Miss Hollywood, cool.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:44 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Thanks Miss Hollywood voor uw bijdrage in clichématig denken en volg de massa adviezen. Oke, ik ben het met je eens, het zou beter voor hem zijn wanneer hij zijn middelbare school gewoon afsluit en daardoor meer vrijheid voor hemzelf verwerft. Ik heb echter niet het idee dat examens echt een probleem voor hem zijn... ik bedoel, meestal slaagt toch bijna iedereen wel als je eenmaal zo ver gekomen bent.
Verder, niet naar luisteren. Kies een opleiding of een baan die je leuk vindt is de grootste bullshit die er is; neem namelijk van mij aan dat er helemaal niets is wat je voor 30+ uur in de week leuk vindt. Nu hoef je niet iets te gaan doen wat erg ver van je afstaat; maar meestal is ongeveer 50% van de opleidingen wel geschikt voor je. Kiezen op toekomstige kansen op werk; gemiddeld inkomen en aantal vrouwen op je opleiding zijn daarom in mijn ogen goede raadgevers. Het is namelijk heel simpel; het leven draait alleen om overleven en om voortplanten. De kern van je problemen zijn dan ook daarop gericht.... de rest wat je eraan hangt is melodramatische onzin die je hoofd erbij haalt om je gevoel sterker uit te kunnen drukken. Gezien TS mijns inziens niet lijdt aan een dodelijke ziekte, noch problemen heeft in basisbehoeften als het verkrijgen van een dak boven het hoofd, eten, drinken en kleding; is zijn probleem bijna uitsluitend ontstaan door problemen met de dames. Daar moeten dus de stappen gemaakt worden. En tja, goed, in 90% van deze gevallen gaat het om een dip en komt het "vanzelf wel weer goed"... maar hij zou maar net tot die 10% van de gevallen behoren waarbij dat niet zo is. Voor het leven getekend, altijd terug verlangend naar die 19-jarige leeftijd waarbij de kansen nog open lagen; maar hij de simplistische hollywood-adviesjes volgde die hem uiteindelijk enkel naar de afgrond stuurden.
je kan pas gelukkig zijn wanneer je risico's neemt.quote:Op maandag 11 april 2011 23:58 schreef DitBenIk91 het volgende:
[..]
Oke, laten we het is omdraaien.
Hoe kan het slechter gaan?
Niks in me leven maakt me gelukkig...
En ik zie niet hoe hier zo snel verandering in kan komen, totdat ik mezelf aanpas. Maar zou niet weten hoe,
Misschien moet ik een riscio nemen, gewoon een meisje uit vragen, maar ik neem geen risico's.. op 0 gebieden. omdat ik het eigenlijk opgegeven heb..
Net als dat als wanneer mijn 'vrienden' mij negeren het me oprecht niet meer dwarszit, dat is toch raar?!!!
Er tegen in gaan zou me alleen maar ongelukkiger maken denk ik... Meisjes mee uit vragen zal mn zelfvertrouwen misschien deuken en tegen mn vrienden ingaan zal toch geen zin hebben
Tsja, weet je.. Risico's nemen is zo makkelijk nog niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:59 schreef Eva4Evah het volgende:
Poe TS, als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik: goh, die jongen moet eens doen wat hem gelukkig maakt. Logisch zou je denken, en je zegt ook wel dat je het allemaal probeert, maar ik denk dat je echt een paar flinke knopen moet doorhakken en verder ook nog even door de zure appel heen bijten (dat examen halen dus, daarna heb je meer opties). Ten eerste: vrienden die jou zo behandelen zijn geen vrienden. Sowieso niet omdat ze jou altijd alleen laten zitten. Trek eens je mond open en als het ze niet bevalt, schijt aan hun! Er zijn genoeg mensen op de wereld die jou wel leuk vinden zoals je bent. Je laat je nogal als voetveeg gebruiken als ik het zo lees. Mensen houden van mensen die weten wie ze zijn en waar ze voor staan. Kom voor jezelf op
Wat meisjes betreft: je bent 19 hoor, je hoeft je nog geen zorgen te maken. Waarom nu huisje-boompje-beestje? Je studentenjaren komen er nu aan dus kan je nog even lekker genietenals je per se een vriendin wil, ook helemaal prima natuurlijk, dan raad ik je aan om bij een studentenvereniging te gaan (of een studie/sportvereniging, iig iets wat jou ligt) waar je een beetje 'jouw soort' mensen tegenkomt, dus ook potentiele vriendinnetjes. Let wel: straal niet overdreven uit dat je per se een vriendin wil. Dat valt vaak op. En meestal komt zoiets voorbij als je het niet verwacht
![]()
Wat je studie betreft: een studie kiezen op vrouwen lijkt mij niet verstandig. Je moet doen wat je leuk vindt, dat is het allerbelangrijkst. Of er dan toevallig leuke vrouwen bijzitten is mooi meegenomen, maar een bijzaak. Nogmaals: als je bij een leuke vereniging zit, kom je daar wel vrouwen tegen, dus wees niet wanhopig.
Verder had je het ook over eerst een jaar werken voordat je gaat studeren. Dit kan heel verstandig zijn als je nog niet weet wat je wil gaan studeren. Maar in jouw geval denk ik: hmm, jij hebt gewoon dringend behoefte aan een nieuwe start, nieuwe vrienden, een bruisend sociaal leven enz. Dus stort je gewoon in dat studentenleven en genietOverigens, je zei ook dat niet nog nog meer achterstand wou oplopen, maar leeftijd boeit echt niet hoor. Ik ben 20 en begin dit jaar opnieuw (ben gestopt met mijn studie) en ik zit 10x zo lekker in mijn vel als toen ik 18 was en begon met studeren. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je 'oud' bent ofzo, tuurlijk is het merendeel 18 jaar, maar so what? Niet onzeker zijn en je niet zo veel bezig houden met wat andere mensen van je denken.
Ja uit je eigen frustratie even op zo'n kinderactie manier.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:54 schreef Maanvis het volgende:
je bent alleen maar bezig met hoe je over komt, zwakkeling.
Jaa, dat klopt misschien wel ja..quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:54 schreef Maanvis het volgende:
je bent alleen maar bezig met hoe je over komt, zwakkeling.
Hoe ben je als je dronken bent? Wordt je agressief, wordt je zelfverzekerd, knuffelig of juist onzeker?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef DitBenIk91 het volgende:
[..]
Jaa, dat klopt misschien wel ja..
Maar wil je dan ontkennen dat de hele wereld niet alleen maar bezig is met hoe ze overkomt?
Ik ben hier echt niet alleen in hoor..
Hmmm.. moeilijk op te antwoorden.. ik ben zeker paar keer aardig dronken geweest.. maar hoe ik dan wordt... Ik denk zelfverzekerd? maar durf ik niet met zekerheid te zeggen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:00 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hoe ben je als je dronken bent? Wordt je agressief, wordt je zelfverzekerd, knuffelig of juist onzeker?
Weet niet of dat het al gezegd is, maar waarom ga je niet op een team-sport? Of in ieder geval een sport waarmee je met andere mensen bezig bent. Maakt niet uit wat voor sport het is, als het je maar leuk lijkt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:05 schreef DitBenIk91 het volgende:
[..]
Hmmm.. moeilijk op te antwoorden.. ik ben zeker paar keer aardig dronken geweest.. maar hoe ik dan wordt... Ik denk zelfverzekerd? maar durf ik niet met zekerheid te zeggen...
Ik denk zelfverzekered, maar toch ook kwetsbaarder doordat ik eerder zo'n lul verhaal als op dit forum tegen iemand in 't echt zou vertellen whahaa...
Maar zeker niet agressief.. wel iets drukker daarentegen.. maar soms oook rustiger.. verschilt eigenlijk vaak
zachte heelmeesters maken stineknde wonden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:58 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ja uit je eigen frustratie even op zo'n kinderactie manier.
klopt, je bent niet de enige, maar jij bent wel 1 van de weinigen die zich er door laat leiden tot op het punt waarop je levensmoe bent.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef DitBenIk91 het volgende:
[..]
Jaa, dat klopt misschien wel ja..
Maar wil je dan ontkennen dat de hele wereld niet alleen maar bezig is met hoe ze overkomt?
Ik ben hier echt niet alleen in hoor..
Huldequote:Op dinsdag 12 april 2011 01:23 schreef Axel1988 het volgende:
Ik wil niet je hoop helemaal de kop indrukken; maargoed; ik ben 23 jaar en zit in het laatste jaar van mijn universitaire studie. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als wat jij hebt. Zie het leven niet meer zitten; geen motivatie; geen zin; geen vrienden; geen vriendin en niemand die interesse in me heeft. Vertrouw mij, jij hebt nog het geluk dat er meiden zijn die aangegeven hebben interesse in jou te hebben, veel jongens hebben dat niet eens. Dat het bij jou fout loopt heeft waarschijnlijk te maken met de pech dat je geen aanleg hebt om er goed mee om te gaan, zoals 90% van de populatie dat wel heeft. Wat je echter wel blijkt te hebben is een soort van aantrekkingskracht op de dames waardoor er kansen zijn gekomen. Analyseer je eerst eens even hoe het de afgelopen keren precies is gegaan en wat je de komende keren beter kunt doen. Met wat meer ervaring moet dit aspect wel goed gaan komen. (ps. kies geen stad waar veel minder meiden dan jongens studeren; hoe leuk je studie ook is, ik weet nu al dat je daar spijt van gaat krijgen).
Verder; je hebt helemaal gelijk. Het leven is geen lust maar een last. Het is een vervelend geheel waar je niet voor gekozen hebt en je kunt blij zijn wanneer je ervan af bent: rust aan je kop. Maargoed, je bent nou eenmaal hier en je hebt geen zin om zelfmoord te plegen want anders had je dat wel gedaan en niet een topic aangemaakt op een debiel forum vol met slechte holly-wood adviezen. Wat je dus moet doen is jezelf afvragen of je nou echt nog 60 jaar weg wil gaan liggen kwijnen in zieligheid en constant wil falen in de dingen die je misschien nog wel eens zou willen bereiken. Misschien kun je eens beginnen om alles niet zo in hokjes te duwen. Het begrip vrienden bijvoorbeeld. Ppff, wat een bullshit. Wat jij nodig hebt zijn gewoon wat jongens om wat "leuke" dingen mee te doen. Uithuilen doe je bij een vriendin of bij een doelloos forum. Wil je ergens diep van binnen nog wat van je leven maken, hou dan op met zeuren en doe gewoon wat er nodig is. Forceer jezelf een middag om te leren voor ieder examen en ga daarna nieuwe dingen doen. Nieuwe vereniging, nieuwe sport, start een bedrijf, ga op een reis... en ja, ook uitgaan kun je alleen doen en via die weg nieuwe contacten opbouwen zodat je een week later opeens niet meer alleen hoeft te gaan. Probeer open-minded te zijn; probeer zoveel mogelijk onbevooroordeeld nieuwe dingen te doen. Fuck die zelfingenomen kakkers op je middelbare school; fuck bitchy meiden (die bedoel ik letterlijk). Stop met proberen; stop met proberen vast te houden aan zaken die er niet toe doen (ook al denk jij van wel); stop met denken en start met doen. Hou op met zeiken over je toekomst en over welke opleiding je al dan niet wil gaan doen. Ik las dat jij, net als ik, een hekel hebt aan Nederlanders. Nou, geen mooier moment dan nu: begin een studie ergens aan de andere kant van de wereld. Voor de kosten hoef je het niet te laten met de nieuwe maatregelen van het huidige kabinet. Zoals uit de reclame: fuck Nederland en de hokjes. Owja, en misschien ook nog wel belangrijk: hecht totaal geen waarde aan wat mensen om je heen (vooral op middelbare scholen) zeggen en denken. Iedereen lult in cliché's; de massa zegt en denkt wat de massa zegt en denkt.. niemand is origineel... iedereen denkt te weten hoe de wereld en het leven in elkaar steken, maar eigenlijk heeft niemand enig idee. Wat iedereen doet is gewoon sociaal wenselijk leven. Nadeel daarvan is alle doelloze bullshit die je over je heen krijgt; het voordeel is dat je sneller "with the flow" gaat en dus minder snel gevangen raakt in je eigen hoofd en dus zaken als depressie naar voren komen. Wil je enigszins normaal en gelukkig leven; dan "go with the flow"; maar neem vooral alles wat om je heen gebeurd met een hele grote korrel zout.
whahah, nee had vandaag alleen examen en gezien ik dat examen niet eens mocht maken, heb ik niemand op school gezienquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:31 schreef Axel1988 het volgende:
Hey TS; die meid nog gesproken die je zo leuk vind vandaag, of ga je dat morgen doen? In ruil voor goede adviezen verlangen wij op zijn minst een smeuïg succesverhaal.
De meeste mensen zullen hiervan genieten, een stuk geborgenheid is heel belangrijk in het leven. Maar je bent nog maar 19 en dat is mijn ogen veel te jong om echt zicht te hebben wat het huisje, boompje, beestje betekent aan verantwoordelijkheid. Dat je niet weet wat je anders gelukkig zou maken dat is imo logisch. Daar zul je namelijk eerst volwassen moeten worden en dat wordt je door te (durven) leven. Dus ga straks bij een studentenvereniging of pak juist wel dat jaar ertussen uit. Verbreed in ieder geval je horizon.quote:Ik ben juist iemand die wel geniet van het idee van een vrouw, kinderen, koophuis, etc...
Ik heb behoefte aan structuur en sociale contacten, neit aan hippy gedrag waarbij ik tegen de maatschappij in mn eigen weg ga proberen te vinden wat dat dan ook te betekenen heeft.
Ik zou niet weten wat mij anders gelukkig kan maken?
Stap er dan gewoon uit.quote:Ik ben het leven gewoon echt zat..
TS wil niet dood, maar hij is niet kien op leven anderzijds.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Stap er dan gewoon uit.
Ik bedoel je kan hier wel een beetje zielig gaan lopen doen en zoeken naar compassie, maar als je er gewoon klaar mee bent maak er lekker een einde aan en val ons er verder niet mee lastig (nee ook niet als we aan het winkelen zijn in bv Alphen a/d Rijn)
Nouja als ik dit lees:quote:Op woensdag 13 april 2011 10:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TS wil niet dood, maar hij is niet kien op leven anderzijds.
quote:Op maandag 11 april 2011 23:41 schreef DitBenIk91 het volgende:
Ben m'n leven echt ff zat en ookal is het same old same old
quote:Dit geeft heel veel stress en ik kan het gewoon niet meer aan,'' waarvoor doe ik dit?'' is een vraag die vaak naar boven komt. Van mij hoeft het niet..
quote:Het is doelloes en zinloos.
Dan lijkt het me toch echt wel dat die faalhaas er gewoon klaar mee is.quote:maar het voelt gewoon allemaal zinloos.. Ik ben het leven gewoon echt zat..
Als je het leven echt zat bent dan ga je niet naar examens toe en dan maak je je niet zoveel zorgen over hoe je over komt bij anderen.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja als ik dit lees:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dan lijkt het me toch echt wel dat die faalhaas er gewoon klaar mee is.
Nou dan stap je er uit. Simple as pie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |