abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 18:17:12 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_95129099
Naar welke kan ik het beste overstappen? Ik heb het voor 2 tv's nodig, eentje wil ik met harddisk om op te nemen de ander gewoon basis op mijn slaapkamer. En ik wil ook met voetbalkanaal.
Zijn ze allemaal wel goed? En maakt het nog uit waar ik woon (Bergschenhoek)
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_95129624
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:17 schreef yvette1982 het volgende:
Naar welke kan ik het beste overstappen? Ik heb het voor 2 tv's nodig, eentje wil ik met harddisk om op te nemen de ander gewoon basis op mijn slaapkamer. En ik wil ook met voetbalkanaal.
Zijn ze allemaal wel goed? En maakt het nog uit waar ik woon (Bergschenhoek)
Kun je uitleggen waarom je interactieve TV wil?
  woensdag 6 april 2011 @ 18:32:12 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_95129730
Die ontvanger van KPN interactieve TV is ruk, verschrikkelijk traag. Tele2 is een kutbedrijf.

Blijft over ziggo
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_95130050
Ziggo natuurlijk, want je wilt een alles in één pakket en ook snel internet :)
  woensdag 6 april 2011 @ 20:28:43 #5
83103 yvette1982
pi_95136050
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:29 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kun je uitleggen waarom je interactieve TV wil?
Omdat ik digitale tv wil, geen stomme digitenne antennes meer. Betrouwbaar scherp beeld.
  woensdag 6 april 2011 @ 20:29:16 #6
83103 yvette1982
pi_95136089
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:40 schreef grindfreakje het volgende:
Ziggo natuurlijk, want je wilt een alles in één pakket en ook snel internet :)
Ik dacht dat er nog mensen ontevreden zijn over tv van Ziggo.
pi_95138564
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:28 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Omdat ik digitale tv wil, geen stomme digitenne antennes meer. Betrouwbaar scherp beeld.
Ik was er al bang voor dat je zo'n soort antwoord zou geven. Weet je wel wat interactieve TV inhoudt en waarin het verschilt van gewoon goede digitale TV (nee, geen Digitenne)? En ben je ook bereid extra te betalen voor (bepaalde) interactieve diensten?
pi_95139338
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:29 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Ik dacht dat er nog mensen ontevreden zijn over tv van Ziggo.
Vast wel, maar over elk bedrijf zijn er mensen ontevreden. Ziggo heeft alleen miljoenen klanten, dus valt het misschien wat meer op. Ik heb er nul problemen mee moet ik zeggen. Heb geen digitale tv, maar heb ik ook niet nodig, als je een HD-recorder hebt kun je ook gewoon programma's pauzeren e.d.
sig verwijderd door FA
pi_95141041
Heb zelf geen problemen met Ziggo Digitale TV, alleen geen interactieve TV. Hebben het nu een aantal jaar, maar bijna nooit storingen.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:55:32 #10
83103 yvette1982
pi_95141493
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik was er al bang voor dat je zo'n soort antwoord zou geven. Weet je wel wat interactieve TV inhoudt en waarin het verschilt van gewoon goede digitale TV (nee, geen Digitenne)? En ben je ook bereid extra te betalen voor (bepaalde) interactieve diensten?
Is het verschil niet dat nu alles via de internetmodem komt?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:56:50 #11
83103 yvette1982
pi_95141590
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:49 schreef Ricard0j het volgende:
Heb zelf geen problemen met Ziggo Digitale TV, alleen geen interactieve TV. Hebben het nu een aantal jaar, maar bijna nooit storingen.
Hoe komt het signaal binnen met Digitale tv? Ook via zo'n antenne als bij Digitenne?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:58:49 #12
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_95141718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:56 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Hoe komt het signaal binnen met Digitale tv? Ook via zo'n antenne als bij Digitenne?
Umm met Ziggo (Teminste hoe wij het hebben) Komt alles uit een punt, ik zal zo wel effe een paint maken ter verduidelijking ;)
Dit is mijn signature.
pi_95142073
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:55 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Is het verschil niet dat nu alles via de internetmodem komt?
Dat is zo bij KPN en Tele2, maar niet bij Ziggo, die werkt via de bekende coaxkabel voor digitale televisie. Je hebt bij Ziggo dan ook helemaal geen modem om digitale televisie te kijken. Wel een decoder, een PVR, óf een moderne TV met een ingebouwde digitale tuner (waarbij je dus geen extra 'kastjes' of extra afstandsbediening nodig hebt).
  woensdag 6 april 2011 @ 22:07:49 #14
258706 QuincydeKoster
pi_95142380

Dit is bij ons de set-up. Geen antennes dus.
Dit is mijn signature.
  woensdag 6 april 2011 @ 22:46:30 #15
83103 yvette1982
pi_95145249
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:07 schreef QuincydeKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is bij ons de set-up. Geen antennes dus.
Dat ziet er ingewikkeld uit. Hij haalt het signaal uit de coax ofzo? Dat is toch gewoon de normale kabel?
En de 2e tv is net zo?
pi_95145974
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:46 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Dat ziet er ingewikkeld uit. Hij haalt het signaal uit de coax ofzo? Dat is toch gewoon de normale kabel?
En de 2e tv is net zo?
TV van Ziggo komt bij je binnen via de normale kabelaansluiting. Maar dat hele circus van het plaatje hierboven heb je niet nodig, want je wil toch alleen televisie?
  woensdag 6 april 2011 @ 23:06:31 #17
258706 QuincydeKoster
pi_95146594
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:56 schreef Riparius het volgende:

[..]

TV van Ziggo komt bij je binnen via de normale kabelaansluiting. Maar dat hele circus van het plaatje hierboven heb je niet nodig, want je wil toch alleen televisie?
Dan is het dus alleen de linkerkant
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:46 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

En de 2e tv is net zo?
Dat is op 1 TV

Er loopt vanaf het muurpunt een kabel naar de digitale ontvanger, en vanuit daar een COAX( Analoog, slechte kwaliteit zegmaar) naar de TV en ook nog een SCART (Digitaal, hoge kwaliteit) naar diezelfde TV. Digitaal gaat dus via SCART (AV / EXT kanalen)
Dit is mijn signature.
pi_95151688
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:06 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Dan is het dus alleen de linkerkant

[..]

Dat is op 1 TV

Er loopt vanaf het muurpunt een kabel naar de digitale ontvanger, en vanuit daar een COAX( Analoog, slechte kwaliteit zegmaar) naar de TV en ook nog een SCART (Digitaal, hoge kwaliteit) naar diezelfde TV. Digitaal gaat dus via SCART (AV / EXT kanalen)
De coaxkabels van het kabelnet transporteren RF signalen, en die kunnen zowel analoge als digitale televisiekanalen overbrengen. Een SCART verbinding is voor een moderne TV niet aan te bevelen, en via SCART is geen HD mogelijk. Verder transporteert SCART uitsluitend analoge video- en audiosignalen (ook al komen die uit een decoder voor digitale TV ...). Voor aansluiting op een moderne TV is HDMI de eerste keuze. Ziggo levert alleen nog maar HD decoders en PVRs, en ook in de winkel zijn nauwelijks nog SD decoders of PVRs te koop.
  donderdag 7 april 2011 @ 20:19:13 #19
83103 yvette1982
pi_95183543
Maar het is geen probleem om dit ook boven in de slaapkamer te hebben? Je kan een 2e kastje krijgen ofzo. Het is bij mij wel zo dat ik twijfel of mijn kabels goed werken, ik ben tijdens de verbouwing een paar keer de coax tegengekomen die in 2 stukken lag.
Hoe kan ik testen of Ziggo bij mij zou werken?
pi_95183687
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:19 schreef yvette1982 het volgende:
Maar het is geen probleem om dit ook boven in de slaapkamer te hebben? Je kan een 2e kastje krijgen ofzo. Het is bij mij wel zo dat ik twijfel of mijn kabels goed werken, ik ben tijdens de verbouwing een paar keer de coax tegengekomen die in 2 stukken lag.
Hoe kan ik testen of Ziggo bij mij zou werken?
Je zou die kabel eens in je tv kunnen steken en kunnen kijken of je beeld hebt? Zo ja, dan zal het wel werken, maar garanties tot de deur natuurlijk.
sig verwijderd door FA
  donderdag 7 april 2011 @ 20:25:27 #21
83103 yvette1982
pi_95183901
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:21 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je zou die kabel eens in je tv kunnen steken en kunnen kijken of je beeld hebt? Zo ja, dan zal het wel werken, maar garanties tot de deur natuurlijk.
Maar nu heb ik volgens mij ook geen analoog ontvangst.
pi_95183952
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:25 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Maar nu heb ik volgens mij ook geen analoog ontvangst.
Dan zal je kabel wel kapot zijn verwacht ik.
sig verwijderd door FA
  donderdag 7 april 2011 @ 20:35:45 #23
83103 yvette1982
pi_95184665
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:26 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dan zal je kabel wel kapot zijn verwacht ik.
Zijn deze makkelijk te maken/opnieuw aan te leggen?
Dat ik nu geen analoog heb zegt niks omdat er in deze regio volgens mij geen gratis analoog te ontvangen is.
pi_95187770
quote:
Op donderdag 7 april 2011 20:35 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Zijn deze makkelijk te maken/opnieuw aan te leggen?
Dat ik nu geen analoog heb zegt niks omdat er in deze regio volgens mij geen gratis analoog te ontvangen is.
Inderdaad, als je geen abonnement hebt bij Ziggo en je woont daar al minstens een paar maanden dan kun je niet verwachten dat er nog steeds signaal op je aansluiting aanwezig is. Dat is dan afgesloten. Als het aansluitpunt waar de kabel je woning binnen komt (het zogenaamde Abonnee Overname Punt, oftewel AOP), kapot is dan kan Ziggo dat voor je herstellen als je een abonnement aanvraagt. Je bent echter zelf verantwoordelijk voor de bekabeling binnenshuis. Als die kapot is, dan zul je die zelf moeten (laten) vervangen en dan zul je uiteraard ook zelf voor de kosten opdraaien.
pi_95189963
Kabel televisie is echt velen malen beter qua bitrate (kwaliteit) bij de 10 meest bekeken zenders zeker.

Overigens als je ook digitale kabel televisie van Ziggo neemt is het zeer belangrijk (net zoals voor UPC,Caiway en andere kabelaars) dat je hoogwaardige kabels en connectoren gebruikt en dat je wandcontactdoos geschikt is voor digitale tv.

Zie ook dit topic op het UPC forum wat in principe in de meeste gevallen ook van toepassing is op Ziggo. Ook moet je echt spullen hebben van kabelkeur om te zorgen dat je niet blokjes in je beeld gaat krijgen.

Kijk eens op de volgende sites:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0
http://www.kabelkeur.nl
http://www.digitalekabeltelevisie.nl

Veel plezier met Ziggo. Ik heb hier (helaas) UPC ook super beeld daar niet van maar minder te spreken over ontbreken in functies decoders (sorteren zenders e.d.) en verplichte rode knop in beeld op veel zenders. Het wachten is hier op CI+ slot ondersteuning (wat is aangekondigd).
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:46:36 #26
83103 yvette1982
pi_95252419
Als ik waarschijnlijk problemen heb met de kabel is Ziggo misschien niet de beste optie. Hoe werkt het signaalontvangst bij KPN dan?
pi_95258990
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:46 schreef yvette1982 het volgende:
Als ik waarschijnlijk problemen heb met de kabel is Ziggo misschien niet de beste optie. Hoe werkt het signaalontvangst bij KPN dan?
Slecht ;)

Maar als je kabelproblemen hebt, waarom bel je dan niet gewoon zodat ze het komen oplossen?
  zaterdag 9 april 2011 @ 19:31:46 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_95271127
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 10:46 schreef yvette1982 het volgende:
Kpn komt via je modem binnen en je moet een netwerkkabel van je modem naar ontvanger trekken. Maar die ontvanger is een waardeloos stuk stront. Baggertraag
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 10 april 2011 @ 20:59:14 #29
83103 yvette1982
pi_95316722
Ik denk toch voor Ziggo te gaan. Dan moeten de kabels eventueel maar gerepareerd worden. Het nadeel is alleen dat ze behoorlijke aansluitkosten vragen en forse prijzen voor een harddisk. Ik wil toch kunnen opnemen en de tv op pauze zetten. Dat kan toch ook zonder interactieve tv te nemen?
pi_95316786
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:59 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk toch voor Ziggo te gaan. Dan moeten de kabels eventueel maar gerepareerd worden. Het nadeel is alleen dat ze behoorlijke aansluitkosten vragen en forse prijzen voor een harddisk. Ik wil toch kunnen opnemen en de tv op pauze zetten. Dat kan toch ook zonder interactieve tv te nemen?
Ja.
sig verwijderd door FA
  zondag 10 april 2011 @ 21:04:58 #31
83103 yvette1982
pi_95317098
Toch ga ik weer twijfelen als ik naar de prijzen kijk van Ziggo. De kosten van KPN zijn veel lager, en daar installeren ze ook nog eens alles gratis.
pi_95317157
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:04 schreef yvette1982 het volgende:
Toch ga ik weer twijfelen als ik naar de prijzen kijk van Ziggo. De kosten van KPN zijn veel lager, en daar installeren ze ook nog eens alles gratis.
Ziggo ook, als je tenminste alles-in-1 neemt en dan niet het goedkoopste abonnement. En dan kost het je 3 tientjes.
sig verwijderd door FA
pi_95320361
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:59 schreef yvette1982 het volgende:
Welke prijzen heb jij gezien, en over welke abonnementsvorm hebben we het dan?

Heraansluiten van een bestaande kabelaansluiting kost voor zover ik weet 30 euro. Verder hoef je helemaal geen apparatuur bij Ziggo te bestellen of af te nemen, dat is nou juist het fijne van Ziggo. Aanrader is nog steeds de Humax 5050C, die koop je in de winkel of via een webshop voor zo'n 250 euro, en dan kun je alles wat je wil, ook time shiften en live TV pauzeren.
  woensdag 13 april 2011 @ 19:54:30 #34
83103 yvette1982
pi_95458260
Het is nu echt definitief. Ik ga voor de KPN.
pi_95458557
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:54 schreef yvette1982 het volgende:
Lees toch dit topic nog maar even in zijn geheel door. Dat voorkomt te hooggespannen verwachtingen.
pi_95485474
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:04 schreef yvette1982 het volgende:
Ga je dan geen 3in1 pakket pakken?
Want dan zou je ook een gratis installateur krijgen en de HD-recorder kost maar ¤99
Zover ik zie kun je bij KPN alleen de recorder huren met een maandtarief.

Als je trouwens voor Ziggo wilt kijken, dan moet je er wel rekening mee houden dat binnenkort al hun pakketten gaan veranderen.
Net zoals het internet/3in1 krijg je dan 3 TV pakketten, hierbij zit ITV dan gratis bij.
pi_95490232
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:54 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk dat je daar enorm spijt van gaat krijgen. Ik weet niet hoe je je hebt aangemeld (telefonisch,website of anders maar je hebt een bedenk periode). Mag ik vragen wat voor abonnement je bij KPN hebt afgesloten (internet+tv + bel) en wat zijn je eigen wensen qua zenderpakket + belpakket (onbeperkt bellen e.d.) en internet snelheid?

Ik zou altijd kabel diensten boven ADSL diensten aanraden zeker als het om KPN gaat. Ziggo en UPC leveren veel betere kwaliteit qua bitrate (8Mbps bij grote 10 zenders en rest zo'n 4-5Mbps) van televisie bij KPN is dit (4 Mbps maximaal) sowieso ook heb je geen last van je internet snelheid als je tv kijkt bij de kabel. Bij KPN Interactieve tv is dat wel. Daar hangt het ook vanaf hoever je van de wijkkast zit ivm snelheid internet die je haalt en mogelijkheid tv('s) in huis.

Bij Ziggo kun je ook 'gratis' analoge radio/tv bij al je tv's in huis kijken en bijv. digitaal kijken in je woonkamer. Ook heb je bij Ziggo de keuze of je een decoder neemt (en welke) die je ook bij de vakwinkel kunt kopen (Humax zijn erg goed type 5050 bijv.) of een losse CI+ kaart/slot maar dan kun je niet opnemen.

Ook is KPN veel prijziger met vast naar vast bellen (9 cent per minuut ipv 3 cent bij Ziggo).

Qua prijs denk ik dat je in de praktijk echt niet veel anders uit zal komen.

Een vergelijking:

Ziggo Alles-in-1 Basis
Internet snelheid: tot 10MB (afhankelijk van bekabeling/connectoren e.d.)
TV: analoge tv/radio overal in huis, digitale tv (met decoder,ci+ de keus is aan jou), 60 tv zenders incl. Ned 1,2,3 en Eurosport ook in HD digitaal, ruim radio aanbod
Bellen: # bellen naar vast voor ¤ 3 cent per minuut, starttarief ¤ 7,5 cent
# bellen naar mobiel voor ¤ 15 cent per minuut, starttarief ¤ 7,5 cent en gratis bellen naar andere Ziggo klanten

Mogelijkheid om onbeperkt in avond/weekend (6 euro extra p.mnd) of altijd (10 euro extra p.mnd)
onbekend is of je hier nog wel een starttarief moet betalen van 7,5 cent.

Aanbieding eenmalige aanschaf decoder (eigendom):
* HD ontvanger voor ¤ 49 (normaal ¤ 199)
* Interactieve HD Recorder ¤ 99 (normaal ¤ 459)

Kosten per maand 42,50 euro

KPN Alles-in-1 Basis
Internet snelheid: tot 8MB (afhankelijk van afstand tot wijkkast)
TV: alleen digitale tv (geen mogelijkheid CI+, verplicht decoder van KPN afnemen), 50 tv zenders basis digitaal
Bellen: # bellen naar vast voor ¤ 9 cent per minuut, starttarief ¤ 10 cent
# bellen naar mobiel voor ¤ 9 cent per minuut, starttarief ¤ 10 cent

Mogelijkheid om onbeperkt in avond/weekend (5 euro extra p.mnd) of altijd (10 euro extra p.mnd) onbekend is of je hier nog wel een starttarief moet betalen van 0,10 cent.

Wil je ook een recorder functie in de KPN decoder dan kost dit 4 euro extra

Kosten per maand 41 euro
Kosten per maand 45 euro (met recorder functie)

KPN heeft tot 1 juni 2011 nog geen BBC zenders in haar pakketten maar vanaf dan dus wel. Ook 13th Street wordt in het basis pakket toegevoegd.

Let er wel nog even op of je standaard een draadloos modem krijgt of dat je die nog los moet aanschaffen. Als je draadloos wilt internetten.

En last but not least.
Het is zeer belangrijk om hoogwaardige kabels en connectoren te gebruiken bij de kabel. Je zult daarvoor apparatuur moeten hebben die goedgekeurd is door keurmerk 'Kabelkeur'.
Zie ook info op:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0 (UPC topic maar gaat over kabels/connectoren)

Wat zijn precies de problemen me je kabels in huis of in de straat? In de straat is verantwoordelijkheid Ziggo. Thuis is voor jou. Afgezien van wandcontactdoos ofwel meterkast waar kabel binnenkomt dat is ook verantwoording van Ziggo als die kapot is. Even bellen met helpdesk en aangeven dan regelt een monteur de rest.

En kosten voor een monteur zijn eenmalig. De producten gebruik je dagelijks dus dat lijkt me belangrijker. Ook kun je via de kabel betere kwaliteit 'echte' HD kijken bij Ziggo waar je overigens zelfs Nederland 1,2,3 en Eurosport in HD krijgt (mits je een decoder neemt met HD functie) in het digitale basis pakket. Bij KPN moet je 10 euro extra betalen voor een compleet HD pakket om diezelfde zenders te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door funrider op 14-04-2011 16:44:39 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 16:09:40 #38
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95495343
Je begaat de grootste fout om naar KPN te gaan, allereerst door het feit dat je de beschikking hebt over maar een digitale decorder. Het is niet mogelijk en toegestaan om via interactieve tv een tweede televisie op aan te sluiten. De mogelijkheid hierop staat alleen open voor gratis ''digitenne'' wat je erbij geleverd krijgt. Ten tweede is het internet van KPN en ADSL in zijn algemeenheid niet meer van deze tijd. Een trage verbinding waar je teveel voor betaalt. Daarnaast is de service van KPN beneden peil. Op het moment dat je problemen hebt zijn er gek genoeg vaak geen oplossingen voor te vinden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_95496800
Dat verhaal van funrider hierboven is irrelevant, want Yvette wil geen alles in één pakket, ze wil alleen goede digitale televisie. Maar ik geloof dat niemand hier nog energie in moet steken om haar te overtuigen dat ze het beste Ziggo kan nemen, want dat lukt toch niet.

Yvette gaf hier al begin januari aan dat ze erover dacht Ziggo te nemen. Maar we zijn nu ruim drie maanden verder en ze heeft kennelijk niets met de adviezen gedaan. Ze heeft het alleen, net als drie maanden geleden, over de vermeende hoge prijs van een harddiskrecorder die je echter helemaal niet hoeft af te nemen, omdat er goedkopere en betere alternatieven in de winkel zijn te krijgen. Ook dat heb ik haar in januari al duidelijk gemaakt.
  zondag 17 april 2011 @ 20:11:13 #40
83103 yvette1982
pi_95635706
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:14 schreef funrider het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar enorm spijt van gaat krijgen. Ik weet niet hoe je je hebt aangemeld (telefonisch,website of anders maar je hebt een bedenk periode). Mag ik vragen wat voor abonnement je bij KPN hebt afgesloten (internet+tv + bel) en wat zijn je eigen wensen qua zenderpakket + belpakket (onbeperkt bellen e.d.) en internet snelheid?

Ik zou altijd kabel diensten boven ADSL diensten aanraden zeker als het om KPN gaat. Ziggo en UPC leveren veel betere kwaliteit qua bitrate (8Mbps bij grote 10 zenders en rest zo'n 4-5Mbps) van televisie bij KPN is dit (4 Mbps maximaal) sowieso ook heb je geen last van je internet snelheid als je tv kijkt bij de kabel. Bij KPN Interactieve tv is dat wel. Daar hangt het ook vanaf hoever je van de wijkkast zit ivm snelheid internet die je haalt en mogelijkheid tv('s) in huis.

Bij Ziggo kun je ook 'gratis' analoge radio/tv bij al je tv's in huis kijken en bijv. digitaal kijken in je woonkamer. Ook heb je bij Ziggo de keuze of je een decoder neemt (en welke) die je ook bij de vakwinkel kunt kopen (Humax zijn erg goed type 5050 bijv.) of een losse CI+ kaart/slot maar dan kun je niet opnemen.

Ook is KPN veel prijziger met vast naar vast bellen (9 cent per minuut ipv 3 cent bij Ziggo).

Qua prijs denk ik dat je in de praktijk echt niet veel anders uit zal komen.

Een vergelijking:

Ziggo Alles-in-1 Basis
Internet snelheid: tot 10MB (afhankelijk van bekabeling/connectoren e.d.)
TV: analoge tv/radio overal in huis, digitale tv (met decoder,ci+ de keus is aan jou), 60 tv zenders incl. Ned 1,2,3 en Eurosport ook in HD digitaal, ruim radio aanbod
Bellen: # bellen naar vast voor ¤ 3 cent per minuut, starttarief ¤ 7,5 cent
# bellen naar mobiel voor ¤ 15 cent per minuut, starttarief ¤ 7,5 cent en gratis bellen naar andere Ziggo klanten

Mogelijkheid om onbeperkt in avond/weekend (6 euro extra p.mnd) of altijd (10 euro extra p.mnd)
onbekend is of je hier nog wel een starttarief moet betalen van 7,5 cent.

Aanbieding eenmalige aanschaf decoder (eigendom):
* HD ontvanger voor ¤ 49 (normaal ¤ 199)
* Interactieve HD Recorder ¤ 99 (normaal ¤ 459)

Kosten per maand 42,50 euro

KPN Alles-in-1 Basis
Internet snelheid: tot 8MB (afhankelijk van afstand tot wijkkast)
TV: alleen digitale tv (geen mogelijkheid CI+, verplicht decoder van KPN afnemen), 50 tv zenders basis digitaal
Bellen: # bellen naar vast voor ¤ 9 cent per minuut, starttarief ¤ 10 cent
# bellen naar mobiel voor ¤ 9 cent per minuut, starttarief ¤ 10 cent

Mogelijkheid om onbeperkt in avond/weekend (5 euro extra p.mnd) of altijd (10 euro extra p.mnd) onbekend is of je hier nog wel een starttarief moet betalen van 0,10 cent.

Wil je ook een recorder functie in de KPN decoder dan kost dit 4 euro extra

Kosten per maand 41 euro
Kosten per maand 45 euro (met recorder functie)

KPN heeft tot 1 juni 2011 nog geen BBC zenders in haar pakketten maar vanaf dan dus wel. Ook 13th Street wordt in het basis pakket toegevoegd.

Let er wel nog even op of je standaard een draadloos modem krijgt of dat je die nog los moet aanschaffen. Als je draadloos wilt internetten.

En last but not least.
Het is zeer belangrijk om hoogwaardige kabels en connectoren te gebruiken bij de kabel. Je zult daarvoor apparatuur moeten hebben die goedgekeurd is door keurmerk 'Kabelkeur'.
Zie ook info op:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0 (UPC topic maar gaat over kabels/connectoren)

Wat zijn precies de problemen me je kabels in huis of in de straat? In de straat is verantwoordelijkheid Ziggo. Thuis is voor jou. Afgezien van wandcontactdoos ofwel meterkast waar kabel binnenkomt dat is ook verantwoording van Ziggo als die kapot is. Even bellen met helpdesk en aangeven dan regelt een monteur de rest.

En kosten voor een monteur zijn eenmalig. De producten gebruik je dagelijks dus dat lijkt me belangrijker. Ook kun je via de kabel betere kwaliteit 'echte' HD kijken bij Ziggo waar je overigens zelfs Nederland 1,2,3 en Eurosport in HD krijgt (mits je een decoder neemt met HD functie) in het digitale basis pakket. Bij KPN moet je 10 euro extra betalen voor een compleet HD pakket om diezelfde zenders te zien.
Ik heb nog niks afgesloten, maar ik wilde gewoon een keer de knoop doorhakken en alles is een keer bestellen. Als ik de reacties nu weer lees ga ik namelijk weer heel erg twijfelen.
Ik denk dat de kabels in huis niet werken, omdat ik bij het klussen vaak kabels zag die in twee stukken waren.
  zondag 17 april 2011 @ 20:14:05 #41
83103 yvette1982
pi_95635891
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:37 schreef Riparius het volgende:
Dat verhaal van funrider hierboven is irrelevant, want Yvette wil geen alles in één pakket, ze wil alleen goede digitale televisie. Maar ik geloof dat niemand hier nog energie in moet steken om haar te overtuigen dat ze het beste Ziggo kan nemen, want dat lukt toch niet.

Yvette gaf hier al begin januari aan dat ze erover dacht Ziggo te nemen. Maar we zijn nu ruim drie maanden verder en ze heeft kennelijk niets met de adviezen gedaan. Ze heeft het alleen, net als drie maanden geleden, over de vermeende hoge prijs van een harddiskrecorder die je echter helemaal niet hoeft af te nemen, omdat er goedkopere en betere alternatieven in de winkel zijn te krijgen. Ook dat heb ik haar in januari al duidelijk gemaakt.
Ik weet nog dat je de harddisk ook ergens anders goedkoper kan krijgen. Drie maanden geleden was ik een beetje op zoek, maar sinds een week of drie weet ik 100% zeker dat ik sowieso iets anders ga nemen. Drie maanden geleden was het meer orientatie.

Het gaat mij inderdaad om de tv, maar mijn partner zou het niet erg vinden om een 3 in 1 pakket te nemen. Dus wat dat betreft is deze optie niet afgeschreven.
  zondag 17 april 2011 @ 20:24:56 #42
83103 yvette1982
pi_95636579
Mijn zusje was juist heel positief over KPN. Maar misschien moet ik toch maar voor de Ziggo gaan. Ik ga het nog eens goed bekijken en bij Ziggo zal ik toch eerder voor de 3 in 1 gaan.
  zondag 17 april 2011 @ 20:29:28 #43
76108 bluuf
Powershell fan
pi_95636874
Qua bandbreedte kan niets tippen aan kabel.
Ga gewoon voor Ziggo, dat voorkomt een hoop gezeik.

Zonder er al te diep op in te gaan : bij Tele2 en KPN gaat het TV signaal over je internetverbinding.
Als je internetverbinding eruit ligt dan ligt ook je TV eruit in tegenstelling tot Ziggo.
Ook kan je bij Ziggo een veel snellere intetverbinding krijgen (mocht je daar behoefte aan hebben) en heb je zelfs nog de mogelijkheid om een eigen decoder te gebruiken.
  zondag 17 april 2011 @ 20:45:48 #44
83103 yvette1982
pi_95638031
Ik denk toch dat ik dan maar voor Ziggo ga.
Hoe krijg ik de 2e tv bij Ziggo aan de praat? Dan heb je alleen analoog of kan je op de slaapkamer ook digitaal met extra (voetbal) zenders hebben?
En zo te zien is er geen porno bij het basisabon., dat is jammer.

[ Bericht 15% gewijzigd door yvette1982 op 17-04-2011 20:55:26 ]
  zondag 17 april 2011 @ 20:58:53 #45
76108 bluuf
Powershell fan
pi_95638975
Als het goed is kan je in de slaapkamer zowel analoog als digitaal (mits je een extra decoder hebt) TV kijken. Hoe het zit met de extra zenders weet ik niet (ik heb zelf UPC, daar heb je op je 2e decoder dezelfde zenders als op de 1e)
  maandag 18 april 2011 @ 12:03:57 #46
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95661100
Als je digitale TV (dat is waar je naar op zoek bent, digitaal is wat anders dan interactief, interactief betekent dat je bijvoorbeeld on-demand films kunt kijken tegen een extra vergoeding) neemt heb je sowieso voor elke TV een decoder nodig. Sommige nieuwe TVs hebben die ingebouwd (dan heb je in plaats van een los decoderkastje alleen een CI+ insteekkaart nodig), oudere (vooral beeldbuis-) TVs heb je een extra decoder bij nodig.

Oh, en je moet gewoon absoluut niet voor KPN gaan. KPN bied digitale TV via je ADSL verbinding aan, dit wordt gedeeld met je internetverbinding. Bij ziggo is dit gescheiden, en bovendien heeft ziggo omdat het via de kabel (ipv telefoon) loopt veel meer bandbreedte tot z'n beschikking.

Als je het alleen op kosten wil beslissen kun je het best gewoon analoog houden. Dan heb je voor 2 TVs ook geen extra decoder nodig.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95677609
UPC imo is de beste aanbieder op dit moment. Nooit problemen mee en geweldige aanbiedingen.
  maandag 18 april 2011 @ 19:28:00 #48
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95680564
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:45 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk toch dat ik dan maar voor Ziggo ga.
Hoe krijg ik de 2e tv bij Ziggo aan de praat? Dan heb je alleen analoog of kan je op de slaapkamer ook digitaal met extra (voetbal) zenders hebben?
En zo te zien is er geen porno bij het basisabon., dat is jammer.
Wtf, neem je dit serieus in overweging dat er geen pornokanaal gratis op de standaard abonnement zit voor het maken van je keuze.
pi_95681283
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 18:31 schreef plesner het volgende:
UPC imo is de beste aanbieder op dit moment. Nooit problemen mee en geweldige aanbiedingen.
Yvette zit niet in UPC gebied, dus dit is irrelevant.
  maandag 18 april 2011 @ 20:00:01 #50
83103 yvette1982
pi_95682611
Het is nu echt definitief, ik heb Ziggo besteld. Als het goed is komt 5 mei de monteur. Iedereen bedankt voor de tips!
  maandag 18 april 2011 @ 22:20:02 #51
83103 yvette1982
pi_95692049
Als ik nu ook nog digitaal in de slaapkamer moet kijken, moet ik dan nog een installatiepakket met ontvanger kopen of kan ik gewoon mijn kpn cmi module gebruiken met hun smartcard?
pi_95693878
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:20 schreef yvette1982 het volgende:
Als ik nu ook nog digitaal in de slaapkamer moet kijken, moet ik dan nog een installatiepakket met ontvanger kopen of kan ik gewoon mijn kpn cmi module gebruiken met hun smartcard?
Geen van beide.

Nogmaals, koop geen installatiepakketten via Ziggo, maar een losse decoder en smartcard. Als het toch voor de slaapkamer is en je daar geen PVR hoeft te hebben kun je ook heel goed een decoder scoren op marktplaats.

KPN maakt gebruik van een ander coderingssysteem (Conax) dan Ziggo, die Irdeto gebruikt. Uiteraard werkt een Conax module niet met Ziggo. Bovendien moet je TV over een DVB-C tuner beschikken als je digitale kabeltelevisie wil kijken zonder extra kastje of een losse PVR. Een TV met alleen een ingebouwde DVB-T tuner is niet geschikt voor ontvangst van digitale kabeltelevisie zonder extra hardware.
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:27:13 #53
83103 yvette1982
pi_95726904
Wat is pvr?
Ik kijk wel op marktplaats dan, volgens mij krijg je 3 gratis smartcards dus die hoef ik niet te kopen.
pi_95729069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:27 schreef yvette1982 het volgende:
Wat is pvr?
Ik kijk wel op marktplaats dan, volgens mij krijg je 3 gratis smartcards dus die hoef ik niet te kopen.
Een PVR is een Personal Video Recorder. Wordt soms ook wel een DVR (Digital Video Recorder) genoemd. Dat is een decoder met een harde schijf erin, zodat je ook programma's ermee kunt opnemen, live TV kunt pauzeren en kunt time shiften (terug gaan in de tijd als je al een poosje zit te kijken).

Of je smartcards gratis krijgt als je een abonnement afsluit betwijfel ik, maar je kunt ze in ieder geval los kopen voor 15 euro per stuk, bij FOKA in Rotterdam bijvoorbeeld.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:23:59 #55
83103 yvette1982
pi_95734703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:01 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een PVR is een Personal Video Recorder. Wordt soms ook wel een DVR (Digital Video Recorder) genoemd. Dat is een decoder met een harde schijf erin, zodat je ook programma's ermee kunt opnemen, live TV kunt pauzeren en kunt time shiften (terug gaan in de tijd als je al een poosje zit te kijken).

Of je smartcards gratis krijgt als je een abonnement afsluit betwijfel ik, maar je kunt ze in ieder geval los kopen voor 15 euro per stuk, bij FOKA in Rotterdam bijvoorbeeld.
Dat heb ik inderdaad niet nodig.
Ik kan zeker weer niet mijn kpn smartcards gebruiken.
pi_95735158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:23 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad niet nodig.
Ik kan zeker weer niet mijn kpn smartcards gebruiken.
Nee, je hebt Ziggo smartcards nodig. Maar dat wist je toch wel?
pi_95736106
Ziggo ^O^

Pluspunten:

- Vooral in HD super scherp beeld.
- snel schakelen tussen programma's
- Extra aangevraagde pakketten worden snel geactiveerd.

Minpunt:

- Extra pakketten zijn duur!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95752740
Sowieso beeldkwaliteit van SD digitaal bij Ziggo/UPC/Caiway velen malen beter (8Mbps bij Ned 1-3,RTL,SBS Groep) en veel andere zenders 4-5Mbps. Bij KPN is de bitrate max 4-5Mbps. Op grote tv's zie je dat.

3-1/4-1 deal van kabelaar zijn tegenwoordig ongeveer net zo duur als KPN combi deals.
Bij KPN gaat je internet snelheid ook omlaag afhankelijk van tv kijken of niet. En ben sowieso niet echt liefhebber van KPN, Telfort & co :(
  woensdag 20 april 2011 @ 10:55:06 #59
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95753368
Anno 2011 zou alleen ADSL een optie kunnen zijn als kabel niet beschikbaar is.
Voor de prijs hoef je het niet meer te doen, aangezien de kabelproviders (bijna) dezelfde prijzen hanteren. En daarbij dus het voordeel vervalt. Tegenover het snellere internet, betere digitale tv en goedkopere tarieven via de telefoon.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:55:09 #60
83103 yvette1982
pi_96009313
Ik zie trouwens bar weinig installatiepakketten te koop staan van Ziggo, zeker in regio Bergschenhoek.
Het is zeker ook aan te raden om vooraf ff een coaxkabel te kopen voor de tv beneden en boven.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 19:27:53 #61
83103 yvette1982
pi_96445739
Vandaag is Ziggo geinstalleerd, het werkt tot nu toe fantastisch!
pi_96445957
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:27 schreef yvette1982 het volgende:
Vandaag is Ziggo geinstalleerd, het werkt tot nu toe fantastisch!
Ziggo is ook ^O^

Beter dan de mediabox van KPN :r Wat ben ik blij dat ik daar van af ben!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:34:29 #63
83103 yvette1982
pi_98574883
Heb ik eigenlijk bij Ziggo iets aan een powerconverter die ik nog van de digienne heb?
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:37:42 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98575120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:32 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ziggo is ook ^O^

Beter dan de mediabox van KPN :r Wat ben ik blij dat ik daar van af ben!
Hehe, zodra hier UPC of Ziggo beschikbaar wordt (gemeente vraagt absurde bedragen voor kabelaansluiting van die bedrijven) stap ik direct over.
Maar helaas is KPN hier eigenlijk de enige fatsoenlijke keuze, dus puur bij gebrek aan beter hebben we die. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')