Jose81, wat ontzettend balen dat het niet is gelukt bij je vriendin. Ik hoop voor hen dat het toch snel raak zal zijn. En dank je wel, dat vind ik erg lief

Hoe gaat het met de wachtende dames?
Flugeltje, ja, ik kan me echt wel heel goed voorstellen dat het bij die termijn ook nog veel harder aankomt. Goed dat het een plekje heeft gekregen. Ik vind het confronterend te lezen hoe jij om zou gaan met een volgende zwangerschap, maar ook knap. Echt realistisch ben jij! Wel logisch ook, je moet jezelf ook beschermen. Maar wel verdrietig dat dat moet

Bij mij zijn alle miskramen voorgevallen tussen week 4 en week 6 of 7. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik dus wel een gezond kind gekregen. Dat is misschien ook waarom het nu pas begint door te dringen dat er misschien iets anders aan de hand is denk ik. Er was een miskraam, toen een goede zwangerschap, toen een miskraam. Dat schaar je gevoelsmatig dan toch onder 'pech'. De laatste zwangerschap was ik er dan ook van overtuigd dat het deze keer wel goed zou gaan, omdat we de pechgevallen al gehad hadden ofzo. Klinkt heel stom zoals ik het schrijf, maar zo dacht ik dat toch denk ik. Dat het toch weer niet goed ging was echt een soort van realitycheck. Ik denk ook dat ik, zoals jij schrijft, nooit meer een zwangerschap zal kunnen beleven zoals ik die van mijn zoontje had. Ik wist zo zeker dat het allemaal goed zou komen. Nu durf ik denk ik niet meer blij te zijn als ik weer zwanger raak.
Ik denk trouwens dat mijn lijf weer naar een eisprong toe aan het werken is al. Echt heel snel! We hebben besloten er wel weer voor te gaan. We willen deze miskraam beiden graag achter ons laten. Het afsluiten zeg maar. Morgen de echo en dan kunnen we onze blik vooruit richten. Als alles schoon is tenminste. Weet iemand of je ook al een ovulatie kunt krijgen als je nog niet 'schoon' bent van binnen na een miskraam?
Orea, ik snap wel een beetje wat jij bedoelt. Ookal hebben we onze zoon toch wel cadeau gekregen, als ik het zo lees. Als je al een kind hebt mogen krijgen is de wens voor nog een kind er nog net zo diep en net zo hevig. Maar juist daardoor voel je ook hoe gezegend je bent dat je al een kind hebt. Wat er ook gebeurt met
deze kinderwens, je hebt ook het geluk al mogen beleven. Zoiets. Ik heb altijd gedacht dat ik misschien ook nog wel een derde kind zou willen, maar op dit moment denk ik dat als we nog een 2e mogen krijgen ons gezon dan compleet is. Ik zal dan inderdaad mijn zegeningen tellen.