Zit er wel in de buurt (althans over/ langs Meppel ligt een laagvliegzone)quote:Op woensdag 13 april 2011 10:10 schreef Schild het volgende:
Heeft het behoud van de Peel er niet mee te maken dat rond de Peel een laagvlieggebied is? Volgens mij was dit een van de redenen dat de LUA naar de Peel is gekomen...
Weet eigenlijk niet hoe het bij Havelte zit, of daar ook laagvlieggebied is.
Hoe goed kunnen journalisten lezen? Er staat in de brief dat er één DC-10 wordt afgestoten. Omroep Brabant maakt daarvan dat de vliegbasis Eindhoven verlaten gaat worden.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:35 schreef AchJa het volgende:
Militairen gaan protesteren tegen bezuinigingen Defensie
VREDEPEEL - Militairen hebben woensdagmorgen een vakbondsbijeenkomst gehouden op luchtmachtbasis De Peel op de grens van Brabant en Limburg.
Er werd gekeken of de militairen bereid zijn actie te voeren tegen de bezuinigingen op defensie. Of het dan ook gaat gebeuren is nog de vraag. "Het zit niet in het karakter van een militair om zo actie te voeren". Het is ook door de wet geregeld dat militairen niet mogen staken. Het blijft dus mogelijk alleen bij een bijeenkomst.
Minister Hillen kondigde vrijdag aan dat er alleen al in Brabant 2000 arbeidsplaatsen gaan verdwijnen. Op de basis De Peel wordt onder meer een eenheid opgeheven die de Patriot-raketeenheid bedient. In totaal verliezen ongeveer 200 van de 1200 medewerkers op de basis hun baan.
Verder trekt de luchtmacht zich terug van vliegbasis Eindhoven. Ook verdwijnen squadrons van de vliegbases Volkel en Gilze-Rijen.
De militaire vakbonden meldden dinsdag dat er met name op de legerbasis in Oirschot en de vliegbasis Gilze-Rijen militairen door het lint waren gegaan na de bekendmaking van de bezuinigingsplannen.
Omroep Brabant
Uit de brief van Hillen:quote:Op woensdag 13 april 2011 20:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hoe goed kunnen journalisten lezen? Er staat in de brief dat er één DC-10 wordt afgestoten. Omroep Brabant maakt daarvan dat de vliegbasis Eindhoven verlaten gaat worden.
quote:De luchttransportvloot van het Commando luchtstrijdkrachten (CLSK) is gestationeerd op de
vliegbasis Eindhoven. Uitgangspunt is dat Eindhoven een civiele luchthaven wordt. Militair
medegebruik zal afhangen van alternatieve mogelijkheden, zoals samenwerking met België. Te
denken is aan een geïntegreerde uitvoering van het luchttransport en de stationering van
middelen op één locatie.
Grappig, het geeft wel redelijk aan hoe onnadenkend de bezuinigingen verlopen. EHV de afgelopen 10 jaar is voor ettelijke miljoenen verbouwd om er een transportsquadron met grote toestellen te kunnen parkeren. Waarom dan jarenlang alle moeite gedaan om de internationale luchttransport planning (een NAVO onderdeel inmiddels) naar EHV te halen? Nu wil hij alles in België gaan neerzetten of zo? Ik geloof best dat EHV een civiel veld zal worden met militair medegebruik, maar helemaal weg? Neuh... De Belgen zitten ook niet op de herrie van onze KDC-10s te wachten. Aan de andere kant: er wordt bezuinigd in Brabant. Dat is dan weer een plus.quote:
Da's wel heel verrassendquote:Volgens de vakbonden zijn de nu afscheid nemende werknemers veelal echter niet degenen die bij de reorganisatie de laan worden uitgestuurd.
Dan gaat het vliegveld failliet want defensie verzorgt daar alle diensten.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:44 schreef Cobra4 het volgende:
Dat heeft Hillen ook aangegeven in zijn toespraak. Eindhoven gaat een civiel veld worden. Met misschien nog wat militair gebruik.
Waarom denk je dat Den Helder zich zorgen maakt over de Kooy?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dan gaat het vliegveld failliet want defensie verzorgt daar alle diensten.
Tja als het vliegveld niet rendabel is, is dat misschien ook maar het beste. We hebben al genoeg vliegvelden die op staatssteun draaien naar mijn idee.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dan gaat het vliegveld failliet want defensie verzorgt daar alle diensten.
Omdat ook de offshore gebruik maakt van het vliegveld, een van de grootste werkgevers in de regio. Nu delen de marine en het bedrijfsleven de kosten. Mocht de kooy sluiten dan is dat een harde klap voor Den Helder want de offshore kan dan vertrekken naar de UK.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Den Helder zich zorgen maakt over de Kooy?
Krijg bij dit topic toch al het gevoel dat er sws wel heel veel van staatssteun afhankelijk is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja als het vliegveld niet rendabel is, is dat misschien ook maar het beste. We hebben al genoeg vliegvelden die op staatssteun draaien naar mijn idee.
Als de staat zich uit alle niet-rendabele projecten zou terugtrekken zou Nederland platliggen. Er zijn meer redenen om iets open te houden dan winstgevendheid...quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:14 schreef du_ke het volgende:
Tja als het vliegveld niet rendabel is, is dat misschien ook maar het beste. We hebben al genoeg vliegvelden die op staatssteun draaien naar mijn idee.
En gaan in het bedrijfsleven het dubbele verdienen. Versoberen van de arbeidsvoorwaarden heeft zo zijn gevolgen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 07:51 schreef Cobra4 het volgende:
Leegloop bij Defensie
Zelfs werknemers die de garantie hebben dat ze na bezuinigingen worden herplaatst, nemen de wijk.
Welke dan bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heel simpel: iedereen die zijn kansen op de civiele arbeidsmarkt inschat als beter dan 'redelijk' vertrekt. Liever een baan in de civiele markt waar het aan de marktwerking ligt of je mag blijven, dan een baan bij de overheid waar je er ondanks behaalde successen gewoon uitgegooid kunt worden. En meestal zijn dat de betere medewerkers (niet noodzakelijk de beste militairen).quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:29 schreef Maitje het volgende:
@Cobra's bericht!! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu dan...
+1 ik wil niet weg bij defensie, sterker nog ik wil ook ooit n ouwe zeurende adjudant zijn maar dat zit er niet meer in. Als ik wat beters kan vinden kunnen ze bij de KL de pot op en ben ik weg.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:44 schreef paintmeester het volgende:
zullen de jonge militairen wel zijn, ik ben ook weg na mijn einde contract
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |