abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 16:05:24 #1
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_95303543
Er zijn best wel veel mensen in Nederland die aan eenzaamheid lijden. Mensen die dingen hebben meegemaakt, waardoor ze moeilijk sociale en intieme contacten kunnen opbouwen. Sommige mensen werden zwaar gepest voor wat voor reden dan ook, en nu hebben ze zware onzekerheden die hen belemmerd in hun dagelijkse leven. Andere mensen hebben een hele nare thuis en familie situatie gehad, waardoor ze nooit de vaardigheden hebben kunnen leren om echte vrienden te maken en liefde te vinden. Misschien kregen ze een ziekte, misschien lag het gewoon aan hen manier van denken, misschien was het een combinatie van verschillende oorzaken.

Gelukkig kunnen mensen die IRL niet durven om mensen aan te spreken of om hulp te zoeken voor hun problemen, dat nog steeds anoniem via het internet doen. Daarom dacht ik dat we een topic konden maken voor mensen die aan extreme eenzaamheid leiden en dat ze hier hun ervaringen, problemen en levensverhaal konden zetten en erover praten. En dan kunnen mensen die er zin in hebben, advies en inzicht geven over hun situatie en heel misschien kunnen de mensen die aan eenzaamheid leiden een manier vinden om hun vicieuze cirkel te doorbreken.

Een sociaal netwerk opbouwen lijkt mij een centraal thema voor deze reeks. Het is een goede oplossing voor eenzaamheid. En als je je niet eenzaam voelt, is het waarschijnlijk ook de moeite waard.

De aard van dat sociale contact is van belang. Staat in het contact het contact zelf centraal of staat een activiteit centraal en is het contact een spin-off. Als het contact centraal staat zijn er natuurlijk allerlei gradaties mogelijk in de mate van nabijheid / intimiteit.

Hechte vriendschappen ontstaan alleen over langere tijd en moet je onderhouden. Intieme vriendschapen kunnen ook op korte termijn ontstaan met geestverwanten.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen 1 persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

NOTE 2: Als er nog mensen zijn die wil meeten uit het versieren op latere leeftijd topic, kunnen we dit hier in dit topic: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd verder bespreken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Daniel1976 op 10-04-2011 17:42:26 ]
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_95303670
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:02 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

Ja, ik ben tijdens m'n basisschoolperiode geconditioneerd om mezelf dik (en andersoortig lelijk) te vinden. Bij het wegvallen van m'n pesters ben ik dat zelf gaan doorzetten, ookal ben ik sindsdien nogal afgevallen. Slechts kort geleden ben ik door gaan krijgen dat er soms met me geflirt wordt, dus ik begin langzamerhand m'n achterstand in te halen. Echter, mijn zelfbeeld is (vooral qua fysieke zaken) te laag om me voor te kunnen stellen dat ik nog wat... 'actie' ga krijgen.
En hoe oud ben je? Je kan sowieso wel ''actie'' krijgen, dat kan iedereen, aangezien het uiteindelijk meer om het innerlijk gaat dan om het uiterlijk.
pi_95303734
quote:
16s.gif Op zondag 10 april 2011 16:07 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

En hoe oud ben je? Je kan sowieso wel ''actie'' krijgen, dat kan iedereen, aangezien het uiteindelijk meer om het innerlijk gaat dan om het uiterlijk.
Yup. Voor sommigen is het alleen de vraag hóe ze dat moeten doen.
  zondag 10 april 2011 @ 16:10:38 #4
341159 WinterBreeze
pi_95303802
quote:
16s.gif Op zondag 10 april 2011 16:07 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

23. Ik weet het, is best jong, maar het lijkt ook allemaal zo stroef te gaan :') Ik heb eergisteren m'n derde blauwtje ooit opgelopen, en deze stelde wél wat voor.
pi_95303913
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:10 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

23. Ik weet het, is best jong, maar het lijkt ook allemaal zo stroef te gaan :') Ik heb eergisteren m'n derde blauwtje ooit opgelopen, en deze stelde wél wat voor.
Tja het is inderdaad wel jong. Hoezo blauwtje dan? En vind je dat je er zelf normaal uitziet (op dit moment)? Aangezien je jezelf vroeger wel leijk vond.
  zondag 10 april 2011 @ 16:17:41 #6
341159 WinterBreeze
pi_95304109
quote:
16s.gif Op zondag 10 april 2011 16:13 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Tja het is inderdaad wel jong. Hoezo blauwtje dan? En vind je dat je er zelf normaal uitziet (op dit moment)? Aangezien je jezelf vroeger wel leijk vond.
Ik ben nog steeds niet tevreden over m'n uiterlijk, maar 'lelijk' is een groot woord aan het worden :)

Het blauwtje zelf is een lang verhaal. M'n punt is alleen dat het allemaal nog abracadabra voor me is; flirten, scharrelen, relaties, seks... Tot voor kort waren zelfs vriendschappelijke knuffels not-done voor mij.
pi_95304277
Bekruipt jullie ook niet af en toe het gevoel dat je op de verkeerde weg zit. Lijsjes met gewenste eigenschappen maken, zoals mooi, intelligent, sociaaal vaardig etc. En dan bang worden dat je niet voldoet, Dus aan jezelf gaan werken. Daar wordt je knap onzeker van. Dus moet je vervolgens weer aan je onzekerheid gaan werken. Ondertussen nemen, door al het getob, je sociale vaardigheden af. enz enz.

Het lijkt op Michiael Jackson en plastische chirurgie. Door jezelf te blijven verbeteren, verander je jezelf in een gedrocht. Als je BDD wat ruimer definieert, is het net alsof iedereen tegenwoordig BDD heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer2 op 10-04-2011 16:48:18 ]
pi_95304287
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:17 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds niet tevreden over m'n uiterlijk, maar 'lelijk' is een groot woord aan het worden :)

Het blauwtje zelf is een lang verhaal. M'n punt is alleen dat het allemaal nog abracadabra voor me is; flirten, scharrelen, relaties, seks... Tot voor kort waren zelfs vriendschappelijke knuffels not-done voor mij.
Òke. Ik denk dat het bij iedereen ooit wel zo is geweest, maar je komt vanzelf wel iemand tegen waarmee het klikt en waarbij je je helemaal niet zenuwachtig voelt enzovoort. :)
pi_95304408
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:21 schreef deelnemer2 het volgende:
Bekruipt jullie ook niet af en toe het gevoel dat je op de verkeerde weg zit. Lijsjes met gewenste eigenschappen maken, zoals mooi, intelligent, sociaaal vaardig etc. En dan bang worden dat je niet voldoet, Dus aan jezelf gaan werken. Daar wordt je knap onzeker van. Dus moet je vervolgens weer aan je onzekerheid gaan werken enz enz.

Het lijkt op Michiael Jackson en plastische chirurgie. Door jezelf te blijven verbeteren, verander je jezelf in een gedrocht. Als je BDD wat ruimer definieert, is het net alsof iedereen tegenwoordig BDD heeft.
Inderdaad, volgens mij zijn heel veel mensen niet tevreden met hun uiterlijk. Dat zie je wel aan het aantal mensen dat aan plastische chirurgie doet.
pi_95305172
quote:
16s.gif Op zondag 10 april 2011 16:24 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Inderdaad, volgens mij zijn heel veel mensen niet tevreden met hun uiterlijk. Dat zie je wel aan het aantal mensen dat aan plastische chirurgie doet.
BDD is wel wat anders dan niet tevreden zijn met je uiterlijk, maar in die ruimere definitie....ja, misschien wel. Maar dat is als zeggen dat de meeste mensen wel onzekerheid kennen. Een open deur.
pi_95305747
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

BDD is wel wat anders dan niet tevreden zijn met je uiterlijk, maar in die ruimere definitie....ja, misschien wel. Maar dat is als zeggen dat de meeste mensen wel onzekerheid kennen. Een open deur.
Hmm. BDD is gewoon een aandachts-zoek ziekte. Altijd maar om bevestiging vragen en dan telkens weer zeggen dat het niet zo is. Je bent lelijk dus leer er maar mee leven. Dat is een feit, verder is er niet veel aan te doen namelijk.
pi_95305896
het ging toch om versieren op latere leeftijd, niet over hoe iemand met bdd om moet gaan ??
  zondag 10 april 2011 @ 17:02:47 #13
341159 WinterBreeze
pi_95305918
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:02 schreef formerjellybean het volgende:
het ging toch om versieren op latere leeftijd, niet over hoe richard_prf met bdd om moet gaan ??
FTFY. En inderdaad.

Waar ligt overigens de grens voor 'latere leeftijd'? ;)
  zondag 10 april 2011 @ 17:06:31 #14
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95306056
quote:
Op zondag 10 april 2011 17:02 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

FTFY. En inderdaad.

Waar ligt overigens de grens voor 'latere leeftijd'? ;)
Vanaf 21 jaar lijkt me wel passend voor dit topic. :)
Je moeder is een hamster
pi_95306063
quote:
16s.gif Op zondag 10 april 2011 16:58 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Hmm. BDD is gewoon een aandachts-zoek ziekte. Altijd maar om bevestiging vragen en dan telkens weer zeggen dat het niet zo is. Je bent lelijk dus leer er maar mee leven. Dat is een feit, verder is er niet veel aan te doen namelijk.
Oneens. BDD is een ziekte van dwanggedachten en handelingen. En de meeste mensen met BDD hebben een normaal tot mooi uiterlijk ook nog eens. Maar users hebben gelijk dat dit topic in de eerste plaats niet om BDD gaat. Daar ís zelfs al een topic voor, geloof ik.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:02 schreef formerjellybean het volgende:
het ging toch om versieren op latere leeftijd, niet over hoe iemand met bdd om moet gaan ??
/eenzaamheid. Maar klopt. Daar moet de desbetreffende persoon gewoon hulp voor zoeken en niet op een forum.
pi_95306138
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:06 schreef Crutch het volgende:

[..]

Vanaf 21 jaar lijkt me wel passend voor dit topic. :)
Dat vind ik echt niet. Sorry haha, kan ook wel voor jonger.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oneens. BDD is een ziekte van dwanggedachten en handelingen. En de meeste mensen met BDD hebben een normaal tot mooi uiterlijk ook nog eens. Maar users hebben gelijk dat dit topic in de eerste plaats niet om BDD gaat. Daar ís zelfs al een topic voor, geloof ik.

[..]

/eenzaamheid. Maar klopt. Daar moet de desbetreffende persoon gewoon hulp voor zoeken en niet op een forum.
Zal wel. Kan je even antwoordne trouwens..

[ Bericht 1% gewijzigd door iwannabehigh op 10-04-2011 17:15:48 ]
pi_95306186
Als ik ooit ga meeten met iemand, ga ik dat sowieso doen met Klinkerbotsing O+
  zondag 10 april 2011 @ 17:09:26 #18
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_95306199
Nee, 21. Daaronder ben je gewoon nog een broekie.
Je moeder is een hamster
pi_95306450
quote:
16s.gif Op zondag 10 april 2011 17:09 schreef iwannabehigh het volgende:
Als ik ooit ga meeten met iemand, ga ik dat sowieso doen met Klinkerbotsing O+
Wie is Klinkerbotsing?
pi_95306832
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie is Klinkerbotsing?
Een leuk meisje :) maar ga je die blok er nog afhalen?
  zondag 10 april 2011 @ 17:25:29 #21
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_95306855
Ik meld me hier ook maar *O*

29 jaar en nooit actief versierster geweest. Dus daar moet ik wat aan veranderen, maar hoe? Ik ben zeker niet iemand van het uitgaan dus dan moet het bij de supermarkt en van die plaatsen gebeuren -O-
  zondag 10 april 2011 @ 17:25:30 #22
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_95306856
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:09 schreef Crutch het volgende:
Nee, 21. Daaronder ben je gewoon nog een broekie.
Niet. Hoe jonger, hoe beter. Vroeg ingrijpen is noodzakelijk, de Aftakeling ligt altijd op de loer.
pi_95306949
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:25 schreef Kattenkop het volgende:
Ik meld me hier ook maar *O*

29 jaar en nooit actief versierster geweest. Dus daar moet ik wat aan veranderen, maar hoe? Ik ben zeker niet iemand van het uitgaan dus dan moet het bij de supermarkt en van die plaatsen gebeuren -O-
Kansloze strategie.
  zondag 10 april 2011 @ 17:29:01 #24
341159 WinterBreeze
pi_95307008
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:25 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Niet. Hoe jonger, hoe beter. Vroeg ingrijpen is noodzakelijk, de Aftakeling ligt altijd op de loer.
Die begint dan pas, hoor. En pas tegen je dertigste wordt het duidelijk.
  zondag 10 april 2011 @ 17:29:10 #25
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_95307012
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:27 schreef deelnemer2 het volgende:

[..]

Kansloze strategie.
Kansloze reactie.

Vertel dan hoe het moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo