Ja, momenteel. Maar het leed is nog lang niet geleden.... Elke dag dat die centrales niet onder controle komen, komt er meer vrij. En het ziet er niet naar uit dat het spoedig gefixt is. 't is een ware ramp.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef maartena het volgende:
[..]
De Japanse overheid zegt nu in ieder geval dat de uitstoot van radioactiviteit, op ongeveer 10% ligt van dat van Chernobyl.
Ernstig genoeg in ieder geval dus.
Niveau 6 is ook gewoon overgeslagen... Het verbaasd me hoe snel de media in Nederland "moe" zijn van deze ramp, je leest er amper nog iets over, terwijl het een serieus heel groot probleem is.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:57 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
damnz... opgeschaald naar niveau 7![]()
Ramp kernreactor Fukushima opgeschaald tot Tsjernobyl-niveau
Na twee weken verslapt de aandacht. Niet alleen van de media maar ook het publiek. Je kan er verontwaardigd over zijn maar zo gaat het altijd. Zo zitten we in elkaar.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het verbaasd me hoe snel de media in Nederland "moe" zijn van deze ramp, je leest er amper nog iets over, terwijl het een serieus heel groot probleem is.
Het stond wel in de kranten hoor. Maar kan me er iets bij voorstellen dat Alphen nu even meer aandacht vraagt. Het hemd is toch nader dan de rok.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niveau 6 is ook gewoon overgeslagen... Het verbaasd me hoe snel de media in Nederland "moe" zijn van deze ramp, je leest er amper nog iets over, terwijl het een serieus heel groot probleem is.
Ik hoop op een visverbod daar (zal er al wel zijn). En dan over 10 jaar zit daar ineens heel veel vis, omdat daar dan een soort onbedoeld reservaat komt..quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:43 schreef SeLang het volgende:
Een aantal van die radioactieve elementen hoopt zich inderdaad op in vis. Dat was ook het eerste waar ikzelf aan moest denken vanaf het begin van de ramp ( ik eet soms bijna 1kg sardientjes per week. Gelukkig komen "mijn" sardientjes uit de South Atlantic)
Meetbaar, maar verwaarloosbaar. Denk ik. De berichten die ik erover vind zijn nog van maart, niks nieuws.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:45 schreef THEFXR het volgende:
Hoe zit het met de straling in Nederland?
daarom twijfel ik er zo hard aan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Meetbaar, maar verwaarloosbaar. Denk ik. De berichten die ik erover vind zijn nog van maart, niks nieuws.
De westkust van de VS is, buiten Japan zelf natuurlijk, het land wat de meeste straling te verduren krijgt, vanwege de hoge luchtstromen over de Grote Oceaam.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Meetbaar, maar verwaarloosbaar. Denk ik. De berichten die ik erover vind zijn nog van maart, niks nieuws.
Appels en peren. Het mogelijk binnenkrijgen van deeltjes kun je niet vergelijken met een CT scan of een vliegreis. Sommige deeltjes kun je niet eens detecteren zonder heel gevoelige apparatuur. Krijg je ze echter binnen doen ze enorm veel schade aan de omringende cellen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar nog steeds zo minuscuul, dat als je een jaar lang elke dag die melk drinkt, en die groente eet, dat je ongeveer dezelfde straling krijg als 1 cat-scan in een ziekenhuis, of een retourvlucht van west naar oost, en weer terug naar west.
Ik zeg ook nergens dat je er zorgen over moet maken oid.quote:Op woensdag 13 april 2011 01:58 schreef maartena het volgende:
Hoe dan ook, ik slaap er niet minder om momenteel.
De omgeving van Chernobyl heeft nu ook opeens weer allerlei diersoorten die daar allang waren uitgestorven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik hoop op een visverbod daar (zal er al wel zijn). En dan over 10 jaar zit daar ineens heel veel vis, omdat daar dan een soort onbedoeld reservaat komt..
Weet iemand hoe ik de Bq/m3 kan omrekenen naar een toename in het Sv/hr getal dat ik in dat geval zou moeten meten ten gevolge van de extra radioactiviteit?quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Na twee weken verslapt de aandacht. Niet alleen van de media maar ook het publiek. Je kan er verontwaardigd over zijn maar zo gaat het altijd. Zo zitten we in elkaar.
Eerst willen we alle details weten en daarna alleen nog maar de hele grote lijnen.
Amen.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:48 schreef SeLang het volgende:
Ik heb veel met Japanners gewerkt (ook af en toe in Japan zelf) en ik vind het hele verloop van deze crisis zo herkenbaar. De manier waarop informatie naar buiten komt, trage besluitvorming, etc. De Japanse cultuur gaat gewoon niet goed samen met crisis management. Precies de dingen die ze zo sterk maken als het gaat om lange termijn strategie zijn een zwakte als het gaat om reageren op een onverwachte crisis.
Om eerlijk te zijn dacht ik aan milieu vriendelijke energie enzo , maar het is een of ander concept voor wijk en stedenbouw , op internet google kwam ik in duitsland uit (2 steden) maar over eco-groene-energie kwam ik zo gauw niks tegen. het concept leent zich volgens mij goed tegen CO2 uitstoot enzo.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat moet ik me bij die Duitse "eco towns" voorstellen? Welke Duitse steden heeft men daarbij in gedachten?
TEPCO may resume operations of No. 3 reactor in Niigataquote:Op woensdag 13 april 2011 10:41 schreef Dance99Vv het volgende:
NEWS ADVISORY: TEPCO seeks to restart No. 3 reactor of nuclear plant in Niigata
Ja precies. De mens legt meer druk op de natuur dan de straling.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
De omgeving van Chernobyl heeft nu ook opeens weer allerlei diersoorten die daar allang waren uitgestorven.
De titel dekt de lading niet helemaal, nav eerdere metingen beweren de wetenschappers in het filmpje dat de eerdere explosie nucleair van aard kan zijn geweest en geen waterstofexplosie.quote:
quote:Using ratios of the radionuclides Xenon 133 and Xenon 133m which they measured by gamma spectrometer, the Russians demonstrated that the Chernobyl explosion was a fission criticality explosion and not principally a hydrogen explosion as has been claimed.
Dr. Busby told Alex Jones that short of actual isotope readings, he cannot definitely state that the explosions at Fukushima were nuclear, although he believes they were. "We don't have evidence of that," he concluded, "we would need to have the Xenon isotope ratios."
http://www.infowars.com/t(...)ce-atomic-explosion/
Welke diersoorten?quote:Op woensdag 13 april 2011 09:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
De omgeving van Chernobyl heeft nu ook opeens weer allerlei diersoorten die daar allang waren uitgestorven.
quote:
Tja, als de mens er wegtrekt , vrij logisch.quote:rare species, such as lynx, Przewalski's horses, and eagle owls, are thriving where most humans fear to tread.
http://news.nationalgeogr(...)60426_chernobyl.html
Maar gelukkig is er DNA.quote:Surprisingly, there are few data on the abundance of animals in relation to radiation, and there have been no efforts to extensively census invertebrates in relation to radiation.
http://rsbl.royalsocietyp(...)29-92bb-d0136c8be211
Deze b.v. ?quote:"What we have discovered is that when we look at the species in Chernobyl, we can predict, based on their substitution rates, which ones are most vulnerable to contaminants."
Brightly coloured birds and birds that have a long distance migration were some of the organisms most likely to be affected by contaminants.
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-11023530
Onder andere lynxen, beren, oehoe's en de grote zilverreigerquote:
No shit!quote:Op woensdag 13 april 2011 15:21 schreef Dance99Vv het volgende:
TEPCO confirms damage to part of No. 4 unit's spent nuke fuel
quote:
Ik ben het met je eens, het leest echt verschrikkelijk..quote:Op donderdag 14 april 2011 13:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Kyodo brengt het nieuws net zo klote als CNN: een zooi losse 1 regelige paragrafen die onderlinkg totaal niet op elkaar aansluiten. Het verschil is dat het Kyodo nieuws inhoudelijk wel klopt.
Dat is dezelfde "expert" die kortgeleden nog zei dat het allemaal wel meeviel en we ons vooral geen zorgen hoefden te maken omdat de ramp klein was en niet erger kon worden...quote:
Ik denk dat je in de war bent met iemand anders. Gundersen heeft juist steeds gezegd dat het onderschat werd en potentieel Tsernobyl gemakkelijk kon overtreffen.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is dezelfde "expert" die kortgeleden nog zei dat het allemaal wel meeviel en we ons vooral geen zorgen hoefden te maken omdat de ramp klein was en niet erger kon worden...
http://www.bild.de/news/l(...)g-17425958.bild.htmlquote:GAU IM KINDERZIMMER
Lego verkauft „Fukushima“-Figuren
Lego-Sprecherin Helena Seppelfricke (31) zu BILD: „Die Figur ist seit April 2011 auf dem Markt, wurde aber schon vor mehr als einem Jahr entwickelt. Im Zusammenhang mit der Japan-Katastrophe haben wir unsere Produktpalette sofort überprüft. Unsere japanischen Kollegen meinten aber, dass die Figuren dort positiv aufgenommen werden. Schließlich handelt es sich ja um Helden.“
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |