abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 09:40:53 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95656329
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:47 schreef waht het volgende:

[..]

Das mooi, maar een normale vrijdagavond in een Nederlands' uitgaansgelegenheden is dat ook (over het algemeen :P). Homo's zijn normale mensen, kunnen die alleen plezier hebben in een parade waar ze zichzelf etaleren?
Vanaf het moment dat "wij" onder de normale mensen kunnen feesten, terwijl we onszelf zijn, zonder blikken en/of commentaar te krijgen ben ik het met je eens :)

Zoals Wonderer zegt: Het is wel eens fijn geen minderheid maar een meerderheid te zijn in de straten. Om te kunnen dansen en springen als m'n eigen vrolijke zelf en geen (of weinig) blikken vol walging, verwondering, bewondering of "haat" te krijgen maar je gewoon ff "normaal" te voelen.

Ik ben zelf ook niet zo van de pride met al z'n naakt en strings aangezien dat is wat de media meteen laat zien (en niet de wat ingetogenere feestjes en springende mensen) en er dus meteen een stereotype beeld geschetst wordt van de homo wat mijns inziens inderdaad de acceptatie niet ten goede komt. Maar..,..... ik heb afgelopen jaar voor het eerst op een boot gestaan en ik heeb nog nooit zoveel liefde en acceptatie gevoeld al in de grachten op dat moment.

Heel even de omgekeerde wereld. Voor een weekendje.
Daarna doen we weer straight-acting om geen woorden naar je kop geslingerd te krijgen op stap.
Oke? :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_95656408
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:36 schreef Haushofer het volgende:
Ik had het over die gay-parade inderdaad. Zoenende homo's kan me verder niet zoveel boeien; persoonlijk hoeven mensen van mij überhaupt niet overdreven staan zoenen op straat, homo of hetero.

[..]

Het is niet "iets op tegen hebben"; ik gun iedereen zijn feestje. Ik vind het alleen soms wat geforceerd, en zoals ik zei: ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden en er niks mee hebben.

[..]

"Heterofeestjes"? Ik kan me zo gauw niet een jaarlijks Straight Parade herinneren waarin hetero's op bootjes door de grachten van Amsterdam gaan.

Daarmee bedoel ik dat hetero's elke week centraal staan. Zelfs hier op FOK las ik laatst een topic waar iemand niet werd toegelaten tot een feestje omdat het een homo was. Dat er alleen hetero's mochten komen. Zo zijn er talloze feestjes waar je alleen hetero's zal tegenkomen want ze zijn altijd in de meerderheid. Dan verdienen de homo's toch wel een(!!!) feest per jaar?
Zoals gezegd vind ik het zelf niks, maar ik vind wel dat homo's ook wel een keer in de meerderheid mogen zijn en in de spot light mogen staan. Mensen kunnen wel roepen, wat ik vaak hoor, dat het alleen maar voor negatieve berichten zorgt, zo'n parade....maar hoe wil je dat het positief word opgepakt als zelfs de ''homo-toleranten'' er negatief over praten?
  maandag 18 april 2011 @ 09:52:18 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95656632
Ik feest ook het liefste gemengd, man vrouw hetero homo bi who cares. Maar helaas is niet iedereen zo accepterend zoals sommige hier in dit topic zijn. Het hoeven er in een kroeg van 50 maar maar 2 te zijn die iets roepen of dom kijken of wat dan ook.... en het drukt meteen een stempel op je leuke avond. Dus ja... dan zoek je wel eens een kroeg op of een feest op waar die blikken er niet zijn. Waar ik wel kan dansen zoals ik wil of zelfs iemand een zoen kan geven (en dan heb ik 't niet over bekken midden in de kroeg). Lang leve de gaybar en gayfeesten dus. Helaas nog. In een idealere wereld waren dat soort feestjes en dat soort barretjes misschien niet nodig geweest ..... maar zover zijn we nog lang niet.

Ik heb heel veel accepterende mensen om me heen. Ik ben blij in Nederland te wonen waar de acceptatie wellicht hoger is dan ieder ander land. Maar de blikken zullen er zijn. Loop maar hand in hand in de stad. Of ze nou van acceptatie zijn: "Ahh kijk wat lief! Leuk stel!" ....van Bewondering: " En dat ze dat durven! Goed van ze!" of van minder positieve aard.... je voelt je al-tijd bekeken. Want het is anders.

Dus laat me dan plekjes hebben waar dat eventjes voor een paar uur NIET zo is. Even rust. Ik geloof dat "de hetero" aar maar weinig last van heeft. En als je echt last hebt van de gaypride om wat voor reden dan ook .... bedenk je dan dat het maar 1 weekend per jaar is en wij de rest van ons leven "last" hebben.
L'Amour menaçant:
pi_95656981
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:52 schreef Ang3l het volgende:
Ik feest ook het liefste gemengd, man vrouw hetero homo bi who cares. Maar helaas is niet iedereen zo accepterend zoals sommige hier in dit topic zijn. Het hoeven er in een kroeg van 50 maar maar 2 te zijn die iets roepen of dom kijken of wat dan ook.... en het drukt meteen een stempel op je leuke avond. Dus ja... dan zoek je wel eens een kroeg op of een feest op waar die blikken er niet zijn. Waar ik wel kan dansen zoals ik wil of zelfs iemand een zoen kan geven (en dan heb ik 't niet over bekken midden in de kroeg). Lang leve de gaybar en gayfeesten dus. Helaas nog. In een idealere wereld waren dat soort feestjes en dat soort barretjes misschien niet nodig geweest ..... maar zover zijn we nog lang niet.

Ik heb heel veel accepterende mensen om me heen. Ik ben blij in Nederland te wonen waar de acceptatie wellicht hoger is dan ieder ander land. Maar de blikken zullen er zijn. Loop maar hand in hand in de stad. Of ze nou van acceptatie zijn: "Ahh kijk wat lief! Leuk stel!" ....van Bewondering: " En dat ze dat durven! Goed van ze!" of van minder positieve aard.... je voelt je al-tijd bekeken. Want het is anders.

Dus laat me dan plekjes hebben waar dat eventjes voor een paar uur NIET zo is. Even rust. Ik geloof dat "de hetero" aar maar weinig last van heeft. En als je echt last hebt van de gaypride om wat voor reden dan ook .... bedenk je dan dat het maar 1 weekend per jaar is en wij de rest van ons leven "last" hebben.
Goed gezegd :)
pi_95657178
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:40 schreef Ang3l het volgende:
Vanaf het moment dat "wij" onder de normale mensen kunnen feesten, terwijl we onszelf zijn, zonder blikken en/of commentaar te krijgen ben ik het met je eens :)
Er moet nog een boel gebeuren qua homo-emancipatie, dat ben ik met je eens. Sommige homoseksuelen zijn alleen nogal nadrukkelijk bezig hun homoseksualiteit te etaleren, en daar hebben veel mensen gewoonweg geen behoefte aan (andersom precies hetzelfde). En ik denk dat deze (kleine?) groep homoseksuelen een stevige stempel drukt op de hele groep homoseksuelen. En ik kan me voorstellen (en ik ken ze dus ook) dat homoseksuelen die niet zo nadrukkelijk zijn daar niet altijd even blij mee zijn.

Maar zoals ik zei: ik gun ze wel hun feestje, zou er zelf alleen niet zo snel naar toe gaan :)
pi_95657228
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dat hetero's elke week centraal staan. Zelfs hier op FOK las ik laatst een topic waar iemand niet werd toegelaten tot een feestje omdat het een homo was. Dat er alleen hetero's mochten komen.
Dat is macho-gedrag :)

quote:
Zo zijn er talloze feestjes waar je alleen hetero's zal tegenkomen want ze zijn altijd in de meerderheid.
Ja, dat is ook logisch; er zijn nou eenmaal meer hetero's dan homo's.

quote:
Dan verdienen de homo's toch wel een(!!!) feest per jaar?
Maar dat is het punt nu; je spreekt over "de homo's", terwijl er dus ook zat homo's zijn die weinig met het hele gebeuren hebben :)
  maandag 18 april 2011 @ 10:27:39 #257
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95657670
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Er moet nog een boel gebeuren qua homo-emancipatie, dat ben ik met je eens. Sommige homoseksuelen zijn alleen nogal nadrukkelijk bezig hun homoseksualiteit te etaleren, en daar hebben veel mensen gewoonweg geen behoefte aan (andersom precies hetzelfde).
Maar is dat wezenlijk anders dan de bouwvakker-uber-hetero die op ieder wijf geilt en er naar fluit en als een van het paard gevallen cowboy over straat loopt en loopt? Ik kan me daar ook aan ergeren. Alleen dat is "normaal" en niet zo boeiend als die homo in een string die meteen de voorkant van de story is en het hoofditem bij RTL Boulevard waar de simpele ziel naar kikt en dan meteen een beeld heeft van "DE homo".

quote:
En ik denk dat deze (kleine?) groep homoseksuelen een stevige stempel drukt op de hele groep homoseksuelen. En ik kan me voorstellen (en ik ken ze dus ook) dat homoseksuelen die niet zo nadrukkelijk zijn daar niet altijd even blij mee zijn.
Ik ben daar zelf ook niet altijd even blij mee nee. En ik snap dat het mensen tegen de nekharen in kan strijken. En dat het het algehele beeld van "DE homo" (die er niet is, want er is ook niet DE hetero) kan kleuren bij anderen. Maar aan de andere kant denk ik: Wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag? Live and let live.

quote:
Maar zoals ik zei: ik gun ze wel hun feestje, zou er zelf alleen niet zo snel naar toe gaan :)
Ik ben er in m'n hele leven pas 3x geweest. Maar toen ik dus vorig jaar op een boot stond.... moet ik wel zeggen dat m'n kijk erop wat veranderd is. Al die zwaaiende lachende mensen. Opa's, oma's, tante sjaan en Marie-Antionette, ome Harry en Klaas van op de hoek, kinderen, bouwvakkers en de wc-dame. Het voelde fijn. En gemoedelijk. En geliefd. For once.
L'Amour menaçant:
pi_95657802
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Maar is dat wezenlijk anders dan de bouwvakker-uber-hetero die op ieder wijf geilt en er naar fluit en als een van het paard gevallen cowboy over straat loopt en loopt?
Nee, niet echt :)

quote:
Ik kan me daar ook aan ergeren. Alleen dat is "normaal" en niet zo boeiend als die homo in een string die meteen de voorkant van de story is en het hoofditem bij RTL Boulevard waar de simpele ziel naar kikt en dan meteen een beeld heeft van "DE homo".
Ooit wel es opgemerkt hoeveel homo's er bij RTL boulevard achter de desk zitten? :')

quote:
Ik ben er in m'n hele leven pas 3x geweest. Maar toen ik dus vorig jaar op een boot stond.... moet ik wel zeggen dat m'n kijk erop wat veranderd is. Al die zwaaiende lachende mensen. Opa's, oma's, tante sjaan en Marie-Antionette, ome Harry en Klaas van op de hoek, kinderen, bouwvakkers en de wc-dame. Het voelde fijn. En gemoedelijk. En geliefd. For once.
Misschien moet ik het ook maar es proberen dan :P
  maandag 18 april 2011 @ 10:36:30 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95657940
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:32 schreef Haushofer het volgende:

Ooit wel es opgemerkt hoeveel homo's er bij RTL boulevard achter de desk zitten? :')
Ja :D En dan vind ik het eigenlijk des te erg dat ze net zo gekleurd een mediabeeld scheppen van "DE homo" als iedere andere mediageilerdzender. Ergens. Eigenlijk. :D

quote:
[..]

Misschien moet ik het ook maar es proberen dan :P
*O*

Niet in je string he, dan kom jij bij Kwalbert op tv :P
L'Amour menaçant:
pi_95658819
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap het gewoon niet. U hebt geen probleem met homo's behalve dan die gay parade en zoenende mannen? Sorry hoor, maar dat komt gewoon raar over. Als je homo's echt oke vind zou je het geen probleem moeten vinden ; want dan kom je een beetje over als iemand die roept dat ze homo-tolerant zijn maar het niet wilt zien. Terwijl als hetero's elkaar zoenen als afscheid of iets dergelijks je het geen probleem vind. Ik zeg niet dat u zo in elkaar zit, maar zo komt t wel een beetje over eerlijk gezegd.
Ik vind het onsmakelijk omdat ik zelf geen homo ben, en zoals Haushofer ook al zei hoeft het van mij ook niet als hetero's hetzelfde doen. Maar dan heb ik het over uitgebreid tongzoenen of iets dergelijks, niet over een korte begroeting.

En nogmaals, ik heb niets tegen homofilie, ik heb wel wat tegen die houding dat ik alles maar moet accepteren omdat homo's kennelijk speciaal zijn. Dat gaan we dus niet doen, homo's zijn normaal en worden normaal behandeld. Gedraag je anders (zoals het doen van een gayparade) en je wordt anders behandeld. Daar worden álle homo's mee geconfronteerd, puur omdat een deel van de homo's zichzelf graag wil etaleren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 18 april 2011 @ 11:09:27 #261
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_95659011
Er zit ook een verschil in tussen iets vies/onsmakelijk vinden (om zelf te doen) en mensen afkeuren die dat wel doen.

Ik vind spruiten eten onsmakelijk en vies, maar ik zit er niet mee als anderen er van genieten, of als ik ze zie liggen bij de groenteboer.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 18 april 2011 @ 11:10:09 #262
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95659045
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:03 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind het onsmakelijk omdat ik zelf geen homo ben, en zoals Haushofer ook al zei hoeft het van mij ook niet als hetero's hetzelfde doen. Maar dan heb ik het over uitgebreid tongzoenen of iets dergelijks, niet over een korte begroeting.

En nogmaals, ik heb niets tegen homofilie, ik heb wel wat tegen die houding dat ik alles maar moet accepteren omdat homo's kennelijk speciaal zijn. Dat gaan we dus niet doen, homo's zijn normaal en worden normaal behandeld. Gedraag je anders (zoals het doen van een gayparade) en je wordt anders behandeld. Daar worden álle homo's mee geconfronteerd, puur omdat een deel van de homo's zichzelf graag wil etaleren.
Ware het niet dat de gayparade geen vertoon is van anedrs gedrag. Tijdens zomercarnaval zetten ze wijven met blote tieten op de wagens. Wij zetten mannen met blote tieten op een boot ;)
L'Amour menaçant:
  maandag 18 april 2011 @ 11:11:44 #263
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95659097
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 11:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Er zit ook een verschil in tussen iets vies/onsmakelijk vinden (om zelf te doen) en mensen afkeuren die dat wel doen.

Ik vind spruiten eten onsmakelijk en vies, maar ik zit er niet mee als anderen er van genieten, of als ik ze zie liggen bij de groenteboer.
Niet? O ik wel. Ik pak mijn spandoek en uit mijn walging. het moet eens afgelopen zijn met die spruitjes die daar maar liggen onsmakelik te wezen. Ik heb er last van! }:|
L'Amour menaçant:
pi_95660439
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:14 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is macho-gedrag :)

[..]

Ja, dat is ook logisch; er zijn nou eenmaal meer hetero's dan homo's.

[..]

Maar dat is het punt nu; je spreekt over "de homo's", terwijl er dus ook zat homo's zijn die weinig met het hele gebeuren hebben :)
Ik heb het niet over ALLE homo's. Ik spreek over hetero's ook in meervoud, dus doe ik dat ook met homo's. Maar ik heb niet gezegd dat ze het ALLEMAAL leuk vinden. Zelf vind ik het ook niks maar ik begrijp wel dat SOMMIGE homo's het leuk vinden en ik snap waarom ze het leuk vinden. Dus leg me geen woorden in de mond ;) Als ik zeg ''De hetero's'' snap je toch ook dat ik het niet heb over ALLE hetero's?
pi_95660549
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:03 schreef waht het volgende:

[..]

Dat ben ik het wel met je eens ; dat uitgebreid tongen wil ik liever ook niet zien ; bij niemand niet. Ik had t alleen niet meegekregen dat je erbij zei dat het je ook tegenstaat bij hetero's.

Wat je zegt over de gay parade...tja, daar heb ik al genoeg over gezegd :)
pi_95884556
Homo's moeten is niet zo zeuren over die zogenaamde haat,
Nederland is het meest tolerante land richting homo's en lesbi's ter wereld.
In de zogenaamde multi culti maatschappij van nederland kun je niet verwachten dat iedereen sociaal tegenover homoseksuelen is.
My pessimism extends to the point of even suspecting the sincerity of the pessimists.
pi_95885154
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:31 schreef Relmonder het volgende:
In de zogenaamde multi culti maatschappij van nederland kun je niet verwachten dat iedereen sociaal tegenover homoseksuelen is.
Zogenaamd? Er is genoeg haat hier in Nederland. Maakt niet uit hoe het in andere landen is, maar t gaat hier om Nederland, en die haat is hier net zo goed aanwezig hoor.
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:24:23 #268
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95886005
quote:
Meest tolerant sluit echte haat niet uit hoor. Er is echt wel meer dan zogenaamde haat :')

quote:
Is het je favoriete woord?
We hebben een multi-culti samenleving. We hebben homohaat. Niks zogenaamds aan.
L'Amour menaçant:
pi_95886140
quote:
Dan mag je nergens meer over zeuren, want het is bijna altijd wel ergens slechter.

Non-argument dus.
pi_95891529
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zogenaamd? Er is genoeg haat hier in Nederland. Maakt niet uit hoe het in andere landen is, maar t gaat hier om Nederland, en die haat is hier net zo goed aanwezig hoor.
zo denk ik er ook over. ik woon dan wel in België maar er is hier evenveel haat als in Nederland hoor.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_95891998
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 17:30 schreef sararaats het volgende:

[..]

zo denk ik er ook over. ik woon dan wel in België maar er is hier evenveel haat als in Nederland hoor.
Het is overal gewoon vervelend inderdaad ; ongeacht hoeveel het in andere landen voorkomt. Of je nu in Belgie, Nederland of Marokko woont, het is nergens leuk ongeacht hoeveel het in andere landen dus voorkomt.
pi_95893917
Ik denk zelf dat het reuze meevalt met de homohaat hier in Nederland. Zeker in de hogere sociaal-economische mileu's. Ik heb nog nooit een van mijn vrienden of kennissen een negatieve uitlating horen doen over homo's of lesbo's. Denk dat het sterk wordt overdreven.
  Redactie Sport zaterdag 23 april 2011 @ 20:07:53 #273
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95895941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:56 schreef Schieteensevenop het volgende:
Ik denk zelf dat het reuze meevalt met de homohaat hier in Nederland. Zeker in de hogere sociaal-economische mileu's. Ik heb nog nooit een van mijn vrienden of kennissen een negatieve uitlating horen doen over homo's of lesbo's. Denk dat het sterk wordt overdreven.
Helaas zijn het niet de mensen uit de hogere sociaal-economische milieu's die homo's op straat in elkaar slaan en ze wegpesten uit woonwijken. :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 24 april 2011 @ 01:52:14 #274
335659 gastwatdefok
Wie noem jij hier normaal!?
pi_95907558
Wat ik niet snap is waarom hetero's er zo'n probleem mee hebben als 2 mannen duidelijk van elkaar houden, en dit ook laten blijken, als ik een jongen en een meisje in de metro zie zoenen en knuffelen en weet ik wat, dan heb ik daar totaal geen probleem mee.

En af en toe vind ik een korte tongzoen (tongzoenen O+) in het openbaar wel kunnen hetero of homo :D
natuurlijk niet dat ze 10 minuten mekaars gezichten af zitten te lebberen :{

De mensen bij mij op school die het weten zijn er allemaal tot nu toe goed mee omgegaan, zal binnenkort maar eens ook aan de rest openbaren, maar niet aan klein Marokko/Turkije :')

ik begin off-topic te raken :{
Zie jij dat schaap in mijn Usericon?
DAT IS EEN EINDBAAS JA.
k hou van Punk-rock.
pi_95908629
Lykt meer op een hetero/geloof bash topic dit en met name door de homos.

Lesbisch no problem vooral als se met elkaar beginnw :)
Jaa doe is normaal zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')