abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 18:17:14 #76
137949 Disana
pi_95268072
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:11 schreef 3-voud het volgende:

Welk waardeoordeel je aan dat ge-cherry pick geeft maakt mij niet uit. Het blijft cherry picking.

Irrelevant dus.
Dat is niet aan jou maar aan de moslims zelf.
pi_95268701
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jij haalt teksten eruit die voor jou werken en de haatteksten filter je onder het mom "context, tijdsgeest" omdat je je daarmee niet geliefd maakt/niets voor jou is of wat dan ook. Met andere woorden: cherry picking.
Terwijl dat hele boek wel de letterlijke woorden van allah Allah zouden moeten zijn.

Of om met je eigen onderschrift te verwoorden: irrelevant, toch?
Omdat het hele book de letterlijke woorden van Allah zijn, hoeft niet te beteken dat Allah ze zonder context bedoelt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:16:42 #78
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95270505
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou maar aan de moslims zelf.

Pfff, ze doen maar.
Maar dan moet zon zelfde moslim (Mutant) niet gaan klagen over anderen die cherry picken. Ofnie?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:16:55 #79
341203 3-voud
pi_95270519
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:32 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Omdat het hele book de letterlijke woorden van Allah zijn, hoeft niet te beteken dat Allah ze zonder context bedoelt.
Dat maken mensen er van.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:23:17 #80
137949 Disana
pi_95270771
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:16 schreef 3-voud het volgende:

Pfff, ze doen maar.
Maar dan moet zon zelfde moslim
Ze moeten niets. Het is hun discussie. Ik pretendeer niet dat ik er iets over te zeggen heb omdat de discussie zich toevallig in Nederland afspeelt. Ik kan enkel toejuichen dat de koran ter discussie staat, i.t.t. mensen die vinden dat moslims in het clichébeeld moeten blijven steken.
pi_95270916
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 01:41 schreef gamezz het volgende:

[..]

Houd me op de hoogte, ik ben ook wel benieuwd hoe ze in jouw moskee hier tegenaan kijken.

Op deze website kun je meer van deze teksten vinden: http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm
Heb je verder ook de hele Soera's -dus de context- gelezen of blijft het bij knip- en plakwerk.

Eerst verdiepen, http://www.islamicity.com/articles/Articles.asp?ref=IV0603-2947 en daarna post ik nog wel wat meer waar je uit kan leren. Tig keer verzen geplakt gezien zonder uitleg en verduidelijking.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:45:38 #82
341203 3-voud
pi_95271801
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze moeten niets.
Tuurlijk wel. Wijzen terwijl je zelf wijst is kinderniveau.
Zo blijven we aan de gang.

quote:
Het is hun discussie.
Echt? Opvallend dat jij dan Mutant direct bij springt. :')
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 19:53:56 #83
137949 Disana
pi_95272176
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Wijzen terwijl je zelf wijst is kinderniveau.
Zo blijven we aan de gang.

[..]

Echt? Opvallend dat jij dan Mutant direct bij springt. :')
Als ik al iemand bijviel, dan was het beide discussiepartners. Hoewel het vrij OT is in dit topic, is koran-interpretatie toe te juichen. Maar mensen die moslims graag vastpinnen op de haatverzen zien dat natuurlijk liever niet.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:00:43 #84
341203 3-voud
pi_95272487
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Als ik al iemand bijviel, dan was het beide discussiepartners. Hoewel het vrij OT is in dit topic, is koran-interpretatie toe te juichen. Maar mensen die moslims graag vastpinnen op de haatverzen zien dat natuurlijk liever niet.
Je kunt het blijven herhalen tot het diep in mijn schoenen geschoven is, ik wordt er niets anders van meid.

Punt blijft: cherry picken en dan anderen van hetzelfde beschuldigen is een beetje "kom-je-niks-verder-mee". Wees blij dat ik het aangestipt heb aangezien je zo prat gaat op realiteitszin.
Geen dank.
pi_95274539
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:35 schreef gamezz het volgende:

Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"
Ik heb eerder vanochtend op de FP vers 8:12 nader toegelicht. Lees het onderstaande, dan begrijp je waarom context belangrijk is.

quote:
One often quoted verse used against Muslims is that of Surah 8, ayat 12. Anti-Islamics like to always bring this up and claim that this verse proves that Islam promotes terrorism and that the Quran orders Muslims to go and chop people's heads off along with their finger tips. The fact that anti-Islamic's make such claims shows their lack of knowledge on Islam, and that they should really study Islam with an open heart rather than visit anti-Islamic sites, and read anti-Islamic books and believe everything they tell you. So to make things easier for everybody, I shall give the explanation of this verse, in doing so it shall help making dialog between Muslims and anti-Islamic's much easier, since there can't be any dialog when one party's information is incorrect and distorted. To begin, this verse is referring to a SPECIFIC BATTLE, this verse is not an order on Muslims, and this verse is talking about a battle that took place. The battle it is referring to is the battle of Badr. So as you can see, these events were taking place during a battle. Now off course during a battle in those days you would aim for the neck to get an immediate blow, and off course you would also aim for their fingers, once taking out their fingers the enemy would not be able to carry his sword hence you neutralize the enemy. So there is nothing barbaric or mean about these verses, it is simply referring to a battle, and nothing barbaric was done in the battle neither these were how battles were fought back then.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:50:19 #86
137949 Disana
pi_95274623
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:00 schreef 3-voud het volgende:

Punt blijft: cherry picken en dan anderen van hetzelfde beschuldigen is een beetje "kom-je-niks-verder-mee".
Ik zeg maar zo: de beste stuurlui staan aan wal ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 21:23:13 #87
341203 3-voud
pi_95275935
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:48 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ik heb eerder vanochtend op de FP vers 8:12 nader toegelicht. Lees het onderstaande, dan begrijp je waarom context belangrijk is.

[..]

Zegt allah dat? Of sommige moslims?
Cruciaal verschil.
pi_95279499
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:48 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

[..]

Jij bedoelt dat dit een tekst is die refereerde naar een bepaalde strijd, en slechts een historisch verhaal is?

Daarmee impliceer je dat moslims sommige delen van de koran wel toepassen (praktiseren) in hun huidige leven en sommige delen niet.

Waar heeft dat mee te maken? Welke geboden in de koran moeten wel gehoorzaamd worden door alle (huidige) moslims, en welke zijn slechts historisch en niet meer van toepassing?
pi_95279831
God behoedde ons voor een Nederland waarin de grootste islamofobie-aanwakkerende politicus wordt omgelegd.

Maar goed, Wilders' leven ligt in de capabele handen van de DKDB.

[ Bericht 1% gewijzigd door waht op 09-04-2011 23:48:47 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95282090
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:44 schreef gamezz het volgende:

[..]

Jij bedoelt dat dit een tekst is die refereerde naar een bepaalde strijd, en slechts een historisch verhaal is?

Daarmee impliceer je dat moslims sommige delen van de koran wel toepassen (praktiseren) in hun huidige leven en sommige delen niet.

Waar heeft dat mee te maken? Welke geboden in de koran moeten wel gehoorzaamd worden door alle (huidige) moslims, en welke zijn slechts historisch en niet meer van toepassing?
Dat heeft er alles mee te maken. En bepaalde gegeven versen gelden onder bepaalde gegeven omstandigheden. Als die gegeven omstandigheden er niet zijn, dan kan je het zien als slapende versen, betekent echter niet dat ze dan niet "gepraktiseerd worden". Maar gewoonweg niet toepasbaar zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_95282476
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat heeft er alles mee te maken. En bepaalde gegeven versen gelden onder bepaalde gegeven omstandigheden. Als die gegeven omstandigheden er niet zijn, dan kan je het zien als slapende versen, betekent echter niet dat ze dan niet "gepraktiseerd worden". Maar gewoonweg niet toepasbaar zijn.
Ik vraag ook niet óf het er mee te maken heeft, maar waar het mee te maken heeft ;)
Dus, over welke delen praten we dan? Wanneer is een tekst niet toepasbaar?
pi_95282519
Vandaag de dag zegt al dat je een persoon individueel moet beoordelen en niet op religie, ras of afkomst.
If not now, then when.
pi_95282665
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:45 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ik vraag ook niet óf het er mee te maken heeft, maar waar het mee te maken heeft ;)
Dus, over welke delen praten we dan? Wanneer is een tekst niet toepasbaar?
Ik geef dat net aan. Dat ligt volstrekt aan het feit of die omstandigheden die in de bepaalde versen en soera's zijn geschreven, uberhaupt voorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_95282791
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik geef dat net aan. Dat ligt volstrekt aan het feit of die omstandigheden die in de bepaalde versen en soera's zijn geschreven, uberhaupt voorkomen.
Er worden nu 2 dingen beweerd.

1. De teksten gaan over strijden die al gestreden zijn, en zijn puur historisch. (zie reactie Politicoloog)
2. De teksten zijn alleen toepasbaar onder bepaalde omstandigheden (in het geval van 8:12 is dit vervolging) en zijn dus nog wel geldig.

Tegenstrijdigheid. Kun je mij dit uitleggen?
pi_95283010
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:51 schreef gamezz het volgende:

Er worden nu 2 dingen beweerd.

1. De teksten gaan over strijden die al gestreden zijn, en zijn puur historisch.
2. De teksten zijn alleen toepasbaar onder bepaalde omstandigheden (in het geval van 8:12 is dit vervolging) en zijn dus nog wel geldig.

Tegenstrijdigheid. Kun je mij dit uitleggen?
Er is geen tegenstrijdigheid. De teksten zijn historisch en zouden alsnog kunnen gelden indien de omstandigheden soortgelijk zijn. Dus het geldt gewoonweg alletwee. Dat laatste zal echter voor bepaalde versen vrijwel niet het geval kunnen zijn. Simpelweg omdat we als het goed is, dergelijke dingen als mensheid niet meer doen. Deze versen zijn haast betekenisloos zonder enige kennis van de ontstaansgeschiedenis van de Islam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_95283615
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is geen tegenstrijdigheid De teksten zijn historisch en zouden alsnog kunnen gelden indien de omstandigheden soortgelijk zijn. Dus het geldt gewoonweg alletwee. Dat laatste zal echter voor bepaalde versen vrijwel niet het geval kunnen zijn. Simpelweg omdat we als het goed is, dergelijke dingen als mensheid niet meer doen.
Heel de koran is historisch, dat is duidelijk. Maar Politicoloog beweert met zijn quote dat het om een al gestreden strijd zou gaan. Dat kon ik zelf niet opmaken uit deze soera, dus ik ben geneigd uit te gaan van jouw visie.
Dat deze teksten dus gewoon van toepassing zijn, als er omstandigheden naar zijn. De teksten zijn dus net zo relevant als de verzen in de rest van de koran. Wat ik dus al eerder beweerde in het topic.

Dat we zulke dingen niet meer doen als mensheid kun je zeker niet vanuit gaan, je weet nooit wat de toekomst brengt. Oorlogen en vervolging zijn altijd al deel geweest van de mensheid. Maar goed, het gaat er nu om dat alle verzen uit de koran wel degelijk relevant zijn. Zoals Allah het bedoeld heeft. Als de omstandigheden maar kloppen.

Dan ben ik wel benieuwd of alle teksten die tot geweld oproepen in de koran 'defensief' zijn.
  zondag 17 april 2011 @ 02:24:04 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_95609599
Misschien wat laat, maar ik wil hier nog even op reageren:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:44 schreef WorldPeaceLeader het volgende:

[..]
Je paardenplaatjes zijn eigenlijk gigantisch achterhaald. Veel darwinisten werden geleidelijk gedwongen te erkennen dat de darwinistische paardenreeks scenario niet was gebaseerd op een echte bewijs.
[...]
In plaats van geleidelijke verandering van de fossielen, blijken ze volledig gescheiden in de aardlagen te zijn en volledig onveranderd gebleven. Overgangsvormen zijn onbekend.
Bedenk wel dat het begrip 'overgangsvormen' nogal rekbaar is, en dat het in dit geval soms om overgangsvormen gaat tussen soorten waarbij zoiets subtiels als de vorm van de kiezen van doorslaggevende betekenis kan zijn. Gould en Eldredge bestrijden ook niet dat de reeks een echte chronologische opeenvolging van soorten weergeeft en dat het fossiele materiaal vanaf het ‘oer-paardje’ Hyracotherium tot aan het moderne paard een duidelijke trend vertoont wat betreft de toename in grootte, de ontwikkeling van de hoge kronen en de reductie van het aantal tenen. Hun kritiek richt zich meer op de opvatting dat geografisch wijdverspreide 'archaïsche' soorten in hun geheel zouden overgaan in 'moderne' soorten.
  zondag 17 april 2011 @ 02:53:58 #98
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95610106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is met name angst.
Ik denk jaloezie.

Maar goed, grappig dat Wilders 'geschokt' is. Als je zo loopt uit te dagen kun je dit soort fratsen uit de extreme hoek verwachten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 17 april 2011 @ 05:20:20 #99
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_95611149
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 02:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik denk jaloezie.

Maar goed, grappig dat Wilders 'geschokt' is. Als je zo loopt uit te dagen kun je dit soort fratsen uit de extreme hoek verwachten.
Als die Extreme ..... niet zulke fratsen hadden uit gehaald dan hadden er ook geen mensen opgestaan die hier voor waarschuwen.
Dus alles is te wijten aan de extreme .... zelf.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 17 april 2011 @ 05:40:54 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_95611163
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 05:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

Als die Extreme ..... niet zulke fratsen hadden uit gehaald dan hadden er ook geen mensen opgestaan die hier voor waarschuwen.
Dus alles is te wijten aan de extreme .... zelf.

Dat kun je uitleggen op verschillende manieren. Gelukkig bestaat het recht op meningsuiting in NL, sommige mensen zoeken de grens op en overschrijden die zelfs. Zal altijd zo zijn.

Zo zullen er ook altijd mensen zijn die iets te lange tenen hebben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')