Bronquote:Door de bezuinigingen bij Defensie zullen duizenden gedwongen ontslagen vallen. Dat melden goed ingevoerde bronnen aan de NOS. In totaal moeten er 10.000 functies weg.
Alle tanks verdwijnen, net als vier van de tien mijnenjagers en de Cougar-helikopters. Naar verluidt zijn Uruzgan-achtige missies niet meer mogelijk. Minister Hillen wil verder onder meer fors snijden in ondersteunende diensten en in staven.
Ook generaals
In alle lagen van de organisatie verdwijnen banen, dus bijvoorbeeld ook onder generaals. Hillen had eerder al aangekondigd dat er voor zo'n miljard euro bij Defensie wordt bezuinigd.
Het kabinet neemt waarschijnlijk vrijdag een besluit over de plannen. Dan worden ze ook gepresenteerd.
quote:Nou nu kan Nederland het definitief wel vergeten om weer wereldmacht te worden.
Nee joh. Als we meer kunnen, waarom niet? Is alleen maar positief voor ons. Maar dit soort dingen moeten wel samen geregeld worden met de EU. Daarvoor is het ook. Als er nu ergens iets gebeurt in de wereld, stuurt elke lidstaat zijn eigen minister van BUZA...quote:Op woensdag 6 april 2011 19:36 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Eindelijk eens een minister die geen grootheidswaanzin heeft. We zijn een klein land, wordt tijd dat we ons ook zo gaan gedragen binnen de wereldpolitiek.
Jaaa! laat ons maar betrokken raken bij iedere Britse en Franse actie! das leuk! Kortzichtig gelul.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:38 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Nee joh. Als we meer kunnen, waarom niet? Is alleen maar positief voor ons. Maar dit soort dingen moeten wel samen geregeld worden met de EU. Daarvoor is het ook. Als er nu ergens iets gebeurd in de wereld, stuurt elke lidstaat zijn eigen minister van BUZA...
eikel je quote me voordat ik gebeurDquote:Op woensdag 6 april 2011 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jaaa! laat ons maar betrokken raken bij iedere Britse en Franse actie! das leuk! Kortzichtig gelul.
Fucking chill man, die olie is straks voor onsquote:Op woensdag 6 april 2011 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jaaa! laat ons maar betrokken raken bij iedere Britse en Franse actie! das leuk! Kortzichtig gelul.
QFT moet je dat noemen toch?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:41 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
eikel je quote me voordat ik gebeurDkon aanpassen.
Ahoy, wat ik je brom, maatje!quote:Op woensdag 6 april 2011 19:29 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Bron
Nou nu kan Nederland het definitief wel vergeten om weer wereldmacht te worden.
Ik ben het wel met je eens, maar waarom dit:quote:Op woensdag 6 april 2011 19:45 schreef QBay het volgende:
Mooi, Nederland heeft ook helemaal geen leger nodig. Nederland is een enorm klein land en heeft voldoende steun vanuit andere landen zoals de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, etc. Laat die miljarden maar besteed worden in eigen land, daar is het al een grote puinhoop.
Misschien kunnen we de tanks en voertuigen goed verkopen, levert het nog meer geld op!![]()
Weer de ontevreden Hollander? Ik vind het hier bijna het paradijs op aarde. Beter dan in bijna alle andere EU-landen, laat staan de rest vd wereld...quote:Laat die miljarden maar besteed worden in eigen land, daar is het al een grote puinhoop.
Want met alle landen die je opnoemt hebben we zulke goede historische ervaringen op dat punt...quote:Op woensdag 6 april 2011 19:45 schreef QBay het volgende:
Mooi, Nederland heeft ook helemaal geen leger nodig. Nederland is een enorm klein land en heeft voldoende steun vanuit andere landen zoals de Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, etc. Laat die miljarden maar besteed worden in eigen land, daar is het al een grote puinhoop.
Misschien kunnen we de tanks en voertuigen goed verkopen, levert het nog meer geld op!![]()
We hebben een begrotingstekort van 18 miljard...als we daar nu een paar miljard vanaf kunnen halen door de bezuinigingen op defensie en het verkopen van materiaal is het alleen maar goedquote:Op woensdag 6 april 2011 19:48 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar waarom dit:
[..]
Weer de ontevreden Hollander? Ik vind het hier bijna het paradijs op aarde. Beter dan in bijna alle andere EU-landen, laat staan de rest vd wereld...
Je hebt het wel over de grootste werknemer van Nederland. Ook een lesje geschiedenis zou je goed doen. Ach waarom probeer ik het nog. Kutland.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:49 schreef QBay het volgende:
[..]
We hebben een begrotingstekort van 18 miljard...als we daar nu een paar miljard vanaf kunnen halen door de bezuinigingen op defensie en het verkopen van materiaal is het alleen maar goed.
Kunnen we de bezuinigingen op andere gebieden verlagen of zelfs niet uitvoeren, dan blijft het een mooi stuk land
Ja ok. De andere landen zitten financieel nog kloteriger of iig niet beter. UK rampzalig, Frankrijk ook slecht, Belgiequote:Op woensdag 6 april 2011 19:49 schreef QBay het volgende:
[..]
We hebben een begrotingstekort van 18 miljard...als we daar nu een paar miljard vanaf kunnen halen door de bezuinigingen op defensie en het verkopen van materiaal is het alleen maar goed.
Kunnen we de bezuinigingen op andere gebieden verlagen of zelfs niet uitvoeren, dan blijft het een mooi stuk land
Doel je nou op Duitsland? Want met de VS en Frankrijk hebben we wel goede ervaringen wat mij betreft, tenzij je echt waaaaaaaaaaayback teruggaat in de geschiedenis...Zelfs het akkefietje met Duitsland is al 65 jaar geleden, zoiets zal nu nooit meer gebeuren. Nederland moet zich niet bemoeien met oorlogen in Irak, Afghanistan, Libië of waar dan ook ter wereld. Zijn wij als land veel te klein voor.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Want met alle landen die je opnoemt hebben we zulke goede historische ervaringen op dat punt...
Voor de linksen onder ons: Mijn papa zit in het leger en is een van die uitzuigende hoge rangen en volgens zijn bronnen is er geen sociaal plan voor die 10000 vooral laaggeschoolde werknemers. Tuig kabinet.
We hebben de grootste werknemer van NL niet nodig als het blijkbaar onzinnig in stand wordt gehouden, die 10.000 mensen kunnen vast wel iets anders vinden of een regeling voor bedacht worden.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt het wel over de grootste werknemer van Nederland. Ook een lesje geschiedenis zou je goed doen. Ach waarom probeer ik het nog. Kutland.
Nouja het is mooi als we kunnen free-riden, maar waarom zou Nederland zijn steentje niet moeten bijdragen aan de EU in de vorm van het leger. Dat wij in die landen zitten, is ons eigen belang. Om taliban te verjagenquote:Op woensdag 6 april 2011 20:02 schreef QBay het volgende:
[..]
Doel je nou op Duitsland? Want met de VS en Frankrijk hebben we wel goede ervaringen wat mij betreft, tenzij je echt waaaaaaaaaaayback teruggaat in de geschiedenis...Zelfs het akkefietje met Duitsland is al 65 jaar geleden, zoiets zal nu nooit meer gebeuren. Nederland moet zich niet bemoeien met oorlogen in Irak, Afghanistan, Libië of waar dan ook ter wereld. Zijn wij als land veel te klein voor.
[..]
We hebben de grootste werknemer van NL niet nodig als het blijkbaar onzinnig in stand wordt gehouden, die 10.000 mensen kunnen vast wel iets anders vinden of een regeling voor bedacht worden.
Zoals je in Afghanistan kunt zien domineer je niet zo snel op de grond, ook niet met een tank. De tijden zijn veranderd, je moet nu draagvlak op de grond hebben ipv aggressie en dominantie.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:29 schreef Zombiehoofd het volgende:
Ik vind het overigens wel raar dat we nu zelfs geen tanks meer hebben. Nu zou je zelfs een land als Libië met Khadaffi niet meer aankunnen, aangezien je een oorlog toch pas echt wint als je op de grond domineert.
Onzin, we zaten al onder de afgesproken 2% GDP. Als Chavez nu zin heeft om de Nederlandse Antillen in te nemen zou ik, als ik Sarkozy of Cameron was, slechts hard gaan lachen. Wat we nu doen is schrappen omdat de landen om ons heen wel wat wapens houden. Geweldige redenatie.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dan gaan we weer terug hier naar toe. Wel je eigen fiets meenemen, want het geld is op!
Nederland heeft veel te lang een te grote broek opgehouden. Veel te hoge uitkeringen, een veel te soepel toelatingsbeleid wat een aanzuigende werking had, veel te gemakkelijk mensen in de WAO gestopt en ga zo maar door. Nu moet het leger hiervoor de prijs betalen. Laten we hopen dat de rest van Nederland dáárvoor niet ooit hoeft te betalen.
Wel bizar bijvoorbeeld dat een land als Griekenland, dat oa met ons geld overeind gehouden wordt, gewoon vier keer zoveel geld uitgeeft aan defensie en weigert hier iets af te halen. Ondertussen snijden wij het hart uit ons leger en sturen de besparingen op naar de Balkan.
Nee ok maar als we ooit nog een klassieke vorm van oorlog zullen krijgen. Alleen als afschrikking al. Als wij pauperlanden als Libië al niet meer zouden aankunnen...quote:Op woensdag 6 april 2011 20:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zoals je in Afghanistan kunt zien domineer je niet zo snel op de grond, ook niet met een tank. De tijden zijn veranderd, je moet nu draagvlak op de grond hebben ipv aggressie en dominantie.
Nou die antillen mogen ze hebben. Kost alleen maar geld.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:09 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Onzin, we zaten al onder de afgesproken 2% GDP. Als Chavez nu zin heeft om de Nederlandse Antillen in te nemen zou ik, als ik Sarkozy of Cameron was, slechts hard gaan lachen. Wat we nu doen is schrappen omdat de landen om ons heen wel wat wapens houden. Geweldige redenatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |