Ik weet niet wat voor een opleiding je hebt gedaan maar vrijwel overal leer je dat de staat een monopolie op geweld heeft, is dit een legitieme reden voor moord? Nee. Is het noodzakelijk? Schijnbaar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:47 schreef kontknager het volgende:
[..]
Politieagenten plegen meer moorden met wapens. Gaarne uw commentaar hierop![]()
quote:Het wapen wat hij gebruikte (een automaat) was niet eens één van zijn vergunningswapens (je mag geen full auto wapens hebben in Nederland) Die had hij dus illegaal. Daarnaast had deze persoon helemaal geen vergunning mogen hebben, omdat hij een drugsverleden had. Fout van de politie dus. Nu jij weer.
Hier schrijf je dat iemand die legaal een wapen bezit weet ook hoe de wet in elkaar zit, en wat er zal gebeuren bij misbruikt. Klaarblijkelijk heeft dat dus geen impact, geen nut en geen voordeel voor de veiligheid. Bovendien kun je met een drugsverleden lid worden, nog meer argumenten om tegen wapenbezit te zijn?quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:43 schreef kontknager het volgende:
[..]
Fout fout en nog eens fout. Iemand die legaal een wapen bezit weet ook hoe de wet in elkaar zit, en wat er zal gebeuren bij misbruik. In Tjechië moeten er dus ook veel moorden zijn tussen legale wapenbezitters? http://en.wikipedia.org/wiki/Gun_politics_in_the_Czech_Republic
Dan voel je je dus onveilig. Er zijn zat mensen in NL met een wapen op zak.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:30 schreef again1928 het volgende:
Ik zou mezelf een stuk onveiliger voelen als mensen in Nederland ineens wapens op zak zouden hebben.
Ja klopt, zat. Genoeg. Hoeft-niet-nog-meer-te-worden genoeg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan voel je je dus onveilig. Er zijn zat mensen in NL met een wapen op zak.
Mja, maar als je onschuldige brave burgers zomaar het recht op wapens geeft en dit soort situaties doen zich voor dan kan dat mijns inziens makkelijk uitmonden in een wilde schietpartij. 'Dader' schiet op mensen, burger1-met-wapen reageert door dader proberen neer te schieten, burger2-met-wapen ziet iemand schieten en weet niet meer wie de dader is en wie de brave burger. In zo'n situatie is het denk ik lastig voor een normaal iemand om overzicht te houden en juist te handelen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:37 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Bij wapenbezit bestaat er de risico dat wanneer iemand even doordraait diegene zijn geweer pakt en op straat gaat rond sproeien. Maar ik heb het gevoel dat dergelijk schietpartijen vaak helemaal niet impulsief zijn en echt zorgvuldig uitgedacht. En als een totaal verknipt persoon een zoiets doet, dan kan daar kan geen wapenwet tegenop en ongewapende brave burgers zijn daar helemaal kansloos tegen.
Zwitserland heeft trouwens een zeer hoog wapenbezit percentage.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |