abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:14:18 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_94300242
Mn ouders hebben Digitale TV van KPN (bagger maar ok) Nu hebben ze de Motorola 1963 decoder. (dus met harde schijf)

Maar is het zo dat je alleen shit kan opnemen als je er naar kijkt? wtf is dit voor onzin? wat heeft het opnemen dan voor zin?

In het boekje staat:
Met de motorola 1963 tv-ontvanger kun je programma's opnemen en bewaren op de hdd.
HD zenders kunnen (nog) niet opgenomen worden. Als je tv ontvanger twee kanalen tegelijk ontvangt, kun je tijdens het opnemen gewoon tv blijven kijken. De opgenomen tv programma's kun je via het menu weer oproepen en afspelen.

Voor de duidelijkheid, dit boekje gaat over de 1963 maar snapt blijkbaar zelf niet wat het kan en niet kan.... wat bedoelen ze met Als je tv ontvanger twee kanalen tegelijk ontvangt

Kan iemand dit uitleggen? en kan je nou op het ene net een programma opnemen en vervolgens een programma op een ander net volgen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:29:46 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_94300872
je digitale decoder heeft maar 1 tv uitgang.. hij kan ook maar 1 kanaal tegelijk decoderen.
Dus tja, veel keuze is er niet
pi_94300897
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:14 schreef junkiesietze het volgende:
Mn ouders hebben Digitale TV van KPN (bagger maar ok) Nu hebben ze de Motorola 1963 decoder. (dus met harde schijf)

Maar is het zo dat je alleen shit kan opnemen als je er naar kijkt? wtf is dit voor onzin? wat heeft het opnemen dan voor zin?

In het boekje staat:
Met de motorola 1963 tv-ontvanger kun je programma's opnemen en bewaren op de hdd.
HD zenders kunnen (nog) niet opgenomen worden. Als je tv ontvanger twee kanalen tegelijk ontvangt, kun je tijdens het opnemen gewoon tv blijven kijken. De opgenomen tv programma's kun je via het menu weer oproepen en afspelen.

Voor de duidelijkheid, dit boekje gaat over de 1963 maar snapt blijkbaar zelf niet wat het kan en niet kan.... wat bedoelen ze met Als je tv ontvanger twee kanalen tegelijk ontvangt

Kan iemand dit uitleggen? en kan je nou op het ene net een programma opnemen en vervolgens een programma op een ander net volgen?
Als ik jou was zou ik even beginnen met de complete handleiding door te werken. En een cursus begrijpend lezen kan ook geen kwaad ...

Deze PVR beschikt over twee tuners, maar er zijn nogal wat beperkingen. Zo is het niet mogelijk HD programma's op te nemen, en hoewel het - in principe - mogelijk is gelijktijdig naar één zender te kijken en een andere (SD) zender op te nemen, kan het toch zo zijn dat dit in de praktijk niet werkt als gevolg van ontoereikende bandbreedte/throughput. Ook dat staat in de handleiding. M.i. voldoende beperkingen om dit apparaat - of IPTV van KPN überhaupt - niet te willen hebben.
pi_94301051
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:29 schreef Bill_E het volgende:
je digitale decoder heeft maar 1 tv uitgang.. hij kan ook maar 1 kanaal tegelijk decoderen.
Dus tja, veel keuze is er niet
Dat is misleidend en beside the point. Mijn PVR levert ook maar één outputsignaal tegelijk, en toch kan ik twee programma's tegelijk opnemen én ondertussen live naar een derde programma óf naar een eerder opgenomen programma kijken.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:34:44 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_94301090
Dus als ze iets willen opnemen op NL1 en willen kijken naar RTL5 dan kan dat gewoon niet?
en ik heb ook een auto.
pi_94301157
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:34 schreef junkiesietze het volgende:
Dus als ze iets willen opnemen op NL1 en willen kijken naar RTL5 dan kan dat gewoon niet?
Nee, je trekt weer een verkeerde conclusie. In principe kan dit, maar dan moet er wel voldoende bandbreedte ter beschikking zijn.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:38:24 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_94301238
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat is misleidend en beside the point. Mijn PVR levert ook maar één outputsignaal tegelijk, en toch kan ik twee programma's tegelijk opnemen én ondertussen live naar een derde programma óf naar een eerder opgenomen programma kijken.
ik zie nu dat het niet op een harddisk recorder gaat zoals ik dacht. je hebt gelijk
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:38:58 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_94301266
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:36 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, je trekt weer een verkeerde conclusie. In principe kan dit, maar dan moet er wel voldoende bandbreedte ter beschikking zijn.
jah in principe kan dit, maar hoe stel ik dit in dan?

want ik heb net geprobeerd wat op te nemen en op een ander net wat te kijken, en dan zegt ie doodleuk dat het gewoon niet kan
en ik heb ook een auto.
pi_94301433
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:38 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

jah in principe kan dit, maar hoe stel ik dit in dan?

want ik heb net geprobeerd wat op te nemen en op een ander net wat te kijken, en dan zegt ie doodleuk dat het gewoon niet kan
Weet je zeker dat je een Motorola 1963 hebt? En wat is de effectieve bandbreedte van de internetverbinding waarvan die PVR gebruik maakt?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:58:47 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_94302176
ja dat weet ik zeker. en we zitten nu op een 16mbit lijn
en ik heb ook een auto.
pi_94302514
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:58 schreef junkiesietze het volgende:
ja dat weet ik zeker. en we zitten nu op een 16mbit lijn
Kun je de effectieve throughput van die internetverbinding meten? En weet je zeker dat er niet gelijktijdig van die lijn gebruik wordt gemaakt door een computer?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 19:48:06 #12
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_94304731
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:05 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kun je de effectieve throughput van die internetverbinding meten? En weet je zeker dat er niet gelijktijdig van die lijn gebruik wordt gemaakt door een computer?
als ik moet zorgen dat er totaal geen ander gebruik van internet gemaakt word, laat dan maar zitten. want het heeft geen zin als er niet geinternet kan worden terwijl er een programma word opgenomen.

Ik vind het gewoon belachelijk dat je niet kan opnemen en een andere zender bekijken tegelijk. misleiding van kpn vind ik dat omdat ze ziggo de deur uit gedaan hebben door ontzettend slechte service.
en ik heb ook een auto.
pi_94307469
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:48 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Als ik moet zorgen dat er totaal geen ander gebruik van internet gemaakt wordt, laat dan maar zitten. Want het heeft geen zin als er niet geïnternet kan worden terwijl er een programma wordt opgenomen.
Daar komt het wel op neer. De in totaal beschikbare bandbreedte moet nu eenmaal gedeeld worden over alle aangesloten devices. Maar meet nu om te beginnen eens de werkelijke verbindingssnelheid.
quote:
Ik vind het gewoon belachelijk dat je niet kan opnemen en een andere zender bekijken tegelijk. Misleiding van KPN vind ik dat omdat ze Ziggo de deur uit gedaan hebben door ontzettend slechte service.
KPN doet in haar reclame-uitingen wel meer misleidende uitspraken. Zo hebben ze in een reclamecampagne die een poosje geleden op TV was te zien ook steeds de indruk gewekt dat de mogelijkheid om te timeshiften en live TV te pauzeren exclusief was voorbehouden aan interactieve TV. Maar dat is pertinent niet zo, dat kan met elke goede PVR, ook zonder retourkanaal. Verder verzwijgen ze in hun reclame-uitingen inderdaad allerlei beperkingen van IPTV, zoals de beperking waar jij nu kennelijk tegenop bent gelopen.

Dat je ouders Ziggo hebben ingeruild voor KPN is buitengewoon onverstandig. Digitale TV via de kabel is altijd superieur aan IPTV en - voor wat de Nederlandse zenders betreft - ook aan digitale TV via de satelliet.

Kun je vertellen wat die 'slechte service' van Ziggo precies inhield en waarom dat aanleiding was om het abonnement te beëindigen? Als je vastloopt in de bureaucratie van Ziggo dan kun je je probleem altijd nog voorleggen aan een Webcare medewerker. Die zijn actief op het onafhankelijke Ziggo gebruikersforum, speciaal om kwesties waar de helpdesk je geen steek verder brengt toch op te lossen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:12:37 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_94314097
mn ouders woonden eerst in amersfoort, hadden overstap pakket aangevraagd maar ze hadden constand de wijzigingen verkeerd. daardoor 2maanden geen internet in huis gehad omdat ze niet snapten welk adres nou wat kreeg. (omdat alle2 de huizen op mn ouders hun naam stonden.)

tot 3x toe alles netjes uitgelegd en de helpdeskmedewerker heeft gezegd dat hij het netjes zo regelen en zo moeilijk was t niet.

-adres 1 abbo overzetten naar ander adres B
-adres B abbo opzeggen.

dan op adres B de snelheid wijzigen naar een langzamere

uiteindelijk na 3maanden bellen en zeiken hebben we alles opgezegd en alles van kpn genomen.

Ik vind het opzich ook zonde want ziggo heeft veel beter kwaliteit beeld.

we hebben een klachtenbrief geschreven. waarop we een bevestiging voor een tv abbo op respons kregen :')
vervolgens gebeld, en gevraagd hoe de fuck dat kan want we hadden alles opgezegd. en hebben ze gekeken in hun systeem, bleek dat we op de 7e gebeld hadden. Dit was echter onfuckingmogenlijk want mn vader lag toen in het ziekenhuis.
nadat hij dat zei waren ze opeens ontzettend kortaf en was de order zo uit het systeem.
en ik heb ook een auto.
pi_94314781
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:12 schreef junkiesietze het volgende:
mn ouders woonden eerst in amersfoort, hadden overstap pakket aangevraagd maar ze hadden constant de wijzigingen verkeerd. Daardoor 2maanden geen internet in huis gehad omdat ze niet snapten welk adres nou wat kreeg. (omdat alle2 de huizen op naam van m'n ouders stonden.)

Tot 3x toe alles netjes uitgelegd en de helpdeskmedewerker heeft gezegd dat hij het netjes zou regelen en zo moeilijk was 't niet.

-adres 1 abbo overzetten naar ander adres B
-adres B abbo opzeggen.

Dan op adres B de snelheid wijzigen naar een langzamere

Uiteindelijk na 3maanden bellen en zeiken hebben we alles opgezegd en alles van kpn genomen.

Ik vind het op zich ook zonde want Ziggo heeft een veel betere kwaliteit beeld.

We hebben een klachtenbrief geschreven, waarop we een bevestiging voor een tv abbo als respons kregen :')
Vervolgens gebeld, en gevraagd hoe de fuck dat kan want we hadden alles opgezegd. en hebben ze gekeken in hun systeem, bleek dat we op de 7e gebeld hadden. Dit was echter onfuckingmogelijk want m'n vader lag toen in het ziekenhuis.
Nadat hij dat zei waren ze opeens ontzettend kortaf en was de order zo uit het systeem.
Vreemd verhaal, waar ik niet echt chocola van kan maken. Als je op twee locaties diensten van Ziggo afneemt, dan hoor je ook twee verschillende accountnummers te hebben. Waarschijnlijk is de verwarring ontstaan doordat is opgegeven dat het om een verhuizing ging, terwijl het kennelijk de bedoeling was dat er voor beide adressen een Ziggo account zou blijven bestaan.

Verder zeg je hierboven dat het de bedoeling was om eerst op adres B een abonnement (welk abonnement) op te zeggen, en vervolgens op adres B de snelheid te verlagen. Maar dát kan natuurlijk niet in die volgorde.

Als je ouders tegenover Ziggo net zo duidelijk zijn geweest als het verhaal dat je hier zelf afsteekt, dan kan ik me levendig voorstellen dat er van alles mis is gegaan.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:55:45 #16
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_94527635
Is misschien de Motorola decoder een poos geleden vervangen?
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:40:23 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_94548590
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:24 schreef Riparius het volgende:
Vreemd verhaal, waar ik niet echt chocola van kan maken.
Ik denk dat Ziggo het ook niet snapte... Kan ik me goed voorstellen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:48 schreef junkiesietze het volgende:
Ik vind het gewoon belachelijk dat je niet kan opnemen en een andere zender bekijken tegelijk. misleiding van kpn vind ik dat omdat ze ziggo de deur uit gedaan hebben door ontzettend slechte service.
Dan moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
So we just called him Fred
pi_94553188
KPN de deur uit gooien. En overstappen naar een kabel provider (Ziggo,UPC,Caiway afhankelijk van woonplaats) beter beeldkwaliteit, meer zenders in basis pakket en BBC 1,2 (na zomer ook bij KPN dat wel). Maar wel de mogelijkheid een recorder te nemen waarmee je tv kunt kijken,opnemen. Kost soms wat meer (nog niet eens veel meer t.o.v. KPN). De 3-1 / 4-1 abo's van kabelaars zijn behoorlijk concurrerend. Los de producten afnemen is prijzig.

Ook is op de kabel er verschil tussen bel/internet en tv. Geen probleem is datadoorvoer zoals bij KPN ADSL IPTV.

Glashart Media via XMS,Tweak,KickXL (glasvezel) is ook interessant maar op nog maar weinig plaatsen mogelijk. KPN Glasvezel is afrader ivm zelfde bagger signaal als bij IPTV.
pi_95458859
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:46 schreef funrider het volgende:
KPN de deur uit gooien. En overstappen naar een kabel provider (Ziggo,UPC,Caiway afhankelijk van woonplaats) beter beeldkwaliteit, meer zenders in basis pakket en BBC 1,2 (na zomer ook bij KPN dat wel). Maar wel de mogelijkheid een recorder te nemen waarmee je tv kunt kijken,opnemen. Kost soms wat meer (nog niet eens veel meer t.o.v. KPN). De 3-1 / 4-1 abo's van kabelaars zijn behoorlijk concurrerend. Los de producten afnemen is prijzig.

Ook is op de kabel er verschil tussen bel/internet en tv. Geen probleem is datadoorvoer zoals bij KPN ADSL IPTV.

Glashart Media via XMS,Tweak,KickXL (glasvezel) is ook interessant maar op nog maar weinig plaatsen mogelijk. KPN Glasvezel is afrader ivm zelfde bagger signaal als bij IPTV.
Bron? :o

*O*
pi_95469021
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:05 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

*O*
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm#tabcontent3

Ik snap niet echt waar je last van hebt. Wij hebben ook IPTV van KPN en kunnen gewoon de ene zender opnemen en naar een andere zender tegelijk kijken
pi_95474373
knoop een schotel aan je geven.. neem een abbo op Canal Digitaal.. :Y

niks adres gebondens aan :D

( owja en gratis BBC1/2/3/4+BBC1HD + BBC HD)
pi_95487761
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:05 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

*O*
Bron:

http://www.kpn.com/prive/wijzigingen2011.htm#tabcontent3

Vanaf 1 juni verandert er heel wat in het zenderaanbod van Interactieve TV. Voor jou betekent dit dat een aantal populaire tv-zenders, zoals BBC, in het zenderpakket worden opgenomen. Ook verdwijnen er enkele zenders. Kijk hieronder voor een overzicht van alle wijzigingen.

Toegevoegd per 1 juni 2011:

Toegevoegd in Basispakket
BBC One
BBC Two
13th Street
SLAM!TV
BBC Radio 1
BBC Radio 2
BBC Radio 3
BBC Radio 4

Toegevoegd Pluspakket
BBC Three