Klaarblijkelijk ligt het probleem bij de staat. En niet bij de moeder. Ik vind het dan ook onzin om het probleem bij de moeder neer te leggen.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:21 schreef MuyTrabajo het volgende:
Argument dat je altijd hoort is dat het 'eigen keus' is Maar waarom moet de staat voor een privé keuze betalen?
Dat is Nederland. Roepen dat ze iets willen stimuleren, maar er vervolgens geen enkele financieel steuntje in de rug geven.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:32 schreef simmu het volgende:
als de staat wil stimuleren dat mensen kinderen krijgen moeten ze vooral doorgaan met kinderbijslag. indien ze dat niet willen, tsja. dan moeten ze dat niet doen he.
overigens is het puur economisch gezien voor het bedrijf nederland wel degelijk goedkoper om (met susidies als kinderbijslag ed) het ouderschap te stimuleren dan dat ze stimuleren dat niemand kinderen wil.
En oh ja, dit is juist niet handig voor de bv Nederland.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:32 schreef simmu het volgende:
overigens is het puur economisch gezien voor het bedrijf nederland wel degelijk goedkoper om (met susidies als kinderbijslag ed) het ouderschap te stimuleren dan dat ze stimuleren dat niemand kinderen wil.
Meer in het algemeen de houding van onze overheid, van studeren tot zonnepanelen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:40 schreef simmu het volgende:
net alsof de kinderbijslag de kosten van kinderen dekt
nja, zoals je in mijn eerste post al las ben ik om te beginnen van mening dat je beter goed na kan denken voordat je aan kinderen begint. in deze context is het geld, maar er speelt meer. het is gewoon niet vanzelfsprekend dat je 'zomaar' zwanger raakt, de zwangerschap prima gaat en dan bevalt van een leuk gezond kindjequote:Op donderdag 7 april 2011 16:42 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Meer in het algemeen de houding van onze overheid, van studeren tot zonnepanelen.
Ouders die kinderen krijgen voor het geld moeten er so wie so maar niet aan beginnen.
Lateesha's zoon wordt misschien wel een uitstekende vuilnisophaalmeneerquote:Op donderdag 7 april 2011 16:41 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
En oh ja, dit is juist niet handig voor de bv Nederland.
Slimme Sterre en Hardwerkende Harry hebben daar toch wel genoeg inkomen, voor hen speelt dat fooitje geen rol in het beslissingsproces.
Maar een Lateesha, in de Bijstand, wordt hierdoor wel gefaciliteerd om nog wat koters uit te poepen.
Sja, als ik een mening ventileer moet ik dan ook kritisch naar mijn aannames kijken, anders zal die nooit de status van onderbuikgevoelens ontstijgen.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:51 schreef simmu het volgende:
[..]
Lateesha's zoon wordt misschien wel een uitstekende vuilnisophaalmeneerdie hebben we ook nodig, wat hebben we aan een land vol ingenieurs
Wát zeg je? Mensen met lage inkomens kunnen gesubsidieerd kinderen krijgen, maar bij de hoge inkomens wordt het belast. Ik zou juist voor het tegenovergestelde pleiten, want wat schiet je ermee op als mensen met lage inkomens relatief meer kinderen krijgen?quote:Op donderdag 7 april 2011 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken, er voor zorgen dat het bij modaal 0 is, en er boven negatief. Oftewel, kinderbelasting. Als je wilt werpen, ga je maar betalen.
quote:Op zondag 10 april 2011 00:35 schreef twaalf het volgende:
[..]
Wát zeg je? Mensen met lage inkomens kunnen gesubsidieerd kinderen krijgen, maar bij de hoge inkomens wordt het belast. Ik zou juist voor het tegenovergestelde pleiten, want wat schiet je ermee op als mensen met lage inkomens relatief meer kinderen krijgen?
dan mag ik dat natuurlijk wel aftrekken van de belasting, en ik wil minimaal 50 procent van de belasting terug die mijn kinderen betalen, gewoon omdat ik erin geïnvesteerd hebquote:Op donderdag 7 april 2011 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken, er voor zorgen dat het bij modaal 0 is, en er boven negatief. Oftewel, kinderbelasting. Als je wilt werpen, ga je maar betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |