abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 15:03:30 #61
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_95300894
Haai, ik kom me hier als nieuweling even melden.
Heb al een paar daagjes mee gelezen, en hele leuke werkjes voorbij zien komen.

Nu haak ik nog helemaal niet lang, misschien 4/5 weekjes. Heb het geleerd dankzij (linkshandige!) tutorial-filmpjes op youtube, lang leve internet haha.

Las ook iets over Ravelry, waar ik me toen heb aangemeld en een projectje gevonden om te gaan maken:
http://www.ravelry.com/patterns/library/c3-crochet-crop-cardigan
Gaat een hele klus worden, maar zou het wel onwijs gaaf vinden als ik het af kreeg!

(zal binnen kort proberen of ik hier wat fotootjes kan plaatsen van wat ik al heb gemaakt; een Koosje van christel krukkert, een aantal solid granny squares en een aantal van die hartjes die ik hier voorbij zag komen... verslavend dat haken hahaha)

Ohja, nog een vraag! hoe verander ik hier m'n profiel en hoe kan ik een profielplaatje erbij zetten?? er staat nu dat ik een man ben... hahaha

Groetjes!
  zondag 10 april 2011 @ 15:15:09 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95301359
Oeew leuk beestje Lyssa! :D telkens als ik dat boekje zie denk ik mwoah...maar als ik dan de resultaten van jullie zie denk ik: ohh die zijn eigenlijk best leuk! :D (en ik heb het boekje thuis :P maar nog niks uit gemaakt, ook omdat ik teveel andere dingen eerst wil maken ;))

Welkom MJK86! Ben benieuwd naar foto's ;) en spannend zo'n vestje in wording! Lijkt me wel lastig, om het mooi te krijgen (geld ook voor Toverheks trouwens ;)) Ben benieuwd naar de resultaten!! :D

en heb 100 pagina's geleerd! dus nu mag ik haken ^^
  zondag 10 april 2011 @ 15:16:38 #63
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_95301426
hahaha, te vroeg gevraagd en volgende keer even verder kijken dan m'n neus lang is. Profielplaatje is inmiddels gelukt :)

En bedankt voor het welkom!
pi_95301836
Ik heb een prei gefabriceerd :D

Voor een collega die een groentetas aan het haken is als kadootje voor iemand anders :)
  zondag 10 april 2011 @ 16:40:51 #65
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_95305124
Hihi, grappig die prei! Leuk ook voor in een kinderkeukentje ofzo.

Okee, even een poging om foto's te showen:

Allemaal losse dingetjes dus, maar die squares moeten uiteindelijk een dekentje worden
Dus: tadaa! :@
  zondag 10 april 2011 @ 16:58:43 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95305767
Die prei is super! Goed idee ook :D
  zondag 10 april 2011 @ 17:19:35 #67
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95306632
wow die prei lijkt goed! :D heb je 'm zelf ontworpen?

die vierkantjes zijn tof! :D mooie kleuren en mooi met dat zwarte randje ^^ Welk patroon is dat? (volgens mij heb jij ze ook weleens gemaakt toch, Trui??)
En de hartjes en bloempje zijn ook leuk en vrolijk! :D:D

heb al bijna 3 rijen van m'n Up af...en dan hoef ik er nog maar 8 ;) dus ben ik op de helft (of eigenlijk: 75%, met de andere kant erbij :D)

En mag de breinaalden van m'n "schoonmoeder" lenen, ga ik daar misschien maar vierkantjes voor knit a square mee maken, om te oefenen haha ;)
pi_95306692
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 17:19 schreef EsseEi het volgende:
wow die prei lijkt goed! :D heb je 'm zelf ontworpen?

die vierkantjes zijn tof! :D mooie kleuren en mooi met dat zwarte randje ^^ Welk patroon is dat? (volgens mij heb jij ze ook weleens gemaakt toch, Trui??)
En de hartjes en bloempje zijn ook leuk en vrolijk! :D:D

heb al bijna 3 rijen van m'n Up af...en dan hoef ik er nog maar 8 ;) dus ben ik op de helft (of eigenlijk: 75%, met de andere kant erbij :D)

En mag de breinaalden van m'n "schoonmoeder" lenen, ga ik daar misschien maar vierkantjes voor knit a square mee maken, om te oefenen haha ;)
Ja, kon geen patroon vinden eigenlijk...

Wow, die vierkantjes O+ Wat een werk zeg!
pi_95307979
Welkom mjk86! En mooie vierkantjes O+

* Herfstblad wil ook een deken van dat soort vierkantjes in regenboogkleur O+
  zondag 10 april 2011 @ 18:16:13 #70
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95309120
Die vierkantjes over het hoofd gezien, die zijn ook heel leuk!
  zondag 10 april 2011 @ 18:22:04 #71
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_95309441
Ik ben een hoesje voor mijn iPad aan het haken met allemaal vasten. Leek me lekker stevig. Maar het schiet niet op! Ben al dagen bezig terwijl ik dat hele ding in amper twee uur had kunnen breien. Moet wel lachen om mijzelf. Ik moet en zal haken terwijl ik veel beter (en mooier) breien kan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 10 april 2011 @ 19:28:19 #72
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_95312045
Heej, die vierkantjes heb ik via een filmpje op youtube geleerd:

En hier vond ik ook een plaatje van een schema-tekening ofzo, hoe ie nou is opgebouwd:
http://3.bp.blogspot.com/(...)lidSQUARE5rounds.jpg

Daar kwam ik dus helemaal niet uit. Toen bedacht ik opeens dat ik em tegen de klok in moest lezen! Ik ben zelf linkshandig, dus haak precies de andere kant op, maar daar had ik even niet bij stil gestaan.

Dat filmpje staat zowel links- als rechtshandig op internet. Handig dus! :D
  zondag 10 april 2011 @ 21:43:46 #73
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95319766
Die prei _O- :D

Ik heb wat wolrestjes gebruikt voor een bloempotje:

Ik denk dat ik er nog een paar maak in verschillende maten (appelmoespot, erwtjespotje etc.), en dan in elk potje een bloem ga zetten op dat bord :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 10 april 2011 @ 21:52:59 #74
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_95320362
oeh leuke potjes Muck!

en thnx voor het filmpje van het vierkantje MJK86!

Ben een vierkant aan het breien, maar dat gaat me toch een partij langzaam en lang niet zo netjes als dat ik zou haken, want snap het nog niet genoeg om steken terug te vinden die zijn gevallen ;)
Morgen maar weer lekker aan m'n kussen haken :P dat vierkant gaat dus nog wel ff duren voor het af is, maar hey, ik ben lekker bezig ;)
  zondag 10 april 2011 @ 21:58:34 #75
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95320699
Dank je! :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 10 april 2011 @ 23:23:23 #76
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_95325494
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:40 schreef mjk86 het volgende:
Hihi, grappig die prei! Leuk ook voor in een kinderkeukentje ofzo.

Okee, even een poging om foto's te showen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Allemaal losse dingetjes dus, maar die squares moeten uiteindelijk een dekentje worden
Dus: tadaa! :@
ook namens mij welkom maar pas op, hoe meer je dit topic volgt hoe verslaafder je raakt hahaha heb zulke leuke dingen voorbij zien komen dat heel veel op mijn verlanglijstje staat. en voor dat je pas begonnen bent met haken mijn complimenten ziet er mooi en strak uit.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 10 april 2011 @ 23:24:51 #77
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_95325574
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:56 schreef trui het volgende:
het is niet precies wat je bedoelt denk ik toverheks, maar ik ga deze maken, voor m'n moeder:

stella maris (ook in 't nederlands verkrijgbaar).

[ afbeelding ]

anders is dit misschien wat voor je: granny shrug maar ja. wel engels... maar dat hoeft echt niet zo heel ingewikkeld te zijn hoor, daar valt wel aan te wennen. en als dat lukt heb je op ravelry een ruime keus aan patronen. zoek bijv. binnen 'patterns' op 'shrug' (en selecteer crochet).

:o :o die ga ik dus maken wat gaaf......dank je wel, en bedankt voor je tip waar ik nu zoeken moet deze is heel erg mooi maar dan zonder die bloemen zeg maar er op voor mij dan, ik heb je pm gestuurdO+

[ Bericht 9% gewijzigd door Toverheks op 10-04-2011 23:41:00 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_95337238
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 18:22 schreef Sanne het volgende:
Ik ben een hoesje voor mijn iPad aan het haken met allemaal vasten. Leek me lekker stevig. Maar het schiet niet op! Ben al dagen bezig terwijl ik dat hele ding in amper twee uur had kunnen breien. Moet wel lachen om mijzelf. Ik moet en zal haken terwijl ik veel beter (en mooier) breien kan.
Breien gaat veeeeeel langzamer!!! Bij mij dan, terwijl ik toch echt op redelijk tempo brei, maar het duurt langer voordat je iets hebt.

EsseEi, die steken moet je ook niet laten vallen!

En welkom Mjk!! Wat een mooie kleurtjes die vierkantjes!
  maandag 11 april 2011 @ 13:18:10 #79
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_95339783
Ik kom ook maar weer eens binnenvallen. De laatste tijd veel te weinig tijd om te haken. Zelfs te weinig tijd om jullie bij te kunnen houden ;)

Ik ben nu bezig met een babydekentje. Kindje wordt eind van deze maand verwacht.

Wanneer gaan jullie de swap versturen/openen?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 11 april 2011 @ 13:22:54 #80
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95339944
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:43 schreef Muck het volgende:

Ik denk dat ik er nog een paar maak in verschillende maten (appelmoespot, erwtjespotje etc.), en dan in elk potje een bloem ga zetten op dat bord :)
Ja, dat doe ik ook, ik vind het erg leuk lijken bij die twee die ik al af heb :)
pi_95349377
hmmm shout... mn katoen is op! :(
Dus.. nu een nieuw project verzinnen (niet te moeilijk) wat ik ff tussendoor kan doen tot ik mn hakkelspass weer heb gekocht op de markt
  maandag 11 april 2011 @ 17:31:20 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_95349387
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:06 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Breien gaat veeeeeel langzamer!!! Bij mij dan, terwijl ik toch echt op redelijk tempo brei, maar het duurt langer voordat je iets hebt.

Ik brei als een bezetene. Met haken zie ik alleen met stokjes het werk snel vorderen, vasten duurt bij mij echt veeeeel langer dan breien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_95354107
Ik ben er nog hoor mensen ik heb het gewoon druk gehad met allerhande dingen.

De nieuwe pokémon spellen die uitkwamen. Een beetje later dan weer de nieuwe Console van Nintendo (3DS wat jullie waarschijnlijk wel al weten). Dus teveel tijd gestoken in het spelen.

Nu enkele dagen terug begon het wat rustiger te worden op game gebied en ben ik weer gaan haken. Ik heb aardig wat kleine projectjes afgewerkt ik moet alleen nog foto's maken.

Vandaag heb ik dit 'pull to close' (zo noem ik het :p) zakje gemaakt. Ik wilde wat anders dan een ami maken (ik maak normaal alleen maar ami's).

Ook zijn er hier weer veel leuke dingen gepasseerd, het kan dus voorkomen dat ik over enkele weken/dagen er weer tussenuit val maar ik zal men weg wel weer vinden na een tijdje. Dat heb je met verschillende hobby's en ik ben ook een beetje een meneer die graag eens wat afwisseling heeft :). Tot gauw dames.
Only Heroes live forever.
blog
pi_95354283
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:18 schreef mmascha het volgende:

Wanneer gaan jullie de swap versturen/openen?
Ik verstuur hem deze week ergens, weet nog niet wanneer precies maar hij moet ten laatste zaterdag weg en dan hoop ik dat hij nog op tijd zal zijn..
pi_95364181
Weekje weggeweest, dus een en ander gemist zie ik. Leuke dingen zijn er gemaakt!
Ik ben in Barcelona een heel leuk wolwinkeltje tegen gekomen: La Barcelana. Verder niet echt veel haaktijd gehad.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 23:14 schreef trui het volgende:

tan, ik kwam iets tegen dat me echt iets voor jou leek: een combinatie van haken en wolvilten (én paasdecoraties) :

[ afbeelding ]
Dat is toevallig. Die was ik vorige week ook tegengekomen. Heb net met mijn moeder afgesproken dat we komend weekend eens een poging gaan wagen om ook zulke eieren te maken!
pi_95364955
Oeh Knitwit, heb je daar een adres van? Er zijn vage plannen om naar Barcelona te gaan en het lijkt me leuk om ook daar naar een wolwinkeltje te gaan. Zo krijg ik allemaal 'internationale' wolletjes :)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  dinsdag 12 april 2011 @ 07:51:43 #87
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95377830
@knitwit, ben benieuwd naar het resultaat! Ik houd het idee vast voor volgend jaar denk ik, te weinig tijd nu.
pi_95378046
Dit deed ik vroeger ook altijd :o

Maar geen idee meer hoe het moet _O-
pi_95378193
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef Daste het volgende:
Oeh Knitwit, heb je daar een adres van? Er zijn vage plannen om naar Barcelona te gaan en het lijkt me leuk om ook daar naar een wolwinkeltje te gaan. Zo krijg ik allemaal 'internationale' wolletjes :)
Ik vond La Barcelana (c/ Brosoli, zijstraat van c/ Argenteria, wat sowieso een aanrader is met veel zelfgemaakte spullen en ideeën) erg leuk. Niet enorme keus, maar wel mooie garens. Veel wol, katoen, merino.

Llanes Travessera, aan de andere kant van de stad, vond ik minder leuk. Wel een heeeel uitgebreid assortiment:

Het meeste van wat ze hebben is acryl, niet echt spul wat je hier niet kan krijgen, maar misschien hebben ze wel net dat ene kleurtje waar je naar op zoek bent.

Ik had een hele lijst van winkeltjes samengesteld door het gewoon te googlen. Dit zijn de 2 winkeltjes waar ik geweest ben, maar er is nog veel meer.
pi_95386898
Dankjewel! Ik ga met mijn zus en moeder en ik denk dat ik ze wel zo gek krijg om een (paar?) wolwinkels in te gaan.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')