Laten we blij zijn dat wij geen buren van elkaar zijnquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:15 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dan vind ik nogal simpel gesteld en ik geloof het ook niet.
Gelukkig heb ik poezen, die doen dat nietquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:13 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Taurus ga ik niet eens op in want dat is wel een erg sneu figuur hoor
Kleur fiets? wat? je hebt er blijkbaar geen verstand van... katers pissen overal tegenaan en begraven hun ontlasting (in deze zeik) dus niet.
Verder vnid ik voor een afweermiddel zorgen ook weer iets, dat ik niet had hoeven doen als hij zijn katers onder controle heeft. Als hij een hond had, had ik dat ook niet hoeven doen.
Verder heb ik niet altijd een supersoaker ofzo bij de hand om ze nat te spuiten.
het is overigens al wel zo dat ze gelijk wegschieten als ik opsta, ze hebben wel een goed geheugen blijkbaar
Jij zit je katten 24/7 in de gaten te houden waar ze poepen/pissen? Als jij ergens naartoe gaat en je moet ineens pissen, dan ga je ook speciaal daarvoor weer naar huis toe?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:17 schreef Taurus het volgende:
Laten we blij zijn dat wij geen buren van elkaar zijnIk neem aan dat jij geen katten hebt, toch? Laat staan de mijne? Misschien heb ik hier beter zicht op?
Kan, poezen doen dat niet, niet ergens tegen aan in ieder geval, enkel katers.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:15 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Dan vind ik nogal simpel gesteld en ik geloof het ook niet.
Nog zo een die vanalles weet van katten maar er zelf waarschijnlijk geen heeft. Ik heb nog nooit van een kat gehoord die loslopende hamsters in tuinen heeft verslonden. Zelfde geldt voor konijnen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:15 schreef SoraAoi het volgende:
Mooi om te zien hoe iedereen het zielig zou vinden voor katten als dit en dat zou gebeuren maar niemand het zielig zal vinden voor hamsters, konijnen, vissen etc als katten deze met huid en haar verslinden omdat ze menen dat ze overal welkom zijn en "het beest" kunnen uithangen
Nee, ze doen dat wel ergens anders, maar niet in de schuur ergens tegenaan. Niet bij mij althans. Kan zijn dat ze dat bij de buren doen (lijkt mij dus onwaarschijnlijk), maar waarom vraag jij steeds of ik dat check? Waarom zou ik? Als mijn buren daar niet om hoeven te huilen ga ik dat toch niet voor ze doen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:18 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Jij zit je katten 24/7 in de gaten te houden waar ze poepen/pissen? Als jij ergens naartoe gaat en je moet ineens pissen, dan ga je ook speciaal daarvoor weer naar huis toe?
Jouw kat stinkt, schijt overal en heeft luizen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:19 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nog zo een die vanalles weet van katten maar er zelf waarschijnlijk geen heeft. Ik heb nog nooit van een kat gehoord die loslopende hamsters in tuinen heeft verslonden. Zelfde geldt voor konijnen.
Vissen vind ik inderdaad minder zielig, die zijn niet aaibaar. Bovendien eet ik die op. Dat doe ik doorgaans minder met konijnen, en niet met hamsters en/of katten.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Jouw kat stinkt, schijt overal en heeft luizen.
Mijn kois glanzen, veranderen van kleur en zijn een wonder van de natuur.
Wat is nou vetter?
Kois zijn erg gaaf. Ik hou zelf ook wel van vissen; toch moet ik zeggen dat de meeste mensen die Kois houden relatief weinig last hebben van katten en anders toch echt een net spannen of zorgen voor een kleine omheining, goed genoeg.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:09 schreef Nikmans het volgende:
Mensen die verwachten dat anderen zich aanpassen (koffieprut, netjes spannen, spullen binnenzetten, schuttingen) aan hun vlooienbaal
Ik heb een tropische oase nagebouwd, fonteintjes palmboompjes alles en dan verwachten jullie dat ik daar een net overheen ga spannen? Hou jij je kat zelf maar thuisMijn hobby (naast kois verzamelen) is toevallig het uitstallen van berenklemmen in mijn achtertuin.
Omdat jij zo stellig beweert: "Mijn katten doen dat niet!" Maar dat weet je helemaal niet, je roept gewoon maar wat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:20 schreef Taurus het volgende:
Nee, ze doen dat wel ergens anders, maar niet in de schuur ergens tegenaan. Niet bij mij althans. Kan zijn dat ze dat bij de buren doen (lijkt mij dus onwaarschijnlijk), maar waarom vraag jij steeds of ik dat check? Waarom zou ik? Als mijn buren daar niet om hoeven te huilen ga ik dat toch niet voor ze doen?
Ik leg ze ook niet neer om dingen mee te bewakenquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:24 schreef LompeHork het volgende:
[..]
[..]
Kois zijn erg gaaf. Ik hou zelf ook wel van vissen; toch moet ik zeggen dat de meeste mensen die Kois houden relatief weinig last hebben van katten en anders toch echt een net spannen of zorgen voor een kleine omheining, goed genoeg.
Berenklemmen in je tuin leggen mag niet hè!
Mee eens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:22 schreef SoraAoi het volgende:
Dat jij niks om vissen geeft wilt niet zeggen dat ik er ook niks om geef.
Echt een heel erg domme opmerking om eerlijk te zijnEn ook nogal een "De-wereld-draait-om-mij-en-hoe-IK-denk" mentaliteit
Dat was een mening, ik mag met vissen weinig hebben toch? Dat stond er, niet dat jij daar niets mee mag hebben. Een domme interpretatie van jou dus, geen domme opmerking van mijquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:22 schreef SoraAoi het volgende:
@ Taurus:
Ik geef weer minder om katten maar heel veel om mijn vissen die ik dan weer elke ochtend uit de vijver moet scheppen.
Dat jij niks om vissen geeft wilt niet zeggen dat ik er ook niks om geef.
Echt een heel erg domme opmerking om eerlijk te zijnEn ook nogal een "De-wereld-draait-om-mij-en-hoe-IK-denk" mentaliteit
Blijft een mooie hobbyquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik leg ze ook niet neer om dingen mee te bewakenZe slingeren gewoon rond en dan toevallig in de buurt van mijn vijver, mijn oase van rust met watervalletjes etc die ik echt niet ga verpesten met een net
quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Omdat jij zo stellig beweert: "Mijn katten doen dat niet!" Maar dat weet je helemaal niet, je roept gewoon maar wat.
Ik zou zeggen dat ik het niet erg vond en dan 's morgens vroeg zelf in jouw tuin komen schijtenquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:27 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik weet dat wél. En ik heb al toegegeven: als dat wel gebeurt, wat ik onwaarschijnlijk acht (goed lezen he!), ga ik dat niet zelf uitzoeken bij mijn buren en daar iets aan doen! Als de buren daar geen problemen mee hebben is er niets aan het handje.
O.k., je zegt dat je dan gaat zoeken naar een oplossing. Maar je zegt ook de hele tijd dat men in Nederland maar heeft te accepteren dat er overal katten rondlopen, omdat jij vindt dat dat hoort en omdat jij dat leuk vindt. Dan vraag ik me af of jouw buurman het dus moet oplossen (door bijvoorbeeld zijn vissen weg te doen of de vijver af te schermen) óf dat jij (als overlastveroorzaker) het gaat oplossen door bijvoorbeeld je tuin af te schermen en in het vervolg geen katten meer aanschaft omdat je er eigenlijk niet de ruimte voor hebt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef Taurus het volgende:
Dat was een mening, ik mag met vissen weinig hebben toch? Dat stond er, niet dat jij daar niets mee mag hebben. Een domme interpretatie van jou dus, geen domme opmerking van mij![]()
Nogmaals, al vele keren vermeld: als mijn kat vissen uit buurmans vijver vermoordt en de buurman vindt dit vervelend zoek ik uiteraard een oplossing. Ik ben geen buurttokkie, zeg. Dat jullie het hebben van een kat, buiten, los, sociaal vinden wil nog niet zeggen dat mijn buren dat ook vinden.
We hadden het over 'ergens tegen aan pissen'. En dan over de poep van mijn kat: nee, dat weet ik niet. Maar dat is dus geen probleem, hoe graag jullie dat ook willen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:28 schreef SoraAoi het volgende:
Taurus weet precies welke stront van haar kat is als ze door haar buurt loopt en welke niet
uhuh
Is dat nou lastig? Zo zwart-wit denken? Voor andere problemen kan je waarschijnlijk ook moeilijk alternatieve oplossingen vinden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:27 schreef Geelman het volgende:
En uiteindelijk zal het er wel weer op uitdraaien dat de vijver moet worden volgestort met koffieprut...
Het lijkt me logisch dat de overlastveroorzaker dit moet oplossen. Al het andere zou erg sneu zijnquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:30 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
O.k., je zegt dat je dan gaat zoeken naar een oplossing. Maar je zegt ook de hele tijd dat men in Nederland maar heeft te accepteren dat er overal katten rondlopen, omdat jij vindt dat dat hoort en omdat jij dat leuk vindt. Dan vraag ik me af of jouw buurman het dus moet oplossen (door bijvoorbeeld zijn vissen weg te doen of de vijver af te schermen) óf dat jij (als overlastveroorzaker) het gaat oplossen door bijvoorbeeld je tuin af te schermen en in het vervolg geen katten meer aanschaft omdat je er eigenlijk niet de ruimte voor hebt.
In de eerste instantie heb je dat maar te accepteren ja. Ik vind het vreemd als mensen het 'niet vinden kunnen' dat er een kat in hun tuin rondloopt. Je goed recht het beest weg te jagen, maar het is niet raar dat dat gebeurt in Nederland. Dát is wat ik heb gezegd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:30 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
O.k., je zegt dat je dan gaat zoeken naar een oplossing. Maar je zegt ook de hele tijd dat men in Nederland maar heeft te accepteren dat er overal katten rondlopen, omdat jij vindt dat dat hoort en omdat jij dat leuk vindt. Dan vraag ik me af of jouw buurman het dus moet oplossen (door bijvoorbeeld zijn vissen weg te doen of de vijver af te schermen) óf dat jij (als overlastveroorzaker) het gaat oplossen door bijvoorbeeld je tuin af te schermen en in het vervolg geen katten meer aanschaft omdat je er eigenlijk niet de ruimte voor hebt.
Je weet helemaal niet waar jouw kat allemaal poept en pist en dat jij kattenpoep geen probleem vindt, wil nog niet zeggen dat iedereen dat vindt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:30 schreef Taurus het volgende:
We hadden het over 'ergens tegen aan pissen'. En dan over de poep van mijn kat: nee, dat weet ik niet. Maar dat is dus geen probleem, hoe graag jullie dat ook willen.
Ik denk niet dat je dat durft, en een slimme oplossing vind ik het ook niet. Zit jij nog steeds met mijn kattenpis.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:29 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat ik het niet erg vond en dan 's morgens vroeg zelf in jouw tuin komen schijten
Nee dus.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
In de eerste instantie heb je dat maar te accepteren ja.
Men heeft dat in Nederland ook te accepteren, wettelijk gezien mogen katten gewoon los rondlopen. Als jij er overlast van hebt, dan ga je praten met de eigenaar van het beest; vervolgens zou je best een oplossing kunnen vinden die minder rigoureus is. Er is zat spul te krijgen dat katten weghoudt (zelf ook gebruikt tegen het krabben aan de bank bijvoorbeeld); als de eigenaar van de kat dat nou eens aanschaft voor de buurman/vrouw dan is het probleem opgelost.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:30 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Jawel dus. Zie boven.quote:
Mijn buren vinden het geen probleemquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet waar jouw kat allemaal poept en pist en dat jij kattenpoep geen probleem vindt, wil nog niet zeggen dat iedereen dat vindt.
Ik vraag me af wat men zou zeggen als mijn hond in hun tuin zou rondstruinen.quote:
Als de buurman idd gewoon meewerkt is er ook geen klacht hoorquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Men heeft dat in Nederland ook te accepteren, wettelijk gezien mogen katten gewoon los rondlopen. Als jij er overlast van hebt, dan ga je praten met de eigenaar van het beest; vervolgens zou je best een oplossing kunnen vinden die minder rigoureus is. Er is zat spul te krijgen dat katten weghoudt (zelf ook gebruikt tegen het krabben aan de bank bijvoorbeeld); als de eigenaar van de kat dat nou eens aanschaft voor de buurman/vrouw dan is het probleem opgelost.
[..]
Jawel dus. Zie boven.
Dan schop ik die hond mijn tuin uit, die hoort namelijk buiten zijn eigen erf of losloopgebied aan een riem.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:37 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat men zou zeggen als mijn hond in hun tuin zou rondstruinen.
Het is je eigen terrein, dus je mag zelf bepalen wat er wel en niet mag komen.
Ach so, als mensen er niets aan willen doen moeten ze ook geen katten nemen. Het dumpen van een kat 75km verderop mag daarentegen dan weer niet, sterker; dat valt volgens mij onder diefstal.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:37 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als de buurman idd gewoon meewerkt is er ook geen klacht hoorHet gaat om die buurmannen die niks willen dekken en die maar vinden dat het jouw probleem is omdat een kat nou eenmaal een buitenbeessie is. Heb ikook geen problemen mee met dit soort buurmannen, die kan zijn kat terug gaan zoeken in een dorp 75km verderop
En ik vind dit een vreemde mentaliteit:quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Taurus het volgende:
In de eerste instantie heb je dat maar te accepteren ja. Ik vind het vreemd als mensen het 'niet vinden kunnen' dat er een kat in hun tuin rondloopt. Je goed recht het beest weg te jagen, maar het is niet raar dat dat gebeurt in Nederland. Dát is wat ik heb gezegd.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef Yu-Kee het volgende:
Dachten die katteneigenaren die hun katten aan de buurt geven maar zo bewust. Probleem is juist dat ze helemaal niet nadenken:
"Ik wil een kat!"
"Heb je daar de ruimte/faciliteiten voor dan?"
"Nee, maar ik wil een kat!"
en
"Oh, daar heeft de buurt geen last van hoor en als ze er wél last van hebben, dan moeten ze gewoon niet zeuren, WANT IK WIL EEN KAT!"
Wat ben jij toch iedere keer dingen voor jezelf aan het goedpraten zeg, door elke keer wat anders te zeggen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Taurus het volgende:
Katten blijf ik altijd aanschaffen overigens. Ook als er ergens in Nederland mensen zijn die loslopende katten niet vinden kunnen. Zolang dat mijn buren niet zijn, kan ik ze gerust aanschaffen.
Niemand die het kan aantonen dus tsjaquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:39 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ach so, als mensen er niets aan willen doen moeten ze ook geen katten nemen. Het dumpen van een kat 75km verderop mag daarentegen dan weer niet, sterker; dat valt volgens mij onder diefstal.
Ik ben juist heel consistent.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:39 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
En ik vind dit een vreemde mentaliteit:
[..]
[..]
Wat ben jij toch iedere keer dingen voor jezelf aan het goedpraten zeg, door elke keer wat anders te zeggen...
Want je hebt ook gezegd dat je niet eerst aan je buren gaat vragen of ze een loslopende kat vervelend vinden en nu zeg je weer dat je toch wel katten blijft aanschaffen als je buren dat geen probleem vinden. Misschien heb je binnenkort wel buren die het wél een probleem vinden.
Nogal een verschil inderdaad of een kat ALTIJD buiten is, of soms. Wij hebben zelf 2 katten die ook regelmatig binnen blijven omdat ze zelf gewoon geen zin hebben. Vaak zit er hier ook nog een 3e kat van de buren, omdat die daar niet naar binnen mag en dus ook soms geen eten krijgt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Niemand die het kan aantonen dus tsjaOf het mag of niet zal me aan mijn reet roesten, ik heb geen zin om elke ochtend weer 500 euro kostende vissen uit mijn tuin te graaien of andere beschadigingen vanuit mezelf te moeten betalen. De buurman wilt niet luisteren dus zet ik het beestje uit. Heck, het dier was sowieso nooit in het huis van de buurman maar altijd buiten dus of dat nou 100 km verder op is of in mijn tuin zal de buurman niet boeien. Dit is zelfs beter aangezien mijn tuin eindelijk eens veilig is
![]()
Ben het met je eens over die 1e zin maar de meeste katteneigenaren willen gewoon geen verantwoordelijkheid nemen omdat het ze wel eens geld kan kosten. Ze kopen een kat en geven het aan de buurt; hier jullie probleem. Uitzetten is gewoon de beste en meest diervriendelijke oplossing. Als de buurman WEL voor rede vatbaar is zal er ook geen problemen tussen mij en die buurman zijn maar in mijn situatie is dat helaas niet zo
Hoop dat het nu duidelijker is.
O.k. duidelijk: "Ikke, ikke, ikke, en de rest van stikken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:43 schreef Taurus het volgende:
- ik wil een kat.
- ik heb er de ruimte voor.
- mijn buren klagen niet.
- mijn katten pissen niet ergens tegenaan.
- mijn katten pissen of poepen vast wel eens in een andere tuin, maar blijkbaar vinden mijn buren dat niet het klagen waard.
- ik ga dat niet voor hen oplossen als zij niet klagen, mijn egoisme hierin accepteer ik (en zij ook).
- ik vind mensen die zeuren over pies in de tuin zeikerds.
- ik vind klachten over vijvers die worden leeggeroofd begrijpelijk.
- ik zou bij voor mij begrijpelijke klachten zoeken naar een oplossing.
En dat vind ik primaquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:45 schreef Geelman het volgende:
Kijk katten zijn alleen maar leuk als je ze zelf ook leuk vindt. Katteneigenaren vinden vaak dat iedereen die beesten maar leuk moet vinden, en een drolletje, ach joh, waar maak je je druk om. En als de buren er niks van zeggen, zullen ze het vast ook niet erg vinden. Maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Uiteindelijk is het gewoon egoïsme.
Tuurlijk niet, dat vraag je toch ook niet als je een hond koopt? Zat honden die loslopen en zat mensen die er doodsbang voor zijn, dat je dat niet vraagt is niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:39 schreef Yu-Kee het volgende:
Want je hebt ook gezegd dat je niet eerst aan je buren gaat vragen of ze een loslopende kat vervelend vinden en nu zeg je weer dat je toch wel katten blijft aanschaffen als je buren dat geen probleem vinden. Misschien heb je binnenkort wel buren die het wél een probleem vinden.
Ach, ik vind het nogal cru, dat doe je ook niet met de koter van de buren die buiten een partij aan het janken isquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:42 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Niemand die het kan aantonen dus tsjaOf het mag of niet zal me aan mijn reet roesten, ik heb geen zin om elke ochtend weer 500 euro kostende vissen uit mijn tuin te graaien of andere beschadigingen vanuit mezelf te moeten betalen. De buurman wilt niet luisteren dus zet ik het beestje uit. Heck, het dier was sowieso nooit in het huis van de buurman maar altijd buiten dus of dat nou 100 km verder op is of in mijn tuin zal de buurman niet boeien. Dit is zelfs beter aangezien mijn tuin eindelijk eens veilig is
![]()
Ben het met je eens over die 1e zin maar de meeste katteneigenaren willen gewoon geen verantwoordelijkheid nemen omdat het ze wel eens geld kan kosten. Ze kopen een kat en geven het aan de buurt; hier jullie probleem. Uitzetten is gewoon de beste en meest diervriendelijke oplossing.
Ha, dat klinkt bekend (dat van die derde kat); hier hebben wij er ook eentje van de buren, schat van een beest, eet af en toe even hier of komt helpen om de tuin te bewakenquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nogal een verschil inderdaad of een kat ALTIJD buiten is, of soms. Wij hebben zelf 2 katten die ook regelmatig binnen blijven omdat ze zelf gewoon geen zin hebben. Vaak zit er hier ook nog een 3e kat van de buren, omdat die daar niet naar binnen mag en dus ook soms geen eten krijgt.
Ik heb een buurman met een vijver met gaas er boven, zodat de katten er niet bij kunnen. Hij heeft zelf ook nog een kat, dus dat werkt blijkbaar prima.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:49 schreef fs180 het volgende:
Wat een labieltjestopic zeg![]()
"ik gooi een vijver vol natuurlijk voer voor katten en zorg dat ze er makkelijk bij kunnen, wanneer iets (waarschijnlijk een vogel, katten zijn nogal slecht in vissen) mist ga ik alle katten vermoorden"
Dan ga ik zeker huilen, wat een rare vraag.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:47 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
O.k. duidelijk: "Ikke, ikke, ikke, en de rest van stikken."
En de ruimte heb je er blijkbaar niet voor, anders zou je je katten niet door de buurt laten wandelen.
Als jouw kat trouwens aangereden wordt door een auto of aangevallen door een hond, ga je dan huilen?
Is ook een prima rationele oplossing, ipv alle katten de schuld geven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb een buurman met een vijver met gaas er boven, zodat de katten er niet bij kunnen. Hij heeft zelf ook nog een kat, dus dat werkt blijkbaar prima.
"Ikke, ikke en de rest kan stikken" is anders precies hetzelfde. IK heb last van jouw kattenpoep dus IK wil dat jij die kat binnenhoudt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:47 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
O.k. duidelijk: "Ikke, ikke, ikke, en de rest van stikken."
En de ruimte heb je er blijkbaar niet voor, anders zou je je katten niet door de buurt laten wandelen.
Als jouw kat trouwens aangereden wordt door een auto of aangevallen door een hond, ga je dan huilen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |