abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95632195
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:31 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ik wil graag weten of je daar speeders kunt kopen?
ik kan alleen turbo's vinden :)

[offtopic} wie de ruk heeft de termen 'turbo's' en 'speeders' bedacht trouwens :) [//offtopic]

PS: mijn risico profiel is speculatief, terwijl ik zeker weet dat dit 100% niet overeengekomen is. F*ck Rabobank :) Morgen een mailtje naar die sukkels, met de vraag hoe dit historisch tot stand gekomen is :)
  zondag 17 april 2011 @ 19:00:24 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95632271
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[offtopic} wie de ruk heeft de termen 'turbo's' en 'speeders' bedacht trouwens :) [//offtopic]

PS: mijn risico profiel is speculatief, terwijl ik zeker weet dat dit 100% niet overeengekomen is. F*ck Rabobank :) Morgen een mailtje naar die sukkels, met de vraag hoe dit historisch tot stand gekomen is :)
Als je nooit de 'test' gemaakt hebt, dan sta je standaard als maximaal speculatief ingesteld. In ieder geval wel bij Alex. Daar is mijn persoonlijke risicoprofiel 1000 en het profiel van mijn portefeuille 81.
Overigens is van 120 tot 1000 maar één categorie. Zeer speculatief oid.
The End Times are wild
pi_95632344
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je nooit de 'test' gemaakt hebt, dan sta je standaard als maximaal speculatief ingesteld. In ieder geval wel bij Alex. Daar is mijn persoonlijke risicoprofiel 1000 en het profiel van mijn portefeuille 81.
Overigens is van 120 tot 1000 maar één categorie. Zeer speculatief oid.
ik heb diverse gesprekken met een accountmanager gehad, daar kan tot zijn grote frustratie geen misverstand over verstaan hoor :) Als ik speculeer is het niet via Rabo, daar begrijpt ie echt wel :)
pi_95634051
quote:

[..]

Bedankt! ;) Ik las ergens dat het wel kon, blijkbaar niet dus. :) Nogmaals bedankt. ;)

LXIV, ik begrijp de angst voor verliezen. Maar wilde slechts alleen weten of de mogelijkheid bestaat om zulke producten bij Rabo te kopen. Ik blijf ervan af natuurlijk.. ;)
  zondag 17 april 2011 @ 20:12:45 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95635799
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:41 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Bedankt! ;) Ik las ergens dat het wel kon, blijkbaar niet dus. :) Nogmaals bedankt. ;)

LXIV, ik begrijp de angst voor verliezen. Maar wilde slechts alleen weten of de mogelijkheid bestaat om zulke producten bij Rabo te kopen. Ik blijf ervan af natuurlijk.. ;)
Je moet zelf natuurlijk weten wat je met je geld doet hoor! Ik probeer alleen te voorkomen dat mensen te snel zich hieraan wagen. Het is niet voor niets dat je eerst een test moet doen voordat je er in handelen kunt.
Overigens, jij bent toch nog geen 18? Ik vraag me af of je er dan überhaubt wel in mag handelen!
The End Times are wild
  zondag 17 april 2011 @ 20:16:48 #231
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95636069
Lijkt me niet dat ze daar moeilijk in doen als je al aandelen e.d. kan. Moeilijker is het om überhaupt als <18-jarige een depot te krijgen volgens mij.
pi_95636384
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet zelf natuurlijk weten wat je met je geld doet hoor! Ik probeer alleen te voorkomen dat mensen te snel zich hieraan wagen. Het is niet voor niets dat je eerst een test moet doen voordat je er in handelen kunt.
Overigens, jij bent toch nog geen 18? Ik vraag me af of je er dan überhaubt wel in mag handelen!
Nee, ik ben nog geen 18. Maar ik kan wel beleggen en ook in turbo's etc. Maar ik vroeg het me af omdat ik ergens las dat het wel kon, maar ik zelf kon het niet vinden bij Rabobank. Ik dacht dat het aan mijn account lag... Niet dus.

quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:16 schreef Sokz het volgende:
Lijkt me niet dat ze daar moeilijk in doen als je al aandelen e.d. kan. Moeilijker is het om überhaupt als <18-jarige een depot te krijgen volgens mij.
Hoezo is het moeilijker om op 18 jarige leeftijd een depot te krijgen?
  zondag 17 april 2011 @ 20:27:47 #233
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95636752
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:21 schreef Lucas15 het volgende:

Hoezo is het moeilijker om op 18 jarige leeftijd een depot te krijgen?
<18 = jonger dan 18.
pi_95636905
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

<18 = jonger dan 18.
Ah, oke ;) Ja, dat is kut werk hoor om een depot te krijgen..
pi_95641792
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Okee, ik dacht dat je entries onmiddellijk na het uitkomen van het macrocijfer waren. Transactiekosten op een ES future zijn minder dan 1 tick terwijl je slippage makkelijk meerdere hele punten kan zijn tijdens zo'n macro spike.

Welke entry prijs hanteer je dan in je lange termijn strategie? Stel een cijfer komt om 15:00, pak je dan de slotkoers van die dag, de openingskoers van de volgende dag?, gelijk het slot van de eerste 1-minuten bar na het uitkomen van het cijfer?, of iets anders? De echte grote slippage zit natuurlijk in de eerste paar seconden, maar daar zit vaak ook de bulk van de koersbeweging...
Ik pak de EOD data voor de lange termijn strategie. De korte termijn stap ik 1 minuut van te voren in op basis van forecasted model en ga ik er uit met stop en reverse, RSI, etc.

quote:
Gemiddelde slippage zegt niet veel. Het gaat bij een korte termijn macro trading strategie om de slippage tijdens een spike. Het lijkt me heel moeilijk om daar in algemene termen iets over te zeggen, vandaar mijn vraag. Het hangt af van de delay van je dataverbinding (en dus ook geografische locatie), je broker, je volume, etc etc. Eigenlijk is dat iets wat je gewoon moet uitproberen.
Klopt, maar het is ook gemakkelijker om een gemiddelde spread te gebruiken. Had laatst een gesprek met een leidinggevende van een trading afdeling en toen die binnen kwam was hij pissed off want z'n broker zat hem vandaag te but fucken omdat die tijdens publicatie van macro factors bewust de spread gewoon met een shitload aan pips bewust verhoogde. Dus zeg maar een paar minuten voor dat het uitkwam en een aantal minuten na dat het uitkwam zodat zij meer centen konden verdienen. Hij was rood van woede :D Zo kun je natuurlijk moeilijker met je automatische systeem hier van te profiteren als je broker onbewust lekker even alles omhoog gooit als jij je positie koopt :')

Ook was de ms qua snelheid verbinding nooit erg consistent. Dit over optimaliseren zorgt dus voor regelrechte curve fitting.

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 18-04-2011 11:38:44 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95642045
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:17 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Zonder af te doen aan je verhaal denk ik dat gemiddelde slippage voor een theoretisch onderzoek wel van belang is. SE onderzoekt namelijk naar inefficienties in de EMH dus dan moet hij in algemene zin daar uitspraken over kunnen doen. Kijken naar de slippage op het traden gaat dan weer een stap verder omdat je dan richting het pragmatische gaat.

Zijn begeleider laat dat waarschijnlijk toe omdat je anders 99% van de interessante strategieen kan debunken en het verder geen toegevoegde waarde voor de wetenschap heeft mochten de spelregels op de markt over een aantal jaar veranderen (meer volume, liquiditeit etc.)
Het was overigens best leuk om veel bekende anomalies te debunken. Kwam veel academische papers tegen die hun model direct al corrigeren voor EMH anomalies, met name de dag, week en maand effecten. In plaats van dat ik dat direct zou toepassen heb ik voordat ik de tests ging doen, eerst de data die ik gebruikte om die bekende EMH anomalies gecheckt en daar kwam slechts 1 anomaly naar buiten waar ik eventueel voor kon corrigeren. Gemiddelde return van de periode lente lag 2% hoger dan de andere jaargetijden. Zaken zoals January effect waren echt bollocks en het zou de resultaten behoorlijk de verkeerde kant oplaten waaien als ik daar voor zou corrigeren.

.. en het toonde des te meer aan dat als anomalies worden ontdekt ze na verloop van tijd niet meer werken. Reden genoeg om zaken die je zelf ontdekt voor je te houden. Of bijv. alleen maar in het hedge fund circuit te laten rouleren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_95642508
quote:

[..]
Volgens mij had je eerst turbo certificaten in Duitsland waar ABN de naam van heeft overgenomen en daar de turbo van heeft gemaakt.

Paar jaar laten kwam Commerzbank met de Speeder omdat turbo al een geregistreerd merk was. Turbo, speeder, het heeft de zelfde gedachte wat betreft naam.
pi_95642703
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik heb diverse gesprekken met een accountmanager gehad, daar kan tot zijn grote frustratie geen misverstand over verstaan hoor :) Als ik speculeer is het niet via Rabo, daar begrijpt ie echt wel :)
De hele discussie of je belegt, speculeert, gokt of iets anders, vind ik echt een overbodige.

Zolang hetgeen waar jij het op baseert werkt, maakt het geen donder uit of je het nou beleggen, gokken, speculeren of graaien noemt
pi_95645691
Ik zou graag willen weten hoe jullie beleggen? Met wat voor redenen? Waar kijken jullie naar als jullie kopen?

[ Bericht 58% gewijzigd door Lucas15 op 17-04-2011 23:03:05 ]
  zondag 17 april 2011 @ 23:07:12 #240
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95647535
Omdat:
- Leerzaam
- (soms) handig om meer te weten dan docenten.
- Ik 'vergeet' het bedrag altijd bij mijn vermogen op te tellen zodat ik altijd voor een positieve verassing kom te staan (krom uitgelegd, weet niet hoe ik 't moet beschrijven) :P

Hoe:
- Hardcorebedrijven proberen op te pikken voor 'n prikkie (BHP, PBR, RIG, FCX)
- Sporadisch traden op macro's (dwz long/short)
- Proberen op algehele trends wat centjes mee te pakken zonder te failen.

Maar nu nog vooral om te leren. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokz op 17-04-2011 23:20:34 ]
  zondag 17 april 2011 @ 23:48:01 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95649710
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt, maar het is ook gemakkelijker om een gemiddelde spread te gebruiken. Had laatst een gesprek met een leidinggevende van een trading afdeling en toen die binnen kwam was hij pissed off want z'n broker zat hem vandaag te but fucken omdat die tijdens publicatie van macro factors bewust de spread gewoon met een shitload aan pips bewust verhoogde. Dus zeg maar een paar minuten voor dat het uitkwam en een aantal minuten na dat het uitkwam zodat zij meer centen konden verdienen. Hij was rood van woede :D Zo kun je natuurlijk moeilijker met je automatische systeem hier van te profiteren als je broker onbewust lekker even alles omhoog gooit als jij je positie koopt :')
Vooral retail forex brokers zijn berucht om dat soort geintjes. Die adverteren dan met spreads van heel weinig pips maar op momenten dat het er op aan komt worden die plotseling heel wijd. Dat is ook een van de redenen waarom ik CME futures prefereer boven dingen als retail forex, turbos, speeders en CFD's. Bij CME futures handel je gewoon tegen een andere trader. Er zit niet een derde partij tussen die met spreads of zelfs offsets gaat zitten kloten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_95650103
Is je P/E plaatje alweer geupdate SeLang?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 18 april 2011 @ 00:05:24 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95650466
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:56 schreef fedsingularity het volgende:
Is je P/E plaatje alweer geupdate SeLang?
De meest recente staat altijd in m'n signature.
Maar zolang de "P" niet veel verandert blijft het plaatje redelijk hetzelfde, aangezien de "E" maar heel langzaam varieert.
Mijn reisverslagen
pi_95650826
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

De meest recente staat altijd in m'n signature.
Maar zolang de "P" niet veel verandert blijft het plaatje redelijk hetzelfde, aangezien de "E" maar heel langzaam varieert.
Je was even weg dus ik vroeg me af of je hem al aangepast had maar er is qua prijs natuurlijk niet veel veranderd in 2 maanden. De inflatie lijkt me overigens niet goed voor de P/E... lagere winst bij hogere koersen?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 18 april 2011 @ 02:03:24 #245
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_95652755
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vooral retail forex brokers zijn berucht om dat soort geintjes. Die adverteren dan met spreads van heel weinig pips maar op momenten dat het er op aan komt worden die plotseling heel wijd. Dat is ook een van de redenen waarom ik CME futures prefereer boven dingen als retail forex, turbos, speeders en CFD's. Bij CME futures handel je gewoon tegen een andere trader. Er zit niet een derde partij tussen die met spreads of zelfs offsets gaat zitten kloten.
Sluit ik me helemaal bij aan.
The more debt, the better
pi_95652887
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

En wat te denken van forex brokers die zelf de tegenpartij zijn :')

Jouw verlies is hun winst en vice versa :')

Voorbeeldje uit de voorwaarden van Plus 500
quote:
18 COUNTERPARTY DISCLOSURE

18.1 The trading you conduct on the Trading Platform is not conducted on an Exchange. We act as a counterparty in Transactions conducted on the Trading Platform and, therefore, act as the buyer when you offer to sell an Instrument and the seller when you offer to buy an Instrument. The prices we offer on the Trading Platform might not be the best prices available and we may offer different prices to different users.

18.2 Although we are the counterparty to each of your Transactions, we may limit our risk by immediately hedging (offsetting) your Transactions with another transaction that we enter into with a Financial Institution. We are compensated by marking up the price we received from the Financial Institution. You should be aware that we may make money if the market goes against you. Additionally, since we act as the buyer or the seller in a Transaction, you should carefully evaluate any trade information you receive from us, or from any referred Financial Institution.
:D _O- :')

[ Bericht 19% gewijzigd door tjoptjop op 18-04-2011 02:28:13 ]
pi_95653829
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De hele discussie of je belegt, speculeert, gokt of iets anders, vind ik echt een overbodige.

Zolang hetgeen waar jij het op baseert werkt, maakt het geen donder uit of je het nou beleggen, gokken, speculeren of graaien noemt
Voor mijn niet, maar voor Rabo wel. Als zij mijn profiel verkeerd instellen, en niet kunnen aantonen waar dat op gebaseerd is, kan ik me bij wijze van spreke volstoppen met zilver turbo's en als dat verkeerd afloopt ze aanklagen voor het feit dat ze me het verkeerde profiel hebben toegekend, en ik dus nooit dat soort producten had mogen kunnen kopen. Kom ik niet mee weg bij de rechter vanwege mijn achtergrond, maar Rabo loopt een aardig risico op deze manier :)
  maandag 18 april 2011 @ 09:36:36 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95656214
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:15 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Je was even weg dus ik vroeg me af of je hem al aangepast had maar er is qua prijs natuurlijk niet veel veranderd in 2 maanden.
Laatste aanpassing heb ik gedaan direct toen ik terugkwam. Meest recente plaatje is van 8 april zoals je kunt zien.

quote:
De inflatie lijkt me overigens niet goed voor de P/E... lagere winst bij hogere koersen?
De Shiller P/E daalt dan bij gelijkblijvende koers. De trailing 10-jaar gemiddelde inflatiegecorrigeerde "E" wordt dan immers groter.
Mijn reisverslagen
  maandag 18 april 2011 @ 09:46:15 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95656459
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 02:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En wat te denken van forex brokers die zelf de tegenpartij zijn :')

Jouw verlies is hun winst en vice versa :')

Voorbeeldje uit de voorwaarden van Plus 500

[..]

:D _O- :')
Ik heb ook gehoord van gevallen waar het account van traders werd gesloten omdat ze teveel winst maakten _O-. Daaraan zie je ook al dat het geen zuivere koffie is. Voor een broker die puur van transactiekosten leeft mag dat natuurlijk niks uitmaken.
Mijn reisverslagen
pi_95657444
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb ook gehoord van gevallen waar het account van traders werd gesloten omdat ze teveel winst maakten _O-. Daaraan zie je ook al dat het geen zuivere koffie is. Voor een broker die puur van transactiekosten leeft mag dat natuurlijk niks uitmaken.
Ik heb dit soort verhalen ook gehoord bij grote FX shops, niet alleen de kleine dodgy fuck ups.

En wat betreft FX traders die de boel probeerden te belazeren, een beetje geschiedenis is altijd wel interessant.

Joel N. Ward
Russell Cline
Russell Erxleben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')