Als er iets NIET meegaat met z'n tijd (evolueert) dan is het wel 't Christendomquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is geen "uitsterven". Dat is hoe het Christendom evolueert. Kun je bv nalezen in dit alleraardigste boek:
[ afbeelding ]
waarin wordt uitgelegd hoe crisissen het Christendom juist haar vorm hebben gegeven.
Die indruk krijg ik anders niet als ik een harttransplantatie of een mooi concert uitgevoerd zie worden.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Evolutie is toch fucked up in de menselijke soort.
Die harttransplantatie is juist wat de evolutie verkloot. De zwakkeren sterven niet meer uit waardoor de genenpoel vervuild raakt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik anders niet als ik een harttransplantatie of een mooi concert uitgevoerd zie worden.
Dat is een domme uitspraak, gebaseerd op onwetendheid. De katholieke kerk is inderdaad een star instituut, maar ze hebben wel degelijk hun standpunt ingenomen met betrekking tot bijvoorbeeld wetenschappelijke zaken als Darwins evolutietheorie of buitenaards leven.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:36 schreef Ang3l het volgende:
Als er iets NIET meegaat met z'n tijd (evolueert) dan is het wel 't Christendom
Rare uitspraak. Uiteindelijk valt de mens ook onder de natuur, dus zou je alles als natuurlijke selectie kunnen bestempelen. Er bestaat niet zoals als "verkloten" in de natuur. Dan hang je er een waarde oordeel aan.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:47 schreef wonderer het volgende:
Die harttransplantatie is juist wat de evolutie verkloot.
inderdaad ik vind homo's juist schattig bij elkaar.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:42 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind het vreemd dat mensen zoiets verkeerd kunnen noemen, waarom is liefde tussen twee mensen verkeerd?
Er wordt in de bijbel niks gezegd over het liefhebben tussen homo's. Alleen het praktiseren van homoseksualiteit wordt veroordeeld.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:42 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind het vreemd dat mensen zoiets verkeerd kunnen noemen, waarom is liefde tussen twee mensen verkeerd?
Het voelt nogal kunstmatig aan, maar misschien heb je wel gelijk. Dat weet ik allemaal nietquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Rare uitspraak. Uiteindelijk valt de mens ook onder de natuur, dus zou je alles als natuurlijke selectie kunnen bestempelen. Er bestaat niet zoals als "verkloten" in de natuur. Dan hang je er een waarde oordeel aan.
helaas is dat de waarheidquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:13 schreef Pulzzar het volgende:
Praat me niet over die gristenen!![]()
![]()
Hoor alleen de uitspraken van de paus al. Homoseksualiteit is een zonde, het gebruik van condooms is een zonde. Maar pedoseksualiteit mag dan weer wel. That's right, die creep in zijn jurk die altijd met zijn vingertje loopt te zwaaien, neemt het op voor zijn pedoseksuele bisschoppen en priesters die echt een zonde hebben begaan.
Zelfs dat niet. Alleen bepaalde handelingen, en in Romeinen (toch?) hebben ze het over "in lust voor elkaar ontbranden", dat is ook geen structurele emotionele en seksuele aantreking tot hetzelfde geslacht. Over de homoseksualiteit die we in de westerse wereld kennen, het verlangen om een gezin te stichten met een partner van het eigen geslacht, bestond toen helemaal niet en dus kun je wat de bijbel daarover zegt ook helemaal niet gebruiken om deze vorm van homoseksualiteit te veroordelen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er wordt in de bijbel niks gezegd over het liefhebben tussen homo's. Alleen het praktiseren van homoseksualiteit wordt veroordeeld.
Jawel. Zie het eerdere citaat uit Leviticus 18:22.quote:
Dat is geen homoseksualiteit. Da's een bepaalde handeling. Homoseksualiteit is wel wat meer dan elkaar in de kont nemenquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jawel. Zie het eerdere citaat uit Leviticus 18:22.
Dat snap ik, maar onder "praktiseren" versta ik "er naar handelen", wat uiteindelijk ook op gemeenschap neerkomt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is geen homoseksualiteit. Da's een bepaalde handeling. Homoseksualiteit is wel wat meer dan elkaar in de kont nemen
Maar gedwongen celibataire homo's zorgen OOK niet voor nageslacht (want ze hebben helemaal geen seks). Kunnen ze het net zo goed met elkaar doen en nog een beetje lol uit het leven halen, toch?quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jawel. Zie het eerdere citaat uit Leviticus 18:22.
Ik ben wel met je eens dat de schrijver van Leviticus of Paulus waarschijnlijk een hele andere notie van homoseksualiteit hadden, maar als je onder "praktiseren" "sex" verstaat, dan wordt dat scherp veroordeeld. Wat ook goed te begrijpen is in een boek waar "leven" als heilig wordt bestempeld. Homoseksuele relaties zorgen nou eenmaal niet voor nageslacht
Maar valt zoenen daar dan ook onder? Of pijpen? Lang niet iedere homo doet uberhaupt aan anale seks.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar onder "praktiseren" versta ik "er naar handelen", wat uiteindelijk ook op gemeenschap neerkomt.
Dat kloptquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar gedwongen celibataire homo's zorgen OOK niet voor nageslacht (want ze hebben helemaal geen seks).
"Zoals je bij een vrouw ligt". Dus elke vorm van genegenheid die verder dan vriendschap gaat, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar valt zoenen daar dan ook onder? Of pijpen? Lang niet iedere homo doet uberhaupt aan anale seks.
Maar wat verstonden ze destijds onder genegenheid... Ik heb geen idee. Misschien kenden ze orale seks toen nog wel helemaal niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
"Zoals je bij een vrouw ligt". Dus elke vorm van genegenheid die verder dan vriendschap gaat, zou ik zeggen.
Discussies voeren gaat vooral om meningen uitwisselen. Niet direct om het "met elkaar eens te worden".quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat een heerlijk topic is dit toch ook....overloos wordt er al ruim 2 topics lang door gekeuveld over een onderwerp waarvan we nu al weten dat de twee partijen die hier lijnrecht tegenover elkaar het nooit met elkaar eens zullen worden..dus of mijn bijdrage gewenst is.
Zeg je dat ook tegen je lieve vader als ie op de OK ligt?quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die harttransplantatie is juist wat de evolutie verkloot. De zwakkeren sterven niet meer uit waardoor de genenpoel vervuild raakt.
Maar goed, de mens staat al zo ver buiten de natuur dat dat ook niet meer uitmaakt.
sure, alleen is deze discussie, of in ieder geval met sommige mensen hier, een beetje overloos geworden...quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Discussies voeren gaat vooral om meningen uitwisselen. Niet direct om het "met elkaar eens te worden".
Nee, natuurlijk niet, ik zeg toch ook dat het niet meer uitmaakt? Ik vind alleen niet meer dat je het echte evolutie kunt noemen, voor zover ik evolutie begrijp (organismen die genen hebben die overlevingskansen groter maken, geven die door zodat de soort uiteindelijk sterker/beter aangepast is).quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen je lieve vader als ie op de OK ligt?
"zwakkeren sterven niet meer uit", wat wil je, alle medicijnen opheffen? Niemand meer verzorgen? Allemaal Gods wil?
Walgelijk.
Maar stel dat je nou voor dat lethargische Gods-modelletje gaat, is het dan niet net zo slim om gewoon homo's OOK hun gang te laten gaan? Die "hel" die zien ze vanzelf wel...
Ik snap oprecht niet wat iemand tegen homo's zou kunnen hebben, dus ik hoop altijd dat er bij dit soort discussies eindelijk iemand zit die het echt kan uitleggen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sure, alleen is deze discussie, of in ieder geval met sommige mensen hier, een beetje overloos geworden...
I
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |