abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95172949
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Argument dat je altijd hoort is dat het 'eigen keus' is Maar waarom moet de staat voor een privé keuze betalen?
Klaarblijkelijk ligt het probleem bij de staat. En niet bij de moeder. Ik vind het dan ook onzin om het probleem bij de moeder neer te leggen.
pi_95173298
als de staat wil stimuleren dat mensen kinderen krijgen moeten ze vooral doorgaan met kinderbijslag. indien ze dat niet willen, tsja. dan moeten ze dat niet doen he.

overigens is het puur economisch gezien voor het bedrijf nederland wel degelijk goedkoper om (met susidies als kinderbijslag ed) het ouderschap te stimuleren dan dat ze stimuleren dat niemand kinderen wil.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95173491
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:32 schreef simmu het volgende:
als de staat wil stimuleren dat mensen kinderen krijgen moeten ze vooral doorgaan met kinderbijslag. indien ze dat niet willen, tsja. dan moeten ze dat niet doen he.

overigens is het puur economisch gezien voor het bedrijf nederland wel degelijk goedkoper om (met susidies als kinderbijslag ed) het ouderschap te stimuleren dan dat ze stimuleren dat niemand kinderen wil.
Dat is Nederland. Roepen dat ze iets willen stimuleren, maar er vervolgens geen enkele financieel steuntje in de rug geven.

Nu is het natuurlijk zo dat als je echt iets voor jezelf wil je ook wel bereid bent de kosten daarvoor te dragen. Maar dat is niet hetzelfde als 'stimuleren'.
pi_95173629
net alsof de kinderbijslag de kosten van kinderen dekt ;)
pi_95173661
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:32 schreef simmu het volgende:

En oh ja, dit is juist niet handig voor de bv Nederland.

Slimme Sterre en Hardwerkende Harry hebben daar toch wel genoeg inkomen, voor hen speelt dat fooitje geen rol in het beslissingsproces.

Maar een Lateesha, in de Bijstand, wordt hierdoor wel gefaciliteerd om nog wat koters uit te poepen.
pi_95173735
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:40 schreef simmu het volgende:
net alsof de kinderbijslag de kosten van kinderen dekt ;)
Meer in het algemeen de houding van onze overheid, van studeren tot zonnepanelen.

Ouders die kinderen krijgen voor het geld moeten er so wie so maar niet aan beginnen.
pi_95174094
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:42 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Meer in het algemeen de houding van onze overheid, van studeren tot zonnepanelen.

Ouders die kinderen krijgen voor het geld moeten er so wie so maar niet aan beginnen.
nja, zoals je in mijn eerste post al las ben ik om te beginnen van mening dat je beter goed na kan denken voordat je aan kinderen begint. in deze context is het geld, maar er speelt meer. het is gewoon niet vanzelfsprekend dat je 'zomaar' zwanger raakt, de zwangerschap prima gaat en dan bevalt van een leuk gezond kindje
pi_95174101
Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken, er voor zorgen dat het bij modaal 0 is, en er boven negatief. Oftewel, kinderbelasting. Als je wilt werpen, ga je maar betalen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_95174145
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:41 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

En oh ja, dit is juist niet handig voor de bv Nederland.

Slimme Sterre en Hardwerkende Harry hebben daar toch wel genoeg inkomen, voor hen speelt dat fooitje geen rol in het beslissingsproces.

Maar een Lateesha, in de Bijstand, wordt hierdoor wel gefaciliteerd om nog wat koters uit te poepen.
Lateesha's zoon wordt misschien wel een uitstekende vuilnisophaalmeneer :P die hebben we ook nodig, wat hebben we aan een land vol ingenieurs
pi_95176665
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:51 schreef simmu het volgende:

[..]

Lateesha's zoon wordt misschien wel een uitstekende vuilnisophaalmeneer :P die hebben we ook nodig, wat hebben we aan een land vol ingenieurs
Sja, als ik een mening ventileer moet ik dan ook kritisch naar mijn aannames kijken, anders zal die nooit de status van onderbuikgevoelens ontstijgen. :P

Je kunt je inderdaad afvragen of A: kinderen van uitkeringstrekkers zelf ook vaker in een uitkering komen, en zo ja, B, of die groep dan ook ook merkbaar zwaar op de Nederlandse begroting drukt.
  donderdag 7 april 2011 @ 18:29:27 #186
256222 Compomotive155
Vast en zeker .
pi_95177805
Dit topic :')14.gif
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:05:20 #187
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_95260514
Kickje voor TS' helden:

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_95263207
:P
pi_95284126
Ik werk ook in deeltijd (schoolvervoer) in de tijd dat ik niet werk verzorg ik mijn moeder als mantelzorger en ontlast zo de reguliere thuiszorg die daardoor tijd heeft om mensen te verzorgen die niemand hebben.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_95284949
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken, er voor zorgen dat het bij modaal 0 is, en er boven negatief. Oftewel, kinderbelasting. Als je wilt werpen, ga je maar betalen.
Wát zeg je? Mensen met lage inkomens kunnen gesubsidieerd kinderen krijgen, maar bij de hoge inkomens wordt het belast. Ik zou juist voor het tegenovergestelde pleiten, want wat schiet je ermee op als mensen met lage inkomens relatief meer kinderen krijgen?
  zondag 10 april 2011 @ 10:26:16 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_95291760
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2011 00:35 schreef twaalf het volgende:

[..]

Wát zeg je? Mensen met lage inkomens kunnen gesubsidieerd kinderen krijgen, maar bij de hoge inkomens wordt het belast. Ik zou juist voor het tegenovergestelde pleiten, want wat schiet je ermee op als mensen met lage inkomens relatief meer kinderen krijgen?
:Y
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Eindredactie Games zondag 10 april 2011 @ 21:05:49 #192
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_95317152
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dan mag ik dat natuurlijk wel aftrekken van de belasting, en ik wil minimaal 50 procent van de belasting terug die mijn kinderen betalen, gewoon omdat ik erin geïnvesteerd heb :7
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')