abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95109176
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat, of ze hebben geen confirmatie nodig om een causaliteit te trekken.
Het artikel noemt juist geen oorzaken en legt geen verbanden. Waarom denk je dat we met zn allen in het rond gissen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 april 2011 @ 09:59:32 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95109309
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het artikel noemt juist geen oorzaken en legt geen verbanden. Waarom denk je dat we met zn allen in het rond gissen?
Lijkt me ook niet nodig, dat het niet geweldig gaat met de werkgelegenheid binnen de laagopgeleide sector is al lang bekend. Bovendien is het ook geen groot geheim dat de budget makers van de overheid en publieke sectoren altijd te strak budgetteren of gewoon incompetent zijn.

Maar goed, ik wil het ook wel uit de mond van de verantwoordelijke instanties horen hoor.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95109431
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet nodig, dat het niet geweldig gaat met de werkgelegenheid binnen de laagopgeleide sector is al lang bekend. Bovendien is het ook geen groot geheim dat de budget makers van de overheid en publieke sectoren altijd te strak budgetteren of gewoon incompetent zijn.

Maar goed, ik wil het ook wel uit de mond van de verantwoordelijke instanties horen hoor.
Dat kan allemaal, maar nu moet de lezer gissen wat de achterliggende oorzaak is. Kan best dat jij gelijk hebt, maar dat kunnen we simpelweg niet weten. Achterlijk slechte journalistiek, vind ik dat. Je publiceert een half bericht en laat de lezer achter met meer vragen dan hij oorspronkelijk had.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:05:52 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95109517
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan allemaal, maar nu moet de lezer gissen wat de achterliggende oorzaak is. Kan best dat jij gelijk hebt, maar dat kunnen we simpelweg niet weten. Achterlijk slechte journalistiek, vind ik dat. Je publiceert een half bericht en laat de lezer achter met meer vragen dan hij oorspronkelijk had.
Wellicht, maar ik denk dat het eerder het geval is dat de gemeente en de sociale dienst "geen commentaar" wouden leveren, zie je wel vaker met dergelijke dingen. Met de Noord-Zuid lijn (die er terecht bij is gehaald door JKV) is eenzelfde verhaal aan de gang, er moet meer geld komen, maar waarom was er een tekort?

*doodse stilte*
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95109596
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik denk dat het eerder het geval is dat de gemeente en de sociale dienst "geen commentaar" wouden leveren, zie je wel vaker met dergelijke dingen. Met de Noord-Zuid lijn (die er terecht bij is gehaald door JKV) is eenzelfde verhaal aan de gang, er moet meer geld komen, maar waarom was er een tekort?

*doodse stilte*
Nee, want dan zet je in het artikel dat de sociale dienst geen commentaar wilde geven.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:10:34 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95109638
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, want dan zet je in het artikel dat de sociale dienst geen commentaar wilde geven.
Kan ook, ik doe maar wat aannames, ben geen journalist natuurlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95109648
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:

*doodse stilte*
Dat staat mijns inziens redelijk duidelijk in het artikel, Den Haag heeft verkeerde rekenmodellen gebruikt om het budget voor Rotterdam te bepalen.

Overigens had Rotterdam dan wel wat eerder aan de bel kunnen trekken (voor zover ze dat niet gedaan hebben), want nu is het inderdaad wel een beetje "Het water staat ons aan de lippen, help".
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_95109694
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:10 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Kan ook, ik doe maar wat aannames, ben geen journalist natuurlijk.
Nee, want je zou toch eens een ander gelijk moeten geven (die nog links is ook).
  woensdag 6 april 2011 @ 10:15:05 #110
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95109796
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, want je zou toch eens een ander gelijk moeten geven (die nog links is ook).
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat staat mijns inziens redelijk duidelijk in het artikel, Den Haag heeft verkeerde rekenmodellen gebruikt om het budget voor Rotterdam te bepalen.
Verder heb ik er geen moeite mee je ergens gelijk in te geven als er sprake van zou zijn hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95109911
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

[..]

Verder heb ik er geen moeite mee je ergens gelijk in te geven als er sprake van zou zijn hoor.
Een politieke verklaring is te mager in deze.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:19:47 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95109937
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een politieke verklaring is te mager in deze.
Waarom?

Het gaat toch over politiek en bestuurskunde?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95109997
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

dat komt voort uit het feit dat wanneer er voldoende gebudgetteerd wordt, er het daarop volgende jaar dus minder budgetruimte gegeven wordt! wat er was tenslotte 'over'

ik zeg niet dat zulks een handige manier van beleid maken is, enkel dat het wel ergens vandaan komt ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 april 2011 @ 10:24:14 #114
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95110071
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:21 schreef simmu het volgende:

[..]

dat komt voort uit het feit dat wanneer er voldoende gebudgetteerd wordt, er het daarop volgende jaar dus minder budgetruimte gegeven wordt! wat er was tenslotte 'over'

ik zeg niet dat zulks een handige manier van beleid maken is, enkel dat het wel ergens vandaan komt ;)
Op zich niks mis mee, wanneer het met competentie en vooruitziende blik gedaan word. Wanneer je vaste budgetten gaat stellen dan kom je terecht in overheidssturing en een plan-economie, moeten we ook niet hebben. Dat het nu per jaar wordt bijgesteld naar inkomsten en verwachte uitgaven is alleen maar goed te noemen. Dat een stel incompetenten het weer verneukt natuurlijk niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95110098
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Waarom?

Het gaat toch over politiek en bestuurskunde?
Toevallig speelt hier een soortgelijke kwestie en wij passen wel hoor- en wederhoor toe.
  woensdag 6 april 2011 @ 10:26:15 #116
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95110141
Chapeau.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95110342
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:21 schreef du_ke het volgende:
Goh meneer kan weer niks anders dan over allochtonen beginnen :').
Als daar 80% van het probleem ligt, dan ontkom je daar niet aan.
Je zult het programma "opsporing verzocht" dan ook wel rascistisch vinden, want daar gaat het voortdurend over lichtgetinte daders.
Ik dacht dat het nu wel zelfs bij de PvdA was doorgedrongen dat we dingen bij hun naam mochten noemen. :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_95110466
Ik zie trouwens het probleem niet voor de gemeente Rotterdam, ze kunnen:
- De erfpacht verhogen
- Meer precariorechten heffen
- Nog meer parkeerbelasting heffen
- Via het havenbedrijf nog meer havengeld vragen
- Politie op een quotum van 2 ipv 1 bon zetten
- etc. etc
Kunnen ze dat daar zelf niet bedenken?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_95110484
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Noem eens een land dat het zoveel beter doet dan wij. Hongarije?
Dat is een andere vraag dan je als een feit neerkwakte dat dankzij het linkse beleid zo goed met NL ging.

Wel bij de les blijven wat je zelf opperde.

En met NL gaat het niet goed dankzij het linkse beleid, in je natte dromen misschien.
pi_95110701
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat is een andere vraag dan je als een feit neerkwakte dat dankzij het linkse beleid zo goed met NL ging.

Wel bij de les blijven wat je zelf opperde.

En met NL gaat het niet goed dankzij het linkse beleid, in je natte dromen misschien.
Gaat het dan volgens jou slecht in Nederland, gaat het goed ondanks links beleid (wat dat ook moge zijn) of goed dankzij rechts beleid (wat dat ook moge zijn).
pi_95110797
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Gaat het dan volgens jou slecht in Nederland, gaat het goed ondanks links beleid (wat dat ook moge zijn) of goed dankzij rechts beleid (wat dat ook moge zijn).
Zo had ik het inderdaad ook opgeschreven (ondanks of dankzij). Maar het woord 'links' werkt voor Nikita als een rode lap.
pi_95110873
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Zo had ik het inderdaad ook opgeschreven (ondanks of dankzij). Maar het woord 'links' werkt voor Nikita als een rode lap.
Het valt ook niet mee natuurlijk, zo van een veel te verre afstand alles te moeten beoordelen.
pi_95110943
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het valt ook niet mee natuurlijk, zo van een veel te verre afstand alles te moeten beoordelen.
Bovendien kan ik mij goed voorstellen dat Nederland wat bleekjes afsteekt in vergelijking met Hongarije.
pi_95111017
Anyway, zo een oplossing die hier werd aangedragen, het aan het werk zetten van mensen met een bijstandsuitkering, daar zit ik persoonlijk ook niet zo op te wachten. Er lopen hier nu al hordes mensen met oranje hesjes rond de straten schoon te houden en plantsoenen te harken.
Want dat is wel de categorie werk die zulke mensen doen om niet te concurreren met "de markt".
  woensdag 6 april 2011 @ 10:49:43 #125
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95111019
Zou er nog niet dood gevonden willen worden, Boedapest gaat wellicht nog, maar de rest mogen ze houden. Ik probeer het voormalig oostblok altijd te vermijden als de pest.

Ging nog liever naar Afrika. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95111110
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Anyway, zo een oplossing die hier werd aangedragen, het aan het werk zetten van mensen met een bijstandsuitkering, daar zit ik persoonlijk ook niet zo op te wachten. Er lopen hier nu al hordes mensen met oranje hesjes rond de straten schoon te houden en plantsoenen te harken.
Want dat is wel de categorie werk die zulke mensen doen om niet te concurreren met "de markt".
Nee, dan krijg je van die Bijstandsfiguren die de tuintjes van bejaarde Rotterdammers gaan schoffelen of weet ik het wat. Wellicht leuk voor het straatbeeld, maar ook niet meer dan dat. Het is gewoon een probleem dat heel lastig is te tackelen. Enerzijds wil je ook niet dat die mensen onder een brug moeten slapen, maar tegelijkertijd wil je evenmin dat zij voor eeuwig aan de tiet van de staat hangen. Op de een of andere manier moet je dus voor elkaar zien te krijgen dat werklozen bereid zijn werk aan te nemen waar zij op het eerste oog geen zin in hebben.
pi_95111115
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wat een josti weer.

Waar staat het dat het slecht gaat met NL wat ik zou schrijven? Leer eens lezen net als je vriendje.
pi_95111194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een josti weer.

Waar staat het dat het slecht gaat met NL wat ik zou schrijven? Leer eens lezen net als je vriendje.
Wat wilde je dan zeggen met je overdadig smileygebruik, meid?
pi_95111241
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Joh, stel je niet aan. Verdiep je eens in macro economie, geografie, gasbel, belastingen, waterwegen en infrastructuur en kom dan terug zonder fantasieverhalen wat uit je zieke fantasiegeest naar boven borrelt wat je op mij probeert te projecteren.
pi_95111360
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Joh, stel je niet aan. Verdiep je eens in macro economie, geografie, gasbel, belastingen, waterwegen en infrastructuur en kom dan terug zonder fantasieverhalen wat uit je zieke fantasiegeest naar boven borrelt wat je op mij probeert te projecteren.
Zieke fantasiegeest?
pi_95111819
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zieke fantasiegeest?
Ja, want je neemt maar alles aan in je fantasie over mij terwijl je geen flikker van mij afweet.

Zo kun je tenminste de aandacht afleiden om niet te antwoorden.
pi_95111959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:12 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, want je neemt maar alles aan in je fantasie over mij terwijl je geen flikker van mij afweet.

Zo kun je tenminste de aandacht afleiden om niet te antwoorden.
Probleem is dat jij spoken ziet. Ik constateer slechts dat wij niets hebben te klagen in Nederland (ondanks of dankzij links beleid?) en jij gaat volledig door het lint. Je moet niet zoveel zoeken achter zo'n eenvoudige opmerking.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:18:21 #133
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112021
On the contrary, good sir. We hebben genoeg te klagen in Nederland.

Dat het "goed" gaat wil niet zeggen dat we alleen maar lovend over alles moeten zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95112103
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:18 schreef Voorschrift het volgende:
On the contrary, good sir. We hebben genoeg te klagen in Nederland.

Dat het "goed" gaat wil niet zeggen dat we alleen maar lovend over alles moeten zijn.
Neuh, maar het was dan ook vooral een reactie die doet alsof we in het afvoerputje van de wereld wonen. Met dank aan (s)links uiteraard. Beetje relativeren kan natuurlijk geen kwaad.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:23:41 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112231
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, maar het was dan ook vooral een reactie die doet alsof we in het afvoerputje van de wereld wonen. Met dank aan (s)links uiteraard. Beetje relativeren kan natuurlijk geen kwaad.
Ach dat valt mee, we zijn nog de druppel op het glas die ooit zo mooi uit de douchekop kwam, maar nu richting afvoerputje glibbert om nimmer meer het daglicht van vergane glorie te aanschouwen. Enkel op te lossen door den druppel te laten absorberen door een heerlijk rechts doekje, waarop we kunnen drogen in de zon en de dagen van duisternis en vochtigheid achter ons laten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95112310
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach dat valt mee, we zijn nog de druppel op het glas die ooit zo mooi uit de douchekop kwam, maar nu richting afvoerputje glibbert om nimmer meer het daglicht van vergane glorie te aanschouwen. Enkel op te lossen door den druppel te laten absorberen door een heerlijk rechts doekje, waarop we kunnen drogen in de zon en de dagen van duisternis en vochtigheid achter ons laten.
Vergeet niet dat die rechtse dousche de VS ook geen goed heeft gedaan. Haar macht is niet voor niets tanende :6
  woensdag 6 april 2011 @ 11:26:33 #137
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112344
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die rechtse dousche de VS ook geen goed heeft gedaan. Haar macht is niet voor niets tanende :6
Enkel omdat de druppel terecht kwam op Clinton z'n rare linkse kop, en z'n reet afveegde met die mooie rechtse handdoek, in plaats van hem op een mooi plekje te hangen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95112367
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Enkel omdat de druppel terecht kwam op Clinton z'n rare linkse kop.
Gek dat de staatsschuld juist onder Clinton weer daalde. Maar nee, de vervallen staat vann de VS hebben de Amerikanen te danken aan Reagan.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:28:25 #139
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112408
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gek dat de staatsschuld juist onder Clinton weer daalde. Maar nee, de vervallen staat vann de VS hebben de Amerikanen te danken aan Reagan.
De Joegoslavische oorlog viel qua kosten ook vrij in het niet bij de uitgaven die overige regeringen sindsdien hebben moeten maken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95112477
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De Joegoslavische oorlog viel qua kosten ook vrij in het niet bij de uitgaven die overige regeringen sindsdien hebben moeten maken.
Hier gaan we weer eens niet uitkomen. Feit is wel dat de VS er nou niet bepaald geweldig voor staat.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:32:06 #141
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112538
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier gaan we weer eens niet uitkomen. Feit is wel dat de VS er nou niet bepaald geweldig voor staat.
Tijd voor Huckabee of Trump.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2011 @ 11:32:07 #142
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_95112539
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dan krijg je van die Bijstandsfiguren die de tuintjes van bejaarde Rotterdammers gaan schoffelen of weet ik het wat. Wellicht leuk voor het straatbeeld, maar ook niet meer dan dat. Het is gewoon een probleem dat heel lastig is te tackelen. Enerzijds wil je ook niet dat die mensen onder een brug moeten slapen, maar tegelijkertijd wil je evenmin dat zij voor eeuwig aan de tiet van de staat hangen. Op de een of andere manier moet je dus voor elkaar zien te krijgen dat werklozen bereid zijn werk aan te nemen waar zij op het eerste oog geen zin in hebben.
Door het staatsinfuus maar aan te laten staan terwijl Nederland hierover nadenkt, maak je het enkel erger. Hoe langer iemand thuis kan zitten, hoe langer het duurt voor de zin om te werken ooit terugkomt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2011 @ 11:33:59 #143
341203 3-voud
pi_95112614
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Tijd voor Huckabee of Trump.
Trump zie ik wel zitten. Die man is capabel om in zeer korte tijd adequate beslissingen te nemen.
Zal wel niet altijd met mijn idee stromen, maar dan schiet het tenminste weer een beetje op.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:35:30 #144
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112693
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Trump zie ik wel zitten. Die man is capabel om in zeer korte tijd adequate beslissingen te nemen.
Zal wel niet altijd met mijn idee stromen, maar dan schiet het tenminste weer een beetje op.
Van het hele zooitje losers als kandidaten is het toch wel de beste, in ieder geval iemand die bewezen heeft grote organisaties winstgevend te kunnen leiden en goede beslissingen te kunnen maken als het puntje bij het paaltje komt.

I.t.t. Obama die z'n roem bij elkaar veegde als achterbuurt organisator. :')

Huckabee is echter ook m'n favoriet omdat hij Amerikaanse Foreign Policy zwaar op de schop wou nemen, en dat kan maar een ding betekenen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95112704
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Door het staatsinfuus maar aan te laten staan terwijl Nederland hierover nadenkt, maak je het enkel erger. Hoe langer iemand thuis kan zitten, hoe langer het duurt voor de zin om te werken ooit terugkomt.
agree
pi_95112748
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat je Bijstandstrekkers zo snel mogelijk aan het werk moet zien te krijgen. De vraag is alleen; hoe? Nogmaals, zomaar de uitkering intrekken is ook geen optie, omdat deze mensen dan op straat belanden. Je moet dus een manier vinden om hen te pushen aan het werk te gaan.
pi_95112903
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:15 schreef Voorschrift het volgende:
Of Rotterdam heeft gewoon last van de meest incompetente financiële adviseurs en budgetteurs van heel Nederland.

Past wel enigszins bij de rest van de kansloosheid van die prutstad, maar goed. Gelukkig hebben we de haven nog, anders kon 't al helemaal afgeschreven worden.
Wat is dit nu weer voor enorm domme vooringenomen post.

Overigens ben ik het wel eens dat er nogal onzorgvuldig met budgetten wordt omgegaan door de gemeente. Maar roepen dat iedereen "aan het werk moet" is nogal simplistisch wanneer je niet met mogelijkheden kom hoe en waar die personen weer toe kunnen treden tot het arbeidsproces.

Holo geeft tenminste nog een optie zoals de dienstencheque.....niet een erg sterke optie maar iig één die te overwegen is. :)
pi_95112936
Ja, ook een leuke, die mensen belanden dan inderdaad op straat, met als waarschijnlijk gevolg meer criminaliteit. Tegelijkertijd is er minder politie op straat in Rotterdam omdat ons fijne kabinet daar ook op bezuinigd heeft.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:43:57 #149
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95112962
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, ook een leuke, die mensen belanden dan inderdaad op straat, met als waarschijnlijk gevolg meer criminaliteit. Tegelijkertijd is er minder politie op straat in Rotterdam omdat ons fijne kabinet daar ook op bezuinigd heeft.
Je wil criminaliteit af gaan zitten kopen met mijn geld?

:{w
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2011 @ 11:45:36 #150
341203 3-voud
pi_95113041
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat je Bijstandstrekkers zo snel mogelijk aan het werk moet zien te krijgen. De vraag is alleen; hoe? Nogmaals, zomaar de uitkering intrekken is ook geen optie, omdat deze mensen dan op straat belanden. Je moet dus een manier vinden om hen te pushen aan het werk te gaan.
Het probleem is dat je nu eenmaal erg veel mensen in de bijstand hebt die wel zo denken.
- "Werken? Waarom? Ik red me nu ook wel".

Als je die mensen kort en/of voordeeltjes weghaalt, veranderd er niets anders dan ze een paar weken lopen te klagen. Zie het als het rook probleem. Men maakt de sigaretten duurder, de rokers klagen wat, maar amper een handjevol stopt om die reden.

Enige wat helpt bij dat soort luie flikkers is de knoop flink door hakken. Maar dan moet de weerstand van links overwonnen worden. die zien namelijk elke uitkeringstrekker als een potentiële hardwelwillende werker. Zij zien juist dat de lanterfanters maar een handjevol zijn en het gros de dupe wordt van een strakke maatregel.
Dat gesus en het bekvechten tussen de 2 kampen schiet geen meter op. Links met hun knuffelbeleid zeurt net zo lang totdat er een schuldgevoel ontstaat wat alles weer lam legt.

Of je accepteert die bende. Of je pakt het aan. En aanpakken betekent de kans op lanterfanten ontnemen. Dat daar de goedwillende de dupe van worden is jammer.
Eigenlijk moet je "bijstand" helemaal afschaffen. Als je zonder werk komt te zitten heb je recht op WW en verder niets.
Val jij in die "niets", kom je voor de staat te werken in ruil voor zakgeld. En dat moet zo weinig zijn dat diegene niet op zichzelf kan wonen en dus verplicht wordt bij familie of vrienden in te wonen. Moet jij eens opletten hoe snel mensen "zin" om te werken krijgen.
pi_95113080
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:43 schreef Voorschrift het volgende:

Je wil criminaliteit af gaan zitten kopen met mijn geld?

:{w
Nee, ik wil een voortzetting van het beleid wat Leefbaar Rotterdam en de PvdA hebben gevoerd in de afgelopen jaren, dus mensen van straat halen en ze pas weer op straat "vrijlaten" als ze zichzelf nuttig kunnen maken door bijvoorbeeld papier te prikken.
Maar daar los je financieel niks mee op, die mensen krijgen nog steeds een uitkering, ze moeten er alleen iets voor terug doen. Nog steeds betaald van jouw centen.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:47:59 #152
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95113125
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar daar los je financieel niks mee op, die mensen krijgen nog steeds een uitkering, ze moeten er alleen iets voor terug doen. Nog steeds betaald van jouw centen.
Boeiend, als ze de rotzooi oppikken van de straten dan wil ik ze daar best wat voor geven d.m.v. mijn belastingafdrachten. Het zal me een rotzorg zijn wat ze doen, al is 't oude oma's helpen oversteken, doe iets.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2011 @ 11:50:30 #153
341203 3-voud
pi_95113213
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Boeiend, als ze de rotzooi oppikken van de straten dan wil ik ze daar best wat voor geven d.m.v. mijn belastingafdrachten. Het zal me een rotzorg zijn wat ze doen, al is 't oude oma's helpen oversteken, doe iets.
Het is toch veel leuker thuis een beetje heel de dag achter de computer te hangen met een bak Senseo? Tevens ben je dan ook veel meer dan in het echte leven. Je zou bijvoorbeeld zomaar her en der kunnen roepen dat je journalist ben of iets dergelijks.
pi_95113220
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het probleem is dat je nu eenmaal erg veel mensen in de bijstand hebt die wel zo denken.

Als je die mensen kort en/of voordeeltjes weghaalt, veranderd er niets anders dan ze een paar weken lopen te klagen. Zie het als het rook probleem. Men maakt de sigaretten duurder, de rokers klagen wat, maar amper een handjevol stopt om die reden.

Enige wat helpt bij dat soort luie flikkers is de knoop flink door hakken. Maar dan moet de weerstand van links overwonnen worden. die zien namelijk elke uitkeringstrekker als een potentiële hardwelwillende werker. Zij zien juist dat de lanterfanters maar een handjevol zijn en het gros de dupe wordt van een strakke maatregel.
Dat gesus en het bekvechten tussen de 2 kampen schiet geen meter op. Links met hun knuffelbeleid zeurt net zo lang totdat er een schuldgevoel ontstaat wat alles weer lam legt.

Of je accepteert die bende. Of je pakt het aan. En aanpakken betekent de kans op lanterfanten ontnemen. Dat daar de goedwillende de dupe van worden is jammer.
Eigenlijk moet je "bijstand" helemaal afschaffen. Als je zonder werk komt te zitten heb je recht op WW en verder niets.
Val jij in die "niets", kom je voor de staat te werken in ruil voor zakgeld. En dat moet zo weinig zijn dat diegene niet op zichzelf kan wonen en dus verplicht wordt bij familie of vrienden in te wonen. Moet jij eens opletten hoe snel mensen "zin" om te werken krijgen.
Op zich ben ik het grotendeels met je eens. Maar ik denk puur even aan de praktische bezwaren. Je kunt als staat inderdaad Bijstandstrekkers aan het werk zetten in ruil voor een zakcentje. Maar waar zit je aan te denken? Moeten zij het openbaar groen aanharken? Daar krijgen medewerkers van groenvoorziening nu gewoon voor betaald. Maar zeg je dan tegen die Bijstandsfiguren dat ze minder krijgen, terwijl ze hetzelfde werk doen? Of geen je hen net zoveel? Dat laatste lijkt mij onwenselijk, want dan breid je het aantal ambtenaren weer uit.

Ben het in grote lijnen met je eens, maar een oplossing bedenken is niet eenvoudig.
pi_95113224
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
Zo simpel is het niet, want als je zegt "voor wat hoort wat", dan moet je ook controleren of die mensen hun "plicht" daadwerkelijk uitvoeren.
pi_95113272
Toch wel mooi dat "de rechtsen" in dit topic in feite ervoor pleiten de Melkertbanen weer in te voeren.
pi_95113312
quote:
Precies. Waar komt überhaupt het idee vandaan dat rotte appels volledig te verwijderen zijn?

quote:
:O

quote:
Ja joh, laten we vanuit een soort jaloezie alle huishoudens die van de staat leven maar verhongeren. Way to go.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:54:39 #158
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95113404
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Toch wel mooi dat "de rechtsen" in dit topic in feite ervoor pleiten de Melkertbanen weer in te voeren.
Hoe wat Melkertbanen?

Wanneer je gewoon de bijstanden en uitkeringen kort dwing je ze vanzelf wel aan de slag te gaan, of ze creperen, wat zij willen. Van 't vrijgekomen geld huur je politie in om dat volk een knuppel in de nek te gooien als ze de criminaliteit in gaan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:55:15 #159
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95113428
Nee maar serieus, er is geen oplossing voor ongeschoolde arbeiders die niet willen werken.

Kunnen we niks aan doen, moeten we voor betalen, c'est la vie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2011 @ 11:55:29 #160
341203 3-voud
pi_95113432
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich ben ik het grotendeels met je eens. Maar ik denk puur even aan de praktische bezwaren. Je kunt als staat inderdaad Bijstandstrekkers aan het werk zetten in ruil voor een zakcentje. Maar waar zit je aan te denken? Moeten zij het openbaar groen aanharken? Daar krijgen medewerkers van groenvoorziening nu gewoon voor betaald. Maar zeg je dan tegen die Bijstandsfiguren dat ze minder krijgen, terwijl ze hetzelfde werk doen? Of geen je hen net zoveel? Dat laatste lijkt mij onwenselijk, want dan breid je het aantal ambtenaren weer uit.

Ben het in grote lijnen met je eens, maar een oplossing bedenken is niet eenvoudig.
Het is ook niet waterdicht. Want hoe behandel je een vader van 50 met vrouw en 3 kinderen die in de WW beland en niet tijdig ander werk kan vinden voor hij in die regeling komt?
Aangezien we alles tegenwoordig vastleggen zijn die er wel uit te vissen en kunnen die hun WW verlengen. Ook dat blijft goedkoper.

Om maar een probleem te noemen.

En wat werkzaamheden betreft: er is veel meer. Nederland kan nog schoner zijn dan het nu is bijvoorbeeld. Dus de groenvoorzieners houden hun werk en de uitvreters doen dan het nog vuilere werk of totaal andere klussen.
Zend ze uit naar andere landen om daar puin te ruimen bijvoorbeeld. Naar rampgebieden. Arme landen die wel wat hulp kunnen gebruiken.

Werk zat. Dat je dat werk nu niet ziet is omdat het geen invulling heeft omdat de belangen nu nog te laag zijn om daar geld aan uit te geven. Neem bijvoorbeeld groenvoorziening zelf. 60 jaar geleden deden we daar amper iets aan. We zagen daar het belang niet van in. Nu wel.
pi_95113464
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:54 schreef Voorschrift het volgende:
Hoe wat Melkertbanen?

Wanneer je gewoon de bijstanden en uitkeringen kort dwing je ze vanzelf wel aan de slag te gaan, of ze creperen, wat zij willen. Van 't vrijgekomen geld huur je politie in om dat volk een knuppel in de nek te gooien als ze de criminaliteit in gaan.
Nee, er valt niks in te huren, want er is een gat in de begroting. Als je zou korten op uitkeringen dring je enkel het tekort terug. Er komt geen geld bij om huurlingen in te zetten om een politiestaat in te voeren.
  woensdag 6 april 2011 @ 11:58:00 #162
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95113515
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, er valt niks in te huren, want er is een gat in de begroting. Als je zou korten op uitkeringen dring je enkel het tekort terug. Er komt geen geld bij om huurlingen in te zetten om een politiestaat in te voeren.
Was ook meer sarcastisch bedoeld.

Onwillende(!) ongeschoolde arbeiders en domme allochtonen zonder kennis van de Nederlandse taal hou je altijd, moeten we nou eenmaal voor betalen. Zolang een of ander clubje maar niet pretendeert dat deze mensen mijn vrienden moeten zijn en ik verplicht 'blij' met ze moet zijn vind ik het best. Kijk op ze neer, dat recht heb ik wel verdiend.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_95113664
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:58 schreef Voorschrift het volgende:
Was ook meer sarcastisch bedoeld.
Had ik iets te laat door, sorry :@.

quote:
Onwillende(!) ongeschoolde arbeiders en domme allochtonen zonder kennis van de Nederlandse taal hou je altijd, moeten we nou eenmaal voor betalen. Zolang een of ander clubje maar niet pretendeert dat deze mensen mijn vrienden moeten zijn en ik verplicht 'blij' met ze moet zijn vind ik het best. Kijk op ze neer, dat recht heb ik wel verdiend.
:'). Je mag erover denken wat je wil, wat mij betreft.
  woensdag 6 april 2011 @ 12:11:53 #164
322645 Voorschrift
See if I care
pi_95114023
Thats all I ask.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 6 april 2011 @ 13:41:48 #165
321876 Cherna
Fuck the System
pi_95117462
quote:

[..]

Je moet je eens afvragen hoeveel werkelozen we daadwerkelijk hebben in het land tov andere landen. Zolang je werken niet beloond zal er nooit iets veranderen. Want wat maakt het uit. Thuis zitten met niets of werken en je hebt niets. Als je moet werken voor 3 euro per uur zoals een Pool dat graag doet(hij betaalt geen pensioen etc) in laaggeschoold werk dan heb je nog minder ook. Doe daar die huur grens bovenop dan kun je elke oplossing wel vergeten. Daar komt nog eens bij dat je slecht behandeld wordt(vandaar ook het staken onder schoonmakers) dan kun je je voorstellen dat het nooit iets wordt.
Ze aan het werk schoppen helpt ook niet. Heb dat al eerder meegemaakt. Krijg je figuren ongemotiveerd op de werkvloer die meer schade aanrichten dan goed doen voor het bedrijf.
Niets geven helpt ook niet want dan gaat criminaliteit de overhand krijgen. En ik heb geen zin dat iemand mijn huis leeghaalt omdat hij niets heeft.

Maw het probleem is niet eenvoudig op te lossen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_95117938
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is dat jij spoken ziet.
Ohja? Als jij zegt dat dankzij links zo goed gaat in NL wijs ik je er op dat jij dat in je natte dromen ziet. Dat je dat niet leuk vindt dat prima maar verzin eens niet van alles en nog wat van schuimbekken tot spoken en nog meer van die idiote dingen,. Kom een keer met waarheden dat kan ik respecteren.
quote:
Ik constateer slechts dat wij niets hebben te klagen in Nederland (ondanks of dankzij links beleid?)
Beweer ik anders dan zot? Je zou er beter aan doen om wat minder te fantaseren dan val ik je ook minder aan op je grote schreeuwlelijk.
quote:
en jij gaat volledig door het lint.
En weer verzin je maar wat. Echt, je bent de weg helemaal kwijt.
quote:
Je moet niet zoveel zoeken achter zo'n eenvoudige opmerking.
Dan moet je ook geen fantasieverhalen c.q. leugens vertellen.
  woensdag 6 april 2011 @ 14:49:32 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95120353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een stok en een wortel. De stok is dat de bijstandsuitkering omlaag gaat. De wortel is een sollicitatieformulier van een bedrijf naar keuze, verstrekt door de gemeente desnoods. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 06-04-2011 14:56:31 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_95120447
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:49 schreef Morendo het volgende:
Een stok en een wortel. De stok is dat de bijstanduitkering omlaag gaat. De wortel is een sollicitatieformulier van een bedrijf naar keuze, verstrekt door de gemeente desnoods. ^O^
Ja, en als die mensen echt na 50 keer solliciteren nog geen bedrijf hebben gevonden die ze een baan aanbiedt?
  woensdag 6 april 2011 @ 14:55:45 #169
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95120602
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, en als die mensen echt na 50 keer solliciteren nog geen bedrijf hebben gevonden die ze een baan aanbiedt?
Dan zou ik de brief nog maar wat redigeren. ^O^
pi_95120781
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:55 schreef Morendo het volgende:
Dan zou ik de brief nog maar wat redigeren. ^O^
Volgens mij moeten we als maatschappij dat soort mensen als verliespost rekenen, er zijn nou eenmaal zogeheten "onrendabelen".
Het verlagen van uitkeringen zorgt er mijns inziens echt niet voor dat die mensen opeens wel op magische wijze werk vinden.
  woensdag 6 april 2011 @ 15:04:41 #171
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95120969
Oplossing: Rotterdam levert een paar duizend goedkope arbeiders aan de hoogste bieder en steekt het verschil wml/bijstand in eigen zak.
pi_95124329
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:02 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Bang dat ze je uitkering niet meer kunnen uitbetalen?
Ik heb werk en woon niet in Rotterdam.
pi_95124649
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Een stok en een wortel. De stok is dat de bijstandsuitkering omlaag gaat. De wortel is een sollicitatieformulier van een bedrijf naar keuze, verstrekt door de gemeente desnoods. ^O^
Ja, want er is ook een overschot aan banen.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:36:05 #174
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95124829
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want er is ook een overschot aan banen.
Dan ga je toch voor jezelf beginnen. Brin en Page begonnen ook in een garage en zijn nu multi-miljardair. ^O^
pi_95124863
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dan ga je toch voor jezelf beginnen. Brin en Page begonnen ook in een garage en zijn nu multi-miljardair. ^O^
Alsof iedereen dat kan en lukt
  woensdag 6 april 2011 @ 16:39:48 #176
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95124965
quote:

[..]

Dus dat is t! got it, ben bezig!
pi_95125494
quote:

[..]

Waarom ben jij dat nog niet dan?
  woensdag 6 april 2011 @ 16:55:40 #178
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95125604
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom ben jij dat nog niet dan?
Ik ben al op de helft. O-)
pi_95128494
quote:

[..]

De tijd dat dit zo makkelijk kon is al even voorbij natuurlijk. Zeker in Rotterdam heeft men al jaren geleden ingezet op een beleid waarbij niemand meer doelloos thuis mag blijven zitten als ze een uitkering ontvangen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95128568
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik ben al op de helft. O-)
Wel multi, geen miljardair :P?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95129613
quote:
Op woensdag 6 april 2011 16:37 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Alsof iedereen dat kan en lukt
Lekker negatief blijven, ga zo door !
pi_95131099
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lekker negatief blijven, ga zo door !
Dan nog zal lang niet iedereen slagen.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  woensdag 6 april 2011 @ 19:09:04 #183
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95131285
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wel multi, geen miljardair :P?
Nee, wat ik bedoelde was: ik heb het plan al bedacht en hoef het alleen nog maar uit te voeren. De facto zit ik dus al op de helft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')