abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 22:12:02 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95193027
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:Y dat heb ik al geleerd.
Maar zoals ik zei, m'n vriendin spreek goed spaans, dus we redden ons zeker wel :Y (ook al eens weekje Madrid gedaan).
En tis maar voor drie dagen, dus lekker rustig aan. Misschien zelf ook ooit eens een talencursusje doen :)
Aanrader, Spaans is een dankbare taal om te leren. Snelle vooruitgang, uitspraak is ook goed te doen en in de praktijk kun je het best wel eens gebruiken.
Resistance is futile.
pi_95193038
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:11 schreef Cue_ het volgende:
:Y Bij de zee
Da's altijd goed natuurlijk. O+
  donderdag 7 april 2011 @ 22:12:30 #93
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_95193084
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Da's altijd goed natuurlijk. O+
Dat leek ons ook wel :Y Even er tussenuit O+
pi_95193113
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:12 schreef Seven. het volgende:
Aanrader, Spaans is een dankbare taal om te leren. Snelle vooruitgang, uitspraak is ook goed te doen en in de praktijk kun je het best wel eens gebruiken.
Ik baal nog steeds dat we geen Spaans hadden vroeger op het VWO, maar Latijn.
pi_95193136
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:07 schreef Marver8 het volgende:
Kon je haar ergens van, of had je haar ergens gezien of gesproken?
Nee, das het geinige, ik zag slechts haar FB-profiel via profiel van een kennis, zij stond in een foto met hem.

Dus ja krijgt ze berichtje van een wildvreemde :P Is ook 1e keer ooit dat ik zoiets doe. Maar had zoiets van why not. In Amerika wordt er echt veel gehosselt via Facebook :P
  donderdag 7 april 2011 @ 22:13:04 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_95193137
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Denk het ook wel. Zeker als je er makkelijk even op vakantie gaat haha.
Al hoop ik dat we de volgende keren (mochten die komen) eens ergens anders heen gaan :)
  donderdag 7 april 2011 @ 22:13:08 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95193150
quote:
12s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:10 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik spreek het dan ook amper/niet. Ik heb een Spaanse Catelaanse wat het nog lastiger maakt vriendin gehad beetje het Fries vs. Nederlands idee. Maar ze had Engels gestudeerd dus de communicatie was niet zo'n probleem. ;)
Catalaans is heel bizar, vergeleken met Spaans. Maar ja, Fries ook.
Resistance is futile.
  donderdag 7 april 2011 @ 22:14:08 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_95193276
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:13 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nee, das het geinige, ik zag slechts haar FB-profiel via profiel van een kennis, zij stond in een foto met hem.

Dus ja krijgt ze berichtje van een wildvreemde :P Is ook 1e keer ooit dat ik zoiets doe. Maar had zoiets van why not. In Amerika wordt er echt veel gehosselt via Facebook :P
Het kan werken :Y
Vriendin van mij heeft zo ook wel eens contact gelegd met iemand

Een onbekende jongen wou mij ook onlangs toevoegen.. ook gedaan. Maar hij kan zo slecht nederlands en was zo niet interessant dat ik hem er weer uit heb gegooid :')
  donderdag 7 april 2011 @ 22:15:02 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95193366
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik zag de functie van mijn baas in Madrid staan. Toen baalde ik dat ik nog weinig van Spaans ken. En dat ik nog een groentje ben in de branche.
Resistance is futile.
pi_95193372
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

hablas, Techno, hablas. Habla is vragen of u Spaans spreekt.
Hij wilde zeggen dat hij het niet spreekt dus 'No hablo'
quote:
Goeie pickup line:

Se van a pelear
Dan vragen ze 'quien?'
En dan zeg je 'mi polla y tu paladar'.

Op eigen risico!
:') zou m niet aanraden.
pi_95193545
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:15 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ben jij Spaans van origine?
  donderdag 7 april 2011 @ 22:17:00 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95193597
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:15 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

[..]

My bad. Ik heb het ooit met succes gebruikt. Omgekeerd dan, tu polla y mi paladar :P . Na de eerste shock prachtige dagen mee gehad.
Resistance is futile.
pi_95193698
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het kan werken :Y
Vriendin van mij heeft zo ook wel eens contact gelegd met iemand

Een onbekende jongen wou mij ook onlangs toevoegen.. ook gedaan. Maar hij kan zo slecht nederlands en was zo niet interessant dat ik hem er weer uit heb gegooid :')
Normaal zou ik het kansloos achten maar zij als Spaanse in een hollands stadje kan het ms wel waarderen als ze door iemand uit die stad in het Spaans een berichtje krijgt. Misschien dat ze prima Engels kan, dan is het al wat anders, want zijn ook vaak lui uit Spanje die hier studeren maar zich niet echt spontaan kunnen uitdrukken in het Engels. Dan is iemand die jouw moedertaal spreekt toch wel leuk.

Ik zou vriendschappelijk contact al leuk vinden. Ook voor het Spaans spreken. Maarrrr ze is ook wel erg leuk zo aan de fotos te zien :)
  donderdag 7 april 2011 @ 22:18:39 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95193776
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:17 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Normaal zou ik het kansloos achten maar zij als Spaanse in een hollands stadje kan het ms wel waarderen als ze door iemand uit die stad in het Spaans een berichtje krijgt. Misschien dat ze prima Engels kan, dan is het al wat anders, want zijn ook vaak lui uit Spanje die hier studeren maar zich niet echt spontaan kunnen uitdrukken in het Engels. Dan is iemand die jouw moedertaal spreekt toch wel leuk.

Ik zou vriendschappelijk contact al leuk vinden. Ook voor het Spaans spreken. Maarrrr ze is ook wel erg leuk zo aan de fotos te zien :)
Wat heb je gestuurd dan?
Resistance is futile.
pi_95193802
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:16 schreef Techno het volgende:

[..]

Ben jij Spaans van origine?
Alles behalve. Tot 3 jaar geleden was mijn woordenschat Spaans beneden gemiddeld. Kende hooguit Hola, Sol en Cerveza :P
pi_95193965
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:18 schreef VacaLoca het volgende:
Alles behalve. Tot 3 jaar geleden was mijn woordenschat Spaans beneden gemiddeld. Kende hooguit Hola, Sol en Cerveza :P
Ach, het had gekunt toch? :)
pi_95194024
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat heb je gestuurd dan?
Dat ik dr profiel had gezien en nieuwsgierig was geraakt wat een mooie meid uit Barcelona hier doet (in Spanje is het wat normaler om iemand direct knap of iig 'guapa' te noemen). En dat ik het iig altijd wel leuk vind als er spaanssprekenden in Nederland zijn en ik zelf van de taal, cultuur en mensen houd. Dr welkom geheten hier en gevraagd voor hoelang ze hier nog is en in de p.s. gevraagd in welke kroegen ze hier wel eens te vinden is.
pi_95194125
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

My bad. Ik heb het ooit met succes gebruikt. Omgekeerd dan, tu polla y mi paladar :P . Na de eerste shock prachtige dagen mee gehad.
Andersom is kans op succes ook hoger.
pi_95194151
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Enige keer dat ik daar wat aan gehad had was bij de historische plekjes in Rome :').
I was an atheist until I realized I was God
pi_95194295
quote:
8s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:22 schreef kastanova het volgende:
Enige keer dat ik daar wat aan gehad had was bij de historische plekjes in Rome :').
Nou inderdaad, je hebt er gewoon niets aan. Tenzij je theologie gaat studeren of oude talen oid. ;(
pi_95194517
Het is jammer dat die kennis waar zij dus mee bevriend geen goede vriend ofzo is. Ex-klasgenoot waar ik niks tegen heb maar ook niet heel veel mee. Opzich een goede gozer maar het zou me niet helemaal verbazen dat hij het juist wel eens in de weg kan gaan zitten als ze bij hem navraagt. Kan best dat ie het maar al te leuk vind dat hij een van dr weinige contacten is hier (wat ik er zo beetje snel uit opmaak). Ookal doet ie er niks mee (broertje rol)
pi_95194613
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:24 schreef Techno het volgende:

[..]

Nou inderdaad, je hebt er gewoon niets aan. Tenzij je theologie gaat studeren of oude talen oid. ;(
Heb 't zelf nooit gehad maar heel misschien dat het als enige basis kan dienen voor de latijnse talen. Dat het een beetje helpt daarin omdat woorden ervan afgeleid zijn.
Maar dat is het dan ook wel. Ik vind ook dat ze het gewoon moeten vervangen voor Spaans.
pi_95194766
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:28 schreef VacaLoca het volgende:
Heb 't zelf nooit gehad maar heel misschien dat het als enige basis kan dienen voor de latijnse talen. Dat het een beetje helpt daarin omdat woorden ervan afgeleid zijn.
Maar dat is het dan ook wel. Ik vind ook dat ze het gewoon moeten vervangen voor Spaans.
Mja, het voordeel van Latijn is idd wel dat ik het enigzins kan lezen en begrijpen. Maar spreken en verstaan gaat toch wat lastiger.
pi_95194862
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:30 schreef Techno het volgende:

[..]

Mja, het voordeel van Latijn is idd wel dat ik het enigzins kan lezen en begrijpen. Maar spreken en verstaan gaat toch wat lastiger.
Mja das altijd met talen. Lezen is het makkelijkst imo. Zo kan ik ook redelijk Zweeds lezen zonder ooit een woord zweeds geleerd te hebben.
pi_95194908
Het enige wat ik nog weet is dat wij met de liniaal op de vingers werden getikt als je Latijns zei i.p.v. Latijn :).

Had liever inderdaad iets als Spaans gehad. Alleen ik denk niet dat het zomaar te leren is uit een boekje, zeker als je het met niemand kunt oefenen (geen hint verder...) :).
pi_95195031
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:32 schreef Marver8 het volgende:
Het enige wat ik nog weet is dat wij met de liniaal op de vingers werden getikt als je Latijns zei i.p.v. Latijn :).

Had liever inderdaad iets als Spaans gehad. Alleen ik denk niet dat het zomaar te leren is uit een boekje, zeker als je het met niemand kunt oefenen (geen hint verder...) :).
Het is opzich mogelijk. Met Spaanse les zat er 1tje bij die zelden of nooit in Spanje was geweest en toch aardig Spaans kon. Maar is wel een uitzondering denk ik.

Zag vandaag overigens een Latina op het station, kon niet helpen om ff te staren :P Merk dat het toch meer mn aandacht trekt dan vroeger.
pi_95196123
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:33 schreef VacaLoca het volgende:
Het is opzich mogelijk. Met Spaanse les zat er 1tje bij die zelden of nooit in Spanje was geweest en toch aardig Spaans kon. Maar is wel een uitzondering denk ik.

Zag vandaag overigens een Latina op het station, kon niet helpen om ff te staren :P Merk dat het toch meer mn aandacht trekt dan vroeger.
Herkenbaar, heb zelf ook wel een zwak voor Mediterraans. En Aziatisch.
pi_95198055
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:50 schreef Techno het volgende:

[..]

Herkenbaar, heb zelf ook wel een zwak voor Mediterraans. En Aziatisch.
Voorlopig wel ff de buik vol van zo'n kleine Aziaat. Een vrouw waar elke man z'n hoofd voor omdraait lijkt heel leuk maar heb d'r niet aan de ketting kunnen houden.......
Een negerin lijkt me dan wel ook wel een keer wat, probleem is alleen dat ik niet zo vaak negerinnen zie die ik echt mooi vind (en nog niet zijn uitgelubberd).
pi_95198158
Via een link op deze site heb ik eens voor de lol gekeken op e.o.a. site voor "maatje meer".
Zoekopdrachtje ingevoerd, maar toen ik bij "kampgirl" was met een gewicht van 90-100kgs bij een lengte van 1.50-1.60mtr was ik er helemaal klaar mee :X
pi_95198324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:27 schreef edraket31 het volgende:
Via een link op deze site heb ik eens voor de lol gekeken op e.o.a. site voor "maatje meer".
Zoekopdrachtje ingevoerd, maar toen ik bij "kampgirl" was met een gewicht van 90-100kgs bij een lengte van 1.50-1.60mtr was ik er helemaal klaar mee :X
:D dat is wel eeen heeeeeeel groot maatje meer.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')