BVZ geen vrouwtje is?
Nee, sorry. Als zou blijken dat ik een vrouw ben gaat je zelfbeeld omlaag, en als zou blijken dat ik geen vrouw ben, gaat je zelfbeeld nog verder omlaag. Beter maar zo houden. :Y
pi_95472835
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Heee... Cenzuur weg, en Xeno erin? Als dat geen vruchtbare samenleving is... :W

En jij blijft lekker plakken :)

quote:
Nee, sorry. Als zou blijken dat ik een vrouw ben gaat je zelfbeeld omlaag, en als zou blijken dat ik geen vrouw ben, gaat je zelfbeeld nog verder omlaag. Beter maar zo houden. :Y
Ik snap er niks van :?
I'll sing you a lullaby.
pi_95480921
quote:
Aantal gedwongen huizenverkopen stijgt 62%

Dalende woningprijzen
Het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen met verlies moest verkopen is in het eerste kwartaal van dit jaar opgelopen tot 492.

NHG
Dat is een stijging van 62% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vergeleken met het voorgaande (vierde) kwartaal bedraagt de toename 38%. Dat meldde Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), die de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) uitvoert, donderdag.

Dalende woningprijzen
De toename van gedwongen woningverkopen wijt het Waarborgfonds aan de dalende prijzen van koopwoningen. ''Wie nu zijn woning gedwongen moet verkopen, houdt eerder een restschuld over dan een aantal jaren geleden. Vooral echtscheiding (44%) en werkloosheid (17%) zijn bij NHG oorzaken van gedwongen verkoop. In die gevallen neemt het Waarborgfonds de restschuld over.

'In heel 2011 circa 2000 gevallen'
NHG-directeur Karel Schiffer verwacht dat er dit jaar voor ongeveer tweeduizend huishoudens in totaal 60 miljoen euro aan restschulden zullen worden overgenomen. ''NHG ondersteunt de vraag naar koopwoningen, ook in economisch ongunstige omstandigheden", stelt Schiffer.

10% meer NHG-garanties in eerste kwartaal
Ongeveer 38.000 huishoudens hebben de aankoop of verbetering van hun woning in het eerste kwartaal gefinancierd met een Nationale Hypotheek Garantie. Dat is ruim 10% meer dan het laatste kwartaal van vorig jaar.

bron: RTL Z
Doe eens reageren Whuzz :*

Ja.... in absolute aantallen is het nog klein, maar als deze trend een paar jaar volhoud zijn het er toch best een hele hoop *O*

Ook goed om te zien dat er wederom meer NHG garanties worden afgegeven.... beetje dom in een markt waarbij er steeds meer aanspraak gemaakt moet worden op de garantie. Wanneer gaan ze de premies verhogen.... Ooh nee.... dat is natuurlijk niet goed voor het in stand houden van de zeepbel 8)7 w/
I'll sing you a lullaby.
pi_95480988
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:09 schreef xenobinol het volgende:

Ja.... in absolute aantallen is het nog klein, maar als deze trend een paar jaar volhoud zijn het er toch best een hele hoop *O*

Als dat dan...

Als jullie goede voorspellers waren zaten we allang op 50% daling. :D
  donderdag 14 april 2011 @ 10:12:45 #266
324665 meth77
to do or not to do
pi_95481005
Het stikt ook van de nieuwe sites met woningveilingen

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=online+woningveiling&meta=

n
  donderdag 14 april 2011 @ 10:19:36 #267
324665 meth77
to do or not to do
pi_95481161
quote:

[..]

Ook goed om te zien dat er wederom meer NHG garanties worden afgegeven.... beetje dom in een markt waarbij er steeds meer aanspraak gemaakt moet worden op de garantie. Wanneer gaan ze de premies verhogen.... Ooh nee.... dat is natuurlijk niet goed voor het in stand houden van de zeepbel 8)7 w/
492 woningen meh NHG, danheb je het wel over 100 miljoen aan risico zeg 10% dan kan dat een potentieel verlies van 10 miljoen zijn

Ik zie hier een parlementaire enquete aankomen
pi_95481210
quote:

[..]

Een paar jaar? Omg, nog langer wachten?
  donderdag 14 april 2011 @ 10:23:56 #269
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95481293
Het irriteert me dat er 4 oorzaken zijn waardoor je bij de NHG kan aanloppen en niet 3...

quote:
U moet uw woning gedwongen verkopen, omdat u uw woonlasten niet meer kunt betalen als gevolg van een van de volgende vier oorzaken:
- ontslag,
- arbeidsongeschiktheid,
- (echt)scheiding,
- overlijden van uw partner.
Ontslag, arbeidsongeschiktheid of overlijden van je partner zijn dingen die buiten je controle liggen.

Echtscheiding is dat zeker niet, als het aan mij zou liggen dan zoeken de echtscheiders het maar lekker uit. Bouw een scheidingswandje door het midden van de huiskamer en geniet samen lekker van je eigen helft van jullie huis voor mijn part maar klop niet aan bij de NHG omdat jullie zelf de boel hebben verprutst.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 14 april 2011 @ 10:27:33 #270
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95481397
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een paar jaar? Omg, nog langer wachten?
Het is zo langzamerhand wel vermakelijk aan het worden dat jullie beste argument ten faveure de woningmarkt zo onderhand is dat er slechts 1000 euro per maand aan waarde van je huis verdampt in plaats van 2000 :P

Zie je wel, het gaat helemaal niet slecht. De markt zakt veel langzamer dan xeno had verwacht. Wat een sukkeltje is het toch ook.. _O-
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_95481514
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het is zo langzamerhand wel vermakelijk aan het worden dat jullie beste argument ten faveure de woningmarkt zo onderhand is dat er slechts 1000 euro per maand aan waarde van je huis verdampt in plaats van 2000 :P

Zie je wel, het gaat helemaal niet slecht. De markt zakt veel langzamer dan xeno had verwacht. Wat een sukkeltje is het toch ook.. _O-
Ik vind het juist vermakelijk om te zien dat voorspellingen, gedaan in 2007 voor het jaar 2008, nu in 2011 langzaam aan de horizon verschijnen. Daarnaas lach ik me kapot om dit soort hosanna berichten over een WHOPPING 492 gedwongen verkopen terwijl er per jaar meer dan 95.000 NHG hypotheken worden verkocht :') Je hebt het dus over minder dan een half procent dat gedwongen moet verkopen dit jaar in het eerste kwartaal, en dat is opeens reden tot juichen want 'de totale ineenstorting komt dichterbij!' :') :')

Ga je dan vervolgens verder kijken dan zie je dat er in totaal 2000 gedwongen verkopen zijn op 100.000 hypotheken per jaar. Doe jij eens uitrekenen dan.

Ja Hano-boy, daar moet ik om lachen inderdaad.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2011 10:35:58 ]
pi_95481606
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het juist vermakelijk om te zien dat voorspellingen, gedaan in 2007 voor het jaar 2008, nu in 2011 langzaam aan de horizon verschijnen. Daarnaas lach ik me kapot om dit soort hosanna berichten over een WHOPPING 492 gedwongen verkopen terwijl er per jaar meer dan 95.000 NHG hypotheken worden verkocht :') Je hebt het dus over minder dan een half procent dat gedwongen moet verkopen per jaar, en dat is opeens reden tot juichen want 'de totale ineenstorting komt dichterbij!' :') :')

Ja Hano-boy, daar moet ik om lachen inderdaad.
als je nagaat dat de meeste van deze gedwongen verkopen uiteindelijk toch nog uitmonden in een onderhandse verkoop, moet je wellicht nog meer lachen. Van de tien huizen die geveild worden, komen er gemiddeld zeker acht zelfs niet op het hakblok.

Wie eind jaren '70 heeft meegemaakt moet zelfs een dag vrij nemen van de lol. :D
pi_95481646
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

als je nagaat dat de meeste van deze gedwongen verkopen uiteindelijk toch nog uitmonden in een onderhandse verkoop, moet je wellicht nog meer lachen. Van de tien huizen die geveild worden, komen er gemiddeld zeker acht zelfs niet op het hakblok.

Wie eind jaren '70 heeft meegemaakt moet zelfs een dag vrij nemen van de lol. :D
En moet je eens kijken hoeveel knuppels er blind achter xeno aanlopen en zijn berichtjes als zoete koek slikken _O-
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 10:39:58 #274
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95481746
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 23:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Of een prijs uitmaakt is volledig relatief. Voor jou misschien. Andere mensen kopen 4 pakken van Armani in 1x en dat ze daar dan bedrag X voor moeten aftikken interesseert hun geen moer. Want ze hebben toch geld genoeg.

Wat is voor jou zo moeilijk aan het begrip referentiekader? Iemand die geld genoeg heeft wacht niet tot de uitverkoop. Die koopt nu, want dat geld heeft ie nou eenmaal. Dat JIJ dat niet doet of kunt is geen maatstaf voor andere mensen.

Jij koopt al je kleding in de opruiming? Daar is helemaal niks mis mee. Is dat voor alle kleding ongeacht het merk? Dus bij de Zeeman wacht je bv ook op de opruiming, net als dat je op de opruiming van Armani zou wachten?

Of doe je dat alleen bij merk-kleding?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_95481818
Hier nog wat cijfertjes voor de doemdenkers onder ons:

http://www.kempenburg.nl/NIEU_list.asp?ID=63

quote:
In 2010 ontving het Waarborgfonds 1.341 verliesdeclaraties in verband met consumenten die hun woning met verlies gedwongen hebben verkocht. Dat is een stijging van 76% ten opzichte van 2009. Deze stijging mag volledig worden toegerekend aan de toename van het aantal gedwongen verkopen als gevolg van werkloosheid (18% van het totaal) en echtscheiding (43% van het totaal). In verband met deze gedwongen verkopen keert het Waarborgfonds een bedrag van ongeveer ¤ 35 miljoen uit.
Hm 43% echtscheidingen, slechts 18% werkloosheid...gaat nog niet zoals Xenotje het heeft gezegd!

quote:
De Nationale Hypotheek Garantie staat per 31 januari 2011 borg voor 920.000 huishoudens, die samen een bedrag van ¤ 128 miljard aan hypothecaire leningen hebben
920.000, hoeveel % is 2000 daarvan Xenotje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')