Je haalt wat dingen door elkaar:quote:Op maandag 11 april 2011 19:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er is toch geen 'afgesloten ruimte' meer? Heel die second containment is weggeblazen...
Of hoopt die H2 zich op in de primary containment vessel?
hierbij wil ik ook de andere users die updaten hartelijk danken, schijnbaar wordt het toch nog steeds gewaardeerdquote:Op maandag 11 april 2011 14:22 schreef HyperViper het volgende:
Wordt steeds rustiger in deze reeks. Kudo's voor de users die blijven updaten.
Jazeker wel.quote:Op maandag 11 april 2011 21:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hierbij wil ik ook de andere users die updaten hartelijk danken, schijnbaar wordt het toch nog steeds gewaardeerden
Als er hier inderdaad 10.000 per uur wordt afgestoten zoals hierboven vermeld, dan betekend dat 240.000 per dag, ofwel 1,6 miljoen per week.quote:Op maandag 11 april 2011 20:48 schreef Perrin het volgende:
Chernobyl schijnt in totaal 1.8 miljoen terabecquerels te zijn geweest..
Ik lees het net ja. Mijn eerste gedachte was "Zijn ze lekker vlot mee"quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:24 schreef maartena het volgende:
Belangrijker is wellicht deze tweet:
BreakingNews Breaking News
Update: Japanese govt will raise crisis level at power plant from 5 to 7, highest on international scale - NHK http://bit.ly/gw2AOF
Er staat dat de uitstoot van 10.000 per uur een paar uur heeft geduurd, daarna werd het 1 terabecquerel per uur, dus die berekening gaat niet op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Als er hier inderdaad 10.000 per uur wordt afgestoten zoals hierboven vermeld, dan betekend dat 240.000 per dag, ofwel 1,6 miljoen per week.
Ze zeggen "at some point", maar niemand weet precies hoe lang dat dan was.... en aangezien we al een week of VIER bezig zijn, en uiteraard er veel lagere waarden zijn geweest in die tijd.... mogen we toch wel aannemen dat het totaal ergens tussen de 1 miljoen en 1.5 miljoen ligt.
quote:The commission says the release has since come down to under 1 terabecquerel per hour and said that it is still examining the total amount of radioactive materials released.
Dit dus.quote:Op dinsdag 12 april 2011 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik lees het net ja. Mijn eerste gedachte was "Zijn ze lekker vlot mee"
Je moet gewoon een nauwkeurigere meter kopen dan kun je de minime afwijking die hierdoor ontstaan zijn wel meten. Of het dan een significante meting is en de fout van de meting nog wel geod is is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:59 schreef SeLang het volgende:
Ik hou de levels thuis ook even bij voor alle zekerheid
Maar alles is normaal op ca 0,10 uSv/h
Nou, dat valt toch wel mee? 't is langzaamaan erger geworden, het was niet ineens pats-boem vele duizenden terabequerels aan straling die de atmosfeer in werden geslingerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik lees het net ja. Mijn eerste gedachte was "Zijn ze lekker vlot mee"
Ehm, het is andersom. Het was juist pats-boem vele duizenden terabequerels aan straling die de atmosfeer in werden geslingerd. Dit duurde een paar uur, zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, dat valt toch wel mee? 't is langzaamaan erger geworden, het was niet ineens pats-boem vele duizenden terabequerels aan straling die de atmosfeer in werden geslingerd.
bronquote:excuses x 3
Het was ook opnieuw een dag van excuses en knipmesserij. Achtereenvolgens boden Tepco (voor de overlast), het Japanse Atoomagentschap (wegens het verkeerd inschatten van de ramp) en premier Kan (voor vanalles en nog wat) hun excuses aan. Kan sprak vandaag ook opnieuw de Japanse bevolking toe. Hij vroeg de Japanners om een maand na de ramp hun gewone leven weer op te nemen.
De Japanse overheid zegt nu in ieder geval dat de uitstoot van radioactiviteit, op ongeveer 10% ligt van dat van Chernobyl.quote:Op dinsdag 12 april 2011 06:00 schreef MartijnA3 het volgende:
Er staat dat de uitstoot van 10.000 per uur een paar uur heeft geduurd, daarna werd het 1 terabecquerel per uur, dus die berekening gaat niet op.
Die kans is er altijdquote:Op dinsdag 12 april 2011 16:14 schreef Zwollesjappie het volgende:
is de kans er dat er ook in japen mensen met 3 ogen of handen enzo komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |