Ik heb deze gekocht bij jlistquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
enige wat ik momenteel nog zoek zijn leukgeprijsde sausflesjes, voor mijn gevoel vind ik ze nog wat prijzig op evilbay.
ik hou van je robinquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:07 schreef RobinOok het volgende:
Die verse sojaboontjes hoef je alleen even te koken, Mirjam. In een beetje zout water. Steranijsje erbij vind ik lekker.
Verder kun je ze ook dubbeldoppen en dan met een beetje boter, knoflook en sojasaus stoven. Meer werk, maar wel superchique. :-)
Oh, en magnetron kan natuurlijk ook. Voorzichtigjes.
Furikake kan van alles zijn, in de basis is het gewoon een strooiseltje voor over de rijst. En ja, sesamzaad en zout kan ook. Dat bestaat ook al als zodanig, dat heet gomashio en kun je heel makkelijk zelf maken. Maar ook in een potje kopen.
Sushirijstballetjes (eventueel in de vorm van nijntje? ;-) ) in dippen:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:53 schreef Cat22 het volgende:
Furikake heb ik ook, maar ik weet eigk niet goed hoe ik die moet gebruiken.
Ja! En ik vind ze ook altijd het beste bij vis passen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:16 schreef Cat22 het volgende:
Dat dubbeldopstoofrecept ga ik ook eens proberen.![]()
Hee, kan ik vanavond wel doen! Ik ging toch vis eten.![]()
Dan hoef je ze dus niet eerst te koken? Alleen ontdooien, doppen en dan stoven?
*gaat boontjes uit de vriezer halen*
ik heb ze gekocht, enkel en alleen omdat het kánquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:28 schreef RobinOok het volgende:
Moest even googelen, maar die grass dividers heb ik wel eens bij de toko gezien. Hele doos met zo'n lint nepgras. Dacht dat dat voor slagers was.
Erg he?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:22 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ook maar even picks, grass dividers en sauce bottles gekocht
Zo simpel is het dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:17 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Sushirijstballetjes (eventueel in de vorm van nijntje? ;-) ) in dippen:
[ link | afbeelding ]
Of gewoon over de gekookte rijst. Als je iets eet zonder saus.
Ik doe die gewoon in een bak met water en begin meteen met dubbeldoppen.quote:
*gaat dubbeldoppen*quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:40 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik doe die gewoon in een bak met water en begin meteen met dubbeldoppen.
Dopt volgens mij alleen maar makkelijker als ze nog half bevroren zijn. Maar ik kan me vergissen.
Klinkt lekker.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:55 schreef Mirjam het volgende:
ik heb net een klein voorproefje gemaakt wegens enthousiasme
komkommer geschild, in een mengsel van azijn, wat zoetstof en peper gemikt, en bestrooid met geroosterde sesamzaadjes![]()
Ik doe altijd blokjes komkommer bestrooien met zout en in een zeef oid laten uitlekken. Na ongeveer een kwartier zet ik de blokjes een kwartier in een mengsel van azijn en zoetstof. Dan weer even uit laten lekker en soms een beetje rode peper erdoor of ui en eventueel bestrooien met sesamzaad. Door ze eerst met zout te bestrooien geven ze minder vocht af in de Bentobox.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:55 schreef Mirjam het volgende:
ik heb net een klein voorproefje gemaakt wegens enthousiasme
komkommer geschild, in een mengsel van azijn, wat zoetstof en peper gemikt, en bestrooid met geroosterde sesamzaadjes![]()
Hoe lang kun je zoiets bewaren?quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef zaailand het volgende:
[..]
Ik doe altijd blokjes komkommer bestrooien met zout en in een zeef oid laten uitlekken. Na ongeveer een kwartier zet ik de blokjes een kwartier in een mengsel van azijn en zoetstof. Dan weer even uit laten lekker en soms een beetje rode peper erdoor of ui en eventueel bestrooien met sesamzaad. Door ze eerst met zout te bestrooien geven ze minder vocht af in de Bentobox.
Lijkt allemaal veel werk maar het zijn handelingen van niks.
Als je aan laag gewicht besteld betaal je ook minder verzendkosten bij JBox!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb deze gekocht bij jlist
[ afbeelding ]
Omdat![]()
![]()
![]()
Ze hebben ook eenvoudigere versies en zo gek veel kosten die niet (rond de drie dollar voor 10 flesjes of zo).
Alleen jammer dat ze verzendkosten vragen, dan moet je eigk wel meer dingen bestellen.
Ik maak het altijd voor 1 of 2 dagen.quote:
Wraps moet je in stukjes snijden en rechtop zetten, staat leukerquote:Op woensdag 29 juni 2011 09:30 schreef Cat22 het volgende:
Boontjes in sojasaus waren zeer zeker voor herhaling vatbaar.![]()
En ik heb net mijn bento klaargemaakt voor vanavond
[ afbeelding ]
Boven: bakje ananasjelly, bakje sojaboontjes, chocolaatjes.
Onder: 3 wraps (het was proppen bento style) met ham en wasabiboter en met zalm en rooomkaas.
Weet ik, maar daar had ik vanmorgen geen zin in.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wraps moet je in stukjes snijden en rechtop zetten, staat leuker
Ik ga na Londen ook maar weer bento'en
bij bento_delicious op ebay vandaan, en was 14 euro inclusief verzenden geloof ikquote:
quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:30 schreef Cat22 het volgende:
Boontjes in sojasaus waren zeer zeker voor herhaling vatbaar.![]()
Ik vind zo'n pin in het midden niks. Ja, wel handig om het mandje uit de pan te tillen, maar kut als je eens een stuk vis of zo wilt stomen. Zit altijd in de weg van je eten. Maar verder is er niks mis mee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:50 schreef Kreupel het volgende:
Ja zeg ik hoop toch echt dat m'n box snel komt hoor, kan nu niet meer wachten door die dingen die jullie posten
[..]
Ik hoor jullie trouwens over stoommandjes, kan die van de ikea ook? Kost 3 euro...
[ afbeelding ]
Ik vind het niet logisch dat er een pin zit precies op de plek waar de hete stoom opstijgt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik vind zo'n pin in het midden niks. Ja, wel handig om het mandje uit de pan te tillen, maar kut als je eens een stuk vis of zo wilt stomen. Zit altijd in de weg van je eten. Maar verder is er niks mis mee.
Dat.quote:
Na gebruik meteen goed afspoelen en flink rossen met de afwasborstel en het gaat prima. Groentes laten sowieso nooit restjes achter. En het ziet zo lekker kneuterig uit, zo op het fornuis.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:28 schreef RobinOok het volgende:
Daar heb ik dan weer nooit mee overweg gekund, met die bamboe stomers.
Vind ze vies ook.
Die heb ik al jaren van de blokker, dat staafje is er uit te halen. Dus hij zit er wel bij (handig met groenten) maar kan eruitquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:44 schreef RobinOok het volgende:
Je hebt er ook zonder staafje in het midden:
[ link | afbeelding ]
Die gebruik ik voor kleine dingetjes.
Maar 't liefst gebruik ik mijn grote stoompan, daar past alles in, met bord en al:
[ link | afbeelding ]
Tsk Mirjam. Snelkookrijst.quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:21 schreef Mirjam het volgende:
wat betreft die gevormde rijstdingesen; gebruik je daar gewone, ordinaire snelkookrijst voor?
en wanneer vorm je dat dan?
en wat doe als je er wat vulling in doet?
wie kan mij hier meer over vertellen?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:00 schreef RobinOok het volgende:
Neeeee, sushirijst natuurlijk! Die is zoveel lekkerder, bovendien plakt die van zichzelf. En ik maak die dan ook aan met sushi-azijn, maar ik geloof dat dat niet perse hoeft. Onigiri is officieel zonder sushi azijn.
ja, hey, weet ik veel, ik vraag niet voor niets om tipsquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tsk Mirjam. Snelkookrijst.![]()
Sushirijst is je vriend. En van sushivormpjes ga je houden, als je dingen echt wil gaan vullen. Zonder lukte het mij echt niet maar met die vormpjes gaat het van een leien dakje.
en wat stop je d'r dan zoal in?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:47 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Tsk Mirjam. Snelkookrijst.![]()
Sushirijst is je vriend. En van sushivormpjes ga je houden, als je dingen echt wil gaan vullen. Zonder lukte het mij echt niet maar met die vormpjes gaat het van een leien dakje.
Zoal is een breed begrip, ik heb nog maar één keer sushi gemaakt.quote:
Oeh, coolquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:51 schreef MaximusTG het volgende:
Nou, heb het Just Bento Cookbook binnen van bol.com; Mooi boekje! Mooie foto's, handig tijdschema voor het bereiden en inpakken, en bij elk recept variaties. En -wat voor mn vriendin een plus is denk ik- relatief westerse receptjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |