abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2011 @ 03:16:59 #61
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96167792
zag er vandaag nog eentje rijden, mooie auto, lijkt een beetje op een skoda.

Dacht dat ik deze zag:



iig deze kleur
"Ik quote graag mezelf."
pi_96168750
Buitenkant is nog ok. Ik stapte in een saab op de Rai en bevond me ineens 15 jaar terug in de tijd...
  maandag 2 mei 2011 @ 21:00:41 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96268140
'Herstart Saab-productie binnen zeven dagen'

- De Zweedse autobouwer Saab verwacht dat er dankzij een tweetal nieuwe leningen binnen een week weer nieuwe auto's van de band zullen rollen. Dat maakt het bedrijf onder leiding van de Nederlander Victor Muller maandag bekend.

Saab sloot een kortlopende lening (zes maanden) voor 30 miljoen euro af bij het Letse hedgefonds Gemini. Daarnaast leent het bedrijf iets meer dan 29 miljoen euro bij de Europese Investeringsbank

Met het geld hoopt Saab binnen een week weer te starten met het maken van auto's. De productie ligt al weken stil nadat toeleveranciers stopten met leveren omdat ze hun rekeningen niet betaald krijgen.

Muller biedt daarvoor nu zijn excuses aan. "We zullen er alles aan doen om het vertrouwen in ons bedrijf zo snel als mogelijk te herstellen", aldus de Nederlandse topman.

Eerder was er sprake van dat de Russische zakenman Vladimir Antonov een belang zou nemen in Saab. Een woordvoerder van het bedrijf zei maandag dat dit nog steeds een optie is. ''Er zijn meerdere trajecten gevolgd en deze is als eerste geëffectueerd.''

China

Maandag maakte Saab eveneens bekend dat Saab Automobile gaat samenwerken met de Chinese Hawtai Motor Group. Volgens Saab gaat het om een strategisch partnerschap. De details worden dinsdag op een persconferentie in Peking bekendgemaakt.

Bestuursvoorzitter Muller liet aan persbureau Reuters weten dat het Chinese bedrijf geld in Saab wil steken.

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 03-05-2011 01:41:26 ]
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:39:44 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96288584
Saab krijgt 150 miljoen uit China :D

AMSTERDAM - Het Chinese autobedrijf Hawtai Motor Group investeert 150 miljoen euro in Saab. Dat maakt het Nederlandse moederbedrijf Spyker dinsdag bekend.

De overeenkomst tussen beide bedrijven verschaft Hawtai toegang tot de technologie van Saab. Daarnaast wordt het bedrijf producent en distributeur van Saab in China.

De Chinezen krijgen dankzij hun investering een belang van 29,9 procent in Spyker. Spyker wacht voor de deal nog wel op goedkeuring van de Chinese en Zweedse autoriteiten en de Europese Investeringsbank, waar Saab een lening heeft uitstaan.

Chinese markt

Volgens Spyker-topman Victor Muller slaat Saab twee vliegen in een klap: behalve nieuwe financiering "biedt de samenwerking Saab de kans om de Chinese markt te betreden".

Een bestuurder van Hawtai heeft het over "een fantastische dag voor onze relatief jonge onderneming die tien jaar geleden werd opgericht". "De partnerschap met het iconische merk Saab verschaft ons toegang tot innovatieve techniek en een internationaal netwerk dat ons dececennia zou hebben gekost om op te bouwen."

Hawtai zetelt in Bejing en heeft daarnaast twee productielocaties met een gezamenlijke capaciteit van 350.000 auto's per jaar. Het maakt ook "schone" dieselmotoren en automatische versnellingen.
pi_96289061
Die Chinezen mogen Europa wel. Europa staat nog een beetje tussen (voormalige) 'supermacht' Amerika en China in, en dus is het waardevol voor China 'vriendjes' te worden met Europa via een soort Marshall-plan constructie.

Bovendien is de Euro dan toch een redelijke alternatief voor de dollar, en op zijn minst een manier om de dollarmacht te breken is.

En de ECB vind goud een stuk mooier dan de VS, daar houdt China ook wel van.
pi_96306690
Ondanks dat mijn vader Saab-dealer is en blij ben dat de toekomst weer even 'veilig' lijkt, weet ik (en mijn vader ook) dat het doek toch ooit een keer gaat vallen. Het merk Saab heeft klappen gehad en uit de schulden komen met een toch wel luxueus automerk is lastig.
pi_96338244
Victor is gewoon geld aan het doorpompen. Elke financiering hangt weer van de volgende aan elkaar. Gaten worden met andere gaten gevuld en daar komt inderdaad een einde aan.

Ik ben benieuwd wanneer de klap komt maar dat die komt is toch wel een zekerheidje aan het worden.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:28:09 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96423525
Zweden twijfelen over Chinese redder :D

In Zweden wordt getwijfeld aan de Chinese redder in nood voor Saab. Topman Zhang van Hawtai Motors is hetzelfde type als Muller, viel te horen. De Zweedse ambassadeur in China heeft onderzoek laten doen naar Hawtai en kwam tot de conclusie dat het van auto’s maken weinig kaas heeft gegeten. De productie bij Saab moet volgende week weer beginnen. (Tel, p.23)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:33:05 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96423704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zweden twijfelen over Chinese redder :D

In Zweden wordt getwijfeld aan de Chinese redder in nood voor Saab. Topman Zhang van Hawtai Motors is hetzelfde type als Muller, viel te horen. De Zweedse ambassadeur in China heeft onderzoek laten doen naar Hawtai en kwam tot de conclusie dat het van auto’s maken weinig kaas heeft gegeten. De productie bij Saab moet volgende week weer beginnen. (Tel, p.23)
nou ik denk dat de chinezen meer bang zijn dat de hele productie gaat verdwijnen, want daar zijn de chinezen juist heel goed in.
De Saab 9-3 en 9.5 bouwen ze voor de helft van het geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:59:45 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96478344
Victors vrienden wonen steeds verder weg _O-
Spyker-ceo Victor Muller moet om steun voor zijn avonturen naar almaar exotischer oorden trekken. Zijn nieuwe vriend heet Zhang Xiugen, volgens Muller een grote naam in China. :D

Muller zegt over Xiugen, die eigenaar is van de bij de veel experts onbekende Hawtai Motor Group uit Peking, dat hij een echte ondernemer is. 'Net als wij van Spyker.'

De komst van de nieuwe vriend, die nog wel goedgekeurd moet worden door Zweedse en Chinese instanties, is meer dan welkom. Muller staat het water immers weer eens aan de lippen. De energiekeling combineert ondernemerszin met een forse portie bravoure, wat hem niet zelden in de problemen brengt. :P

Productiestop voorbij
Een jaar geleden ontfermde de topman van het nietige Spyker Cars uit Zeewolde zich over het vele malen grotere Zweedse automerk Saab, waarvoor faillissement dreigde. Een heldenstatus in Zweden volgde, maar dat was van korte duur. De verkopen vielen in 2010 tegen en begin april van dit jaar kon Saab zijn leveranciers niet meer betalen. Sindsdien wordt er geen auto meer gemaakt van het iconische Zweedse merk.

Muller werd in no time van held de kop van Jut. Hij hield zich even schuil, kwam niet opdagen op de AutoRai in Amsterdam, waar de nieuwste modellen van Saab werden geshowd, maar verslagen was hij nimmer. Mede dankzij de ¤ 150 mln die Zhang met Hawtai wil fourneren, moeten er komende week weer Saabs van de band rollen in de Zweedse fabriek te Trollhättan.

Vast patroon bij reddingen
Trouwe volgers van Mullers capriolen halen hun schouders op als ze geconfronteerd worden met het nieuwste reddingsplan voor Spyker Cars, dat afgelopen week werd gepresenteerd. Ze zien er een bevestiging in van 's mans grootste gave: mensen zó enthousiast maken voor zijn vaak wilde plannen, dat ze grif hun portemonnee trekken en meedoen. Dat de Chinezen zich maar wat graag verbinden aan prestigieuze, westerse merken zal in dit geval zeker geholpen hebben, wordt opgemerkt.

Tegelijkertijd laten Spyker-kenners niet na erop te wijzen dat Muller sinds zijn eerste bemoeienissen met het autobedrijf, begin deze eeuw, vooral is uitgeblonken in het missen van doelstellingen. Ze zien een patroon in de reddingsoperaties die met de regelmaat van de klok noodzakelijk blijken: een nieuwe redder wordt doorgaans een belang van net geen 30% in het bedrijf in het vooruitzicht gesteld, rechtstreeks dan wel via een obligatie die om te zetten is in aandelen. Een belang van die omvang garandeert voldoende kapitaal voor een doorstart en betekent tegelijkertijd dat de nieuwe investeerder geen bod hoeft uit te brengen op alle aandelen. De nieuwe redder vervangt in de regel een eerdere redder, die zijn belang in Spyker ziet verwateren door de uitgifte van nieuwe aandelen.

Formule 1
Na verloop van tijd verdwijnt de oude redder van het toneel. Soms mokkend, zoals het geval was bij Michiel Mol, die rijk is geworden door de verkoop van websiteontwikkelbedrijf Lost Boys. Met zijn vader Jan kocht hij in 2006 voor ruim ¤ 37 mln aandelen in Spyker om zo de overname van het Formule 1-team Midland mogelijk te maken. Deelname aan de prestigieuze racewedstrijden zou de trage verkoop van Spyker-auto's moeten stimuleren, zo was de gedachte. Het werd een geldverslindend fiasco, en Mol nam het raceteam nog geen jaar later over van Spyker.

Kort daarna verkocht de familie Mol de aandelen in het bedrijf, voor een prijs die circa ¤ 30 mln onder de aanschafwaarde lag. Zoon Michiel verzuchtte in deze krant dat hij te lichtzinnig in het avontuur met Spyker was gestapt. 'Als ik geweten had wat er allemaal speelde bij Spyker, had ik het niet gedaan.'

Voorafgaand aan de investering had de familie Mol geen gedegen boekenonderzoek laten uitvoeren. Op de vraag of hij Muller dan op zijn blauwe ogen heeft geloofd, antwoordde Michiel Mol: 'Ja, dat heeft me zelf ook wel verbaasd.'

Boekhoorn
In de jaren vóór en na de beursgang van Spyker in 2004 klopte Muller niet alleen bij Mol aan, maar ook bij andere bekende Nederlandse investeerders aan om financiële steun voor zijn plannen met Spyker. Mediatycoon John de Mol deed nog even mee, evenals de Nederlands-Hongaarse investeerder George Tóth.

Marcel Boekhoorn, die multimiljonair werd met de verkoop van telecombedrijf Telfort aan KPN, sprong in het voorjaar 2007 bij toen Muller op het laatste moment de financiering van zijn Formule 1-plannen niet rond dreigde te krijgen. Boekhoorn kocht 375.000 aandelen Spyker tegen ¤ 20 per stuk, goed voor een totaalbedrag van ¤ 7,5 mln en een belang van 5,7%. Dat aandelenpakket verwaterde in december van hetzelfde jaar tot beneden 5%. Nog vervelender was dat het aandeel Spyker inmiddels was gezakt tot onder euro 4.

Mullers steun uit buitenland
De tijd dat Muller zijn hand ophoudt bij Nederlandse partijen lijkt voorbij. Begin 2010 klopte hij nog wel met succes aan bij oude bekende Pieter Heerema. De steenrijke offshoreondernemer leent $ 25 mln aan zijn vroegere advocaat via een converteerbare obligatie en vertrok onlangs van de ene op de andere dag als commissaris. Maar verder is Muller voor steunoperaties aangewezen op partners die uit steeds verder afgelegen gebieden komen.

Eind 2005 stappen de Arabieren van Mubadala Development Company in, gevolgd door de puissant rijke Russische bankier Vladimir Antonov in 2007 en Gemini Investment Fund van de Bahamas in 2008. Dat laatste fonds wordt vaak gelinkt aan Antonov, maar volgens Muller zit er een groep van Amerikaanse 'family offices' achter. Op de vraag of er niet toch ergens een connectie is met Antonov, antwoordde Muller afgelopen week: 'Nee. Althans niet dat ik weet.'

Chinaroute
De kwestie speelde op omdat Antonov in 2010 zijn belang in Spyker moest opgeven vanwege vermeende banden met de maffia. Dat stond aan een overname van Saab in de weg. Nu er een jaar later geen bewijs tegen Antonov is gevonden ('Mijn vriend is zo schoon als een baby', zei Muller daar zelf over) mag de Rus weer toetreden als aandeelhouder. Hij zou staan te popelen, hoewel zijn bijdrage dankzij de komst van de Chinezen minder urgent is geworden.

De financieel journalisten Maarten van der Pas en Robert van den Oever schreven vlak vóór de overname van Saab het boek Spyker, een dollemansrit, waarin ze de noodgrepen van Muller beschrijven. De Chinaroute die nu bewandeld wordt, sluit haarfijn aan op eerdere reddingsoperaties, merkt medeauteur Van den Oever op. 'Het patroon is bekend. Muller heeft geld nodig en klopt steeds vaker bij mensen aan die hem slecht kennen.'

Strategisch belang Chinezen
Hawtai krijgt naar goed gebruik een belang van 29,9% in Spyker. Toch is er een belangrijk verschil tussen de komst van de Chinezen en die van eerdere investeerders. Want waar Muller in het verleden zijn hand ophield bij partijen die alleen geld inbrachten, behelst de deal met Hawtai veel meer. De Chinezen maken zelf auto's en hebben dus niet alleen een geldelijk, maar ook een strategisch belang.

Hawtai krijgt met de overeenkomst met Spyker, dat binnenkort trouwens omgedoopt wordt in Swedish Automobile, de mogelijkheid Saab-auto's te produceren en te introduceren op de Chinese markt. Van den Oever: 'Dat maakt de komst van de Chinezen natuurlijk toch anders dan de komst van eerdere investeerders.'

Geen volledige verkoop
Muller is ermee in zijn nopjes. In een telefonische toelichting vanuit Peking liet hij afgelopen week weten onder de indruk te zijn van wat hem in China is overkomen. 'Ik heb veel persconferenties gedaan, maar dit was nieuw. Er waren meer dan 200 journalisten aanwezig. Voor de Chinezen is het bijzonder dat zij zich tegenwoordig kunnen inkopen in grote overzeese merken.'

Volgens de rasoptimist, die zich vaak afzet tegen de zure reacties die hem in Nederland ten deel vallen, kon hij uit 'een dozijn belangstellenden' kiezen, maar beviel Hawtai het best. Ook omdat het bedrijf, aldus Muller, qua omvang op dat van hem lijkt.

Een volledige verkoop zegt Muller niet na te streven. 'Daar hebben we geen belangstelling voor.'

http://www.fd.nl/artikel/(...)en-steeds-verder-weg
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:03:37 #71
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96478467
Jacobus Spijker roemrijker met Spyker dan Victor Muller :D

'Concluderend kunnen we Spyker beschouwen als een van de beste auto's ter wereld. De prestaties weerspiegelen het karakter van de auto en vormen een duidelijk bewijs van het weldoordachte ontwerp. Elk onderdeel toont raffinement', zo schrijft het gezaghebbende Engelse tijdschrift The Motor. Al was dat precies negentig jaar geleden. :P

Spykers werden in die dagen internationaal geroemd als technische meesterwerken. Ruim een eeuw voordat Ferrari nu met zijn eerste vierwielaangedreven auto komt, baarde de 'sensationele' Spyker 60-HP-racewagen in 1903 al opzien als eerste auto met een zescilindermotor en permanente vierwielaandrijving.

Toch ging Spyker na 25 roerige, roemruchte jaren ten onder. Staat dat lot het nieuwe, pas twaalf jaar oude Spyker ook te wachten? Zijn er parallellen te trekken tussen beide ondernemingen? 'Eigenlijk niet. Al is het maar omdat Jacobus Spijker een heel andere persoonlijkheid was dan Victor Muller. Jacobus was vooral uitvinder en allerminst de gewiekste zakenman die Muller is', meent auto-industrievorser Wim Oude Weernink. Hij schreef ooit een fascinerend boek over het voltooide verleden van het oude Spyker. Over het nieuwe Spyker en Victor Muller zijn inmiddels wel drie boeken verschenen, al is dat verhaal nog steeds niet af.

Oude Weernink ziet ook parallellen tussen het vroegere en het huidige Spyker. Beide ondernemingen stonden financieel wankel en werden lang door een wisselende, bonte stoet van aandeelhouders op de been gehouden. Het oude Spyker maakte zelfs nog enkele jaren winst. Het nieuwe Spyker lijdt continu verlies. Muller wil de naam Spyker Cars binnenkort wijzigen in Swedish Automobile nv. De nieuwe eigenaar van Spyker Automotive wordt CPP Global, de Britse holding van Vladimir Antonov. Muller concentreert zich nu op Saab en laat zijn kindje Spyker los. Verrassend, want Spyker wás Muller.

Wie Spyker in Zeewolde leidt en of en waar het nog auto's maakt, is onduidelijk. 'Maar ja, wie wil er straks nou een Rus kopen?' vraagt Oude Weernink zich af. Wel presenteerde Spyker onlangs een oranje sportwagen met rood-wit-blauwe streep in Sjanghai. Een actiemodel voor de Chinese markt à euro 735.000.

Bij Mullers Spyker bleef de teller op krap 150 steken. De Industriële Maatschappij Trompenburg verkocht indertijd in totaal ruim 1500 Spykers. Later ook honderden Spyker-vliegtuigen en zelfs speedboten en vrachtwagens. Met als logo een propeller gecombineerd met een autowiel en de tekst: 'Nulla tenaci invia est via'. 'Geen weg is onmogelijk voor hen die volhouden'. Victor Muller maakte zich met het merk meester van het logo. Al toonden Jacobus Spyker en diens opvolgers iets meer volharding.

Toch was ook hun weg moeilijk. In 1905 openden de gebroeders Hendrik-Jan en Jacobus Spijker een imposant fabriekscomplex, de Trompenburg, aan de Amsteldijk. De architectuur en de smaakvolle en luxueuze woonruimte van de Spijkers erboven werden alom geprezen. Spykers glorieerden op autotentoonstellingen in Parijs en Londen en in races en rally's. Klanten uit de hele wereld, onder wie menig vorst, kochten Spykers. Spyker stak zelfs Rolls-Royce naar de kroon.

Desondanks trok Hendrik-Jan Spijker zich terug uit het bedrijf en vestigde zich op Java. Toen hij op verzoek van Jacobus terugkeerde, verdronk hij tijdens een scheepsramp voor de kust van Nederland in 1907. Dagenlang zocht Jacobus nog tevergeefs naar het lichaam van zijn broer. Hij was zo aangeslagen, mede door de wankele financiële conditie van Trompenburg, dat hij zich niet meer in staat achtte de onderneming te leiden. Hij bleef wel uitvinder en overleed in 1932 op 60-jarige leeftijd.

Trompenburg stond in 1907 aan de rand van een bankroet. Directeuren en investeerders volgden elkaar op. Onder hen Adriaan Stoop, medeoprichter Dordtsche Petroleum, G.F. Dudok van Heel, oprichter van Werkspoor, A. Roelvink van de Twentsche Bank en papierfabrikant P. Smidt van Gelder. Totdat kolenmagnaat en mega-investeerder Frits Fentener van Vlissingen samen met de Twentsche Bank de financieel zwaar zuchtende Trompenburg in 1914 kocht. Ze voegden het samen met de NV Nederlandsche Vliegtuigfabriek en benoemden vliegtuigpioniers Henri Wijnmalen en Frits Koolhoven tot directeuren.

