abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95208651
'Homohaters dubbel hard bestraft'

quote:
Het kabinet wil paal en perk stellen aan geweld tegen en bedreiging en intimidatie van homo's en lesbiennes. Justitie gaat daarom per 1 juni dubbele straffen eisen bij geweldsincidenten die het gevolg zijn van discriminatie.
Selectief minderheden 'meer' beschermen? Selectief hoog straffen? Waardeloos!

Werk nu eens aan de pakkans in plaats van steeds die vastlopende plaat van "harder straffen".

Wat heb je aan een verdubbeling van de straf als er geen aangifte wordt gedaan?
Wat heb je aan een verdubbeling van de straf als de dader niet wordt opgepakt?

Symboolpolitiek :N

Je hebt meer aan een normale straf die keer op keer uitgezeten wordt dan een hoge straf die nooit wordt opgelegd.

quote:
Ook willen de bewindslieden de aangiftebereidheid omhoog brengen en moet de politie deze zaken met voorrang behandelen. Verder moeten scholen incidenten verplicht registreren en de inspectie inzicht in die gegevens geven.
Dit klinkt al beter maar zou het speerpunt van beleid moeten zijn, niet die kansloze spierballentaal.
pi_95208849
Met dank aan de multi-culti samenleving die hier de oorzaak van is.
pi_95209005
Geweldsdelicten die door discriminatie zijn ontstaan dubbel bestraffen? Krijgen dan ook relmarokkanen dubbele straffen als ze een autochtoon het licht uit de ogen slaan omdat hij/zij wat zegt van iets wat zij doen?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_95209008
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:34 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Inderdaad, want potenrammen dat doen Nederlanders niet :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_95209058
Waarom zou de politie deze incidenten met voorrang moeten behandelen? Ten opzichte van het stelen van een fiets, zinloos geweld tegen een hetero etc.?
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:45:33 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95209167
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Geweldsdelicten die door discriminatie zijn ontstaan dubbel bestraffen? Krijgen dan ook relmarokkanen dubbele straffen als ze een autochtoon het licht uit de ogen slaan omdat hij/zij wat zegt van iets wat zij doen?
Alleen als de autochtoon zegt homo te zijn...
censuur :O
pi_95209241
Inderdaad een kut regeling die alleen maar weer stigmatiseert.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 april 2011 @ 10:50:17 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95209292
Ze willen niet dat de aandacht continue op hun gericht is maar ze hebben wel een eigen dag en dan ook nog eens dit. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_95209313
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Alleen als de autochtoon zegt homo te zijn...
Deze samenleving wordt steeds vreemder :')
Brutal. Fucking. Metal.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 10:51:18 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_95209325
quote:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 10:54:58 #11
137949 Disana
pi_95209438
Zo zet je alleen maar groepen mensen apart die elkaar met een scheef oog gaan aankijken. Er zijn ook gevallen van oma en opa die zich in hun eigen buurtje niet meer veilig voelen, en wat te denken van de vele kinderen die worden gepest, en ga zo maar door.
pi_95209799
Op het politiebureau:

Help, ik heb een klap gekregen!
- Oh, dat is vervelend m'neer.
Dat kan je wel zeggen!
- Neukt u met mannen?
Eh?
- Neukt u met mannen?
...
- Neukt u ..
JA IK HEB JE WEL GEHOORD MAAR WTF
- Anders hebben we er geen tijd voor, m'neer.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:08:02 #13
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_95209836
Alle haters op JB dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:13:17 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95209999
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 10:34 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Want potenrammen wordt natuurlijk nooit gedaan door oorspronkelijke Nederlanders... oh wacht toch wel.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:07:59 #15
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95212041
Haha, jaloerse hetero's.

POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:19:35 #16
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95212498
Ik weet niet of "de homo's" per se achter deze voorkeursbehandeling staan. Ik bedoel ik ben er helemaal voor dat geweld tegen homo's bestraft wordt, maar niet meer dan geweld tegen een ander. Het moet allemaal gewoon bestraft worden. Beter verzinnen ze iets waardoor er meer aangifte gedaan wordt, dat mensen niet bang zijn om dat te doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
Ze willen niet dat de aandacht continue op hun gericht is maar ze hebben wel een eigen dag en dan ook nog eens dit. :X
Waarom haal je er de GayPride bij? Dat trouwens door minstens net zo veel hetero's bezocht wordt als homo's? Beetje niet het punt van het topic. Bovendien (wat ik hierboven ook al zeg), is dit nieuwe plan van zwaarder straffen niet iets wat de homo's verzinnen om weer eens lekker in de aandacht te staan, dacht ik.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 12:21:19 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95212570
De bedoeling is gewoon dat ze de cel in gaan en daar er zelf er achter komen hoe het voelt om homo's te zijn. Inzepen verplicht!
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:23:03 #18
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95212634
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet of "de homo's" per se achter deze voorkeursbehandeling staan.
Natuurlijk doen ze dat niet.

Dit valt in dezelfde categorie als de autochtonen in de regering die menen te denken dat ze voor de allochtonen moeten opkomen en alles zielig moet zijn wanneer het een minderheid vertegenwoordigd. Het zijn juist de mensen die denken dat ze weer eens iets moeten aanpassen voor de homo's of een andere minderheid die ze juist in een stigmatiserende hoek drukt.

Maar goed, dat krijg je er niet uit.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 12:31:33 #19
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95212955
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk doen ze dat niet.

Dit valt in dezelfde categorie als de autochtonen in de regering die menen te denken dat ze voor de allochtonen moeten opkomen en alles zielig moet zijn wanneer het een minderheid vertegenwoordigd. Het zijn juist de mensen die denken dat ze weer eens iets moeten aanpassen voor de homo's of een andere minderheid die ze juist in een stigmatiserende hoek drukt.

Maar goed, dat krijg je er niet uit.
Het is dan ook een bevrediging van hun eigen behoefte. Moraalridder uithangen.
Ze zijn van mening dat dat boven alle fatsoen uitstijgt en luisteren met hun vingers in de oren naar anderen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:44:55 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_95213450
Het is inderdaad compleet belachelijk als de ene strafdaad opeens 'dubbel' bestrafd zou worden..
immers, feitelijk zeggen ze dus dat bv andere discriminatie en geweldsdaden 'minder' erg zouden zijn...

Zo was er bv recentelijk een bepaalde bakfietsrijder die kennelijk geweld gebruikte tegen een andere fietser, waarmee schijnbaar een conflict was wegens het gedrag op een fietspad of de publiek weg.

Nu gebeurde dat vlakbij een gebied waar veel homoseksuelen waren en het slachtoffer claimde ook dat het geweld plaatsvond 'vanwege' zijn homosexualiteit...

http://www.at5.nl/artikel(...)ot-wegens-geaardheid
en later:
http://www.gaysite.nl/nie(...)anti-homogeweld.html

de vraag is, is dat bv een grond opeens die daad dubbel zwaar te bestraffen en was het in elkaar slaan van die man minder erg als het toevallig géén homoseksueel betrof?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:49:14 #21
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95213629
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is dan ook een bevrediging van hun eigen behoefte. Moraalridder uithangen.
Ze zijn van mening dat dat boven alle fatsoen uitstijgt en luisteren met hun vingers in de oren naar anderen.
Dat, maar ik vind het grootste gevaar dat ze door deze "indekking" mensen alleen maar meer excuses geven om zich af te zetten tegen homofilie. Denk aan de ergernis over de bescherming van allochtonen of uitgeprocedeerden, daar zit iedereen ook steen en been over te klagen.

Ik zit er niet op te wachten in ieder geval.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95214423
Ik ben het met TS eens dat er eens meer geïnvesteerd zou mogen worden in het daadwerkelijk straffen van misdrijven in plaats van het dreigen daarvan. Dit is net als zo'n moeder die haar peuter 365 keer waarschuwt en dan toch niet doorpakt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:17:56 #23
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95214779
Ik vind dit discriminatie. Waarom worden mensen harder gestraft als ze homo's in elkaar trappen of mishandelen dan . Degene die dit verzint denkt al in hokjes en noem ik dan ook niet echt geschikt.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_95214823
Ik geloof niet dat iedereen het hier doorheeft, er worden helemaal geen minderheden bevoorrecht, iedereen kan het slachtoffer worden van discriminerend geweld. Het enige dat het kabinet hier zegt is dat ze geweld tegen personen, puur om wie ze zijn, hoog opneemt en daar zwaardere straffen voor gaat eisen.

Daar is niets vreemds aan, moord met voorbedachte rade wordt ook anders bestraft dan moord in een opwelling. Verschillende soorten misdrijven worden nu eenmaal anders bestraft, waarbij de motivatie om het misdrijf te plegen vaak toch een belangrijke rol speelt in de strafmaat.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:19:26 #25
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95214836
Wou nou als een homo een homo slaat. :+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')