En in de winkel is het een stuk goedkoper?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:11 schreef FredvZ het volgende:
Je bent niet verplicht om bij Ziggo een harddiskrecorder te kopen, die kan je ook bij een gewone winkel kopen.
Misschien is het mogelijk om je recorder ook op de kabel te gebruiken, maar dan moet er wel een DVB-C tuner inzitten.
Een harddiskrecorder voor Digitenne (DVB-T) is niet te gebruiken voor digitale kabeltelevisie (DVB-C). Overigens hoef je helemaal niks bij Ziggo te kopen en er zeker geen 450 euro aan uit te geven. Als je digitale kabeltelevisie via Ziggo hebt is de Humax 5050C voor ca. 250 euro een absolute aanrader. Uiteraard kun je die gewoon in de winkel of (voordeliger) online kopen.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:54 schreef yvette1982 het volgende:
Ik denk om met de tv over te stappen van Digitenne KPN naar Ziggo. Echter heb ik weinig zin veel geld te betalen voor een harddiskrecorder van Ziggo. Die vragen er gewoon 450,- voor terwijl ik er al eentje heb.
Is het mogelijk de huidige bij Ziggo ook te gebruiken?
Naast een DVB-C-tuner moet het ding ook je smartcard (eventueel dmv CI+-module) vreten en daarvoor ziggo-gecertificeerd zijn. Er zijn er wel een aantal van op de markt, bijvoorbeeld de Humas 5100c, maar ook samsung heeft er 1 op de markt gezet nog niet zo lang geleden. De meeste liggen echter wel rond de 350 a 450,- en maakt het daarmee al snel wat minder interessant. Andere optie is een HTPC met DVB-C tunercard. Op Tweakers.net staat een hele uitleg hierover:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:11 schreef FredvZ het volgende:
Je bent niet verplicht om bij Ziggo een harddiskrecorder te kopen, die kan je ook bij een gewone winkel kopen.
Misschien is het mogelijk om je recorder ook op de kabel te gebruiken, maar dan moet er wel een DVB-C tuner inzitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |