Ik kan best begrijpen dat bepaalde verzen in de koran terecht zijn gekomen tengevolge van bepaalde gebeurtenissen. Maar als je het hebt over het vers over 'hoofddoeken over de boezem laten hangen om de vrouwelijke vormen te verbergen', dan betekent dat letterlijk dat ze hoofddoeken MOETEN dragen. Dat wordt dan niet in de tijd en context (1500 jaar geleden in de woestijn) geplaatst.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:48 schreef Politicoloog het volgende:
Ik heb eerder vanochtend op de FP vers 8:12 nader toegelicht. Lees het onderstaande, dan begrijp je waarom context belangrijk is.
Gia, is het misschien ooit bij je opgekomen dat moslims gewoon een ander idee hebben bij respect opbrengen voor een vrouw. Iets met culturele verschillen enzo.quote:Op zondag 17 april 2011 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan best begrijpen dat bepaalde verzen in de koran terecht zijn gekomen tengevolge van bepaalde gebeurtenissen. Maar als je het hebt over het vers over 'hoofddoeken over de boezem laten hangen om de vrouwelijke vormen te verbergen', dan betekent dat letterlijk dat ze hoofddoeken MOETEN dragen. Dat wordt dan niet in de tijd en context (1500 jaar geleden in de woestijn) geplaatst.
En daar is ook niks mis mee. Alleen met het eisen dat je die doek OVERAL moet mogen dragen, omdat het zogenaamd in de koran zou staan, daar is wel wat mis mee.quote:Op zondag 17 april 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
Gia, is het misschien ooit bij je opgekomen dat moslims gewoon een ander idee hebben bij respect opbrengen voor een vrouw. Iets met culturele verschillen enzo.
Je weet dat er een voorstel ligt om de burqa overal te verbieden?quote:Op zondag 17 april 2011 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar is ook niks mis mee. Alleen met het eisen dat je die doek OVERAL moet mogen dragen, omdat het zogenaamd in de koran zou staan, daar is wel wat mis mee.
Gelukkig is de tendens dat het tegenwoordig legaal geweigerd mag worden op steeds meer plekken.
Wat ze in hun vrije tijd doen, moeten ze lekker zelf weten. Ook op straat heb ik geen enkel probleem met boerka of hoofddoek. Alleen je moet geen 'discriminatie' gaan schreeuwen als je deze kledingstukken niet overal mag dragen.
En daar ben ik het maar tot op zekere hoogte mee eens.quote:Op zondag 17 april 2011 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
Je weet dat er een voorstel ligt om de burqa overal te verbieden?
Er staat helemaal niks over hoofddoeken. Het hele woord staat er niet eens in.quote:Op zondag 17 april 2011 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan best begrijpen dat bepaalde verzen in de koran terecht zijn gekomen tengevolge van bepaalde gebeurtenissen. Maar als je het hebt over het vers over 'hoofddoeken over de boezem laten hangen om de vrouwelijke vormen te verbergen', dan betekent dat letterlijk dat ze hoofddoeken MOETEN dragen. Dat wordt dan niet in de tijd en context (1500 jaar geleden in de woestijn) geplaatst.
Waar komt de hoofddoek dan vandaan?quote:Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat helemaal niks over hoofddoeken. Het hele woord staat er niet eens in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |