Maar in de 10% van de tijd dat ze niet in jouw eigen tuin zitten, schijten ze wel lekker de boel onder bij anderen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Jij bent het schoolvoorbeeld van een bekrompen autist!
Bij ons in het blok is het precies hetzelfde, er zit hier gemiddeld per huishouden toch wel 1 a 2 katten. Tuurlijk overschrijden ze de "buurtgrens" (ik weet niet echt waar je het over hebt); lekker boeiend, als ze dan een hond in iemand anders tuin tegenkomen rennen ze wel weg. Oh, en om je niet-onderbouwde argumenten voor te zijn; hier is de tuin groot zat (daar zitten ze dan ook 90% van de tijd als ze buiten zijn).
Ben je soms bang voor katten? Lijkt er wel een beetje op.
Jij hebt blijkbaar de rest van mijn posts niet gelezen in dit topic, aangezien je zomaar lukraak op een post van mij reageert met een reactie die werkelijk nergens op slaat. Althans, het slaat absoluut niet op mij, hoe ik over katten en kattenoverlast denk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef LompeHork het volgende:
Gefeliciteerd! Jij bent het schoolvoorbeeld van een bekrompen autist!
Bij ons in het blok is het precies hetzelfde, er zit hier gemiddeld per huishouden toch wel 1 a 2 katten. Tuurlijk overschrijden ze de "buurtgrens" (ik weet niet echt waar je het over hebt); lekker boeiend, als ze dan een hond in iemand anders tuin tegenkomen rennen ze wel weg. Oh, en om je niet-onderbouwde argumenten voor te zijn; hier is de tuin groot zat (daar zitten ze dan ook 90% van de tijd als ze buiten zijn).
Ben je soms bang voor katten? Lijkt er wel een beetje op.
Nee, valt erg mee, ze lopen eigenlijk alleen de tuin uit om andere katten weg te houden. Zelf dumpen ze hier en daar ook wel iets in onze tuin, maarja, dat heb je met katten. Overigens gaan ze liever op de kattebak dan buitenquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:20 schreef Geelman het volgende:
[..]
Maar in de 10% van de tijd dat ze niet in jouw eigen tuin zitten, schijten ze wel lekker de boel onder bij anderen.
En die andere 10% zijn ze bezig om in een andere tuin hun boodschap te doen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Oh, en om je niet-onderbouwde argumenten voor te zijn; hier is de tuin groot zat (daar zitten ze dan ook 90% van de tijd als ze buiten zijn).
Dit dacht zei ik dus ook al, maar volgens meneer poepen ze in z'n eigen tuin. Niet al te fris, maar zolang het geen stankoverlast oplevert, zou ik daar geen moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En die andere 10% zijn ze bezig om in een andere tuin hun boodschap te doen.
Van een hondenbezitter had ik ook geen andere opmerking verwacht. Laat jij je hond wel eens in/voor andermans tuin schijten of in bosjes of veldjes waar ook kinderen spelen? Moet toch bijna wel als je in Rotterdam woont, lekker sociaal zeker?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En die andere 10% zijn ze bezig om in een andere tuin hun boodschap te doen.
Van opruimen heb jij zeker ook nooit gehoord?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dit dacht zei ik dus ook al, maar volgens meneer poepen ze in z'n eigen tuin. Niet al te fris, maar zolang het geen stankoverlast oplevert, zou ik daar geen moeite mee hebben.
Een kattenbezitter heeft gewoon een goede kattebak en grind waar z'n kat mee overweg kan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:26 schreef Geelman het volgende:
Een beetje hondenbezitter kent de goede spots waar z'n hondje ongestoord kan poepen zonder dat anderen daar last van hebben. En natuurlijk altijd zakjes mee.
Katten hebben daar personeel voor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:30 schreef Geelman het volgende:
Hondenbezitter betaalt tenminste nog belasting.
Gek genoeg laat ik m'n hond niet in de tuin van een ander schijten nee en we hebben hier in de gemeente voldoende honden-uitlaatplaatsen en woon tevens in de groenste gemeente van Zuid-Holland dus er is bos genoeg om de hoek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Van een hondenbezitter had ik ook geen andere opmerking verwacht. Laat jij je hond wel eens in/voor andermans tuin schijten of in bosjes of veldjes waar ook kinderen spelen? Moet toch bijna wel als je in Rotterdam woont, lekker sociaal zeker?
Nee, ik heb zelf weinig kattenoverlast hier, omdat ik hoog woon en geen tuin heb. Maar ik kan me goed inleven in andere mensen met bijvoorbeeld konijnen/vissen/planten in de tuin die er wél last van hebben. Zo'n bekrompen autist ben ik namelijk.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:22 schreef LompeHork het volgende:
@Yu-Kee: Redelijkerwijs wel, echter slaan je posts kant nog wal.
Klinkt als een behoorlijke tegenstelling.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:37 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, ik heb zelf weinig kattenoverlast hier, omdat ik hoog woon en geen tuin heb. Maar ik kan me goed inleven in andere mensen met bijvoorbeeld konijnen/vissen/planten in de tuin die er wél last van hebben. Zo'n bekrompen autist ben ik namelijk.
En hoe los jij de overlast die jouw katten in andermans tuinen veroorzaken dan op?quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:33 schreef Taurus het volgende:
Je mag katten best buiten laten lopen. Als er een buurman last van ondervindt wil ik best even met de beste man praten en zoeken naar een oplossing, maar ik hou de kat niet alleen maar binnen. Ik vind het fijn als ik hem af en toe naar buiten kan doen.![]()
Heb zelf ook een tuin, maar het beest houdt zich natuurlijk niet aan de erfgrens. Gelukkig heb ik buren die over het algemeen gewoon gelukkig zijn en het best leuk vinden als de poes even langskomt.
Zo hoort het! Ik woon in 1 van de groenste gemeentes in Noord-Holland (duidelijk niet Amsterdam), helaas zijn de hondenbezitters hier een beetje onnadenkend. Lekker de hond uitlaten op het veldje waar ook kleine kinderen een balletje trappen, terwijl 20 meter verderop een parkje is waar het gewoon mag. Vandaar ook de wat geïrriteerde reactiequote:Op dinsdag 12 april 2011 15:36 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gek genoeg laat ik m'n hond niet in de tuin van een ander schijten nee en we hebben hier in de gemeente voldoende honden-uitlaatplaatsen en woon tevens in de groenste gemeente van Zuid-Holland dus er is bos genoeg om de hoek.
Woon trouwens niet in Rotterdam, maar net om de hoek.![]()
En ik ben tevens in het bezit van 2 poezen en een kat.
Ach, ik kan mij ook wel inleven in mensen met vissen en dergelijke, de woning van mijn ouders had vissen, die zijn er alleen uitgehaald door reigers (dat gebeurt hier wat sneller, die vissen ontwijken die katten wel). Overigens zullen konijnen er weinig last van hebben, die schoppen wel redelijk hard (katten houden absoluut niet van die beesten!). Planten zullen er misschien last van hebben, die katten van ons willen nog wel eens aan een blaadje knagenquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:37 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Nee, ik heb zelf weinig kattenoverlast hier, omdat ik hoog woon en geen tuin heb. Maar ik kan me goed inleven in andere mensen met bijvoorbeeld konijnen/vissen/planten in de tuin die er wél last van hebben. Zo'n bekrompen autist ben ik namelijk.
Jij hebt het over schijt in je tuin; ik heb het over een stinkende barbecue. Als buren zijnde mag je best wat van elkaar pikken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
En hoe los jij de overlast die jouw katten in andermans tuinen veroorzaken dan op?
Je klinkt alsof je de belangen van de kat haast nog belangrijker vindt dan het leefgenot van de buren. Je hebt geluk dat je buren er zo instaan.
Ja jij, wees er trots opquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:33 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Katten hebben daar personeel voor.
Die los ik niet op, want ik krijg geen klachten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
En hoe los jij de overlast die jouw katten in andermans tuinen veroorzaken dan op?
Je klinkt alsof je de belangen van de kat haast nog belangrijker vindt dan het leefgenot van de buren. Je hebt geluk dat je buren er zo instaan.
Ja, ben ik ook welquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja jij, wees er trots op
En alsof alle kattenbezitters goeie grind en kattenbak hebben 'waarmee ze overweg kunnen' zoals jij oppert, beste zwartwitkijker.
Ik las 'negers'.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:44 schreef LompeHork het volgende:
Ach, ik kan mij ook wel inleven in mensen met vissen en dergelijke, de woning van mijn ouders had vissen, die zijn er alleen uitgehaald door reigers
Grote konijnen kunnen een kat misschien nog wel aan, maar kleintjes niet.quote:Overigens zullen konijnen er weinig last van hebben, die schoppen wel redelijk hard (katten houden absoluut niet van die beesten!).
Ze knagen er niet alleen aan, ze graven de planten ook uit. Bovendien poepen ze natuurlijk niet alleen bij de planten, maar ook op de tegels.quote:Planten zullen er misschien last van hebben, die katten van ons willen nog wel eens aan een blaadje knagen, van schijt hebben die planten geen last (zullen eerder harder groeien).
Ja, en daarom nogmaals: Geen kat aanschaffen als je er de ruimte/faciliteiten niet voor hebt.quote:Het zijn eerder de mensen die vaak stellig beweren dat katten kutbeesten zijn omdat ze niet op hun eigen erf (huhu, ik zei "erf") die enorm bekrompen zijn, die beestjes horen nou eenmaal een beetje te kunnen bewegen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |