abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95380924
Ach, hij respawnt iig niet meer...
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:01 #92
326828 baashaaskaas
infinite potential
pi_95380941
quote:
Hij had het altijd over dat spel'
AMSTERDAM - Wie of wat de jonge en medogenloze killer Tristan van der Vlis (24) ook inspireerde, duidelijk wordt dat hij bezeten was van het schietspel Call of Duty: Modern Warfare 2. Het spel vertoont een bizarre gelijkenis met de manier waarop hij zijn slachtoffers in koelen bloede vermoorde.
Tristan in de tijd van de middelbare school
Een scéne uit Call of Duty: Modern Warfare 2 waarbij de speler in de huid van een soldaat kruipt en onschuldige burgers kan doden.
Volgens vrienden en kennissen van Van der Vlis was het zijn favoriete spelletje. De game is omstreden: Als speler kruip je in de huid van soldaat en de bloedige beelden en driedimensionale opzet maken het gewelddadige tafereel levensecht. Het level waarin de speler zich op een vliegveld bevindt, vertoont bizarre overeenkomsten met de situatie waarin Tristan zich zaterdagmiddag begaf.
Volgens het AD lijken de beelden van die scène, waarin wachtende burgers lukraak worden doodgeschoten, 'een reconstructie van de getuigenissen van de Alphenaren die zich zaterdag in het winkelcentrum begaven. Een buurtgenoot en ex-collega van de overleden schutter: "Hij had het altijd over dat spel, net als over het computerspel Call of Duty: Black Ops. "Het lijkt wel alsof hij nu echt heeft uitgevoerd wat hij speelde op zijn kamer."
Een andere opmerkelijke gelijkenis met een drama dat zich afgelopen zaterdag in Alphen aan de Rijn afspeelde is een verhaal van Tristan's oma, thrillerschrijfster Jackie Lourens. In Vier minuten voor half acht... wordt het verhaal verteld van een schutter die in Castellum aan de Rijn willekeurig mensen doodschiet.
Welke game?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:13 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95380948
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:11 schreef ramakandra het volgende:

[..]

die 12 uren per dag waren extreme? :')
jesus jaren 12 uur per dag spele... zo gestoort ben ik nou ook weer niet.
Of had die tijd besteed aan een educatief spel dat je de Nederlandse taal had bijgebracht! Daar heb je nog iets aan.
The End Times are wild
pi_95380958
edit
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:30 #95
136 V.
Like tears in rain...
pi_95380961
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:11 schreef ramakandra het volgende:

[..]

die 12 uren per dag waren extreme? :')
jesus jaren 12 uur per dag spele... zo gestoort ben ik nou ook weer niet.
Er zijn toch een paar uur mee verspeeld (pun intended) waarin je had kunnen leren spellen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_95380962
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:10 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hij had beter Portal 2 kunnen spelen.

V.
Hihi.

F.
5 Ferrari's op videoband!
pi_95380963
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:07 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Tristan was 24 trouwens.. dus minimaal 25+
Ik ben voor :D.
Get it and Bet it
pi_95380967
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:12 schreef baashaaskaas het volgende:

[..]

Welke game?
quote:
net als over het computerspel Call of Duty: Black Ops
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:12:57 #99
136 V.
Like tears in rain...
pi_95380972
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of had die tijd besteed aan een educatief spel dat je de Nederlandse taal had bijgebracht! Daar heb je nog iets aan.
GMTA

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_95380976
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jullie natuurlijk! Want als er verder niks anders is dan zul je wel moeten. Of je koopt niks en gaat bijvoorbeeld een krantenwijk nemen of je huiswerk maken. Dat is nog beter!
HAhahahahahaha _O- _O- _O- _O- _O- _O- krantenwijk, huiswerk, zet die pc uit enga snel weer naar je leraar luisteren.
pi_95380987
quote:

[..]

faalert :') pleeg aub zo snel mogelijk zelfmoord.
echt waar je voegt niks toe.
pi_95380990
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wees maar blij dat die gast geen postal 2 speelde dan.
Ach dan had hij misschien een rotte koeienkop naar binnen gegooid en mensen onder gepist.
Of ehhhh.. een hond neer ge- tasert.
Of ehhh... de loop van een shotgun in de anus van een kat geprikt.
Of uuhmmm... een homobar vol gegoten met benzine en de deur geblokkeerd met een grote kist en een lucifer door het raam gegooid om vervolgens de naar buiten klimmende brandende gimps te taseren en onder te pissen...

Hmm misschien was het maar beter dat hij enkel MW2 speelde. :')
pi_95380994
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:11 schreef Majkool het volgende:
Hij was ook geen camper..
Get it and Bet it
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:14:14 #104
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95381008
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:50 schreef Sapstengel het volgende:
Ja ik ben bezeten van World of Warcraft.

Maarja ik ga ook niet naar buiten gekleed in harnas om in een winkelcentrum burgers af te slachten met mijn Warglaives of Azzinoth.
_O-
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:14:45 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95381021
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:13 schreef ramakandra het volgende:

[..]

faalert :') pleeg aub zo snel mogelijk zelfmoord.
echt waar je voegt niks toe.
Tsssk, tsssk, tsssk. Zie je wel dat die gamers al snel agressief zijn. Ook naar echte mensen toe.
The End Times are wild
pi_95381031
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:11 schreef Majkool het volgende:
Vind je het gek, de bom is nog niet geplant dus de volgende ronde moet nog beginnen.

Inb4Yvonnedieallesweergaatverwijderen
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:15:21 #107
97079 Jeff89
Conquer All
pi_95381032
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:02 schreef pipojansen het volgende:
hij zat ook op een schietclub.
als je dan toch iets de schuld moet geven dan is het dat wel.
maarja, gamezzz zijn voor de oermensen onbegrijpelijk. die denken dat gamezzzz dingen met je hoofd doen. want tja, het staat niet in de bijbel. en als het niet in de bijbel staat dan is het bij voorbaat slecht en dan moeten we die gamezzz lekker afschaffen. of bij iedere malloot die een game gaat kopen een labielen-test meegeven die de ouders moeten afnemen. en als de ouders het niet goed vinden dan moeten zij de game afpakken en terugbrengen naar de winkel.
alleen dan, dan alleen, dan kunnen alleen de ware malloten achter een game kruipen en kan mammie en pappie lekker een oogje dicht gaan doen want dan, alleen dan, dan alleen kunnen ze slapen nu blijkt dat Tristan of Tristian, of Triestigheid gamezzz speelde.

sowieso, hoe oud was dat kind? 17 ofzo? naar een schietclub sturen :') hoe zwak moet je zijn om sowieso met wapens om te willen gaan. beetje dom met een geweer op een doel staan schieten.
Weer zo een :') 'De wereld begrijpt gamen niet!' 'Het is de schuld van die schietbaan!'
En het dan, als gamer zijnde, dom te vinden om met een geweer op doel te schieten.. Volgens mij snap jij een aantal zaken niet.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:15:48 #108
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_95381044
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 09:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die link met games hoorde ik al op de dag zelf. Standaard tegenwoordig.
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
pi_95381060
Nu kunnen we naar allerlei factoren gaan wijzen in de hoop ergens de schuld aan te geven, maar die ligt toch echt volledig bij die kerel zelf. Nouja volledig, hij had natuurlijk nooit een vergunning mogen krijgen.

Het zijn gewoon weer van die fanatici die nu weer menen dat gewelddadige games uit de schappen moeten die op dit soort berichten lopen te geilen. Mogen ze blij zijn dat die kerel nooit Bulletstorm gespeeld heeft.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:16:46 #110
97079 Jeff89
Conquer All
pi_95381063
quote:

[..]

pi_95381065
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:08 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Echt niet? Iemand die psychisch in de war is en x uur per dag bezig is om geweldadige games te spelen (en daarnaast met echte wapens schiet) zie ik echt wel beinvloed worden door games.
moet je die zin niet omdraaien? volgens mij ligt de beurse plek juist op het gebruik van echte wapens op een schietclub. en ook het feit dat die malloten van een schietclub wapens meegeven aan dezelfde malloten die op hun club actief zijn. die malloot mocht gewoon wapens mee naar huis nemen omdat de opslag van wapens bij die schietclubs niet altijd opgeslagen kunnen worden. lijkt mij een veel groter probleem dan een of andere puber met hazenlip die met bitjes staat te spelen. dan kan je net zo goed alles wat op een pistool of raket of iets gaan verdiepen. ik weet nog dat ik vroeger legertje speelde met alles dat een beetje op wapens leek. je kan met je fantasie van alles simuleren. dus dan moeten ze fantasie ook maar gaan verbieden dus?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:17:24 #112
141482 Q.
JurassiQ
pi_95381079
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 10:16 schreef Robophatt het volgende:
Nu kunnen we naar allerlei factoren gaan wijzen in de hoop ergens de schuld aan te geven, maar die ligt toch echt volledig bij die kerel zelf. Nouja volledig, hij had natuurlijk nooit een vergunning mogen krijgen.

Die vent is dood, daar valt weinig meer aan te reguleren dus nu gaan ze een zondebok zoeken die ze aan banden kunnen leggen. Games dus.
For great justice!
pi_95381096
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:16 schreef pipojansen het volgende:

[..]

moet je die zin niet omdraaien? volgens mij ligt de beurse plek juist op het gebruik van echte wapens op een schietclub. en ook het feit dat die malloten van een schietclub wapens meegeven aan dezelfde malloten die op hun club actief zijn. die malloot mocht gewoon wapens mee naar huis nemen omdat de opslag van wapens bij die schietclubs niet altijd opgeslagen kunnen worden. lijkt mij een veel groter probleem dan een of andere puber met hazenlip die met bitjes staat te spelen. dan kan je net zo goed alles wat op een pistool of raket of iets gaan verdiepen. ik weet nog dat ik vroeger legertje speelde met alles dat een beetje op wapens leek. je kan met je fantasie van alles simuleren. dus dan moeten ze fantasie ook maar gaan verbieden dus?
Wapenvergunning wordt uitgegeven door de politie
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:18:19 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95381104
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:16 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spelen, leren en avontuur! Dat is toch prima, wat willen ze nog meer?
The End Times are wild
pi_95381108
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:15 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Weer zo een :') 'De wereld begrijpt gamen niet!' 'Het is de schuld van die schietbaan!'
En het dan, als gamer zijnde, dom te vinden om met een geweer op doel te schieten.. Volgens mij snap jij een aantal zaken niet.
nee jij snapt het wel :')
feit is en blijft dat de geweren en troep die hij gebruikt heeft van de schietclub zelf zijn.
maar voor de conservatieve wereld zijn wapens heilig dus daar mag niet aan getornd worden.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:18:34 #116
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95381110
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 10:15 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Deels mee eens, maar de meeste mensen snappen ook gewoon geen zak van games :')
  Forum Admin dinsdag 12 april 2011 @ 10:18:35 #117
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_95381111
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:08 schreef Cheiron het volgende:
Echt niet? Iemand die psychisch in de war is en x uur per dag bezig is om geweldadige games te spelen (en daarnaast met echte wapens schiet) zie ik echt wel beinvloed worden door games.

Neemt niet weg dat die gast net zo goed door duizend andere zaken beinvloed had kunnen zijn om tot deze actie te komen, en ze gewoon lekker van games af moeten blijven. Politiek kennende hangt de eerste jankende politicus vanmiddag nog aan de telefoon in een of ander zeikprogramma om toch maar duidelijk te maken dat alle games veboden moeten worden.
Nee, echt niet. In dit geval dan. Wat ik begrepen heb (uit de media) is dat deze kerel een obsessie had voor wapens. Een hobby die hij deelde met zijn vader. Nogal logisch dat je dan ook graag een schietspel speelt op de computer. Ik zou dan in dit geval eerder de link leggen bij de schietbaan dan bij een game. Dat is wat te makkelijk. Ze zouden sowieso niet zo snel van die links moeten leggen trouwens.
pi_95381114
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Die vent is dood, daar valt weinig meer aan te reguleren dus nu gaan ze een zondebok zoeken die ze aan banden kunnen leggen. Games dus.
Ik dacht dat in dit geval schietclubs het slachtoffer waren..
pi_95381117
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:02 schreef pipojansen het volgende:
hij zat ook op een schietclub.
als je dan toch iets de schuld moet geven dan is het dat wel.
maarja, gamezzz zijn voor de oermensen onbegrijpelijk. die denken dat gamezzzz dingen met je hoofd doen. want tja, het staat niet in de bijbel. en als het niet in de bijbel staat dan is het bij voorbaat slecht en dan moeten we die gamezzz lekker afschaffen. of bij iedere malloot die een game gaat kopen een labielen-test meegeven die de ouders moeten afnemen. en als de ouders het niet goed vinden dan moeten zij de game afpakken en terugbrengen naar de winkel.
alleen dan, dan alleen, dan kunnen alleen de ware malloten achter een game kruipen en kan mammie en pappie lekker een oogje dicht gaan doen want dan, alleen dan, dan alleen kunnen ze slapen nu blijkt dat Tristan of Tristian, of Triestigheid gamezzz speelde.

sowieso, hoe oud was dat kind? 17 ofzo? naar een schietclub sturen :') hoe zwak moet je zijn om sowieso met wapens om te willen gaan. beetje dom met een geweer op een doel staan schieten.
Klagen hoe onbegrepen de arme gamers zijn en vervolgens mensen die schietsport beoefenen afzeiken omdat je er geen klap van begrijpt.
Way to go.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:19:03 #120
97079 Jeff89
Conquer All
pi_95381131
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:16 schreef Robophatt het volgende:
Op wat voor gronden had die vergunning hem geweigerd moeten worden dan? Onder de huidige wetgeving is er bij mijn weten gewoon volgens de regels gehandeld, en de huidige wetgeving is imo gewoon toereikend. Dat iedereen nu brult dat het aan die schietbaan ligt is net zo'n bullshit als dat 't aan MW2 zou liggen.
quote:
Het zijn gewoon weer van die fanatici die nu weer menen dat gewelddadige games uit de schappen moeten die op dit soort berichten lopen te geilen. Mogen ze blij zijn dat die kerel nooit Bulletstorm gespeeld heeft.
Maar zelf voer je wel weer het wapenvergunning verhaal aan, terwijl het net zo onwaarschijnlijk is dat de aanleiding was..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')