Gelukkig wel jaquote:Op maandag 11 april 2011 01:28 schreef GGMM het volgende:
Die idioot die gisteren in z'n twitter had gezegd dat hij dit 'record' ging overtreffen is opgepakt hoorde ik?
Eens. En trouwens leuk dat iemand een hobby heeft maar je gaat in je huiskamer ook niet voetballen of met een hockeystick in de weer. Ik vind dat raar. Wat moet je met drie of vijf vergunningen om zoveel wapens op een flatje te kunnen hebben terwijl je het toch niet kan doen op het veldje achter je huis?quote:Op maandag 11 april 2011 01:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zo streng hoort het ook te zijn. Waarom moet een "sportschutter" trouwens met echte kogels schieten? Kan ook best met een luchtdrukpistool.
Als het voor de gewone burger strafbaar is een vuurwapen te bezitten heeft de overheid te zorgen dat vergunningen alleen bij strikte noodzaak worden verleent imo.
In zo'n omgeving zou ik echt niet willen leven trouwens.quote:Zo niet, geef het dan vrij zodat iedereen zich kan bewapenen.
Lees m'n posts eens na?quote:Op maandag 11 april 2011 01:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Eens. En trouwens leuk dat iemand een hobby heeft maar je gaat in je huiskamer ook niet voetballen of met een hockeystick in de weer. Ik vind dat raar. Wat moet je met drie of vijf vergunningen om zoveel wapens op een flatje te kunnen hebben terwijl je het toch niet kan doen op het veldje achter je huis?
[..]
In zo'n omgeving zou ik echt niet willen leven trouwens.
Je kunt er wel vanuitgaan dat mensen gaan vragen waarom iemand in godesnaam een vergunning voor vijf drie wapens heeft. Terwijl het voor de gewone, niet ingewijde, burger bijna onmogelijk is legaal een wapen te bezitten.quote:Op maandag 11 april 2011 01:26 schreef yvonne het volgende:
bedenk dat je:
Verklaring Omtrent Gedrag moet hebben, een ballotagecommisie inmoet, 20+ x per jaar moet verschijnen. je bent verplicht een kluis aan te schaffen, een vergunning aanschaffen en een wapen kopen dat tot op het kleinste detail/nummer aan mijn naam gekoppeld word/is.
Ik vind het prima dat er uiteraard iets of iemand aangewezen moet worden, maar de schietsport is niet een van de lichtzinnigste, en ik zou het verdomd jammer vinden als ze hiermee een opdonder zouden krijgen.
En laten we nou niet doen alsof het een godswonder is dat die knul wapens had, het scheelt niet veel of je kunt makkelijker aan een wapen komen dan aan een pakje sigaretten uit een straatautomaat.
Heb ik gedaan maar ik post niet zo snel.quote:Op maandag 11 april 2011 01:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees m'n posts eens na?
Je kunt vergunningen krijgen voor diverse dingen.
Ik weet niet onder welke die van hem vielen.
En ik weet ook niet of hij een vergunning had voor 3 wapens, of misschien voor 1 en de rest illegaal.
De politie zit gewoon te prutsen.. Volgens mij hebben ze al gezegd dat het er toch maar 1 wasquote:Op maandag 11 april 2011 01:38 schreef yvonne het volgende:
Als de berichtgeving klopt en als hij inderdaad op een gesloten afdeling heeft gezeten heeft er iemand goed zitten blunderen.
Maar om dat de schietvereniging in de schoenen te schuiven is leuk geprobeerd, maar dit is echt een fout van justitie.
Nogmaals, als ik de hele brij aan berichten moet geloven.
Er waren immers volgens politie ook 2 Tristans in Alphen...
Ik zeg al, mocht de berichtgeving kloppen, en daar ben ik nog niet van overtuigd, had hij nevernooit meer een vergunning hebben mogen krijgen.quote:Op maandag 11 april 2011 01:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb ik gedaan maar ik post niet zo snel.
Maar vijf vergunningen? Hou zoiets sowieso op de schietbaan waar je een hobby kunt uitoefenen.
Zal me morgen wel verder inlezen maar dit is wel mijn eerste reactie. En dat medische beroepsgeheim kun je vooralsnog echt niet verwaarlozen.
ooit ja, dat risico neemt men graag.quote:Op maandag 11 april 2011 01:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Illegaal is niet moeilijk nee, maar ze zijn behoorlijk pittig met straffen mocht je ooit gepakt worden.
+ dat de straf van illegaal wapenbezit vaak in het niets valt bij wat ze er mee van plan zijnquote:
True.quote:Op maandag 11 april 2011 01:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zeg al, mocht de berichtgeving kloppen, en daar ben ik nog niet van overtuigd, had hij nevernooit meer een vergunning hebben mogen krijgen.
Dus: is er wel vergunning afgegeven?
En waren zijn wapens wel legaal.
Het roept allemaal vragen op.
Als er al lui bezig zijn met het onderzoek die bv een gedichtje al aanzien als 'iets spiritueels' en een sms al aanzien voor iets 'digitaals' dan vrees ik het ergste.quote:Op maandag 11 april 2011 01:49 schreef Staal het volgende:
[..]
True.
En dan hoop ik wel dat dit niet ook weer es overwaait en je nooit krijgt te horen hoe het zit.
Er wordt al zo moeilijk gedaan over die brief van die T. Ja, het was spritueel maar niet zo mooi en de rest was digitaal. Echt he.
Ik denk dat die Tristan de juiste mensen moet hebben gekend. Misschien via zijn pa of een ander familielid ofzo. Dat lijkt me aannemelijker dan dat hij het op eigen houtje allemaal voor elkaar heeft gekregen. Als het van "ons kent ons" is gegaan op die schietclub dan ligt daar ook een deel verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 11 april 2011 01:38 schreef yvonne het volgende:
Als de berichtgeving klopt en als hij inderdaad op een gesloten afdeling heeft gezeten heeft er iemand goed zitten blunderen.
Maar om dat de schietvereniging in de schoenen te schuiven is leuk geprobeerd, maar dit is echt een fout van justitie.
Nogmaals, als ik de hele brij aan berichten moet geloven.
Er waren immers volgens politie ook 2 Tristans in Alphen...
Ik weet het niet, ik hoop alleen dat de geruchtenstroom snel plaats maakt voor feiten.quote:Op maandag 11 april 2011 01:55 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk dat die Tristan de juiste mensen moet hebben gekend. Misschien via zijn pa of een ander familielid ofzo. Dat lijkt me aannemelijker dan dat hij het op eigen houtje allemaal voor elkaar heeft gekregen. Als het van "ons kent ons" is gegaan op die schietclub dan ligt daar ook een deel verantwoordelijkheid.
En als er dan eens een mopperkont wat op Twitter zet dan moeten andere mensen ervoor bellen om te zeggen dat het erop staat. Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Het is trouwens maar recent dat politielui op dorpen zoals H. op internet kunnen. Dat is vanwege veiligheid te lang tegengehouden.quote:Op maandag 11 april 2011 01:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als er al lui bezig zijn met het onderzoek die bv een gedichtje al aanzien als 'iets spiritueels' en een sms al aanzien voor iets 'digitaals' dan vrees ik het ergste.
No offence, maar het is een welbekend feit dat de slimmere mensen de politie allang verlaten hebben en het niveau alleen maar daalt
Twitter serieus nemen
Hopen mag, zou de verwachtingen alleen niet te hoog hebben. Als er blunders zijn begaan gaat dat meestal onder het welbekende kleed.quote:Op maandag 11 april 2011 01:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik hoop alleen dat de geruchtenstroom snel plaats maakt voor feiten.
En nu: slapen
Legaal is ook niet zo moeilijk hoor. Het duurt alleen een jaar plus aanvraag en beoordeling. Het verkrijgen van een wapenvergunning is niet moeilijk, deze behouden is nog het grootste probleem. Een kennis van mij is zijn vergunning kwijt geraakt omdat hij twee straten omreed en een patatje haalde voordat hij naar huis ging met zijn wapen.quote:Op maandag 11 april 2011 01:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je kunt er wel vanuitgaan dat mensen gaan vragen waarom iemand in godesnaam een vergunning voor vijf drie wapens heeft. Terwijl het voor de gewone, niet ingewijde, burger bijna onmogelijk is legaal een wapen te bezitten.
Illegaal is niet moeilijk nee, maar ze zijn behoorlijk pittig met straffen mocht je ooit gepakt worden.
Nee, dat niet. Weet het precieze er ook niet meer van helaas.quote:Op maandag 11 april 2011 03:02 schreef OreO het volgende:
he wisten ze dat dan? ,waren ze hem gevolgd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |