Dit, absoluut DIT. Hier ben ik eens erg de mist mee ingegaan (als student in een woningbouwstichting huis, zag er leuk uit, gezellige buurt. Achteraf bleken er dealers boven mijn hoofd te wonen). Gewoon 'n paar keer langsrijden 's avonds rond 9 uur en later.quote:Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef Beardy het volgende:
Ga er 's avonds (laat) een keer langs om te zien hoe het daar dan is (luidruchtige buren, verkeer enzovoorts).
VvE is toch niet aan de orde bij een huurhuis?quote:Op maandag 11 april 2011 15:57 schreef Levitation het volgende:
Bij een appartement is ook de VvE erg belangrijk. Vraag hoe actief deze is, of er vergaderd wordt, gespaard wordt voor groot onderhoud.
En sowieso, kijk hoe het schilderwerk er buiten bij staat en of de kozijnen nog gaaf zijn en geen rotte plekken vertoont. Dat kan nog een aardige kostenpost worden en/of een heleboel werk.
Zoals al gezegd, ga op verschillende tijdstippen langs om een goed beeld van de buurt en buren te krijgen. Bedenk goed of je je thuis zult voelen in de omgeving.
Veel plezier bij de bezichtiging!
quote:Op maandag 11 april 2011 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
VvE is toch niet aan de orde bij een huurhuis?
energie label levert de woningstichting er gewoon bij hoor.quote:Op woensdag 13 april 2011 07:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zie wel wat tips die voor een huurhuis toch iets minder spelen dan voor een koopwoning.
Energielabel? Die hebben huurhuizen lang niet altijd, en ik vraag me zelfs af of dat verplicht is. Bovendien heb je er helemaal niets aan.
Zorg dat je een lijstje hebt van dingen die je opvallen (hoe klein ook) die volgens jou moeten worden hersteld: een stukje van een schakelaar afgebroken, barst in tegels, meterkast, roest op een radiator (duidt op evt. lekkage).
Als de woning een kruipruimte heeft, kijk dan hoe die is. Mag vochtig zijn maar niet onder water staan.
Probeer als je kunt door eventuele inrichting heen te kijken.
Zoek ook even uit voor welk onderhoud je zelf verantwoordelijk bent als je er eenmaal woont. Bij ons vroegere huurhuis waren wij eigenlijk voor alle binnenonderhoud verantwoordelijk.
Dat klopt, als je het koopt. Bij huur is dat nog niet standaard.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:00 schreef maickeltje het volgende:
[..]
energie label levert de woningstichting er gewoon bij hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |