abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100083966
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:07 schreef florisvb het volgende:
dat is geen leuk verhaal. wel goed dat ze er in ieder geval wat op uit doen van thermen bussloo.
Idd ^O^
pi_100084838
Ik vind het echt zo erg als er niet gelet wordt op voedselallergie. Zelf heb ik 0,0 last, maar m'n moeder wel en als het fout gaat is het echt heel gevaarlijk.

Ik vind het an sich lief dat ze er wat aan doen als Thermen, maar dan had ik de rekening kwijtschelden netter gevonden dan zeggen: 'kom nog maar eens gratis terug'. Als het echt mis gaat, gaan wij niet meer terug nl.
pi_100086330
Ik vind een gratis entree aanbieden anders heel erg klantvriendelijk. Er is niets echt fout gegaan (dankzij haar vriend die oplette, en anders let je zelf ook altijd nog steeds op met een allergie). De ervaring met de sauna was verder uitstekend; alleen het personeel kan hier en daar nog wel wat scholing en oplettendheid gebruiken. Ik hoop dat bedrijven inzien dat klanten daar heel erg gevoelig voor zijn en zo wegblijven als het personeel het je niet naar de zin heeft gemaakt. En tot overmaat van ramp zetten ze alles tegenwoordig dan ook nog op internet zodat iedereen weet dat het personeel ergens niet al te klantvriendelijk is ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:54:31 #244
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_100086853
Jammer van de hammam en het toetje Sylvana!
Maar wel netjes gereageerd van Bussloo.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_100111172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:06 schreef Sylvana het volgende:
Oké, hier nog even een review van afgelopen zaterdag.

Ik heb meteen gevraagd aan de serveerster hoe dit kon en ze zei dat ze er gewoon niet op gelet heeft |:(

Het bericht over het nagerecht had ik ook in het topic Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #5 gepost. Naar aanleiding van die post heb ik een PM gekregen van Thermen Bussloo met excuses en het aanbod om 2 gratis entreekaarten te krijgen ^O^
Eigenlijk waren we niet van plan om nog eens naar Thermen Bussloo te gaan, maar 2 gratis kaarten sla ik ook niet af. Al hoop ik de volgende keer wel op wat klantvriendelijkere en oplettendere medewerkers...
Dat van die hamam kan ik me wel voorstellen: als de rest van de dag volgeboekt is, wordt het moeilijk om een verlate gast er tussen te schuiven. Geval pech hebben, denk ik. Ik krijg wel de indruk uit jouw verhaal, dat ze zich wat vriendelijker hadden kunnen uiten.

Als je allergie zo sterk is dat je na één hap al naar het ziekenhuis had gemoeten, is dat wel reden om scherp te zijn. Maar ik denk dat vrijwel niemand zich dat realiseert, ik in elk geval niet!
Ik heb af en toe zijdelings te maken met groepen eters, met o.a. iemand met pinda-allergie. Maar dat dat zo heftig kan worden, had ik nog niet meegekregen.

Wat me verbaast: heb je de directie niet ingelicht?
En wat ik wel heel sterk vind van Bussloo: dat ze op je melding op een FOK!-topic zo positief reageren! Niet eens een sauna-topic!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100111476
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind een gratis entree aanbieden anders heel erg klantvriendelijk. Er is niets echt fout gegaan (dankzij haar vriend die oplette, en anders let je zelf ook altijd nog steeds op met een allergie). De ervaring met de sauna was verder uitstekend; alleen het personeel kan hier en daar nog wel wat scholing en oplettendheid gebruiken. Ik hoop dat bedrijven inzien dat klanten daar heel erg gevoelig voor zijn en zo wegblijven als het personeel het je niet naar de zin heeft gemaakt. En tot overmaat van ramp zetten ze alles tegenwoordig dan ook nog op internet zodat iedereen weet dat het personeel ergens niet al te klantvriendelijk is ;)
Ja, dat is allemaal wel zo.
Maar je mag je ook wel realiseren dat het gemiddelde IQ 100 is en dat de helft van de mensen daar dus onder zit. Personeel bestaat uit mensen, en mensen zijn feilbaar. Onfeilbaarheid en perfectie verwachten van personeel is absurd.
De klant is koning, dat mag dan wel zo zijn. Maar dan dient hij zich ook koninklijk te gedragen. En dan bedoel ik niet uit de hoogte!

Sorry, ik reageerde ook even uit ergernis over arrogante en onredelijke klanten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100112397
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:09 schreef Kees22 het volgende:

met o.a. iemand met pinda-allergie. Maar dat dat zo heftig kan worden, had ik nog niet meegekregen.
Dat is nou net één van de allergevaarlijkste voedselallergieën die we kennen :o

Wie verwacht er overigens perfectie en onfeilbaarheid van personeel?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100113919
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is nou net één van de allergevaarlijkste voedselallergieën die we kennen :o

Wie verwacht er overigens perfectie en onfeilbaarheid van personeel?
Oeh, ik zal er aan denken! Dank je.
Dit verhaal maakt me wel alerter op allergieën.

Er wordt al snel gemopperd als het personeel niet perfect en onfeilbaar is.

En voor de goede orde: ik ben 60 en nu pas word ik bewust gemaakt van de gevaren van voedselallergieën. Dus een serveerster van pakweg 20, wat kan die nou weten?
Afgezien van het feit dat allergieën toegenomen zijn in de afgelopen 40 jaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100117727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:

En voor de goede orde: ik ben 60 en nu pas word ik bewust gemaakt van de gevaren van voedselallergieën. Dus een serveerster van pakweg 20, wat kan die nou weten?
Afgezien van het feit dat allergieën toegenomen zijn in de afgelopen 40 jaar.
Bij ons kunnen ze het weten, omdat wij vooraf bellen om te vragen of het ok is om met (lijst allergieen) te komen eten. Wij benadrukken dat mijn moeder een epi-pen heeft vanwege de heftigheid van de allergie, maar dat zij die gelukkig nog nooit heeft hoeven te gebruiken.

Tijdens het etentje zelf benadrukken we het nog extra en evt. als wij het idee hebben dat iemand het toch niet begrijpt, vragen we of we even een gesprek mogen hebben met de kok.

Gaat het daarna nog fout, dan ligt het eraan hoe. Een bord op het laatste moment volstrooien met peterselie, acht, dat gaat weer terug, geen probleem, we wachten wel... Croutons hebben we ook weleens over de salade gehad, want dat is geen brood toch? Daar zit toch geen tarwe of gluten in? Lolz ;) Daar kunnen we nog wel om lachen :)

High Tea gereserveerd... had de computer hem gesplitst. Was er en 1x gluten-vrij/tarwevrij en 1x een kruidvrije High Tea gemaakt. Maar dus geen combinatie... hebben we maar om en om gekeken wat wel/niet gegeten kon worden. Daarnaast gingen ze nog gauw wat extra's maken voor m'n mams. Daar komen we ook heus nog wel terug hoor.

Maar fouten met gluten of koriander of selderij zijn niet zo makkelijk op te sporen (je ziet het niet en sommige ruik je ook nauwelijks) en als je nadat je alles uitgelegd hebt, driedubbel gecheckt hebt etc. NOG met de gebakken peren zit... (overgeven voor een paar uur, stoelgang problemen of heftige astma-aanval) dan gaan wij dus volgende keer naar een andere zaak. Ondanks het misschien maar 1 serveerster is die het fout heeft gedaan.
pi_100119369
Ik verwacht ook heus geen perfecte en onfeilbare medewerkers :N En ben echt niet arrogant en onredelijk hoor :N

Maar de hele dag is er rekening mee gehouden. Bij binnenkomst het er met medewerker bij de receptie nog achter gehad en andere medewerkers hebben het gezien op de computer/handy terwijl ze onze bestelling opnamen. Natuurlijk kan een medewerker er een keer niet opletten, maar we hebben het bij aankomst nog doorgegeven en vermeld dat ik echt heel allergisch ervoor ben. En het was ook helemaal niet druk in het restaurant toen we kwamen, we waren 1 van de eersten. Maar mensen kunnen idd fouten maken.

Als er een schijfje citroen ofzo op had gelegen had ik het meteen terug kunnen laten sturen. Maar het bolletje ijs was gewoon wit, alleen dan wel met citroen erin. Dat merk ik dus niet op, ik dacht dat het gewoon een bolletje vanille-ijs was. Want ik ga er vanuit dat er dus geen citrusingrediënten inzitten.

Maar uiteindelijk is het ontzettend netjes opgelost, want ik heb de 2 cadeaubonnen voor een gratis entree al thuisgestuurd gekregen ^O^
pi_100139862
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 10:51 schreef Sylvana het volgende:
Ik verwacht ook heus geen perfecte en onfeilbare medewerkers :N En ben echt niet arrogant en onredelijk hoor :N

Sorry als het zo overkwam, dat wilde ik ook beslist niet suggereren!
Ik ken je hier als zeer correct en redelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100150418
Dankjewel Kees22, want het kwam idd wel over alsof je suggereerde dat ik ook zo'n iemand was.
pi_100415729
gisterenavond een avondentree bij de Veluwse Bron. Tapas gegeten. Faciliteiten blijven prima. Ik vond het trouwens voor een zaterdag erg rustig. Schade 85 euro voor 2 entree, 2x tapasmenu, twee wijntjes en twee koffie.
Zu hause ist alles besser
pi_100444061
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:08 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel Kees22, want het kwam idd wel over alsof je suggereerde dat ik ook zo'n iemand was.
Een vriend denkt erover om een sauna te beginnen en ik las in het gratis blaadje van de Apotheken over de gevolgen van sommige allergieën en de adrenalinepen. Zal aandringen op het aanschaffen van een AED en zo'n pen. En natuurlijk getraind personeel!

(Ik dacht bij allergie nog altijd aan hooikoorts of allergie voor katten en honden.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100451627
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een vriend denkt erover om een sauna te beginnen en ik las in het gratis blaadje van de Apotheken over de gevolgen van sommige allergieën en de adrenalinepen. Zal aandringen op het aanschaffen van een AED en zo'n pen. En natuurlijk getraind personeel!

(Ik dacht bij allergie nog altijd aan hooikoorts of allergie voor katten en honden.)
het is idd oppassen: sommige allergieën zijn dodelijk!
zo ken ik iemand met sesam-allergie en die moet al naar het ziekenhuis als hij de plek aanraakt waar een sesamzaadje heeft gelegen :o

zelfs de allergie test in het ziekenhuis om te zien of hij wel of niet allergisch was voor sesam liep al uit op een drama: zelfs de laagste dosering bleek al bijna fataal.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_100452090
Ik kende iemand die kon overlijden aan het zoenen van iemand die pinda's had gegeten :X
Dus op feestjes waar hij kwam waren ook echt geen pinda's te vinden, voor niemand.

En zelf een sauna beginnen, wat leuk! Lijkt me wel veel werk zeg en er zijn ook steeds meer sauna's dus de concurrentie is groot.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100453246
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:28 schreef kaputwiehund het volgende:
gisterenavond een avondentree bij de Veluwse Bron. Tapas gegeten. Faciliteiten blijven prima. Ik vond het trouwens voor een zaterdag erg rustig. Schade 85 euro voor 2 entree, 2x tapasmenu, twee wijntjes en twee koffie.
Dat is niet veel geld!
pi_100453703
Binnenkort weer met een vriendinnetje naar de sauna, nu al zin in.

Over die allergieën, ik heb zelf een noten-en pinda allergie en heb ook altijd zo'n epipen bij me aangezien ik een anafylactische shock kan krijgen als ik toch ermee in aanraking kom. Ik geef het ook altijd heel duidelijk aan overal en zeg het aan tafel ook nog en kies vaak gerechten waar het risico op het per ongeluk toch gebruiken van bijv arachide olie of noten e.d heel klein is.. Maar dan nog is het opletten geblazen.

Tis idd zo (tenminste dat is mijn ervaring) dat horeca personeel in thermen vaak veel minder geïnteresseerd overkomen (minder snel reageren op hun klant en je langer laten wachten etc) en slordiger met zulke info omgaan dan in gewone horeca gelegenheden, dus moet je idd zelf beter opletten (sowieso natuurlijk, tis jouw allergie)

Maar je personeel kennis meegeven over voedsel allergieën en of de werking van epipennen/anapennen is best wel een idee idd!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 17:49:28 #259
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100469556
wij zijn afgelopen vrijdag naar sauna de veluwe geweest.
ik kan niet zeggen dat ik overloop van enthousiasme.
pi_100470256
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:49 schreef lady-wrb het volgende:
wij zijn afgelopen vrijdag naar sauna de veluwe geweest.
ik kan niet zeggen dat ik overloop van enthousiasme.
;o Hoezo niet! Dat hoor ik graag, is mijn favoriete sauna!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')