Die koter van de buren komt wel niet in MIJN grondgebied voor veel geld aan schade aanrichten he. En met ouders van koters wanneer dat wel gebeurd is normaliter wel goed te praten. Een koter klimt niet over het hek om schade in mijn tuin aan te richten. Je vergelijking was goed bedoelt geloof ik maar slaat de plank een beetje misquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:49 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat vraag je toch ook niet als je een hond koopt? Zat honden die loslopen en zat mensen die er doodsbang voor zijn, dat je dat niet vraagt is niet zo vreemd.
[..]
Ach, ik vind het nogal cru, dat doe je ook niet met de koter van de buren die buiten een partij aan het janken is, gewoon dumpen ergens in Volendam ofzo. Onder het mom van "Natural Habitat".
Ach, je neemt zo'n beestje omdat je het wilt, niet omdat het moet. Ik denk dat jij veel katteneigenaars anders ziet dan ze zijn of ik ben zo ontzettend goed voor mijn katten dat ik ze 's avonds gewoon niet meer buiten laat en wel een oplossing wil zoeken voor een probleem van mijn buren
[..]
Ha, dat klinkt bekend (dat van die derde kat); hier hebben wij er ook eentje van de buren, schat van een beest, eet af en toe even hier of komt helpen om de tuin te bewaken. Het enige verschil is dat hij daar wel naar binnen MAG, maar niet kan, omdat die mensen zo stupide zijn om geen kattenluik te nemen.
Dit heb ik een aantal jaar geleden nog meegemaakt. Ik fietste van mijn werk naar huis en kwam op straat een kat tegen die was aangereden en daar dus lag te creperen. Thuisgekomen heeft mijn zusje de dierenambulance gebeld, en wij zijn weer teruggegaan om bij die kat op de ambulance te wachten. Inmiddels stond er een hele club mensen rond die kat en na een tijdje kwam de dierenambulance. De kat bleek inmiddels al dood te zijn, en toen kwam mevrouw de eigenaresse thuis. Tierend, jankend, en vloekend, het was toch zo verschrikkelijk wat haar lieve Minoesje was overkomen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:47 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
O.k. duidelijk: "Ikke, ikke, ikke, en de rest van stikken."
En de ruimte heb je er blijkbaar niet voor, anders zou je je katten niet door de buurt laten wandelen.
Als jouw kat trouwens aangereden wordt door een auto of aangevallen door een hond, ga je dan huilen?
Je snapt in ieder geval die intentie van de post, zoals jij het nu uitlegt klinkt het inderdaad nogal la-en debielquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:51 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Die koter van de buren komt wel niet in MIJN grondgebied voor veel geld aan schade aanrichten he. En met ouders van koters wanneer dat wel gebeurd is normaliter wel goed te praten. Een koter klimt niet over het hek om schade in mijn tuin aan te richten. Je vergelijking was goed bedoelt geloof ik maar slaat de plank een beetje mis
Sowieso slaat deze discussie steeds meer als een lul op een drumstel. Zolang de burenruzie op fok plaatsvindt en niet in mijn buurt is dit totaal niet relevant. Maar ik word aangepakt alsof ik de boze buurvrouw van yukee zelf benquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
"Ikke, ikke en de rest kan stikken" is anders precies hetzelfde. IK heb last van jouw kattenpoep dus IK wil dat jij die kat binnenhoudt.
Tsja. Iedereen wil wel eens wat.
En vind je het dan de schuld van de automobilist/hondeneigenaar of van de katteneigenaar?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:50 schreef Taurus het volgende:
Dan ga ik zeker huilen, wat een rare vraag.
O.k., ik weet toch niet dat jouw buurt afgeschermd is van straten/honden/auto's.quote:Het is overigens nooit gebeurt, mijn katten komen eigenlijk niet op straat, daar ik dus gewoon een tuin heb. Ze klimmen over de schutting, daarom komen ze wel eens op buurterrein. Ik heb er wel degelijk de ruimte voor, maar katten zijn goeie klimmersNogmaals: weet waar je over praat als je discussieert.
Wat ben jij ontzettend dom zeg.quote:Het is al eerder gebleken dat jij niet weet hoe katten functioneren, kijk daarmee uit. Staat zo slordig.
Inderdaad. Net alsof onze katten bij haar in de tuin komen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:53 schreef Taurus het volgende:
[..]
Sowieso slaat deze discussie steeds meer als een lul op een drumstel. Zolang de burenruzie op fok plaatsvindt en niet in mijn buurt is dit totaal niet relevant. Maar ik word aangepakt alsof ik de boze buurvrouw van yukee zelf ben
Nogal jaquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:52 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Je snapt in ieder geval die intentie van de post, zoals jij het nu uitlegt klinkt het inderdaad nogal la-en debiel
Kinderen worden ook wel eens aangereden. En die halen wel eens bewust kattenkwaad uit. Moeten die ook binnen blijven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:52 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dit heb ik een aantal jaar geleden nog meegemaakt. Ik fietste van mijn werk naar huis en kwam op straat een kat tegen die was aangereden en daar dus lag te creperen. Thuisgekomen heeft mijn zusje de dierenambulance gebeld, en wij zijn weer teruggegaan om bij die kat op de ambulance te wachten. Inmiddels stond er een hele club mensen rond die kat en na een tijdje kwam de dierenambulance. De kat bleek inmiddels al dood te zijn, en toen kwam mevrouw de eigenaresse thuis. Tierend, jankend, en vloekend, het was toch zo verschrikkelijk wat haar lieve Minoesje was overkomen...
Ik dacht:
HOU DAT KENSERBEEST DAN OOK BINNEN!!!!!!!!!!!!!!
Ik zou niemand de schuld geven, ik zou het gewoon kut vinden, mag dat ook?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:54 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
En vind je het dan de schuld van de automobilist/hondeneigenaar of van de katteneigenaar?
Leuke discussie om iemand voor dom uit te maken. Beetje jammer.quote:[..]
O.k., ik weet toch niet dat jouw buurt afgeschermd is van straten/honden/auto's.
[..]
Wat ben jij ontzettend dom zeg.
't Is vrij normaal dat de overlastveroorzaker verantwoording neemt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:51 schreef DeLuna het volgende:
"Ikke, ikke en de rest kan stikken" is anders precies hetzelfde. IK heb last van jouw kattenpoep dus IK wil dat jij die kat binnenhoudt.
Tsja. Iedereen wil wel eens wat.
Zo zie ik dat ookquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
't Is vrij normaal dat de overlastveroorzaker verantwoording neemt.
Dat kan vies tegenvallen! Vooral met dat tuig van tegenwoordig. Opvoeding kennen ze al lang niet meer, een corrigerende tik mag namelijk niet meer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:55 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Nogal jaAls je 1x tegen die ouders zegt dat hun koter over de schutting is geklommen in de nachtelijke uren om veel schade in de tuin aan te richten zullen deze ouders echt heel boos worden op die koter en zal die koter dit echt niet meer doen
Koters houd je gemakkelijk binnen he en die trekken zich wel iets aan van straf en meestal genieten deze wel opvoeding
Het waren de negers!quote:Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met koters in de buurt die mijn grondgebied binnendrongen (ongewenst) en mijn vissen gingen opvreten. Misschien dat dat in X-files ofzo gebeurd
Goed gedaan, met die laatste zin heb je jezelf wel als waardige discussiepartner gediskwalificeerd, mag ik wel stellen. Uberhaupt neemt de kwaliteit van je argumentatie af. Het duurt ook wel lang inmiddels, toegegeven. Ik ga even met mijn katten van de zon genieten, misschien wel in de tuin van de buurman. Die vindt dat altijd heul gezelligquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:54 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
En vind je het dan de schuld van de automobilist/hondeneigenaar of van de katteneigenaar?
[..]
O.k., ik weet toch niet dat jouw buurt afgeschermd is van straten/honden/auto's.
[..]
Wat ben jij ontzettend dom zeg.
Ach, het was dan ook alleen maar een reactie op dit:quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:56 schreef DeLuna het volgende:
Leuke discussie om iemand voor dom uit te maken. Beetje jammer.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:50 schreef Taurus het volgende:
Het is al eerder gebleken dat jij niet weet hoe katten functioneren, kijk daarmee uit. Staat zo slordig.
Ik neem mijn woorden terug: Ik vind je slim. Door ineens zo ontzettend te vallen over één woordje van mijn kant na een belediging van jouw kant, vind jij dat je niet meer hoeft te discussiëren op basis van argumenten (dat deed je eigenlijk toch al niet, wat je deed was vooral ongefundeerd van alles roepen). Dat vind ik slim van je.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:58 schreef Taurus het volgende:
Goed gedaan, met die laatste zin heb je jezelf wel als waardige discussiepartner gediskwalificeerd, mag ik wel stellen. Uberhaupt neemt de kwaliteit van je argumentatie af. Het duurt ook wel lang inmiddels, toegegeven. Ik ga even met mijn katten van de zon genieten, misschien wel in de tuin van de buurman. Die vindt dat altijd heul gezellig
Bij een VOP moet je voorrang krijgen, moeten wij nu allemaal met onze ogen dicht oversteken?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
't Is vrij normaal dat de overlastveroorzaker verantwoording neemt.
Daar ben ik het dan ook mee eens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:59 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ach, het was dan ook alleen maar een reactie op dit:
[..]
Als ze steentjes jatten dan zeg je er wat van, doen ze het nog eens dan zeg je het tegen de ouders. Daarna is er al een 90% kans dat ze het niet meer zullen doen. Katten aan de andere kant...quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:57 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dat kan vies tegenvallen! Vooral met dat tuig van tegenwoordig. Opvoeding kennen ze al lang niet meer, een corrigerende tik mag namelijk niet meer.
[..]
Het waren de negers!
Maar ze jatten wel de steentjes uit mijn voortuintje, bijvoorbeeld
En nou niet gaan lopen roepen "het zijn maar een paar steentjes" want "het zijn maar een paar drolletjes"![]()
Toch nog een dingetje, gewoon omdat ik het niet in lijn vindt met hoe je eerder praatte: jij vindt het een belediging dat ik zeg dat jij niet veel van katten weet? Dat vind jij gelijk aan 'wat ben jij ontzettend dom'?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:01 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Ik neem mijn woorden terug: Ik vind je slim. Door ineens zo ontzettend te vallen over één woordje van mijn kant na een belediging van jouw kant, vind jij dat je niet meer hoeft te discussiëren op basis van argumenten (dat deed je eigenlijk toch al niet, wat je deed was vooral ongefundeerd van alles roepen). Dat vind ik slim van je.
'Vrouwke'...quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:06 schreef Taurus het volgende:
Toch nog een dingetje, gewoon omdat ik het niet in lijn vindt met hoe je eerder praatte: jij vindt het een belediging dat ik zeg dat jij niet veel van katten weet? Dat vind jij gelijk aan 'wat ben jij ontzettend dom'?Vrouwke toch..
Nogmaals:quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:06 schreef Taurus het volgende:
Het past daarentegen wel bij wat jij als klachten ervaart (kattenpis in tuin). Wat we hier hebben is een uiterst gevoelig iemand versus een meer nuchter persoon (ik ben de laatste, maar dat moge duidelijk zijn). Ook maak ik bezwaar tegen de opmerking 'wat je deed was vooral ongefundeerd vanalles roepen'. Dat klopt niet.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:37 schreef Yu-Kee het volgende:
Nee, ik heb zelf weinig kattenoverlast hier, omdat ik hoog woon en geen tuin heb. Maar ik kan me goed inleven in andere mensen met bijvoorbeeld konijnen/vissen/planten in de tuin die er wél last van hebben. Zo'n bekrompen autist ben ik namelijk.
Voor jou is FOK! geen ontspanning? Dan doe je duidelijk iets verkeerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:06 schreef Taurus het volgende:
En dan nu, ontspanning. Dat is vooral een tip aan jou, vriendelijk bedoeld.
Het is dan ook niet de schuld van de katten, maar van asociale katteneigenaren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:51 schreef fs180 het volgende:
Is ook een prima rationele oplossing, ipv alle katten de schuld geven.
Is dat zo? Ik kan me niet herinneren dat ooit beweerd te hebben. Of ben jij - net als Taurus - ook iemand die zomaar van alles roept?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:07 schreef fs180 het volgende:
Ah Yu-Kee wordt ook boos op de dief als haar fiets gejat is terwijl ze deze neit op slot had staan.. Dus wat moet je van zo'n iemand nou verwachten?
"want de veroozaker moet verantwoording nemen1!111"quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:14 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me niet herinneren dat ooit beweerd te hebben. Of ben jij - net als Taurus - ook iemand die zomaar van alles roept?
Mensen die fietsen stelen (of die nou op slot staan of niet), zijn toch ook gewoon asociaal bezig? Maar dat jij dan meteen er van alles bij fantaseert als ik zeg dat een overlastveroorzaker zelf verantwoording moet nemen en ik daarom dus mijn fiets maar niet op slot zet, zijn jouw wanen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:16 schreef fs180 het volgende:
"want de veroozaker moet verantwoording nemen1!111"
1275 euro schade? Dat is geen kat meer dat is een leeuw.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:05 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als ze steentjes jatten dan zeg je er wat van, doen ze het nog eens dan zeg je het tegen de ouders. Daarna is er al een 90% kans dat ze het niet meer zullen doen. Katten aan de andere kant...![]()
Ik heb geen problemen met katten of met eigenaren van katten want er zijn ook gewoon sociale eigenaren van katten die het wel interesseert wat hun beest aanricht aan andermans eigendommen en waar wel mee te praten valt, laat dat duidelijk zijn. De mensen die van niks willen weten en die dit wekenlang volhouden en wekenlang hun hoofd in het zand steken, tsja dan zet ik het beestje gewoon uit; diefstal of niet. Ik heb geen zin om dat beest te verwonden en dit is de meest diervriendelijke oplossing. Buiten is buiten en misschien hebben ze in dat dorp er minder last vanIk ben er in ieder geval op een diervriendelijke manier van af en hoef me niet meer zo een zorgen te maken over dure schade in mijn tuin
Dat heeft me best wat slapeloze nachten gekost hoor; een ochtend zat ik aan de 1275 euro schade
Neen. Beredenaties zijn dat. Jij stelt dat wanneer er een onwenselijk iets gebeurd, terwijl dit deels aan jouzelf is te verwijten jijzelf geen blaam treft: je neemt een toegankelijke vijver met vissen die langzaam zijn en graag naar het oppervlakte komen, maar doet er niets aan om ze te beschermen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:19 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Mensen die fietsen stelen (of die nou op slot staan of niet), zijn toch ook gewoon asociaal bezig? Maar dat jij dan meteen er van alles bij fantaseert als ik zeg dat een overlastveroorzaker zelf verantwoording moet nemen en ik daarom dus mijn fiets maar niet op slot zet, zijn jouw wanen.
Dure vissen (sommige kosten 475 euro, ik ben een vissenliefhebber), Diepe krassen in een glazen tafel, bankje volgekrast en meer van zulks.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:29 schreef DeLuna het volgende:
[..]
1275 euro schade? Dat is geen kat meer dat is een leeuw.Wat heb jij in de tuin staan dat jij 1275 euro aan schade kan krijgen?
Ja daar ging je geloofwaardigheidquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dure vissen (sommige kosten 475 euro, ik ben een vissenliefhebber), Diepe krassen in een glazen tafel, bankje volgekrast en meer van zulks.
Dat vind ik net zo'n groot eigen risico als dat van een kat buiten op straat laten lopen en dan plat gereden wordt. Voor hetzelfde geld komt er een reiger langs en die pikt jouw vissen uit de vijver. Waarom span je geen netje over je vijver dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dure vissen (sommige kosten 475 euro, ik ben een vissenliefhebber), Diepe krassen in een glazen tafel, bankje volgekrast en meer van zulks.
Jij woont zeker in de buurt van de Veluwe?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:31 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:36 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Jij woont zeker in de buurt van de Veluwe?
Nou loop je weer van alles over mij te verzinnen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:30 schreef fs180 het volgende:
Neen. Beredenaties zijn dat. Jij stelt dat wanneer er een onwenselijk iets gebeurd, terwijl dit deels aan jouzelf is te verwijten jijzelf geen blaam treft: je neemt een toegankelijke vijver met vissen die langzaam zijn en graag naar het oppervlakte komen, maar doet er niets aan om ze te beschermen.
Maar dat doe ik dan ook niet, dus ik heb geen idee waarom je hier telkens mee komt.quote:Dat is hetzelfde als met je ogen dicht de weg oversteken in goed geluk dat je voorrang krijgt, of je fiets niet op slot zeten en hopen dat hij er nog staat.
Ach ja, jij begon er allerlei irrelevants bij te fantaseren over fietsen die niet op slot staan en gestolen worden en dat ik dan boos zou worden. Dat zijn echt wanen van jouw kant hoor.quote:Als jij iets niet snapt maakt dat nog niet mijn waanidee..
Dus dat is normaal? We schieten de katten maar dood omdat we er last van hebben? Doen we dat ook met mensen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:37 schreef Geelman het volgende:
In Enkhuizen wisten ze er wel raad mee!
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)huizen+doodgeschoten
Maar goed het blijkt maar weer eens dat katteneigenaren voor niets en niemand respect hebben, alleen voor hun katten wel. Zijn het een soort afgoden ofzo?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dus dat is normaal? We schieten de katten maar dood omdat we er last van hebben? Doen we dat ook met mensen?
Mensen kunnen echt nergens meer tegen tegenwoordig.
Mwah, een Kikururyu-Hosokai kun je kopen voor 300 Euro, dus dat kan makkelijk.quote:
Dus we schieten ze dood?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]Trek toch niet telkens vna die superdomme vergelijkingen. Sowieso gaat het in veel gevallen niet om een akkefietje maar om herhaaldelijk schade aanrichten in iemand zijn tuin. Als het paar x gebeurd maak ik me minder druk (behalve als de schade echt hoog is en ik minimaal de helft van de eigenaar van die kat wil zien) maar het gaat dus om ruime tijd lang treiteren met katten die hun poten niet thuis kunnen houden.
Een kat kost doorgaans niks of bijna niks. Een mensenleven is oneindig veel meer waard.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dus dat is normaal? We schieten de katten maar dood omdat we er last van hebben? Doen we dat ook met mensen?
Mensen kunnen echt nergens meer tegen tegenwoordig.
En toch zijn er veel katteneigenaren die dit NIET ervaren bij zijn/haar buren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:42 schreef Geelman het volgende:
Toch blijkt deze klacht meerdere mensen bezig te houden...
Relatief. Er zijn ook mensen die zich hechten aan hun huisdier, dat bestaat ook nog.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:44 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een kat kost doorgaans niks of bijna niks. Een mensenleven is oneindig veel meer waard.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:42 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Op Geelman ga ik niet meer reageren, dat is gewoon een hele nare meneer met een vleugje autisme.
Misschien verklaard dit iets!quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En toch zijn er veel katteneigenaren die dit NIET ervaren bij zijn/haar buren.
Dat snap ik. Maar het is en blijft een beest, dat moet niet uit het oog verloren worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Relatief. Er zijn ook mensen die zich hechten aan hun huisdier, dat bestaat ook nog.
En als dat dan vissen zijn dan vinden mensen (meestal eigenaren van katten) dit zielig en triestquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Relatief. Er zijn ook mensen die zich hechten aan hun huisdier, dat bestaat ook nog.
Natuurlijk voer? Er is weinig natuurlijk aan een huiskat die vanaf de andere kant van de wereld is geïmporteerd. Ik stem voor een vergelijkbare campagne als tegen muskusratten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:49 schreef fs180 het volgende:
Wat een labieltjestopic zeg![]()
"ik gooi een vijver vol natuurlijk voer voor katten en zorg dat ze er makkelijk bij kunnen, wanneer iets (waarschijnlijk een vogel, katten zijn nogal slecht in vissen) mist ga ik alle katten vermoorden"
Waar zeg ik dat eigenlijk of verzin je nu maar iets omdat je denkt dat dat cool staat? Doe dat aub niet want het is heel erg vervelend om eerlijk te zijn.quote:
En die reiger dan die eventueel kan langskomen? Of kan dat niet en moet dat wel een kat zijn geweest?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:48 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
En als dat dan vissen zijn dan vinden mensen (meestal eigenaren van katten) dit zielig en triestDat kan ook namelijk (ben er zelf een voorbeeld van)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |