Positie in BHP & FCX vergrootquote:Op maandag 11 april 2011 12:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat heb je eigenlijk gedaan in die laatste weken dat het relatief lineair met de beurs omhoog ging?

Waarom denk jij dat de prijs van Zilver en Goud nieuwe hoogtes opzoekt?quote:

Omdat men elkaar wijs maakt dat er een trend is zodat iedereen op dit moment net zo makkelijk - of zelfs makkelijker - instapt als op een ¤19 bij zilver.quote:Op maandag 11 april 2011 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Waarom denk jij dat de prijs van Zilver en Goud nieuwe hoogtes opzoekt?

Je kunt dat soort shit voorkomen door van die trailing stoplosses mee te laten lopen of een SAR mee te laten lopen. Gewoon zorgen dat je je SAR op een relatief hoge snelheid hebt zitten en dus 'snel' meeloopt en hij bij elke daling hem er uit gooit. Dan kun je vanaf dat punt ook gewoon je leverage flink omhoog knallen als je zekerweet dat je hem er relatief gezien, op tijd uit gooit.quote:Op maandag 11 april 2011 16:53 schreef Sokz het volgende:
In feite denkt iedereen die in zilver stapt slim genoeg te zijn om goed te kunnen timen bij het uitstappen. Een paar zullen max. profit halen, een deel denkt winst=winst en het grootste deel die denkt in termen van 'tijdelijke dip / kleine correctie op klim' en die worden uiteindelijk gebuttfucked.
Aangezien ik een dramatische timer ben / vaker tot de laatste groep heb behoord,waag ik me er niet meer aan om in te stappen.

Klopt maar zit ook nog steeds in Koper. Wellicht dat ik daar een trailing onderzet en de leverage iets opbouw.quote:Op maandag 11 april 2011 16:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Je kunt dat soort shit voorkomen door van die trailing stoplosses mee te laten lopen of een SAR mee te laten lopen. Gewoon zorgen dat je je SAR op een relatief hoge snelheid hebt zitten en dus 'snel' meeloopt en hij bij elke daling hem er uit gooit. Dan kun je vanaf dat punt ook gewoon je leverage flink omhoog knallen als je zekerweet dat je hem er relatief gezien, op tijd uit gooit.

CFD, future of speeder/turbo/sprinter ?quote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef Sokz het volgende:
[..]
Klopt maar zit ook nog steeds in Koper. Wellicht dat ik daar een trailing onderzet en de leverage iets opbouw.

Turbo (quote:Op maandag 11 april 2011 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
CFD, future of speeder/turbo/sprinter ?

Volgens Zerohedge moeten we aannemen dat de aan- en verkoopsignalen van JP Morgan als een contra-indicator gezien kunnen worden zodat het verkoopmoment nu zou moeten aanbreken.quote:Guess Whos Buying Silver NOW?
OK, so the JPM vault that contains a whopping 30,844 ounces of silver (about two hours worth, given the torrid pace at which JPM delivers) was just approved by the COMEX in March. JPMs probably got lots of silver stashed all over the place, right? Maybe, maybe not. One thing is for sure, JPMs customer(s) are some of the worst investors the world has ever seen. After selling almost 5 million ounces in the first three months of 2011, theyre buying now. Thats right, in March alone they delivered 374 contracts (@ 5000 ounces each) and bought..zero. So far in April, theyve bought 92 contracts and sold, you guessed it.the goose egg. And yes, they are indeed buying at new highs (See here and here). How bad would it suck if we learned that this clueless market participant was in fact the US government?
If youd like to track the hilarity yourself, heres links for the daily, MTD and YTD action on the COMEX. Daily updates on COMEX silver stocks can be found here (xls format).
Apparently there are still quite a few out there who believe this is all part of some Jamie Dimon mindfreak. Good luck with that.

Het lijkt me dat de risico bij een reverse convertible groter is dan bij een aandeel? Je hebt bij een reverse convertible immers de risico van de bond + onderliggende terwijl bij het aandeel alleen het aandeel de risico factor is? Al vind ik dit soort ' per definitie ' risico vragen echt bullshit.quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef Sokz het volgende:
Vraag 11
In de bijsluiter van een financieel product staat het volgende over de aflossingsvoorwaarden op de einddatum: 'uit een breed samengesteld mandje van 10 aandelen wordt het aandeel gekozen met de slechtste performance aan het einde van de looptijd van het product.' Hoe verhoudt het risico van dit product zich tot een gewone reverse convertible?
Het risico is kleiner dan dat van een gewone reverse convertible
Het risico is groter dan dat van een gewone reverse convertible
Ik weet het niet
? :$

Haha nee was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 11 april 2011 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Het lijkt me dat de risico bij een reverse convertible groter is dan bij een aandeel? Je hebt bij een reverse convertible immers de risico van de bond + onderliggende terwijl bij het aandeel alleen het aandeel de risico factor is? Al vind ik dit soort ' per definitie ' risico vragen echt bullshit.
Zijn dit overigens vragen voor je economie examen? Die zijn een stuk leuker dan toen ik ze vroeger had
Dat de kans groter is dat 1 v/d 10 lager komt dan één uitgekozen aandeel.quote:'uit een breed samengesteld mandje van 10 aandelen wordt het aandeel gekozen met de slechtste performance aan het einde van de looptijd van het product.'

Waarom x100? Lijkt op dat je opeens van product switch of dat je ordergrootte opeens flink omhoog gaat? Of je moet wat verkeerd ingevuld hebben?quote:Op maandag 11 april 2011 22:32 schreef Sokz het volgende:
Anyway, wilde eens kijken of ik mijn TL kon doorrollen + trailing maar de ingevoerde punten komen niet overeen met hoe ze uiteindelijk op de beurs geplaatst worden.Dus als ik bijvoorbeeld limiet 2,45 invoer wordt die 245,00 verstuurd & Trailing op 0,5pt. wordt 5 pt.
Zal wel iets verkeerds invoeren.

Ja ik begrijp 't ook niet helemaal, zal morgen even wat printscreens laten zien.quote:Op maandag 11 april 2011 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom x100? Lijkt op dat je opeens van product switch of dat je ordergrootte opeens flink omhoog gaat? Of je moet wat verkeerd ingevuld hebben?

YTD al 80% ?quote:Op maandag 11 april 2011 22:53 schreef LXIV het volgende:
Rendement dit jaar bijna 30% (YTD 80%). Met een risicoprofiel van 80 op de 1000! Het lijkt wel of alles wat ik koop meteen begint te stijgen!!

Ja, vanaf april 2010 dan. Het gaat ook bizar goed. In april 2010 stond ik YTD verlies trouwens.quote:

YTD is toch vanaf 01.01.2011 ?quote:Op maandag 11 april 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, vanaf april 2010 dan. Het gaat ook bizar goed. In april 2010 stond ik YTD verlies trouwens.

Niet verkeerd! Maar waar hebben we het over hier : je hele vermogen inclusief spaargeld of alleen je beleggingen? Ongetwijfeld het laatste, maar hoe groot zijn je beleggingen voor jou? (bv % van totale vermogen)quote:Op maandag 11 april 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, vanaf april 2010 dan. Het gaat ook bizar goed. In april 2010 stond ik YTD verlies trouwens.

30% is kei-hoog. Dat haal ik bijna nooit (behalve nu)quote:Op maandag 11 april 2011 23:09 schreef Sokz het volgende:
[..]
YTD is toch vanaf 01.01.2011 ?![]()
Anyway, 1 jaars rendement ligt bij mij ook nog redelijk hoog, iets van 30%.

160% ofzo.quote:Op maandag 11 april 2011 23:10 schreef macondo het volgende:
[..]
Niet verkeerd! Maar waar hebben we het over hier : je hele vermogen inclusief spaargeld of alleen je beleggingen? Ongetwijfeld het laatste, maar hoe groot zijn je beleggingen voor jou? (bv % van totale vermogen)

Je bent wel een enorme baasquote:Op maandag 11 april 2011 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
30% is kei-hoog. Dat haal ik bijna nooit (behalve nu)

Winst pakken, en dan? Op de spaarrekening zetten?quote:Op maandag 11 april 2011 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent wel een enorme baasNiet ergens gevoelens dat je eens wat moet verkopen c.q winst pakken?

Net voor de japan-crisis had ik mijn leverage wat afgebouwd. Maar op de bodem ben ik weer vol erin gegaan. Dat ging goed.quote:Op maandag 11 april 2011 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent wel een enorme baasNiet ergens gevoelens dat je eens wat moet verkopen c.q winst pakken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |