abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:05:37 #101
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_95528437
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:01 schreef ano2 het volgende:

[..]

Een hobby? Het is levensomvattend en Jezus is het leven.
Prima!
Houden zo.
Als je daar je houvast aan hebt, moet je dat zéker zo houden.

Zo heeft iedereen wel iets.
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
pi_95528468
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:01 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

En waarom geloof je dat specifiek deze vertaling de juiste is, en dat andere vertalingen onjuist zijn ?
In andere Nederlandse vertalingen komt het op hetzelfde neer en als je gaat kijk in welk verband de tekst staat, dan komt het ook overeen. Namelijk het niet erkennen van God en als gevolg geeft God mensen over aan hun lusten, waarmee ze over zichzelf een oordeel halen en niet alleen degene die het doen, maar ook degene die er goedkeuring aan geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door ano2 op 15-04-2011 08:13:44 ]
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:15:14 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95528554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:07 schreef ano2 het volgende:

[..]

In andere Nederlandse vertalingen komt het op hetzelfde neer en als je gaat kijk in welk verband de tekst staat, dan komt het ook overeen. Namelijk het niet erkennen van God en als gevolg geeft God mensen over aan hun lusten, waarmee ze over zichzelf een oordeel halen en niet alleen degene die het doen, maar ook degene die er goedkeuring aan geven.
Mja, in diezelfde leviticus staan ook dingen over gemengde stoffen en ongestelde vrouwen en slavernij en daar hoor ik nooit iemand over.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95528621
Ik weet het niet hoor, maar de bijbel is soms gewoon krom. God laat homo's niet toe? Kan het ons wat bommen -_-. Maar de mensen die hier moeilijke taal uit slaan en ' met zijn woord ' leven, zijn geen haar beter dan homo's. Als homo's gelukkig zijn, gun je ze feitelijk om nooit gelukkig te worden. Dat vinden Christenen vies, etc. Ook roepen Christenen altijd dat er niet gediscrimineerd mag worden en dat iedereen gelukkig verdient te zijn. Homo's zijn er nou eenmaal. Kan niks aan veranderd worden. Maar Christenen horen iemand niet te beledigen, etc ; want dat staat in de bijbel ook als een fout iets ( Ik ben zelfs Christelijk opgegroeid in een pleeggezin ). Dan ben je geen haar beter dan de homo's zelf die zondigen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:23:24 #105
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95528674
En ze eten schaaldieren! Weg ermee! :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:24:14 #106
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95528684
Toch wel weer frappant dat discussies over homohaat aaaaaltijd eindigen in discussies over religie... en dat terwijl religies er zijn om liefde te prediken. What's wrong with this picture? ;)
L'Amour menaçant:
pi_95528689
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar de bijbel is soms gewoon krom. God laat homo's niet toe? Kan het ons wat bommen -_-. Maar de mensen die hier moeilijke taal uit slaan en ' met zijn woord ' leven, zijn geen haar beter dan homo's. Als homo's gelukkig zijn, gun je ze feitelijk om nooit gelukkig te worden. Dat vinden Christenen vies, etc. Ook roepen Christenen altijd dat er niet gediscrimineerd mag worden en dat iedereen gelukkig verdient te zijn. Homo's zijn er nou eenmaal. Kan niks aan veranderd worden. Maar Christenen horen iemand niet te beledigen, etc ; want dat staat in de bijbel ook als een fout iets ( Ik ben zelfs Christelijk opgegroeid in een pleeggezin ). Dan ben je geen haar beter dan de homo's zelf die zondigen.
Dus omdat ik iets zondig noem, ben ik net zo slecht? Dat is natuurlijk onzin, dus als iemand steelt en je zegt dat het verkeerd is ben je hetzelfde volgens jou.
pi_95528701
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:24 schreef ano2 het volgende:

[..]

Dus omdat ik iets zondig noem ben ik net zo slecht? Dat is natuurlijk onzin, dus als iemand steelt en je zegt dat het verkeerd is ben je hetzelfde volgens jou.
Hoe kan iemand nou zondig zijn als die persoon zelf al die stierenpoep die jij uit een boekje hebt gehaald NIET gelooft? :|W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_95528720
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:24 schreef Ang3l het volgende:
Toch wel weer frappant dat discussies over homohaat aaaaaltijd eindigen in discussies over religie... en dat terwijl religies er zijn om liefde te prediken. What's wrong with this picture? ;)
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan iemand nou zondig zijn als die persoon zelf al die stierenpoep die jij uit een boekje hebt gehaald NIET gelooft? :|W
Als de zonde volgens jou niet bestaat, kun je de politie afschaffen en de rechter en de gevangenissen.
pi_95528739
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:27 schreef ano2 het volgende:

[..]

[..]

Als de zonde volgens jou niet bestaat, kun je de politie afschaffen en de rechter en de gevangenissen.
"de zonde"?

Jij hebt een ander idee over zondes dan ik en ik weer anders dan die 6 miljard anderen.

Waarom moet je nou juist jouw idee van zonde aan volkomen onschuldigen opdringen? :W
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_95528764
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:24 schreef ano2 het volgende:

[..]

Dus omdat ik iets zondig noem, ben ik net zo slecht? Dat is natuurlijk onzin, dus als iemand steelt en je zegt dat het verkeerd is ben je hetzelfde volgens jou.
Jij kiest er voor bepaalde onderdelen van de bijbel wel na te leven, maar als jijzelf bepaalde onderdelen niet goed uitvoert of in het totaal niet uitvoert is het opeens wel oke. Er staat duidelijk in de bijbel dat christenen goed moeten zijn voor de mede-mens en die moet respecteren. Dus ook lesbiennes en homo's. Iedereen verdiend om gelukkig te zijn, zelfs als dat in strijd is met de bijbel. Als jij dat niet na kan leven, leef jij niet ( wat jij zegt ) volgens de bijbel. Ik heb alle respect voor het Christendom, maar sommige gelovigen weten de bijbel altijd naar hun discussie-punt te draaien. Ze spreken zichzelf dan, en vaak ook de bijbel totaal tegen. Dat vind ik.....tja.

Dieven en seriemoordenaars zijn algemeen gehaat en wettelijk strafbaar, dus dat is niet echt een geldig vergelijkspunt.
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:30:29 #112
71919 wonderer
pi_95528765
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:24 schreef Ang3l het volgende:
Religie is het enige argument dat nog een beetje hout snijdt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:30:52 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95528769
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:27 schreef ano2 het volgende:

[..]

[..]

Waarom quote je mij met "Als de zonde volgens jou niet bestaat"? Waar zeg ik dat? Leg me geen woorden in de mond. Alleen een hostie. Want dat mag tegenwoordig weer >:) ;)

Ten tweede: Waarom is de homoseksuele zonde zo'n paradepaardje voor "jullie"? Waar zijn de dieven? De overspelplegers? De mensen die scheiden? De mensen die garnalen eten? Daar zie ik geen spandoeken en borden en haatleuzen tegen. Jij wel? Nee. Want die zitten er onder de Christenen zelf ook genoeg. (Homo's ook, daar niet van, de halve leiding zo onderhand... maar dat mag ik natuurlijk niet beweren).

Of... waarom niet keihard protesteren tegen de Moslims die volgens jullie het verkeerde geloof hebben? Of zijn we daar tegenwoordig te bang voor? Waarom deze ene groep willen bekeren, de homo's? Does it hit a little close to home darling?
L'Amour menaçant:
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:35:31 #114
71919 wonderer
pi_95528838
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waarom quote je mij met "Als de zonde volgens jou niet bestaat"? Waar zeg ik dat? Leg me geen woorden in de mond. Alleen een hostie. Want dat mag tegenwoordig weer >:) ;)

Ten tweede: Waarom is de homoseksuele zonde zo'n paradepaardje voor "jullie"? Waar zijn de dieven? De overspelplegers? De mensen die scheiden? De mensen die garnalen eten? Daar zie ik geen spandoeken en borden en haatleuzen tegen. Jij wel? Nee. Want die zitten er onder de Christenen zelf ook genoeg. (Homo's ook, daar niet van, de halve leiding zo onderhand... maar dat mag ik natuurlijk niet beweren).

Of... waarom niet keihard protesteren tegen de Moslims die volgens jullie het verkeerde geloof hebben? Of zijn we daar tegenwoordig te bang voor? Waarom deze ene groep willen bekeren, de homo's? Does it hit a little close to home darling?

Ze zijn gewoon jaloers. Lekker veel seks zonder bang te hoeven zijn dat er kinderen van komen die je dan per se moet opvoeden (want condooms en abortus kan niet natuurlijk).
pi_95528865
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jij kiest er voor bepaalde onderdelen van de bijbel wel na te leven, maar als jijzelf bepaalde onderdelen niet goed uitvoert of in het totaal niet uitvoert is het opeens wel oke. Er staat duidelijk in de bijbel dat christenen goed moeten zijn voor de mede-mens en die moet respecteren. Dus ook lesbiennes en homo's. Iedereen verdiend om gelukkig te zijn, zelfs als dat in strijd is met de bijbel. Als jij dat niet na kan leven, leef jij niet ( wat jij zegt ) volgens de bijbel. Ik heb alle respect voor het Christendom, maar sommige gelovigen weten de bijbel altijd naar hun discussie-punt te draaien. Ze spreken zichzelf dan, en vaak ook de bijbel totaal tegen. Dat vind ik.....tja.

Dieven en seriemoordenaars zijn algemeen gehaat en wettelijk strafbaar, dus dat is niet echt een geldig vergelijkspunt.
op de eerste plaats liet ik teksten zien, waarin God duidelijk is over homoseksualiteit en het een gruwel noemt. Waar staat het wat je allemaal zegt in de bijbel, laat maar zien.
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:39:03 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95528893
Ik vind mensen die de Bijbel nog steeds zien als een letterlijk iets werkelijk waar (and yes, offense intended) te DOM voor woorden. Anno 2011 mag ik toch wel hopen dat je genoeg verstand hebt om te zien dat dat boek gemaakt is als een verzameling verhalen met metaforen en richtlijnen over hoe men dacht gezond te leven. Als duidelijk voorbeeld het niet eten van schaaldieren.... omdat je daar in die tijd nog flink ziek van kon worden.

Daarnaast is het gebundeld en samengeraapt vanuit heel veel verschillende volksstammen en geloven en er uiteindelijk 1 religie an gemaakt om de mensen bijeen te scharen en te verenigen. Het. Is. GEEN. Letterlijke. Waarheid.

Mensen die dat serieus nog denken zijn echt te dom om te poepen op de berg van Golgotha.

Zo.

En bovenstaande heeft geen betrekking op het wel of niet geloven in God. Puur op het letterlijk geloven van de Bijbel als het woord van God en de waarheid. Of het zien van de Kerk als Zijn spreekbuis.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:41:04 #117
71919 wonderer
pi_95528928
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef ano2 het volgende:

[..]

op de eerste plaats liet ik teksten zien, waarin God duidelijk is over homoseksualiteit en het een gruwel noemt. Waar staat het wat je allemaal zegt in de bijbel, laat maar zien.
Nee. "God" noemt in LEviticus een bepaalde handeling een gruwel. Er wordt helemaal niets gezegd over het seksueel aangetrokken voelen tot het eigen geslacht.

In de bijbel staat helemaal NIETS over homoseksualiteit.
pi_95528971
@Ang3l Heb je de bijbel ook weleens gelezen?
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:43:39 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95528984
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:42 schreef ano2 het volgende:
@Ang3l Heb je de bijbel ook weleens gelezen?
Ik denk al ongeveer 3x. Ik kom van een katholieke basisschool en ene bisschoppelijk college. En ik heb er 4 thuis staan hier. Dus: Ja.

Jij ook?
L'Amour menaçant:
pi_95529020
Ik vind homohaters eigenlijk een beetje zielig. En het is ook zo ontzettend niet nodig.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_95529065
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:43 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik denk al ongeveer 3x. En ik heb er 4 thuis staan hier. Dus: Ja.
Jij ook?

Wat een hoogmoed, mij dom noemen omdat ik leterlijk in de bijbel als Gods woord geloof. De dag des oordeels komt toch wel en de bijbel waarschuwt dat er voor eeuwig een poel van vuur is.
pi_95529102
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:47 schreef ano2 het volgende:

[..]

Wat een hoogmoed, mij dom noemen omdat ik leterlijk in de bijbel als Gods woord geloof. De dag des oordeels komt toch wel en de bijbel waarschuwt dat er voor eeuwig een poel van vuur is.
En waarom zou je iemand die gewoon van het eigen geslacht geiler wordt dan van het andere dat toewensen?

Ziek.

pi_95529107
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:37 schreef ano2 het volgende:

[..]

Ik ga niet iets opzoeken waarvan jij en ik allebei weten dat het waar is. Of vind jij dat er in de bijbel staat dat Christenen mensen mogen haten en dat niemand verdiend gelukkig te zijn?

Kan best dat homo-seksualiteit niet toegestaan is bij de felle Christenen, maar zet je er overheen joh. We doen jullie er geen kwaad mee, en verdienen ook gewoon gelukkig te zijn. Als jij en andere Christenen ons dat niet gunnen zijn jullie inderdaad geen haar beter.

Daarnaast zondigen Christenen net zo goed met scheidingen, overspel, diefstal, en dergelijke. Een vriend van mij die fel Christen is heeft tegen mij gezegd dat er 2 soort homo's zijn. Homo's die zich overgeven aan hun impulsen ; en homo's die tegen beter weten in toch trouwen met een vrouw. En dat is dan zogenaamd niet verkeerd? In een huwelijk hoor je van elkaar te houden. Als een homo trouwt met een vrouw kan hij zich nooit volledig geven en is de kans tot overspel aanzienlijk groter dan in een andere vergelijkbare situatie. Maar dat is wel oke? Hoe moet die vrouw in het huwelijk zich wel niet voelen! Ze weet dat haar man nooit 100% van haar kan houden en dat ze nooit genoeg is om haar echtgenoot echt blij te maken. DAT is gewoon krom, vind je niet?

Kan me er echt aan ergeren dat jij en vele anderen het niet goed vinden dat homo's dingen uitvoeren met elkaar of van elkaar houden maar dat het wel oke is om aan een huwelijk te beginnen die nooit wat voor zou stellen ; wat overspel de overhand geeft. En dat jullie er zogenaamd boven staan omdat jullie leven naar zijn woord. Dat doen jullie dus NIET.
pi_95529129
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 08:47 schreef ano2 het volgende:

[..]

Wat een hoogmoed om te denken dat je sowieso gelijk hebt omdat je al je meningen op een sprookjesboek baseert.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_95529193
quote:
En waarom zou je iemand die gewoon van het eigen geslacht geiler wordt dan van het andere dat toewensen?

Ziek.
Waar zeg ik dat ik dat iemand toewens? Wat ik mensen toewens en gun is eeuwig leven en gered en vergeven door Jezus, maar dat kan alleen als mensen rechtsomkeer maken, berouw hebben over hun zonden en Jezus aannemen als redder en heer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')