De Arc?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:18 schreef ajacied4lf het volgende:
Mijn iPhone is kapotDus ga denk ik een Xperia halen.
Dit geen overbodige luxe noemenquote:Op donderdag 7 april 2011 13:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Een landkaart is extra balast en totaal niet handig onder het rijden
Een extra apparaat voor media is ook extra balast
Een PDA is, zoals je al zegt, voor een groep geen overbodige luxe
Ook met een DSI of iPhone of wat dan ook kun je sociaal zijn zoals met een bordspel.
En dat laatste is alleen maar flamen en totaal onzin.
Lekker afhankelijk zijn van je technische aankopen, zodat je zelf geen moeite meer hoeft te doen en geen tijd meer hoeft te nemen om zelf na te denken en daarnaar te handelen.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat jij sociaal achterlijke vrienden hebt, is niet de schuld van de smartphone.
[..]
Vreemd, voor de smartphones was een navigatiesysteem haast een statussymbool. En mensen zonder smartphone geven nog steeds met voldoende regelmaat 150+ euro aan een aparte TomTom uit om het voor de fabrikanten rendabel te houden. Maar omdat het op een smartphone zit, is het opeens een nonfunctie die mensen dom houdt.
[..]
Wow, dat zijn wel echt de meest kortzichtige non-argumenten die ik ooit gelezen heb. Maar gefeliciteerd; je bent een geforceerde hipster
Voor smartphones liep iedereen met een MP3-speler. Daarvoor liep iedereen met een Minidisk-speler. Daarvoor had je de discman, en daarvoor de walkman. Mensen lopen al met koptelefoons over straat sinds drie decennia geleden. Maar geef jij daar vooral de smartphone de schuld van
Je kunt er lang en breed over lullen, en krampachtig vast blijven houden aan een simpelere tijd, maar je argumenten dat smartphones een achteruitgang zijn, slaan echt als een pik op een mokkataart. Het gemak waarmee je informatie verkrijgt met een smartphone scheelt enorm veel tijd.
Wanneer gaat mijn bus/trein? Kan ik checken op mijn smartphone.
Staat er file? Kan ik checken op mijn smartphone.
Reserveren bij een restaurant/bioscoop/concerthal? Kan ik doen op mijn smartphone.
Uitzoeken waar iets precies ligt? Kan ik checken op mijn smartphone.
Even snel iets opzoeken voor mijn paper terwijl ik in de stad ben/trein zit? Kan ik doen op mijn smartphone.
Het laatste nieuws? Kan ik altijd checken op mijn smartphone.
Als je vol overtuiging een telefoon neemt die alleen kan bellen en sms'en "omdat dat is waar telefoons voor bedoeld zijn" raak je juist achter in je ontwikkeling, omdat je simpelweg veel informatie niet mee krijgt.
Maar je kunt wel stoer doen en je beter voelen dan anderen. Dat telt zwaarder, toch?
Ik zou toch voor de Arc gaan, alle minpunten van de X10(en dat zijn er heel wat) zijn weggewerkt, hij heeft bijvoorbeeld een snellere processor, hij is dunner en hij heeft een Bravia engine.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Arc of X10, moet even kijken wat m'n budget zal zijn.
Wel 150 - 200 euro duurder, dus moet even kijken.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:03 schreef Gangsterboi het volgende:
[..]
Ik zou toch voor de Arc gaan, alle minpunten van de X10(en dat zijn er heel wat) zijn weggewerkt, hij heeft bijvoorbeeld een snellere processor, hij is dunner en hij heeft een Bravia engine.
'Afhankelijk' is de verkeerde term. Je laat de techniek gewoon het werk doen wat je zelf wel kan, maar gewoonweg niet wil.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Lekker afhankelijk zijn van je technische aankopen, zodat je zelf geen moeite meer hoeft te doen en geen tijd meer hoeft te nemen om zelf na te denken en daarnaar te handelen.
Daar heb je de achteruitgang.
Je hebt het zelf al goed uiteengezet, dat scheelt mij typwerk.
Dat heeft nog nooit gekund!quote:Op donderdag 7 april 2011 22:03 schreef Gangsterboi het volgende:
Wat is dit nou weer, ik kan mijn eigen reactie niet eens verwijderen.
Het werk dat je dus daardoor verzaakt. Waarmee je op achterstand raakt tot degene die dat niet hebben, ergo je achteruitgang.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:42 schreef Wootism het volgende:
[..]
'Afhankelijk' is de verkeerde term. Je laat de techniek gewoon het werk doen wat je zelf wel kan, maar gewoonweg niet wil.
Dit is vooruitgang.
Dus jij vindt zo'n beetje elke technische vooruitgang voor de zwakken ?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:18 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het werk dat je dus daardoor verzaakt. Waarmee je op achterstand raakt tot degene die dat niet hebben, ergo je achteruitgang.
Gebrek aan wilskracht is kenmerkend voor de zwakken.
Nee, maar de afhankelijkheid ervan wel.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:23 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Dus jij vindt zo'n beetje elke technische vooruitgang voor de zwakken ?
Wie is er afhankelijk van dan?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Nee, maar de afhankelijkheid ervan wel.
Potverdorie, nu zeg je het weer! 'afhankelijkheid'. Je doet er goed aan de betekenis eens op te zoeken. Vlerk!quote:Op donderdag 7 april 2011 23:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Nee, maar de afhankelijkheid ervan wel.
Kortzichtigheid ten top. Blijf jij het lekker afhankelijkheid noemen; ik zie mijn smartphone als een manier om sneller en efficienter te functioneren, en meer kennis te verwerven.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Lekker afhankelijk zijn van je technische aankopen, zodat je zelf geen moeite meer hoeft te doen en geen tijd meer hoeft te nemen om zelf na te denken en daarnaar te handelen.
Daar heb je de achteruitgang.
Je hebt het zelf al goed uiteengezet, dat scheelt mij typwerk.
Heb je een plaatje van de 2010?? Ik ben benieuwd hoe deze eruit ziet.quote:Op vrijdag 8 april 2011 07:32 schreef Xenzo het volgende:
In 1994 kocht ik de Nokia 2010, daar heb ik tot 2001 veel lol mee gehad (lees: als hij geen zwemles gekregen had van mij dan had ik hem nu nog steeds gebruikt). Maar ja, water en mobieltjes gaan nou eenmaal niet zo heel erg goed samen, dus ik heb toen een Nokia 3310 gekocht en die gebruik ik nog steeds.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |