Kutlevenquote:
Houtlijm en lijmklemmen?quote:Op woensdag 6 april 2011 18:56 schreef 73 het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn akoestische gitaar, de nek is door de spanning van de snaren los komen te staan van de kast. De timmerman in mij zegt dat ik er spijkers in moet slaan, maar het lijkt mij dat er waarschijnlijk een andere, fijnzinnigere oplossing bestaat. Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem of heeft iemand misschien wat reperatie-advies?
Ik zou het toch met lijm proberen. Misschien met zo'n injectienaaldspuit-achtig iets, die zijn er toch voor lijm? Hoe is die speling er gekomen? Hoe en waar heb je de gitaar opgeborgen?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:18 schreef 73 het volgende:
Het is een redelijk goedkope gitaar, maar ik ben pas een halfjaar geleden begonnen met spelen dus ik zou liever wat langer op deze gitaar blijven spelen. Ik merk trouwens net dat ik in mijn vorige post verkeerde informatie heb gegeven, het gaat om de voet van de nek die aan de onderkant ongeveer 2 milimeter van de kast af staat, ik neem aan dat je me verkeerd begrepen hebt en nu veronderstelt dat de hele nek van de kast af ligt. Dat is niet zo.
Je oplossing leek me wel logisch, alleen het probleem is dat de voet maar zoveel millimeter van de kast afstaat waardoor het moeilijk is om er voldoende lijm tussen te krijgen.
Zonde man, vooral omdat die standaards maar ¤10 ofzo zijnquote:Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef 73 het volgende:
De breuk is ontstaan doordat ik de gitaar om de zoveel tijd heb laten vallen en omdat ik nog geen gitaarstandaard heb, ik legde of zette de gitaar gewoon op willekeurige plekken in mijn kamer neer. Ik zal morgen even naar de Gamma gaan om naar zo'n soort spuit te zoeken. Bedankt voor jullie tips!
No, it isn't.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:08 schreef Braddie het volgende:
Het is trouwens echt zo "If you hand me a guitar, i`ll play the blues "
helaas doet ongeveer 95% van de gitaristen als eerste wat pentatonische meuk, omdat ze niks anders kunnen...quote:Op woensdag 6 april 2011 21:08 schreef Braddie het volgende:
Het is trouwens echt zo "If you hand me a guitar, i`ll play the blues "
Kreeg laatst een oude gibson in m`n handen gedrukt op m`n werk, het eerste wat ik deed was wat pentatonische meuk.
Ik kan ook wel andere dingen dan pentatonische laddertjes, maar het leuke van die Pentatonische dingen is dat je hele leuke dingen kunt doen die goed klinken, luister naar B.Bking en bijvoorbeeld Angus Young. om maar 2 voorbeelden te noemen, Brian May die heeft de meeste van zijn solo`s Mineur/Majeur/Pentatonisch.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:30 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
helaas doet ongeveer 95% van de gitaristen als eerste wat pentatonische meuk, omdat ze niks anders kunnen...
Is dat zo erg dan?quote:Op woensdag 6 april 2011 21:30 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
helaas doet ongeveer 95% van de gitaristen als eerste wat pentatonische meuk, omdat ze niks anders kunnen...
nee hoor, alleen het gezicht dat sommigen er dan bij trekken, alsof ze beter zijn dan de rest van de wereld dankzij wat pentatonische laddertjes...quote:
Geen woord gelogen.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:12 schreef brother52 het volgende:
Nee hoor, bij mij komt er altijd meteen punk uit. Maakt niet uit wat voor gitaar ik in mijn handen krijg.
Nog een auto? hoeveel heb je er wel niet?quote:Op woensdag 6 april 2011 22:58 schreef The_Dean het volgende:
Morgen maar eens even naar de bank, tijd voor een nieuwe auto.
dat krijg je met ouwe sokken he... daar komen dan van die gaten in, en dan ben je je geld zo kwijtquote:Op woensdag 6 april 2011 23:04 schreef The_Dean het volgende:
Polo? Nee man. Passat heb ik nog. Er komt dan een vervanger voor mijn huidige Golf. Golf 4 waarschijnlijk. Maar eerst geld zien te regelen... heb geen ouwe sok met 3000 euro liggen helaas
omdat het natuurlijk vet interessant is als je vage toonladders kunt! echt mannen spelen op gevoelquote:Op woensdag 6 april 2011 21:30 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2011 23:53 schreef 73 het volgende:
Ik heb mijn gitaar gerepareerd. De inbusbout in de kast was me niet opgevallen, ik heb hem aangedraaid en alles zit nu zo vast als een bus.
ook dat jaquote:
Me vader had er 2 gehaald bij de liddle voor 10tje per stukquote:
Ik ook. Hoewel er een ongebruikt (samen met de gitaar) in de kast ligtquote:Op donderdag 7 april 2011 01:06 schreef genakt het volgende:
[..]
Me vader had er 2 gehaald bij de liddle voor 10tje per stuk
Daarom snap ik die *solo`s* in nummers van Metallica niet of Dragonforce of zo..quote:Op woensdag 6 april 2011 23:43 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
omdat het natuurlijk vet interessant is als je vage toonladders kunt! echt mannen spelen op gevoel
quote:Op donderdag 7 april 2011 01:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
bij de zoveelste*shred* solo van Metallica hoor je amper de individueel gespeelde noten.
Er zitten fantastische solo`s in nummers van Metallica hoor, ik vind het intro solo van Nothing Else Matters of One of zelfs Battery echt hartstikke gaaf, maar er zijn solo`s van onze Kirk dat ik denk... gast, speel ze iets trager, dan komen ze misschien beter tot z`n recht, soleren is niet zoveel mogelijk 16e noten in 1 maat stoppen, soleren is een goede reeks noten (passend) laten klinken, en eventueel met je ziel spelen, met emotie, en dan kunnen het net zo goed kwart of halve noten zijn, maar kom op.... ga niet shredden omdat het *zo vet klinkt*quote:
Gast...quote:Op donderdag 7 april 2011 03:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er zitten fantastische solo`s in nummers van Metallica hoor, ik vind het intro solo van Nothing Else Matters of One of zelfs Battery echt hartstikke gaaf, maar er zijn solo`s van onze Kirk dat ik denk... gast, speel ze iets trager, dan komen ze misschien beter tot z`n recht, soleren is niet zoveel mogelijk 16e noten in 1 maat stoppen, soleren is een goede reeks noten (passend) laten klinken, en eventueel met je ziel spelen, met emotie, en dan kunnen het net zo goed kwart of halve noten zijn, maar kom op.... ga niet shredden omdat het *zo vet klinkt*
16e noten? waarom niet gelijk 32ste noten? gaan er er nog meer in!quote:Op donderdag 7 april 2011 03:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er zitten fantastische solo`s in nummers van Metallica hoor, ik vind het intro solo van Nothing Else Matters of One of zelfs Battery echt hartstikke gaaf, maar er zijn solo`s van onze Kirk dat ik denk... gast, speel ze iets trager, dan komen ze misschien beter tot z`n recht, soleren is niet zoveel mogelijk 16e noten in 1 maat stoppen, soleren is een goede reeks noten (passend) laten klinken, en eventueel met je ziel spelen, met emotie, en dan kunnen het net zo goed kwart of halve noten zijn, maar kom op.... ga niet shredden omdat het *zo vet klinkt*
Kirk mocht willen dat hij kon shredden...quote:Op donderdag 7 april 2011 03:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 april 2011 07:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kirk mocht willen dat hij kon shredden...
Waarom praat jij altijd over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt?quote:Op donderdag 7 april 2011 03:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Anders heeft ie niks om over te praten!quote:Op donderdag 7 april 2011 07:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom praat jij altijd over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Nou, dat geleuter over 16e, halve etc noten is pure onzin, maar hij heeft wel gelijk met:quote:Op donderdag 7 april 2011 07:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom praat jij altijd over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt?
En daarom falen wat mij betreft een hoop (metal) gitaristen en zijn mensen als Alex Skolnick pure winquote:soleren is niet zoveel mogelijk [...] noten in 1 maat stoppen, soleren is een goede reeks noten (passend) laten klinken, en eventueel met je ziel spelen, met emotie,
Proberen. Dat is geloof ik zo ongeveer de beste/enige manier om iets te kiezen. (En budget natuurlijkquote:Op donderdag 7 april 2011 12:46 schreef mr-green het volgende:
Ik ga morgen avond eens bij feedback kijken voor een nieuwe akoestische gitaar (spaans). Iemand tips?
quote:Op donderdag 7 april 2011 03:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
kut troll megadeth fanquote:Op donderdag 7 april 2011 08:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, dat geleuter over 16e, halve etc noten is pure onzin, maar hij heeft wel gelijk met:
[..]
En daarom falen wat mij betreft een hoop (metal) gitaristen en zijn mensen als Alex Skolnick pure win![]()
.
Ik heb die combo wel eens aangehoord en die klinkt wel tof.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:03 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.marshallamps.c(...)ctCode=Class5%20Head
YES!
http://www.marshallamps.com/downloads/files/C5head+combo.pdf
Binnenkort maar eens testen in de lokale muziek zaak
PeaVeYquote:Op donderdag 7 april 2011 18:45 schreef TeleluvR het volgende:
Sock Monkey @musikmesse!
[ afbeelding ]
In dit geval weet ik niet, maar vaak hebben losse cabs meer, en grotere speakers. Dus meer geluidsoppervlak, en betere spreiding wat vaak een beter geluid geeft.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb die combo wel eens aangehoord en die klinkt wel tof.
Maar (even in het algemeen) wat is nu het voordeel van een head+cabinet tegenover een combo? Als ze, zoals in dit geval, over dezelfde componenten beschikken.
Je mag me best zo'n 6505 kado doen hoorquote:Op donderdag 7 april 2011 19:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
PeaVeY![]()
![]()
maar dan de oude 5150 de 6505 heeft (g)ruisreductie das geen Rock & Roll
Ben ervoor aan het sparen het wil alleen niet echt lukkenquote:Op donderdag 7 april 2011 20:41 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je mag me best zo'n 6505 kado doen hoor
Waarom wil je een nieuwe auto? Want je hebt nu al 2 auto's, je kunt toch niet in 3 auto's tegelijk rijden?quote:Op donderdag 7 april 2011 20:59 schreef The_Dean het volgende:
Ik ken het... al mijn geld gaat komende tijd richting iets anders... ook vet, en nuttig, dat scheelt.
Als het meezit word het deze
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:03 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Waarom wil je een nieuwe auto? Want je hebt nu al 2 auto's, je kunt toch niet in 3 auto's tegelijk rijden?(Dat geldt natuurlijk niet voor gitaren; gitaren heb je nooit genoeg)
Nooit genoeg auto's; we zijn hier met z'n 5en, met 5-6 auto's.quote:Op donderdag 7 april 2011 21:03 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Waarom wil je een nieuwe auto? Want je hebt nu al 2 auto's, je kunt toch niet in 3 auto's tegelijk rijden?(Dat geldt natuurlijk niet voor gitaren; gitaren heb je nooit genoeg)
Maar Dean woont in z'n eentje toch?quote:Op donderdag 7 april 2011 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nooit genoeg auto's; we zijn hier met z'n 5en, met 5-6 auto's.
Auto's kunnen minstens zo leuk zijn als gitaren...quote:Op donderdag 7 april 2011 21:03 schreef wimjongil het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 april 2011 21:45 schreef Lithia het volgende:
Kijk, daar heb je het al, laptop van de vriendin gekaapt
Ik denk dat Dean zijn auto gaat upgraden naar dezequote:Op donderdag 7 april 2011 21:03 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds 2 auto's toch? Of verkoop je allebei je huidige auto's? En ja ik kan begrijpen dat auto's ook heel leuk kunnen zijn, maar dat kost toch wel wat meer geld/onderhoud dan meerdere gitaren bijvoorbeeld. Maarja wat lul ik, ik heb nog niet eens een rijbewijs. Over 2 maanden les, heb ik wel zin inquote:Op donderdag 7 april 2011 21:44 schreef Lithia het volgende:
Niet erbij, ter vervanging van mijn huidige.
En ik woon niet alleen hoor. Niet dat dat iets zou uitmaken kwa aantallen auto's [of gitaren] trouwens
Auto nummer 2 is, als ik het goed onthouden heb, de Polo en dat is een klusprojectjequote:Op donderdag 7 april 2011 22:27 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds 2 auto's toch? Of verkoop je allebei je huidige auto's? En ja ik kan begrijpen dat auto's ook heel leuk kunnen zijn, maar dat kost toch wel wat meer geld/onderhoud dan meerdere gitaren bijvoorbeeld. Maarja wat lul ik, ik heb nog niet eens een rijbewijs. Over 2 maanden les, heb ik wel zin in
Een klein autootje als klusprojectje kan ik nog inkomenquote:Op donderdag 7 april 2011 22:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Auto nummer 2 is, als ik het goed onthouden heb, de Polo en dat is een klusprojectje.
Mooi. Kun je eindelijk weer goed slapen 's nachtsquote:Op donderdag 7 april 2011 22:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Een klein autootje als klusprojectje kan ik nog inkomen
Fixed.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Auto nummer 2 is, als ik het goed onthouden heb, de Passatolo en dat is een klusprojectje.
Dat is dan ook wat ik nu ga doen.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mooi. Kun je eindelijk weer goed slapen 's nachts.
Vergeet dit nietquote:Op donderdag 7 april 2011 22:45 schreef Muchachooo het volgende:
Mijn (hopelijk eerstvolgende) klusprojectje wordt dit: http://azerty.nl/winkelma(...)roduct%5B225335%5D=1 samen met dit: http://store.apple.com/us(...)AzOA&mco=MTc1MTEzNjY
Juist!quote:Op donderdag 7 april 2011 22:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik denk dat Dean zijn auto gaat upgraden naar deze.
Nee, die tweede verkoop ik niet. Dat is een opknap project. Passat op benzine, belastingvrij, dus kost een paar euro verzekering in de maand.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:27 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dan heb je nog steeds 2 auto's toch? Of verkoop je allebei je huidige auto's? En ja ik kan begrijpen dat auto's ook heel leuk kunnen zijn, maar dat kost toch wel wat meer geld/onderhoud dan meerdere gitaren bijvoorbeeld. Maarja wat lul ik, ik heb nog niet eens een rijbewijs. Over 2 maanden les, heb ik wel zin in
Passat. En jaquote:Op donderdag 7 april 2011 22:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Auto nummer 2 is, als ik het goed onthouden heb, de Polo en dat is een klusprojectje.
Dankjequote:
Klinkt goed, goede stem heeft ze!quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo de zang staat in m'n Hysteria cover
Tipssss!
Staat de zang er qua volume goed in ?
http://picosong.com/VDM/
quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Yep klopt maar ik kan ze niet terughalen want m'n project was gecrashed
ik ga pas na de vakantie naar delft. maar ff serieus, heb je toevallig nog wat goeie tips?quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Bij mij aankloppen over een maandje zoeken we 2 nieuwe huisgenootjes
zeker? Volgens mij moest je op duwo eenmalig 15euro betalen om te mogen reageren...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |