quote:
Op vrijdag 15 april 2011 18:28 schreef MissMuppet het volgende:Flugeltje, zou jij het erg vinden om nog wat te vertellen over hoe het bij jou allemaal is gegaan? Wat voor tests heb jij gehad? En is er uiteindelijk iets speciaals gebeurt waardoor het wellicht wel gelukt is?
Kyara, wat vervelend dat de test over moet. Op mijn werk weten ze er wel van, omdat ik de tweede miskraam kreeg op een werkdag en toen pijnlijke krampen had, dus toen ben ik ziek thuisgebleven. De laatste zwangerschap heb ik ook meteen verteld. Ik was zo misselijk bij de zwangerschap van mijn zoon dat het van invloed was op mijn werk en daarom leek het me handig het vroeg te vertellen. Alleen de mensen die het echt moeten weten weten het en zij gaan er erg vertrouwelijk mee om.
Oja sorry, effe niet meer aan toegekomen...
Ik vond een samenlevingstest een wat vreemde keuze omdat een slechte samenleving juist voorkomt dat je zwanger wordt ipv dat je slechte vruchtjes krijgt. Jij bevrucht dus overduidelijk wel, maar ergens bij de innesteling gaat blijkbaar iets mis. Eigenlijk ook zo'n beetje wat bij mij het geval was, ik heb een miskraam gehad bij 5 weken, 2 miskramen tussen 6 en 8 weken en 1 vruchtje waarbij het hartje gestopt was bij 11 weken. Naast een algemeen bloedbeeld (ijzer, suiker, schildklier, vitaminen etc) heb ik een aantal tests gehad waarbij ze gekeken hebben of ik wellicht een bloedstollingsprobleem had, dat kunnen ze gewoon in je bloed zien. Het duurt echter wel erg lang voor je de uitslagen hebt van dergelijke tests. De chromosoomtests die bij de man en de vrouw worden gedaan duren zelfs een paar maanden... Overigens komt daar in heel veel gevallen helemaal niets uit. Bij mij ook niet...
Als er niets gevonden wordt blijft er eigenlijk niets over dan maar blijven proberen. Mijn gyn zei altijd dat het in zijn hele carriere slechts een handvol keren was voorgekomen dat de aanhouder niet uiteindelijk won. Soms kregen mensen wel 8/9 miskramen voor het lukte. Ik ben zelf ook gaan zoeken op internet en ik las dat sommige artsen wel eens extra foliumzuur voorschrijven, andere artsen kiezen voor een klein beetje aspirine iedere dag om het bloed toch ietwat dunner te maken. Toen ben ik (op eigen houtje) begonnen met vanaf de eisprong elke dag 50mg asperine te slikken (halve kinderasperine), als ik dan zou gaan menstrueren zou ik weer stoppen en had ik 2 weken voor niets geslikt en als ik wel zwanger was zou ik het met m'n gyn overleggen. Ook nam ik naast m'n zwangerschapsvitaminen nog een extra tabletje foliumzuur... De eerste ronde dat ik dit probeerde bleek ik zwanger, ik kon meteen bij de gyn terecht en die geloofde niet echt in de werking, maar bedacht dat het ook geen kwaad kon en vond het prima als ik er mee doorging... Na ruim 42 weken zwangerschap is Willem geboren

Of het nu aan de aspirine, het foliumzuur of iets anders gelegen heeft weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet. Feit is dat het goed ging en dat Willem er is. Een volgende keer zal ik wel dubbel foliumzuur gaan slikken, maar niet meteen voor de aspirine kiezen, mocht ik echter weer een miskraam krijgen dan ga ik het weer op dezelfde manier doen...
Overleg overigens wel altijd met je gyn voor je dit soort dingen gaat doen én wacht er sowieso mee tot je alle onderzoeken doorlopen hebt en er niets aan de hand blijkt, ik durfde te experimenteren omdat ik wist dat er verder echt niets aan de hand was en ik het hooguit 2 weken zou slikken tot ik óf zou menstrueren óf zwanger zou zijn en direct bij de gyn terecht zou kunnen voor overleg.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:flugeltje is een kloon van yvonne toch?