Als het al kan, dan werkt het beter met tobo en muis (maar weer minder met touch?)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:44 schreef Lod het volgende:
Wat is de meerwaarde van Ubuntu er op zetten?
opera mobile gebruik ik idd ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
3.2 ?
ik heb 3.1 en zie geen update klaar staan.
Jullie nog tips voor must have tablet apps?
- Opera Mobile - snelle browser
- Evernote - handig notities maken en beheren
- MoboPlayer - goede videoplayer
Ik vond hem wat sneller wisselen tussen app drawer en homescreens, ook aardig wat minder FC'squote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
OK, maar zal het ook verschil maken?
Merkte niets van 3.1 vergeleken met 3.0..
Lang inhouden, kun je sommige widgets vergroten verkleinen (Bookmark widget igg).quote:edit: oh nee, het lijstje met openstaande apps is scrollbaar geworden. waren er eerst max. 5.
en ik las ergens dat met 3.1 de widgets schaalbaar zouden zijn, maar geen idee hoe ik dat moet doen?
Maar daarom wel lekker snel. Voor flash sites e.d. gewoon de standaard browser pakkenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
het lastige van opera op de transformer vind ik toch wel dat die geen flash ondersteund
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:29 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
opera mobile gebruik ik idd ook.
verder:
tablet keyboard free met split keyboard
file manager HD
en van cut the rope heb ik veel plezier gehad. Niet gratis in de market, maar wel ergens gratis te downloaden. Weet niet meer waar.
Waarom is trouwens de market alleen in landscape? Dat vind ik toch wel een dikke misser
Nou ja, ik denk dat ze bedoelen voor 'mousepad'. Zelf heb ik op m'n netbookje een jaar geleden ofzo eens Android geport. Maar dat werkt inderdaad gewoon niet. Ja, het is tof dat je kunt typen, maar navigeren met een muis voelt extreem ongehoord aan. Je merkt dan echt dat het een touchinterface betreft en deze ontworpen is om aangeraakt te worden. Vegen, drukken... het is allemaal zo natuurlijk... het is gewoon 'raar' om met een muis over het beeld te gaan. Ik zou dan waarschijnlijk ook het scherm als tablet gebruiken en aanrakend de interface bedienen en typen als dat nodig zou zijn. Zo had ik ook de neiging bij Android het scherm van m'n netbookje aan te raken, alleen had die natuurlijk geen touchscreen.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:18 schreef lateralize het volgende:
Ik snap de opmerkingen over 'het is niet gemaakt voor gebruik met toetsenbord' niet zo goed. Wat wil je nou bijvoorbeeld doen met het toetsenbord? Een brief tikken / voor studie gebruiken: kan prima met de office pakketten. Een e-mail tikken: kan prima. Chatten / msn / skype: kan prima. Internetten: kan prima. Ik zie geen probleem, en het werkt veel prettiger dan on-screen (imo, natuurlijk). Daarbij nog eens de extra accu die in het toetsenbord geïntegreerd zit, en ik kan niet zien hoe je deze tablet zou willen hebben zonder toetsenbord.
vooral omdat ik me al verheugd had op het moment.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Had ik ook eens gehad. Ik had er goed de smoor in.
Wat zijn de voor- en nadelen daarvan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Sinds gisteren ook eigenaar van een transformer... meteen geroot en ben er nu Prime 1.7 op aan het zetten.
bij mij staat bij instellingen -> systeemupdate dat ik in de notificatiebalk moet kijken voor de update. Maar hier staat helemaal niks. Herstarten helpt niet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:25 schreef Joooo-pi het volgende:
hey! Weer een Asus update
ff batterij bijladen
raar....quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:53 schreef RobertNL het volgende:
[..]
bij mij staat bij instellingen -> systeemupdate dat ik in de notificatiebalk moet kijken voor de update. Maar hier staat helemaal niks. Herstarten helpt niet.
Je zit nu op de zelfde versie nummers. Zal bij mij wel een kleine bug zijn dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:57 schreef Joooo-pi het volgende:
iig een soort compatibiliteitsdingetje erbij: zoom of stretch bij programma's die gemaakt zijn voor kleinere schermen.
Verder geen dubbele spatiebalk meer bij tablet keyboard (was zeker een bug).
[ afbeeldning ]
Dat...overigens gaat de 16 gieg versie d'r uit las ik. Dus zit je voor een transformer zonder dock ook op 500 euro. De transformer kan evenveel zoniet meer dan een ipad2. Je betaalt ook gewoon voor het merk Apple.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:22 schreef Ceased2Be het volgende:
1. De prijs
2. Smaak
Geen idee verder, iPad was niet eens een optie voor me.
herstel: met opera mobile is het nu niet meer zo. Kan nu goed op de desktopversie van fok!, het is alleen wel erg klein allemaalquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:01 schreef Joooo-pi het volgende:
Typen op fok! desktopversie blijft laggy...
flash werkt wel in opera mobile, ik had het alleen uit staanquote:Op vrijdag 29 juli 2011 21:22 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Maar daarom wel lekker snel. Voor flash sites e.d. gewoon de standaard browser pakken
Ah dan heb ik nog mooi op tijd de 16Gb variant gekochtquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 23:33 schreef DoveKwal het volgende:
[..]
Dat...overigens gaat de 16 gieg versie d'r uit las ik. Dus zit je voor een transformer zonder dock ook op 500 euro. De transformer kan evenveel zoniet meer dan een ipad2. Je betaalt ook gewoon voor het merk Apple.
ja hoor,geen probleemquote:Op zondag 7 augustus 2011 10:46 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraagje: heeft de Transformer (of de opvolger hiervan) ook een file explorer, waardoor je makkelijk series kunt overzetten? Ik wil er nml series op gaan kijken (.avi-formaat). En is er ook een soort VLC Player voor tablets?
Mijn (nieuwe vandaag gekochte) 16GB transformer heeft micro sim voor 3g.... ?quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik zag dat de iPad met wifi én 3g wel érg prijzig is idd. Dat heb ik er niet voor over hoor. De Eee pad is een goed alternatief voor mij, maar ik wil wel 3g, dus ik wacht even de nieuwe Transformer en de tweede versie vd Slider (wordt begin 2012 verwacht) af, denk ik
.
Whatsapp werkt via een simkaart/mobiel telefoonnummer. Aangezien je geen simkaart in de asus kan plaatsen, werkt het niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:56 schreef fokthesystem het volgende:
Het 2e is skype en whatsapp.
Eerst maar whatsapp, die werkt er niet op, wil ook niet installeren vanaf de market.
Ik lees me wel goed in voor ik iets vraag hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Mijn (nieuwe vandaag gekochte) 16GB transformer heeft micro sim voor 3g.... ?
Edit, oh nee, da's alleen op het 64 GB model:
Asus Eee Pad Transformer tablet will be on sale in April 2011, the Wi-Fi and 16GB version will cost of ¤400, while the 3G module with 64GB storage will have to pay ¤300 more.
Details: http://thetechjournal.com(...).xhtml#ixzz1UZ27xV8w
Als het goed is staat altijd onderaan je scherm een zwarte balk, met daarin linksonder drie of vier icoontjes. Meestal is de rechtse daarvan een plaatje van een uitvouwmenu (net als op de dock rechts van je spatiebalk tussen ALT en CTRL). Dat is je menu, waarlangs je bij instellingen kunt komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:56 schreef fokthesystem het volgende:
Op mijn samsung TAB (7 inch) zitten 4 'led touch 'knoppen' in de rand, 1 = menu.
Op het asus keyboardje, de dock, zit ook een speciale menu-key.
In diverse app's kan je daar de instellingen mee bereiken.
Echter zonder de dock.... hoe kom je dan in de menu's als die niet een icon er voor boven, onder, of in hun eigen scherm(pje) hebben? Er zijn namelijk wat apps die dat icoon niet zichtbaar hebben als de transformer zonder dock wordt gebruikt.
Is al beantwoord: WhatsApp werkt via een mobiel nummer, en dat heb je niet bij een Transformer.quote:Het 2e is skype en whatsapp.
Eerst maar whatsapp, die werkt er niet op, wil ook niet installeren vanaf de market.
Geen idee, zou wel handig zijn als dat werkt ja.quote:Dan skype, dit ging wel in een keer op de asus transformer.
MAAR LET op ik heb dus android 3.2, en wat ik niet kan vinden nadat ik skype start, het werkt ook nog allemaal, is het uitzetten!(van skype), via geen van de 4 iconen/menus zie ik nog afmelden, exit, uitloggen o.i.d..
Een Taskkiller op een Android? Foei! (quote:Ook via ' smart taskbar' of een app killer in zo een 14 in 1 app, ik krijg hem niet ut...
Dat komt omdat het touchpad extreem gevoelig is, en als je er dus overheen gaat met je duimen bijvoorbeeld, zelfs zonder het aan te raken, dan denkt hij dat je aan het muizen bent en gaat hij daarheen waar hij denkt dat je het touchpad aanraakte.quote:Iemand? En oh ja, skype is btw ook de laatste versie zo uit de app market.
Overall is het een gaaf ding, 2 USB poorten in de dock, een micro usb ontvanger en muis werkten gewoon, plug and play.
Goed geluid vindt ik.
Lekker keyboardje qua aanslag, hoewel soms om onverklaarbare wijze je ineens in 2/3e a 1/4e van de zin bent die je reeds tikte, dat je daar dus plotseling tussen staat te tikken, i.p.v. achteraan waar je was, heel weird.
Als het veelvouden zijn van een week dan kan het volgens mij wel; maar als het om de 3 dagen of zo moet zijn is het inderdaad lastiger. Maar volgens mij heeft Google Agenda (webversie) dat ook niet. En zo wel, dan is het het slimst om gewoon naar de webversie te gaan denk ik.quote:De agenda is zeer basaal en mist iets, namelijk m.b.t. 'om de zoveel dagen' planningen, voorziet ie gewoon niet in.
Eens. Er waren mensen die klaagden over dat het scherm minder goed is dan de iPad, maar ik zie geen verschil. Wel zou ik het persoonlijk fijner vinden als hij nog wat minder fel kon dan de laagste stand, voornamelijk bij het in bed in het donker gebruiken, dan vind ik er nog best veel licht uitkomen.quote:Scherm helderheid en scherpte is geweldig, net als de kijkhoek.
Dat zegt mij allemaal niks; als ie het maar doetquote:Het wifi gedeelte, zou b/g èn N (300 Mbps) moeten zijn, maar al ga ik boven de N router zitten met de transformer, meer dan 30 Mbps down haalt ie niet, wel 6 Mbit up.
'Ver weg' zeg 12 meter van accesspoint met muren en plafond er tussen, zakt de down snelheid niet onder de 25 Mbit. Up zakt dan wel behoorlijk, met 50% naar 3 mbit.
Kijk dat is een clip en klaar antwoordt!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:11 schreef WineGum het volgende:
Whatsapp werkt via een simkaart/mobiel telefoonnummer. Aangezien je geen simkaart in de asus kan plaatsen, werkt het niet.
Dit gaat inderdaad zo op mijn samsung galaxy tab 7 inch, maar op de asus transformer 10 inch kom je niet van skype af, menu is gewoon weg, en forced kill vanuit settings > app's, daar is ie tegen bestand(!)quote:En over skype vond ik dit:
"Sign out from android Skype account. From My Info tab, press menu soft button -> Sign Out."
Klopt echter bij skype, zie ook reactie van ander en mijn reactie daar weer op hier boven, is het gewoon nog niet goed vor een asus transformer. Eenmaal skype opgestart kan je jezelf hoogsten offline zetten, maar ja, recources snoept ie dan wel gewoon lekker door.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:55 schreef Pandora73 het volgende:
Als het goed is staat altijd onderaan je scherm een zwarte balk, met daarin linksonder drie of vier icoontjes. Meestal is de rechtse daarvan een plaatje van een uitvouwmenu (net als op de dock rechts van je spatiebalk tussen ALT en CTRL). Dat is je menu, waarlangs je bij instellingen kunt komen.
Yep, dat had ik inderhaast gemist op de website omschrijving in verschil tussen de 16 gb en 32 gb versies.quote:Is al beantwoord: WhatsApp werkt via een mobiel nummer, en dat heb je niet bij een Transformer.
Het gros wel, sommigen starten net zo vrolijk weer vlot op, maar skype is een 'niet uit te krijgen virus'quote:Een Taskkiller op een Android? Foei! ()
Apps kun je overigens heel eenvoudig onderbreken via Instellingen > Apps > Lopende Apps (of zoiets).
Daar zal ik eens opletten, want dat verklaart het dan.quote:Dat komt omdat het touchpad extreem gevoelig is, en als je er dus overheen gaat met je duimen bijvoorbeeld, zelfs zonder het aan te raken, dan denkt hij dat je aan het muizen bent en gaat hij daarheen waar hij denkt dat je het touchpad aanraakte.
"FREE touch agenda", die kan het, staat er nu dus ook op, is helmaal top.quote:Als het veelvouden zijn van een week dan kan het volgens mij wel; maar als het om de 3 dagen of zo moet zijn is het inderdaad lastiger. Maar volgens mij heeft Google Agenda (webversie) dat ook niet. En zo wel, dan is het het slimst om gewoon naar de webversie te gaan denk ik.
Op tweakers.net las ik toch wel van een aantal mensen met problemen, eknnelijk is er een partij niet zo goed en toch de fabriek uit gegaan, vooralsnog lijkt deze in orde.quote:Eens. Er waren mensen die klaagden over dat het scherm minder goed is dan de iPad, maar ik zie geen verschil. Wel zou ik het persoonlijk fijner vinden als hij nog wat minder fel kon dan de laagste stand, voornamelijk bij het in bed in het donker gebruiken, dan vind ik er nog best veel licht uitkomen.
De snelheid van je wifi.quote:Dat zegt mij allemaal niks; als ie het maar doet![]()
TAB ? Dit is het asus transformer topic, maar wellicht een vergissing.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:26 schreef RobertNL het volgende:
Hoe snel is bij jullie het dock leeg als je hem zo laat staan (dus niks mee doet?). Meende hem vanmorgen van de lader te hebben gehaald maar hij is nu al leeg! Terwijl ik vandaag niks gedaan heb met mijn tab.
Ja, maar dat dock kan niet 'leeglopen' omdat het geen accu+tobo-dock is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:30 schreef fokthesystem het volgende:
@shiznuts opladen met de ock, nu ook voor samsung.
http://www.galaxytab10-1.(...)gratis-desktop-dock/
Ik hanteerde tot nu toe de term TAB voor mijn samsung TAB, zit ook op een forum speciaal daarvoor.
Dus tja vrije termen, dat kan de boel verwarren dan he.
En je noemde geen merk, dus dan is tab = tablet = een heleboel merken en types...
Klopt, maar een tab kan wel leeglopen in een dock(-zonder batterij nog sneller zelfs) met een inferieur printplaat/schakel design.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:32 schreef shiznuts het volgende:
Ja, maar dat dock kan niet 'leeglopen' omdat het geen accu+tobo-dock is.
Je komt users tegen op boards, zelfs op fok tweakers.net komen ze wel eens over heel andere merken/types praten dan waar een topic over gaat. Echt het komt voor, ze zijn er die users!quote:En hij noemde geen merk nee, omdat dit het Asus Eee Pad Transformer topic al is.
Misschien heb je de user ook een beetje kunnen volgen en weet je dat 'ie er eentje heeft.
Het gekke is dat er altijd wel wat lijkt aan te staan. Zelfs met dock en tablet los van elkaar.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:58 schreef RobertNL het volgende:
Ga het vandaag maar eens testen, heb de Transformer net van de lader af, er staat niks onnodig aan op de achtergrond dus nu eens kijken hoe snel het dock leeg is.
Sergeant!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 10:58 schreef RobertNL het volgende:
Meestal kort ik het toch al zo lange woord tablet inderdaad af tot tab. Maar nu de SGT er is zal dat wel een wat minder algemene term worden
Ga het vandaag maar eens testen, heb de Transformer net van de lader af, er staat niks onnodig aan op de achtergrond dus nu eens kijken hoe snel het dock leeg is.
Je dock wordt leeggetrokken naar je tablet. Dus als je je tablet niet 100% vol in je dock schuift, en die combinatie een dag laat staan, dan is je tablet vol en je dock leger. Afhankelijk van hoe leeg je tablet was en hoe vol je dock, en wat je op je tablet aan hebt staan (WiFi, apps die regelmatig internet gebruiken, etc) kan het dus zijn dat je dock helemaal leeggetrokken wordt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:26 schreef RobertNL het volgende:
Hoe snel is bij jullie het dock leeg als je hem zo laat staan (dus niks mee doet?). Meende hem vanmorgen van de lader te hebben gehaald maar hij is nu al leeg! Terwijl ik vandaag niks gedaan heb met mijn tab.
Verder is dit de eerste keer deze week dat ik mijn PC aanzet, voor het simpele werk in word, excel en internet/youtube/muziek voldoet hij dus prima! Nu alleen Open TTD nog op mijn tablet en ik zit nog minder achter mijn PC!
Inderdaad.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:33 schreef Pandora73 het volgende:
Je moet harder duwen dan je eigenlijk zou verwachten (althans, ik was er toch wel wat voorzichtig mee, zijn toch een hoop centjes die je in je handen hebt) en dan klikt hij alsnog helemaal op zijn plaats.
Welkomquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:27 schreef Klonk het volgende:
toekomstig eigenaar meld zich, nog even een paar weekjes wachten op een bonus van de baas
ik wacht op die met 3g, jij niet? Zonde om nu één met alleen wifi te kopen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:27 schreef Klonk het volgende:
toekomstig eigenaar meld zich, nog even een paar weekjes wachten op een bonus van de baas
Waarom. Als je de 3G niet gaat gebruiken en de versie zonder goedkoper is...quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik wacht op die met 3g, jij niet? Zonde om nu één met alleen wifi te kopen.
neuh, ik heb zelfs mijn HTC desire zonder mobiel internet, tablet is puur voor thuis op de bank gebruik dus ik zou niet weten waarom ik extra geld zou uitgeven voor een 3g versiequote:Op maandag 15 augustus 2011 17:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nope ben ook al aan het zoeken geweest, dat ding van 95 cm is wat aan de korte kantquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:09 schreef UncleSam het volgende:
Heeft er al iemand een goed en goedkoop (langer) Chinees USB kabeltje gescoord?
Heb ik ook gedaan. Maar als je die 3G wil gaan gebruiken, tja...quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:11 schreef Viking84 het volgende:
Diceplayer die is a heel goed en b kan die dacht ik ook streams openen, die je qua URL (link) dan wel via een browser moet kopiëren en plakken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:12 schreef Pandora73 het volgende:
P.S. Ja ik ben vrouw, maar: ja ook vrouwen kijken soms op dat soort sites
Ik wel , gisteren, net.quote:
Wacht nog iets langer en je kan een asus TF met W 9 kopen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:20 schreef Viking84 het volgende:
Klopt het dat er volgend jaar een transformer met Windows 8 komt?
Ja, dat wist ik alquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:03 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wacht nog iets langer en je kan een asus TF met W 9 kopen!![]()
Eerst nog ergens in maart de TF-2 met 3G . . . (En android)
Eigenlijk kan je beter leren vissen, maar goed:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:04 schreef Viking84 het volgende:
Ja, dat wist ik alTF2 met 3G en Android komt toch rond de kerstdagen? En TF met W8 in april ofzo, zo begreep ik.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:35 schreef fokthesystem het volgende:
Nieuwe WW (Incl. NL) update staat gepland voor de 25 a.s.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |