abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95359439
Zeg Lambiek, als het einde van dit financiële tijdperk nadert, waarom doet die Ruppert dan zo zn best abbonnementjes, dvd's en boeken te verkopen? Die dollar is straks toch niets meer waard? Waarom heeft 'ie er dan zoveel van nodig? Hij is toch vast wel voorbereid?

quote:
Op maandag 11 april 2011 18:44 schreef Lambiekje het volgende:

Oechhh jij hebt nog veel te leren
Pot, ketel, roet- en roetzwart.

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 11-04-2011 20:45:37 ]
  maandag 11 april 2011 @ 20:50:54 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95360534
Misschien zit Lambiekje er niet eens zo gek naast maar om de beste nou aan te vallen omdat Lambiekje word ik een beetje beu.

Inhoudelijk of opzouten dus.
The truth was in here.
pi_95361529
Nou lambiekje doe er dan is wat aan inplaats van jezelf alleen maar op fokken en op internet rond speuren.
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  maandag 11 april 2011 @ 21:20:59 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95362754
Ruppert is stiekem wel een beetje mijn held eigenlijk. Crossing the rubicon is gewoon een extreem interessant en onderbouwd boek, zijn docu/interview collapse is ook eng geloofwaardig. Dus als hij dit zegt ben ik, als ruppert adept, wel voorzichtig en zelfs een beetje nerveus.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 11 april 2011 @ 21:21:33 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95362793
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 21:04 schreef Pixie. het volgende:
Nou lambiekje doe er dan is wat aan inplaats van jezelf alleen maar op fokken en op internet rond speuren.
Kennisdeling is er wat aan doen.
Vrijheid
pi_95363746
Het rpobleem is dat het een extreem scenario is. Mogelijk, maar helemaal zal het neit plaatsvonden. Want de voedselverwerkende bedrijven en agro-industrie zullen gouden tijden kennen. Daar gaat het dan ineens weer goed. Waar boeren jarenlang voor een habbekrats eten verbouwden zal voedselschaarste en gebrek aan olie leiden tot lokaal verbouwen. De globalisering vermindert zodra transport duur wordt.

Die aandelen zijn fictief. Zolang er landen en bedrijven zijn die voedsel en producten maken, zal niet alles instorten. Zaken gaan pas instorten als er geen alternatieve energiebronnen worden aangeboord, als de kunstmest straks op is (fosfaat). Als de zeeen echt leeg zijn gevist. Laten we hopen dat de olie op is voordat we echt de hele aarde hebben geplunderd, zodat er nog alternatieven zijn.

Mijn mening is dat de grieken, spanjolen, italianen hun eigen broek moeten ophouden en wij het geld moeten steken in kernfusie, bioraffinage, algenteelt, het kweken van vlees ipv dieren etc. De kortzichtigheid van 'economie' en 'cijfertjes in een computer' tov tastbare zaken. De balans moet weer door gan slaan naar tastbare zaken. Als dat gebeurt voordat bijvoorbeeld internet en computers onmogelijk worden, kunnen we een goede toekomst tegemoet.Oja, met 9 miljard mensen gaan we het sowieso niet redden, da's gewoon te veel.
Whatever...
pi_95363782
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:20 schreef jogy het volgende:
Ruppert is stiekem wel een beetje mijn held eigenlijk. Crossing the rubicon is gewoon een extreem interessant en onderbouwd boek, zijn docu/interview collapse is ook eng geloofwaardig. Dus als hij dit zegt ben ik, als ruppert adept, wel voorzichtig en zelfs een beetje nerveus.
Iedere idioot schrijft wel eens per ongeluk iets zinnigs. Over het algemeen is het gewoon vergezochte onzin die je kunt verwarren met logica.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 11 april 2011 @ 21:43:56 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95364410
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:35 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Iedere idioot schrijft wel eens per ongeluk iets zinnigs. Over het algemeen is het gewoon vergezochte onzin die je kunt verwarren met logica.
Je kan zeggen wat je wil, maar als je je enigszins had verdiept in bijvoorbeeld Ruppert kan je er met gemak achter komen dat het niet bepaald een crackpot is. Hij is wel extreem in zijn opvattingen maar baseert zijn gedachtegang altijd op bekende feiten. Van de alternatieve media mensen is hij in ieder eval één van de beste. http://www.scribd.com/doc(...)n-by-Michael-Ruppert Het boek iig. Aan het eind heb je een berg aan footnotes. waar hij het boek op heeft gebaseerd, dan kan je zien dat de bron niet zijn duim is.
Vrijheid
  maandag 11 april 2011 @ 21:46:03 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95364590
Al moet ik wel toegeven dat de economie nogal robuust is en een neergang niet automatisch een implosie betekent natuurlijk. Dat de volgende economische klap in juli komt lijkt me niet zo onwaarschijnlijk, of dat het einde is van onze beschaving is een tweede.
Vrijheid
pi_95365074
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef jogy het volgende:
Al moet ik wel toegeven dat de economie nogal robuust is en een neergang niet automatisch een implosie betekent natuurlijk. Dat de volgende economische klap in juli komt lijkt me niet zo onwaarschijnlijk, of dat het einde is van onze beschaving is een tweede.
Het is allemaal erg ver gezocht. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat zodra het één niet meer werrkt, mensen iets anders gaan doen.
Whatever...
  maandag 11 april 2011 @ 22:00:08 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95365676
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is allemaal erg ver gezocht. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat zodra het één niet meer werrkt, mensen iets anders gaan doen.
Als er iets wegvalt, al is het tijdelijk, en er is geen vervangende infrastructuur of potentie om snel iets anders te gaan doen blijf je een probleem houden. Ook het feit dat Japan niet volledig van de map is geveegd en het dus een tijdelijk probleem is (binnen een paar jaar/maanden komt het één en ander wel weer op gang) maakt het uiteindelijk misschien wel slechter want er is nu gewoon een gat in de productie en deze wordt ook niet tijdelijk opgevuld door bijvoorbeeld het bouwen van nieuwe fabrieken (werkgelegenheid) in andere landen om het weer op gang te krijgen. En ja, de economie is op het moment nogal wankel, iets of iemand die wankel is moet je niet nog een klap verkopen want dan gaat ie/het neer.

Nu ben ik wel van mening dat de mensheid in zijn geheel verrassend creatief kan zijn in het geval van een crisis/economische/maatschappelijke implosie/explosie dus het zal niet zo zijn dat we lijdzaam gaan toekijken als ruppert zijn voorspelling waar blijkt te zijn.
Vrijheid
pi_95366340
Ik ontken niet dat er problemen komen van het gebeuren in japan. We hebben gefragmenteerde productie afgeschaft en alles gecentraliseerd. We hebben risico genomen en daarmee snel wat gewonnen. Of het op lange termijn slim is om via globalisatie te centraliseren is de vraag. Je ziet het nu met voedsel gebeuren, speculatie en machtsposities worden ingenomen. DDit is al verder in gang gezet met fosfaat (kunstmest) en zeldzame aardmetalen (voor technologie). Gelukkig zijn er altijd alternatieven, maar tijdelijke problemen kunnen er zeker komen.
Whatever...
  maandag 11 april 2011 @ 22:13:40 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95366769
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:08 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ontken niet dat er problemen komen van het gebeuren in japan. We hebben gefragmenteerde productie afgeschaft en alles gecentraliseerd. We hebben risico genomen en daarmee snel wat gewonnen. Of het op lange termijn slim is om via globalisatie te centraliseren is de vraag. Je ziet het nu met voedsel gebeuren, speculatie en machtsposities worden ingenomen. DDit is al verder in gang gezet met fosfaat (kunstmest) en zeldzame aardmetalen (voor technologie). Gelukkig zijn er altijd alternatieven, maar tijdelijke problemen kunnen er zeker komen.
Dat dus ja. We gaan er niet allemaal huilend en machteloos aan maar de tijd tussen de neergang en het alternatief zal verneukt kunnen zijn. Zeker als je ingedachten neemt dat de overgrote meerderheid van de samenleving niet wil veranderen van baan/levenswijze tenzij ze gedwongen worden door omstandigheden. Misschien komen die omstandigheden er dus aan in juli
Vrijheid
pi_95369662
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil, maar als je je enigszins had verdiept in bijvoorbeeld Ruppert kan je er met gemak achter komen dat het niet bepaald een crackpot is. Hij is wel extreem in zijn opvattingen maar baseert zijn gedachtegang altijd op bekende feiten. Van de alternatieve media mensen is hij in ieder eval één van de beste. http://www.scribd.com/doc(...)n-by-Michael-Ruppert Het boek iig. Aan het eind heb je een berg aan footnotes. waar hij het boek op heeft gebaseerd, dan kan je zien dat de bron niet zijn duim is.
Het lijkt mij eerlijk gezegd ietwat sterk dat de boel in juli in elkaar klapt. Desondanks moet ik erkennen dat je Ruppert onmogelijk tot de categorie crackpots kunt rekenen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95369741
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Oechhh jij hebt nog veel te leren
Ik spreek je in de herfst nog wel een keertje als ik in mijn nieuw aangeschafte huis zit. Allemaal met euro'tjes betaald die dan nog prima werken. Gaan we dan even kijken wie er nog veel te leren heeft :)
  maandag 11 april 2011 @ 23:04:50 #41
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95370204
Het mooie van voorspellingen is dat ze bijna nooit uitkomen.
pi_95370600
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef RM-rf het volgende:
Lambiekje... geloof je nu gewoon alles dat je leest?

Dat één of ander blog wat schrijft over 'History-shattering events' en dat je gelooft dat dat ook allemaal wààr zou zijn en kennelijk nooit eerder gebeurt?

Dan koop je vast ook iedere keer een pak wasmiddel vol spanning als er op staat: "NIEUW!" of "NU! GEHEEL Verbeterd Op Hydro-Di-Oxide-Basis!"
en dan denken dat het dat Wasmiddel voorheen nooit gaf....., en dat dit écht een revolutionaire vernieuwing zou zijn.... Het staat dan immers op de verpakking en zal wit wassen als nooit voorheen...
Nee man Hydro-Di-Oxide is chemisch en veroorzaakt kanker, tssk dat je dat niet weet :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 11 april 2011 @ 23:29:35 #43
65918 IBAZ
broeinest
pi_95371612
Lambiekje, over 3 a 4 maanden gaan we het er nog wel eens over hebben.
  maandag 11 april 2011 @ 23:35:44 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95371967
Tvp voor oktober 2011.
2000 light years from home
  dinsdag 12 april 2011 @ 07:58:34 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95377884
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:35 schreef Merkie het volgende:
Tvp voor oktober 2011.
Leuk, de voorspelde eindtijd van de mayakalender ook :)
The truth was in here.
pi_95378574
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:38 schreef LuieDonder het volgende:

[..]

Ho es even, die beide dingen zijn helemaal niet gebeurd!
Dat 2de imho i.i.g. wel , alleen durft niemand het te zeggen;

quote:
If there's a panic out of the dollar you will see the destruction of the dollar rather quickly. The end stages of a currency comes quickly."
http://www.thestreet.com/(...)cy-of-the-world.html
Overigens is iemand die de huidige economische situatie aardig voorzag.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_95378655
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 21:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Waar baseer je de kennis op dat ik niets van Ruppert weet? Stephen King baseert zijn verhalen ook op bekende feiten. Vervolgens maakt hij er een logisch verhaal van wat ver van de waarheid staat. Ruppert redeneert door, maar slaat daarin zo ver door dat het volslagen onrealistisch is. Of heb ik die exacte voorspellingen van hem gemist? Met veel fantasie kun je misschien beweren dat hij het ooit bij het rechte eind heeft gehad, maar met zoveel schromelijke overdrijving neem ik hem niet serieus.

Natuurlijk gaat de economie klappen krijgen door Japan. Dat snapt iedere idioot. Maar over 10 jaar ruil ik mijn koe echt niet voor 6 witte kiezeltjes met de buurman.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:02:18 #48
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_95378787
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 19:57 schreef Yu-Kee het volgende:
Xandernieuws, dat is helemaal geen nieuwssite. Dat is gewoon een weblog van een of andere idioot. Soms wel vermakelijk om daar te lezen. :)
Het is een blog die buitenlandse krantenkoppen vertaalt en samenvoegt . En nee Nederlandse kranten worden amper gebruikt omdat daar geen snars in staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bastard op 12-04-2011 09:34:32 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_95378866
En uiteindelijk zal Zeitgeist genoeg aanhangers krijgen om haar plannen uit te voeren :)
Twiddel
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:07:17 #50
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_95378880
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 maar of het ook daadwerkelijke uitkomt is nog maar de vraag. Goed gaat het in ieder geval niet met de wereldeconomieën.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')