abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95484487
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 01:29 schreef Snuwerd het volgende:
Je kunt overigens ook om aandacht vragen zonder te schreeuwen dat je het leven zat bent.
Ik denk dat je hiermee zijn probleem onderschat. Juist omdat hij het zo brengt, geeft aan dat het niet zijn eerste dip zal zijn op dit punt... dit is iets waar hij waarschijnlijk al jaren mee zit. Klinkt raar, maar ook 16 jarige kunnen al teleurgesteld zijn in hun falen in het krijgen van een vriendin, wanneer ze zien dat het de meerderheid van de mensen die het dichts bij hun staan wel lukt. Zoals al vaak gezegd is, TS heeft het geluk dat hij af en toe de interesse van de dames weet te wekken en op het punt staat om naar de universiteit te gaan, wat vaak leidt tot drastische veranderingen in je leven... als je het goed doet tenminste. Het gevaar is echter dat het probleem daardoor gebagitaliseerd wordt en hij over 10 jaar hier nog altijd topics opent met de kop "29 en nog nooit een vriendin gehad". De kans is groot dat het voor TS wel goed zal komen, maar er is ook een aardige kans dat dit hem blijft achtervolgen en dat er niets veranderd, ondanks zijn nieuwe universitaire omgeving. Ik merkte dat TS heel erg negatief was bij het aanmaken van het topic, maar de dag erna alweer een stuk beter in zijn vel zit. Blijft het probleem echter hangen, dan gaan die dips op regelmatige basis terugkomen, iedere keer in een heftigere vorm. Juist de momenten waarop hij zich beter voelt zijn de momenten waarop hij een verandering op gang moet brengen voor zichzelf. Het is echter ontzettend verleidelijk om op dezelfde voet verder te leven, terwijl op de achtergrond zijn probleem blijft groeien; tot op het moment waarin ik nu zit: je kunt de motivatie niet meer opbrengen om een verandering in werking te zetten.
pi_95484794
ik zou er niet van uitgaan dat dit zo even goedkomt. Als je zelf niet actief inzet om te veranderen op de uni zal het hele gedonder zich gewoon voortzetten. Oftewel ga er eens over praten met een decaan of vertrouwenspersoon op school.
Doe eens lief!
pi_95492345
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:56 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat je hiermee zijn probleem onderschat. Juist omdat hij het zo brengt, geeft aan dat het niet zijn eerste dip zal zijn op dit punt... dit is iets waar hij waarschijnlijk al jaren mee zit. Klinkt raar, maar ook 16 jarige kunnen al teleurgesteld zijn in hun falen in het krijgen van een vriendin, wanneer ze zien dat het de meerderheid van de mensen die het dichts bij hun staan wel lukt. Zoals al vaak gezegd is, TS heeft het geluk dat hij af en toe de interesse van de dames weet te wekken en op het punt staat om naar de universiteit te gaan, wat vaak leidt tot drastische veranderingen in je leven... als je het goed doet tenminste. Het gevaar is echter dat het probleem daardoor gebagitaliseerd wordt en hij over 10 jaar hier nog altijd topics opent met de kop "29 en nog nooit een vriendin gehad". De kans is groot dat het voor TS wel goed zal komen, maar er is ook een aardige kans dat dit hem blijft achtervolgen en dat er niets veranderd, ondanks zijn nieuwe universitaire omgeving. Ik merkte dat TS heel erg negatief was bij het aanmaken van het topic, maar de dag erna alweer een stuk beter in zijn vel zit. Blijft het probleem echter hangen, dan gaan die dips op regelmatige basis terugkomen, iedere keer in een heftigere vorm. Juist de momenten waarop hij zich beter voelt zijn de momenten waarop hij een verandering op gang moet brengen voor zichzelf. Het is echter ontzettend verleidelijk om op dezelfde voet verder te leven, terwijl op de achtergrond zijn probleem blijft groeien; tot op het moment waarin ik nu zit: je kunt de motivatie niet meer opbrengen om een verandering in werking te zetten.
Vorige poster heeft er denk ik gelijk mee, dat de kans groot is dat naar de universiteit gaan niets veranderd.

Wat ik met mijn reactie bedoel is dat je je slecht voelen en structurele problemen hebben niet gelijk moet trekken met een einde aan je leven willen maken. Of moet ik het zo niet zien? Want daar schreeuwt zo'n titel een beetje om. Maar goed, om niet offtopic te raken, moet TS denk ik wat concretere voorbeelden geven en wat keuzes maken qua wat hier besproken kan worden, hij beschrijft op meerdere vlakken problemen te hebben.

TS, je voelt je niet goed en over het algemeen komt dat doordat het op meerdere vlakken niet zo goed met je gaat (wat je al aangeeft). Het is denk ik belangrijk om een duidelijk overzicht te creeeren als je je beter wilt gaan voelen. Wat ik bv zou onderscheiden is:

Familie

Vrienden (sociaal)

Vrienden (intiem, meisjes)

Sport

Studie

Werk (kan best dat je alleen studie of alleen werk beschrijft)

Slapen (hoe laat ga je naar bed en sta je op, slaap je genoeg, etc)

Eten & Drinken

Vrije tijd en hobbies

Evt kun je zelf nog dingen toevoegen.

Schrijf bij elk gebied bv eens hoe het daar gaat, of geef simpelweg op gevoel een cijfer tussen de 1 en 10 aan elk gebied. En ga daarna na waarom je dat cijfer gegeven hebt.

Ik geloof dat je redelijk aangaf dat je omgang met meisjes erg vervelend is, maar vaak genoeg liggen de problemen veel meer in de andere vlakken: als je niet lekker in je vel zit, dan vallen vrouwen veel minder snel op je.
pi_95493947
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:03 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Vorige poster heeft er denk ik gelijk mee, dat de kans groot is dat naar de universiteit gaan niets veranderd.

Wat ik met mijn reactie bedoel is dat je je slecht voelen en structurele problemen hebben niet gelijk moet trekken met een einde aan je leven willen maken. Of moet ik het zo niet zien? Want daar schreeuwt zo'n titel een beetje om. Maar goed, om niet offtopic te raken, moet TS denk ik wat concretere voorbeelden geven en wat keuzes maken qua wat hier besproken kan worden, hij beschrijft op meerdere vlakken problemen te hebben.

TS, je voelt je niet goed en over het algemeen komt dat doordat het op meerdere vlakken niet zo goed met je gaat (wat je al aangeeft). Het is denk ik belangrijk om een duidelijk overzicht te creeeren als je je beter wilt gaan voelen. Wat ik bv zou onderscheiden is:

Familie

Vrienden (sociaal)

Vrienden (intiem, meisjes)

Sport

Studie

Werk (kan best dat je alleen studie of alleen werk beschrijft)

Slapen (hoe laat ga je naar bed en sta je op, slaap je genoeg, etc)

Eten & Drinken

Vrije tijd en hobbies

Evt kun je zelf nog dingen toevoegen.

Schrijf bij elk gebied bv eens hoe het daar gaat, of geef simpelweg op gevoel een cijfer tussen de 1 en 10 aan elk gebied. En ga daarna na waarom je dat cijfer gegeven hebt.

Ik geloof dat je redelijk aangaf dat je omgang met meisjes erg vervelend is, maar vaak genoeg liggen de problemen veel meer in de andere vlakken: als je niet lekker in je vel zit, dan vallen vrouwen veel minder snel op je.
Precies, goede post! Zoals al eerder aangegeven; als TS serieus geen hoop meer had dan had hij hier geen topic aangemaakt om over zijn problemen te zeuren. De analyse op verschillende vlakken van je leven is belangrijk om goed voor jezelf in kaart te brengen waar de pijnpunten zitten en wat je zou willen gaan veranderen inderdaad.

Het laatste punt wat je noemde; wat zo'n beetje iedereen noemt eigenlijk; is welliswaar hoopgevend, maar in mijn ogen ook gevaarlijk. Ik ben er zelf ook doorheen geweest... een paar jaar lang prima in mijn vel gezeten, veel gesport, veel uitgeweest, actief geweest bij verschillende verenigingen; maar ook al zit je goed in je vel, de meiden worden je heus niet in je schoot geworpen. Ook op dat vlak zul je moeten veranderen.
pi_95494889
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:39 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Precies, goede post! Zoals al eerder aangegeven; als TS serieus geen hoop meer had dan had hij hier geen topic aangemaakt om over zijn problemen te zeuren. De analyse op verschillende vlakken van je leven is belangrijk om goed voor jezelf in kaart te brengen waar de pijnpunten zitten en wat je zou willen gaan veranderen inderdaad.

Het laatste punt wat je noemde; wat zo'n beetje iedereen noemt eigenlijk; is welliswaar hoopgevend, maar in mijn ogen ook gevaarlijk. Ik ben er zelf ook doorheen geweest... een paar jaar lang prima in mijn vel gezeten, veel gesport, veel uitgeweest, actief geweest bij verschillende verenigingen; maar ook al zit je goed in je vel, de meiden worden je heus niet in je schoot geworpen. Ook op dat vlak zul je moeten veranderen.
True, het garandeert helemaal niets. Al is het goed om een stabiele basis te hebben voor de labiliteit die liefde met zich mee kan brengen.
pi_96112866
pff, als ik deze topic herlees, merk ik toch wel dat ik misschien een beetje overdreven dramatisch heb gedaan :P
jaa, ik zat toen idd echt een beetje in een depressie...
Maar ik heb nooit overwogen om zelfmoord te plegen zoals sommige mensen hier meteen suggeren :S
Jaa vrienden doen nog steeds kut, klootzakken gaan met konninginnen dag ook weer met ze allen afspreken en als ik ernaar vraag is 't zo van : whaaauw mooie auto komt daar voor bij '' .. ik weer: '' so what? dude, ik kan makkelijk andere dingen plannen, maar ik dacht ik vraag 't eerst aan jullie, ga ff niet zo moeilijk doen, als jullie niet willen chillen dan niet, mij lijkt t wel leuk'''
zij weer: '' nee man, lijkt ons ook vet, we zien wel, misschien bellen we wel ff''

TUURLIJK:P
Ach ja... kut vrienden en kut dat ik nog geen vriendin heb..
aan de andere kant, als alles goed gaat heb ik straks mn gymnasium diploma en er zijn zat leuke meisjes.. moet gewoon wat meer riscio's nemen en heb het gevoel dat ik dat nu weer durf:P
Zeker met bepaald meisje van school omdat als het misgaat ik haar daarna nooit meer zie..
En kans is reeël, want wordt constant aangestaard ...
Maar zit in ieder geval weer lekker in me vel, ookal gaat het leven niet perfect...

Nou, dit was een update..
(had hier 3weken niet naar gekeken, omdat ik me beetje schaamde voor gezeik hier haha..!)

BYEE
pi_96113101
Zoals ik zei; nu je je goed voelt is het moment om dingen te veranderen; wat nieuws te proberen; wat risico te nemen. Als je in een dip zit is het allemaal veel moeilijker.
pi_96113368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:17 schreef Axel1988 het volgende:
Zoals ik zei; nu je je goed voelt is het moment om dingen te veranderen; wat nieuws te proberen; wat risico te nemen. Als je in een dip zit is het allemaal veel moeilijker.
risico's nemen blijft makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat ik het wel durf..
het probleem is nu het planvan aanpak...
Hoe vat een meisje t op als je tegen d'r zegt.. Jaa, je bent een leuke meid heb je zin om keer een biertje te gaan drinken op een terassje?
Schrikt ze dan, is dat te snel.. of juist niet.. moet dat dan met vriendinnen erbij of apart halen.. Ik denk dat ik een kans maak, maar ik ga het waarschijnlijk verpesten...
Maar goed, daar leer ik dan weer van. Niet geschoten is A-L-T-I-J-D mis..
pi_96113832
Veel herkenbaar voor mij uit dit verhaal.
Ben zelf ook 19. Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt :Y
Eerst mijn studie dit jaar maar eens afronden.
  donderdag 28 april 2011 @ 22:27:27 #110
299622 WaywardOne
You still live in me.
pi_96113852
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Even snel doorgelezen hoor. Maar als je het op het vwo al zo zwaar hebt kan je natuurlijk ook de overstap naar havo/HBO maken.

Toon eens wat meer initiatief, je probeert je probleempjes in andermans schoenen te schuiven, maar eigenlijk ben jij gewoon de boosdoener (niet lullig bedoelt).
:o
Wat de neuk. HSG-BOMBER kan wel vriendelijk zijn?!
Maar ja... normaal lees ik alleen klaagbaak en daar ga ja als een baas tekeer :D
I feel you in the wind, you guide me constantly.
pi_96115099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:21 schreef DitBenIk91 het volgende:

[..]

Schrikt ze dan, is dat te snel.. of juist niet.. moet dat dan met vriendinnen erbij of apart halen.. Ik denk dat ik een kans maak, maar ik ga het waarschijnlijk verpesten...
Irrelevant; bedenk iets en probeer het... en dan weet je het. In alle situaties is het mogelijk, in geen enkele situatie heb je garanties. Verander echter wel direct je instelling dat "het toch wel niet zal gaan lukken". Stap er neutraal in; ik ga dit doen; ik neem het initiatief en dat is het;... de uitkomst is irrelevant, je hebt gedaan wat je kon doen en daar kun je trots op zijn.
pi_96115443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:44 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Irrelevant; bedenk iets en probeer het... en dan weet je het. In alle situaties is het mogelijk, in geen enkele situatie heb je garanties. Verander echter wel direct je instelling dat "het toch wel niet zal gaan lukken". Stap er neutraal in; ik ga dit doen; ik neem het initiatief en dat is het;... de uitkomst is irrelevant, je hebt gedaan wat je kon doen en daar kun je trots op zijn.
Ik heb ff dit forum doorgespit en ik ben je 'wijze' woorden meer dan eens tegengekomen :P
Misschien moet je d'r zelf eens wat mee gaan doen..
OnTopic: in dit geval ben ik het er niet helemaal mee eens...
De uitkomst zal ik nooit als irrelevant zien.. Het blijft toch in m'n hoofd spoken en dat is iets wat ik niet uit kan zetten, dus misschien toch beter om het als een experiment te zien en gewoon ervan uit te gaan dat het mis gaat.. Maar dit is dus onmogelijk...
Misschien als ik het nu meteen goed aanpak dan heb ik een vriendin en anders pas 10 pogingen later..

Je brengt het zo makkelijk :P
En dat is het eigenlijk ook...
Alleen die meid gaat in de zomervakantie met een vriendin en twee jongens weg naar spanje....
(niet haar vriendje)... maar tief, ik heb zin in competitie :P
Weet niet of ze me nog heel leuk vind eigenlijk, nu ik het zo bekijk... Maar als ze dat ooit wel vond... Dan vonkelt dat meteen naar boven als ik wat probeer :P

P.S. ga me nu niet ontmoedigen, ik wil het echt proberen en ik en ik alleen kan inschatten hoe groot mn kans is.. en die is zeker niet nihil en dus aanwezig.. Daar wil ik het bij houden..

Eigenlijk denk ik dat ik het nog wel ver schop binnenkort..
Waar ik me dan verder nog veel zorgen om maak is hoe raar die meid gaat op kijken wanneer ik zeg(of ze er gedurende achterkom) dat ik nog nooit gezoend/gesekst heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door DitBenIk91 op 28-04-2011 23:03:01 ]
pi_96116218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:49 schreef DitBenIk91 het volgende:
P.S. ga me nu niet ontmoedigen, ik wil het echt proberen en ik en ik alleen kan inschatten hoe groot mn kans is.. en die is zeker niet nihil en dus aanwezig.. Daar wil ik het bij houden..
Betere motivatie dan dat kun je niet krijgen denk ik.... Ga ervoor zou ik zeggen. Goede of slechte afloop; ik heb zelf NOOIT spijt gehad van dat ik een meid heb uitgevraagd of tegen haar heb gezegd dat ik haar leuk vond. Succes, het is je gegund!
pi_96116323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:02 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Betere motivatie dan dat kun je niet krijgen denk ik.... Ga ervoor zou ik zeggen. Goede of slechte afloop; ik heb zelf NOOIT spijt gehad van dat ik een meid heb uitgevraagd of tegen haar heb gezegd dat ik haar leuk vond. Succes, het is je gegund!
thnx, ik zie d'r morgen weer (pre-eindexamen afscheidsfeest op school)

(ik had verwacht dat de reactie op mijn p.s. in de trent van : ''wat een onzin, je moet wel een beetje realistisch zijn en tegen kritiek kunnen'' zou zijn)
pi_96116524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:49 schreef DitBenIk91 het volgende:
Eigenlijk denk ik dat ik het nog wel ver schop binnenkort..
Waar ik me dan verder nog veel zorgen om maak is hoe raar die meid gaat op kijken wanneer ik zeg(of ze er gedurende achterkom) dat ik nog nooit gezoend/gesekst heb.
Been there. Hang het niet aan de grote klok; maar wanneer je met haar zou gaan daten en het komt ter sprake: ben er dan eerlijk en open over. Volgens mij vinden ze het eerder een pluspunt dan dat het iets is wat ze afschrikt.

Maar gast; ik ben nu ook bezig weer uit mijn dal te klimmen. Vanavond weer eens uit; dus ik ben er nu ook vandoor. Laat even weten hoe het afloopt.
pi_96120314
quote:
Ja nee inderdaad. Meiden die je aanstaren zijn maar op 1 ding uit en willen sex met je.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:14:45 #117
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_96144108
TS moet gewoon een klootzak worden.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_96225101
TS, ik lijk veel op jou & je problemen/gevoelens, met als enig verschil dat ik een meisje ben. Ik vind de post van Snuwerd hierboven een goede; ik heb een waar 'denkboek' aangelegd waar ik al m'n gedachten en zorgen kan ordenen en waar ik opschrijf waar ik aan ga werken. Dan is het inzichtelijk, duidelijk en hoef je er verder niet meer over te piekeren, heel chill.
Tegelijkertijd realiseer ik me nu steeds meer dat hoe leuk zo'n lijstje ook is, je geluk onder geen enkele voorwaarde volledig mag afhangen van bijvoorbeeld je examens, of je wel of niet scoort tijdens het uitgaan of hoe je vrienden zich gedragen t.o.v. jou. Ik denk dat het ware geluk uit jezelf moet komen, en dat alle andere thema's slechts een 'bijzaak' zijn die daar enige invloed op kunnen uitoefenen, maar geenszins op lange termijn bepalend mogen zijn. Natuurlijk, liefdesverdriet heeft invloed op je geluk, en werkeloos zijn ook, maar ik denk dat je het toch ook op jezelf moet betrekken. Zelfverzekerd zijn, genieten van mooie dingen in het leven en je daarbij niet uit het veld laten slaan door verwachtingen die niet uitkomen, dat is, denk ik, heel belangrijk. Al moet je ook beseffen dat we in de puberteit zitten, en dat onzekerheid, ontevredenheid, piekeren en al dat soort zaken erbij horen, en gewoon te wijten zijn aan stomme hormonen. Succes :)
pi_96722259
UPDATE:

Nog steeds geen vriendin, volgende week de centrale examens. en los van het feit dat ik nog amper geleerd heb en ik heel veel prestatiedruk heb kan ik op dit moment niet gelukkiger zijn!
vriendin komt wel, maak me d'r geen zorgen om en vrienden vind ik wel, 't valt me op dat als ik de stad inga (bijv. meeloopdag univ.) en ik kom nieuwe mensen tegen dat ik daar dan gewoon heel goed lig, waarschijnlijk komt dat omdat ik die mensen niet ken en geen angst heb om aardig te worden gevonden. En als ik mezelf ben mogen mensen mij.. vrouwen ook ;)

In ieder geval, mijn toekomstige vriendin gaat heeeeeeeeel veel geluk hebben :P
Ik ben slim, knap EN ik ben helemaal van haar. Nog nooit gesekst en ik ben ongelooofelijk trouw(weet door 2 vrienden die vreemdgaan 100% zeker dat ik dat NOOIT zou doen)
pi_96722369

[ Bericht 100% gewijzigd door DitBenIk91 op 12-05-2011 21:58:35 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:27:00 #121
344763 Lilou
Life is a bitch!
pi_96725274
TS met vrienden komt allemaal wel goed. Ik had dit jaar vavo gedaan. (aankomen jaar hbo) En je komt zo snel weer nieuwe mensen tegen. Dus wanneer je naar UT gaat kom je genoeg mensen tegen. En niet bang zijn dat ze je niet aardig vinden. Gewoon praten en dan merk vanzelf wel de mensen waarmee het goed klikt.
pi_96895534
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:57 schreef DitBenIk91 het volgende:
UPDATE:

Nog steeds geen vriendin, volgende week de centrale examens. en los van het feit dat ik nog amper geleerd heb en ik heel veel prestatiedruk heb kan ik op dit moment niet gelukkiger zijn!
vriendin komt wel, maak me d'r geen zorgen om en vrienden vind ik wel, 't valt me op dat als ik de stad inga (bijv. meeloopdag univ.) en ik kom nieuwe mensen tegen dat ik daar dan gewoon heel goed lig, waarschijnlijk komt dat omdat ik die mensen niet ken en geen angst heb om aardig te worden gevonden. En als ik mezelf ben mogen mensen mij.. vrouwen ook ;)

In ieder geval, mijn toekomstige vriendin gaat heeeeeeeeel veel geluk hebben :P
Ik ben slim, knap EN ik ben helemaal van haar. Nog nooit gesekst en ik ben ongelooofelijk trouw(weet door 2 vrienden die vreemdgaan 100% zeker dat ik dat NOOIT zou doen)

pas je wel op dat je dr niet benauwd
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:37:41 #123
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97545670
Niks gaan forceren dmv jezelf op te dringen, de sociale aspecten slijten er vanzelf in. Maar sowieso, hoezo moet je een heel uitgebreid sociaal leven hebben? Je kunt toch zelf ook lol en plezier hebben?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_97546426
Op de universiteit begint het echte leven pas... veel plezier daar zou ik zeggen ^O^
(daar word je ook meer als gelijke behandeld i.p.v. die pubercultuur op school)
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:57:04 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97593361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:51 schreef Henno het volgende:
Op de universiteit begint het echte leven pas... veel plezier daar zou ik zeggen ^O^
(daar word je ook meer als gelijke behandeld i.p.v. die pubercultuur op school)
Dat zijn juist dingen die hij niet wil.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')