In 1919 maakte de onderneming zelfs nog winst en betaalde zij 10% dividend uit. Maar in 1921 zag Fentener van Vlissingen er geen heil meer in. Een Amsterdamse zakenman, oliehandelaar Jan Veldhuizen, nam Spyker over en trok investeerders uit België en Engeland aan. In 1922 stond Spyker opnieuw voor een faillissement. De werknemers bleven echter auto's bouwen, en een groep Amsterdamse zakenmensen, onder wie G.H. Jiskoot, W.J.R. Dreesmann en enkele tabakshandelaren, richtte de NV Spyker Automobielen op.

Het definitieve einde van het oude Spyker kwam in 1926, op het moment dat zijn faam het grootst was en werd geprezen als 'the cream of the world's brands'.

http://www.fd.nl/artikel/(...)er-dan-victor-muller
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:03:54 #72
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96478475
quote:
Boekhoorn
In de jaren vóór en na de beursgang van Spyker in 2004 klopte Muller niet alleen bij Mol aan, maar ook bij andere bekende Nederlandse investeerders aan om financiële steun voor zijn plannen met Spyker. Mediatycoon John de Mol deed nog even mee, evenals de Nederlands-Hongaarse investeerder George Tóth.

Marcel Boekhoorn, die multimiljonair werd met de verkoop van telecombedrijf Telfort aan KPN, sprong in het voorjaar 2007 bij toen Muller op het laatste moment de financiering van zijn Formule 1-plannen niet rond dreigde te krijgen. Boekhoorn kocht 375.000 aandelen Spyker tegen ¤ 20 per stuk, goed voor een totaalbedrag van ¤ 7,5 mln en een belang van 5,7%. Dat aandelenpakket verwaterde in december van hetzelfde jaar tot beneden 5%. Nog vervelender was dat het aandeel Spyker inmiddels was gezakt tot onder euro 4.
die 2 zijn geen vrienden meer denk ik
"Ik quote graag mezelf."
pi_96688951
verrek, ze zijn niet in zijn praatjes gestonken. :')

http://www.nu.nl/economie(...)hawtai-van-baan.html
pi_96696480
Die Muller is toch gewoon een oplichter?
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:56:25 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96701174
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:06 schreef Sloggi het volgende:
Die Muller is toch gewoon een oplichter?
Daar zijn die chinezen nu ook achter :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:48:56 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96705950
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat de koers zo goed blijft (relatief gezien). Voor een fabrikant!! Genoeg bedrijven die financieel gezond zijn en bijna insolvabel zouden raken wanneer de complete productie een maand stil ligt. Wat heeft dat Spyker wel niet gekost! En niks in het vooruitzicht.
Kom op: wat is nu triester dan een fabrikant die stilligt omdat hij zijn leveranciers niet betalen kan! Dan ben je toch al feitelijk failliet (nog los van het negatieve vermogen
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:58:42 #77
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96706306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:48 schreef LXIV het volgende:
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat de koers zo goed blijft (relatief gezien). Voor een fabrikant!! Genoeg bedrijven die financieel gezond zijn en bijna insolvabel zouden raken wanneer de complete productie een maand stil ligt. Wat heeft dat Spyker wel niet gekost! En niks in het vooruitzicht.
ik vermoed koersmanipulatie, serieus.
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:02:25 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96708933
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:58 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

ik vermoed koersmanipulatie, serieus.
In dit geval denk ik dat je geen alu-hoedje hoeft te zijn om dat te vermoedden. Uiteindelijk is toch onvermijdelijk dat de koers naar nul gaat. Mocht je nog long zitten, ideale gelegenheid om je aandelen relatief goed te dumpen. Helaas kan er niet op geshort worden!

Het bedrag dat die Chinezen boden was trouwens meer dan de marketcap. Voor een 30%'s belang!
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:49:09 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96711417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:02 schreef LXIV het volgende:....
Het bedrag dat die Chinezen boden was trouwens meer dan de marketcap. Voor een 30%'s belang!
Typisch Victor Muller ;) :r
Oplichten is zijn natuur
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:09:41 #80
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_96712753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Typisch Victor Muller ;) :r
Oplichten is zijn natuur
Ik heb me er altijd over verbaasd dat hij telkens weer een zak met geld (lees investeerder) uit zijn hoge hoed wist te toveren.
Er is maar 1 man rijker geworden van die overname van Saab en dat is Victor Muller.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:02:41 #81
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96722832
Hoe komt Muller eigenlijk aan zijn eigen salaris? Hij leeft toch niet op water en brood?
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:12:55 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96723848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:02 schreef San_Andreas het volgende:
Hoe komt Muller eigenlijk aan zijn eigen salaris? Hij leeft toch niet op water en brood?
Gewoon jatten uit de boedel ;)
Niet zo moeilijk als je zelf de overboeking kan maken en ondertekenen :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:17:48 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96724311
1) De productie ligt stil
2) Het management is corrupt en mede-investeerders hebben maffia-banden
3) Het bedrijf heeft geen liquide middelen meer
4) Het bedrijf heeft feitelijk een negatief eigen vermogen

Wie koopt er dan nog?
The End Times are wild
pi_96724482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
1) De productie ligt stil
2) Het management is corrupt en mede-investeerders hebben maffia-banden
3) Het bedrijf heeft geen liquide middelen meer
4) Het bedrijf heeft feitelijk een negatief eigen vermogen

Wie koopt er dan nog?
Een Chinese autofabrikant, puur voor de naam en 'toegang' in Europa :P

Uiteraard met een staatslening dus de prijs boeit niet zo :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:28:23 #85
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96725463
VEB: 'Spyker Cars gaat mogelijk failliet' :D

De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) sluit niet uit dat autobedrijf Spyker Cars faillissement moet aanvragen na het stuklopen van de beoogde strategische samenwerking met het Chinese Hawtai Motor Group. Dat zei hoofdeconoom Patrick Beijersbergen van de VEB donderdag

,,Faillissement is altijd een mogelijkheid als de schuldeisers voor een faillissementsaanvraag gaan. Dat kan een mogelijkheid zijn, maar ik kan dat niet overzien. Victor Muller is nu in China aan het praten, dus misschien stapt een andere Chinese partij nog in.''

De VEB ziet de toekomst voor Spyker en Saab steeds somberder in. ,,Het probleem is dat dit allemaal tijd in beslag neemt en hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Ik ben bang dat dit de reputatie van Saab beschadigt en dat dit niet goed is voor de verkoop.''

De VEB wil opheldering van Spyker over de situatie bij het bedrijf op de aandeelhoudersvergadering volgende week. ,,We hebben veel vragen die we aan het bedrijf willen stellen bij de aandeelhoudersvergadering volgende week donderdag. Er is teveel dat we niet weten.''

http://www.quotenet.nl/ni(...)ogelijk-failliet.php
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:29:28 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96725589
'Gewoon doorgaan, je kent me toch' Victor Muller reageert vanaf Mille Miglia op afketsen Chinese investering met Saab

http://twitter.com/#!/sjoerdvstokkum/statuses/68600725994868737
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:32:27 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96725916
Bij Spyker wapperen steeds meer rode vlaggen :D

http://www.veb.net/conten(...)ker/jaarcijfers.aspx
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:33:59 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96726062
De VEB heeft Spyker namens beleggers een achttiental vragen gesteld over de huidige situatie bij de autofabrikant en de verwachtingen voor de toekomst. :P

http://www.veb.net/conten(...)rsvragen20110429.pdf
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:38:12 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96726463
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2011 22:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
De VEB heeft Spyker namens beleggers een achttiental vragen gesteld over de huidige situatie bij de autofabrikant en de verwachtingen voor de toekomst. :P

http://www.veb.net/conten(...)rsvragen20110429.pdf
Daar krijg je bij dat soort bedrijven toch nooit een eerlijk antwoord op.

Hoe denk jij dat de vork aan de steel zit?
The End Times are wild
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:48:21 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96727295
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 12 mei 2011 22:38 schreef LXIV het volgende [quote]
....
Hoe denk jij dat de vork aan de steel zit?
Failliete tent met een fantast/rasverkoper aan het stuur

Ik denk dat Victor niet meer lang te leven heeft gezien zijn banden met de russische mafia
Die vinden het niet leuk om opgelicht te worden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')