tnx vriend.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:59 schreef MartijnA3 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spent_fuel_pool
Post dan niets als je geen energie hebt om iets uit te zoeken, het is hier niet de telegraaf toch.quote:
http://www.demorgen.be/dm(...)menten-vermist.dhtmlquote:
In Duitsland heerst verwarring over het lot van enkele duizenden brandstofelementen die tussen 1967 en 1988 werden gebruikt in een nucleaire onderzoekreactor in Jülich, zo'n 30 kilometer van Aken. Volgens weekblad Der Spiegel zijn de kogels radioactief materiaal ter grootte van tennisballen verdwenen.
http://en.wikipedia.org/wiki/AVR_reactorquote:
Concerning beta-contamination AVR is the highest contaminated nuclear installation worldwide as AVR management confirmed 2001
http://en.wikipedia.org/w(...)_Temperature_Reactorquote:
In spite of the limited amount of radioactivity released (0.1 GBq Co60, Cs137, Pa233), the THTR management tried to hide the accident, probably because this accident pointed to some specific problems of pebble bed reactors, i.e. pebble flow and radioactive dust. The management probably expected that the emission might not be detected due to the Chernobyl fallout happening just in the same time. However a whistle-blower informed authorities and public. The THTR management continued to charge the Chernobyl fallout for all the contamination in the surrounding, until the presence of Pa-233 in the vicinity of the THTR-300 was detected: Pa233 is not formed in Uranium reactors as Chernobyl, but only in thorium reactors. Thus, step by step, the THTR management reported the whole truth.
loop niet te ouwehoeren man, ik zit niet alleen op fok om hier hele studies te volgen hoor.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:26 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Post dan niets als je geen energie hebt om iets uit te zoeken, het is hier niet de telegraaf toch.
Dan mag jij naar ONZ met je sensatiezoekerij.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:45 schreef kitao het volgende:
ga anders lekker op wetenschap je kennis ten toon spreiden.
jij bent zeker een neutronprootje ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:58 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dan mag jij naar ONZ met je sensatiezoekerij.
jaja, het wordt allemaal nog erger deze ramp!quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:00 schreef kitao het volgende:
[..]
jij bent zeker een neutronprootje ?
laat zien waar het sensatie is wat ik vanmiddag naar voren heb gebracht ?
optimistquote:Op vrijdag 8 april 2011 19:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jaja, het wordt allemaal nog erger deze ramp!
een miljoen doden, gaan we makkelijk halen.
Geen kernenergie is 1000/2000¤ extra kosten per gezin per jaar. En wil je mensen hun chemokuur ook door de neus boren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:53 schreef Dance99Vv het volgende:
Voor degene die lang niet genoeg hebben van kernenergie,
http://www.schoongenoegvanantikernenergiehippies.nl/ Teken de petitie
Kernenergie past in een schone toekomst. Het is veilig, niet duur en zadelt ons maar 240.000 jaar op met ongevaarlijk afval en tegen die tijd ben je toch al dood . Dus daarom roep ik het kabinet op vergunning te geven voor nieuwe kerncentrales in Nederland. Er zijn minder schone alternatieven, dus het licht in Nederland kan gewoon blijven branden.
?quote:Op vrijdag 8 april 2011 19:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jaja, het wordt allemaal nog erger deze ramp!
een miljoen doden, gaan we makkelijk halen.
berekening graag, iedereen kan hier wel wat gaan roepen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:08 schreef CaptainHindsight het volgende:
Geen kernenergie is 1000/2000¤ extra kosten per gezin per jaar. En wil je mensen hun chemokuur ook door de neus boren.
Chemotherapie is met chemische middelen. Je bedoelt radiotherapie of bestraling.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:08 schreef CaptainHindsight het volgende:
[..]
En wil je mensen hun chemokuur ook door de neus boren.
het moet onderzocht worden maar jij hebt je conclusie voor een onderzoek al klaar. Er zijn wel wat mummies gevonden met kanker.quote:Op zaterdag 9 april 2011 07:40 schreef kitao het volgende:
mbt de chemokuur, de oorzaken van kanker moeten eens goed onderzocht worden, dan kom je al snel bij de chemische revolutie van de 20e eeuw terecht.
volledig artikel:quote:
High radiation levels found beyond 30-km radius
A study of soil samples has revealed that as much as 400 times the normal levels of radiation could remain in communities beyond a 30-kilometer radius from the Fukushima No. 1 nuclear power plant, where explosions spewed radioactive materials into the atmosphere.
The study was conducted by a team of experts from Kyoto University and Hiroshima University.
According to the study, the accumulated amount of radiation in the soil at Iitate, Fukushima Prefecture--which is located outside of the 30-km radius--calculated over a three-month period would exceed the annual accumulated amount of 20 millisieverts that the central government is considering as a guideline for evacuating residents.
[...]
Tetsuji Imanaka, an associate professor of nuclear engineering at the Kyoto University Research Reactor Institute, Satoru Endo, an associate professor of radiation physics at Hiroshima University, and other experts visited Iitate in late March. They collected soil samples[...]
The study found cesium-137 at levels between about 590,000 and 2.19 million becquerels per cubic meter. After the Chernobyl nuclear accident in the former Soviet Union in 1986, residents who lived in areas where cesium-137 levels exceeded 555,000 becquerels were forced to move elsewhere.
According to a report by the International Atomic Energy Agency, the total land area from where residents were forced to move was about 10,000 square kilometers, about the land area of Gifu Prefecture. A total of about 270,000 residents were subject to the forced move.
The amounts of cesium-137 found in Iitate were at most four times the figure from Chernobyl.
If more radioactive materials are emitted from the crippled Fukushima plant, the level of cesium-137 could rise even further.
[...]
niet hatelijk worden, ik heb nergens geschreven dat dit een eindrapport betreft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 08:45 schreef Basp1 het volgende:
het moet onderzocht worden maar jij hebt je conclusie voor een onderzoek al klaar. Er zijn wel wat mummies gevonden met kanker.
volledig art. :quote:
Fukushima radiation now present in Irish milk samples
RADIOACTIVE IODINE leaking from the Fukushima I nuclear plant has been found in three Irish milk samples, the nation’s food standards authority confirmed this evening.
The Food Safety Authority of Ireland said tests carried out by the national radiological institute had confirmed trace levels of iodine-131, a radioactive isotope, in three individual samples.
[...]
Doe je het weer, sensatiezoeker.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:09 schreef kitao het volgende:
maar ondertussen worden we gewoon langzaam vergiftigd net als de Ieren.
http://www.thejournal.ie/(...)ples-116789-May2011/
quote:Consumers should have absolutely no concerns in relation to this finding. A person would have to drink some 96,000 litres of milk with Iodine-131 at current levels to exceed the annual safe limit set to protect consumers, he said.
straling is altijd opbouwend, het is niet zo dat het jaarlijks gereset wordt!quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Doen jullie snel dan de aluminium hoedjes op? En om dat te voorkomen zou je nog jodium tabletten ergens op de kop kunnen tikken.
Mijn subjectieve gevoel zegt me dat je door je paranoïde gedrag statistsch meer tijd van je levensduur verliest als dit minimale beetje straling in Ierland.
hahaha, ik wist t wel.quote:
nood breekt wetten zeggen ze weleens..quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:02 schreef kitao het volgende:
@D99
zo zie je dus, gewoon de limieten verhogen en de veiligheid verlagen is standaard in die industrie.
vooral als het hun uitkomt.
goeie post.
Omdat ik al veel eerder heb geroepen dat ik die evacuatiezone van de Japanners nogal magertjes vind.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:52 schreef kitao het volgende:
en waarom reageer je niet op die 2 miljoen cesium ?!
ok, maar je heb gelijk, ik heb bewust de rest vh ierse artikel weggelaten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Omdat ik al veel eerder heb geroepen dat ik die evacuatiezone van de Japanners nogal magertjes vind.
Bizar - mensen lijkt het niet te boeien, maar ondertussen heeft deze ramp Tsjernobyl allang overtroffen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:10 schreef kitao het volgende:
om maar even terug te keren naar de ontwikkelingen van vandaag, en viel niet eens mee wat noemenswaardig nieuws te vinden, ook dit onderwerp verdwijnt langzaam maar zeker vd radar.
[..]
volledig artikel:
http://www.asahi.com/english/TKY201104080169.html
Bodemmonsters 4x !! zo hoog als in Tjernobyl !
Cesium-137 gevonden buiten de 30 km-zone met 2.200.000 Bq/cm3 !
en niemand die ze helpt te evacueren...
Nou...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:42 schreef kitao het volgende:
[..]
daarom vroeg ik je gister ook om aan te tonen waar ik precies aan het sensatieposten ben.
Dit soort dingen dus. Wat nou verborgen tijdbom? Leg jij nou eens uit waarom die spent fuel pools een tijdbom zijn?quote:tot nu toe voor de meeste mensen een verborgen tijdbom is die voór fuku nooit naar voren is getreden lijkt me wel aannemelijk.
Ik ga gewoon stocijns door in ieder geval en als het je niet bevalt lees je het maar nietquote:Op zaterdag 9 april 2011 23:59 schreef THEFXR het volgende:
kunnen we misschien stoppen met die berichten van TEPCO? het is nl erg duidelijk dat ze alles aan elkaar liegen.
dat bepaal jij nietquote:Op zondag 10 april 2011 00:53 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik ga gewoon stocijns door in ieder geval en als het je niet bevalt lees je het maar niet
kap nu eens met dat BNW GEZEIK!quote:Op zondag 10 april 2011 02:56 schreef CaptainHindsight het volgende:
Mensen die er niks van weten en dan de doomsday voorspellen. zucht.
Brave New World
tja, het blijft fok natuurlijk hè ?quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:17 schreef MartijnA3 het volgende:
Nou...
Dit soort dingen dus. Wat nou verborgen tijdbom? Leg jij nou eens uit waarom die spent fuel pools een tijdbom zijn?
je hoeft niet eens zo ver terug te gaan, ik heb hier al een quote geplaatst in deze reeks waar ze net iets meer als 100 jaar geleden en soortgelijke ramp voor hun kiezen kregen met ongeveer hetzelfde aantal slachtoffers in hetzelfde gebied.quote:Op zondag 10 april 2011 15:27 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
08-04-2011
Waarschuwing tsunami Japan al in 869 AD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |