laat martijn het maar beantwoorden, die vindt het niet dom om de boel onveilig door te laten draaien.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:37 schreef Dance99Vv het volgende:
Als ik CNN moet geloven is ONAGAWA dus nu ook zo lek als een mandje ?
Hoeveel keer kan je een kerncentrale door elkaar schudden voor er noemenswaardige problemen onstaan?
Waar gaat dit hele topic nu over? Stilgelegde kerncentrales die nog steeds gekoeld moeten worden, wat mega problemen oplevert.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:34 schreef kitao het volgende:
[..]
ik dacht dat we leuk samen wat posts aan het uitwisselen waren, maar blijkbaar is dat snel weer ten einde.
leg even uit wat er dom aan is als jij het zo goed weet.
ps weet je hoe lang dat duurtquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:46 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Waar gaat dit hele topic nu over? Stilgelegde kerncentrales die nog steeds gekoeld moeten worden, wat mega problemen oplevert.
En jij vindt het Japanse volk dom omdat ze de kerncentrales niet meteen afbreken? Hoe moeten ze dat doen dan? Met de blote handen de brandstofstaven eruit halen?
En waar moeten ze hun electriciteit vandaan halen zonder kerncentrales?
Dat ik dit nog aan het uitleggen ben ook.
Dat is het hem nou, die centrale ligt al sinds de eerste aardbeving stil man.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:40 schreef kitao het volgende:
[..]
laat martijn het maar beantwoorden, die vindt het niet dom om de boel onveilig door te laten draaien.
dat die dingen niet meteen afgebroken kunnen worden snap ik ook wel, maar jij nam die tekst dus echt letterlijk ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:46 schreef MartijnA3 het volgende:
Waar gaat dit hele topic nu over? Stilgelegde kerncentrales die nog steeds gekoeld moeten worden, wat mega problemen oplevert.
En jij vindt het Japanse volk dom omdat ze de kerncentrales niet meteen afbreken? Hoe moeten ze dat doen dan? Met de blote handen de brandstofstaven eruit halen?
En waar moeten ze hun electriciteit vandaan halen zonder kerncentrales?
Dat ik dit nog aan het uitleggen ben ook.
ZE LIGGEN AL STILquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:56 schreef kitao het volgende:
probleem is alleen dat ze blijkbaar niet bereid zijn om de boel stil te leggen.
zeg dat dan gelijk kerel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:53 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat is het hem nou, die centrale ligt al sinds de eerste aardbeving stil man.
Iedereen is dan wel blij dat het geen tsjernobile is maar inplaats van door de lucht gaat de verspreiding nu via het water, en dit stuk was waar ik persoonlijk nogal bezorgt over was/ben.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:21 schreef HaerdenC het volgende:
Hoe radioactief water hele voedselketen kan besmetten
[..]
beetje bijziend ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:02 schreef kitao het volgende:
[..]
JAJA, ik weet t nu wel !
(ben niet doof hoor
in die centrale ging het om lekage uit de spent feul badenquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:11 schreef kitao het volgende:
overigens laat het wel zien dat zelfs een kerncentrale die al een maand stilligt nog steeds een tikkende tijdbom is.
zou je er of iemand anders geen nieuw topic over kunnen openen ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:12 schreef Dance99Vv het volgende:
in die centrale ging het om lekage uit de spent feul baden
Of die centrales nu doordraaien of niet, dat boeit toch niet? Die spent fuel pools moeten sowieso nog jaren gekoeld worden, dus dat kan niet stilgelegd worden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:56 schreef kitao het volgende:
het gaat erom dat na zo'n zware beving er dus te verwachten grote naschokken optreden.
toch laat men die centrales gewoon doordraaien zonder een kwartaal te wachten ofzo hoe de bodemgesteldheid erbij staat.
en als dat land niks anders heeft om de bevolking van stroom te voorzien behalve dus potentieel levensgevaarlijke en krakkemikkige centrales dan is dat hun eigen domme schuld.
probleem is alleen dat ze blijkbaar niet bereid zijn om de boel stil te leggen.
normaal gesproken zou je dat eigen verantwoordelijkheid noemen maar voorlopig waait en spoelt en transporteert de radio-actieve zooi vrolijk de rest van de wereld over dus een ander zit ook in hun gif.
2 jaar was het toch, maar idd een tikkende tijdbom.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of die centrales nu doordraaien of niet, dat boeit toch niet? Die spent fuel pools moeten sowieso nog jaren gekoeld worden, dus dat kan niet stilgelegd worden.
En daar is altijd kans op aardbevingen, ook na een kwartaal.
Nee, JIJ moet dingen eerst nakijken voordat je ze hier als feiten neerplempt. Klok, klepel, weet je nog?quote:
quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:51 schreef kitao het volgende:
2 jaar was het toch, maar idd een tikkende tijdbom.
in de vs zijn er tonnen en tonnen van die stralende zwembadjes, heb het ergens gepost met een link maar ga het nu niet opzoeken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spent_fuel_poolquote:These fuel pools are specially designed at the reactor in which the fuel was used and situated at the reactor site. In many countries, the fuel assemblies, after being in the reactor for 3 to 6 years, are stored underwater for 10 to 20 years before being sent for reprocessing or dry cask storage.
pff, kan je ajb even in eigen woorden zeggen wat er samengevat in dat document staat ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:53 schreef MartijnA3 het volgende:
Ligt er maar aan. De spent fuel pool in reactor 1 @ fukushima bevat 12 jaar oude gebruikte brandstof volgens dit document terwijl de spent fuel pool in reactor 4 actieve brandsof bevat vanwege onderhoud.
Het gevaar bij de no4 spent fuel pool is vele malen hoger dan die van no1. Zolang we niet weten wat zich in andere spent fuel pools bevindt weet je ook niet hoe groot het gevaar is.
lange dag voor mij, ik ben op.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:58 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee, JIJ moet dingen eerst nakijken voordat je ze hier als feiten neerplempt. Klok, klepel, weet je nog?![]()
Staat notabene in de post van 9:07 in dit topic dat die centrale al stil lag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |