abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95665404
Dan zal ik het ongetwijfeld verkeerd hebben aangezien er met zijn zaad echt niks mis mee was!
Misschien zal het dan wel 180 zijn :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95665930
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:52 schreef klumsy het volgende:
Normaal komen er gemiddeld bij een zaadlozing 100 tot 200 miljoen zaadcellen in totaal vrij. Een man wordt verminderd vruchtbaar genoemd als er minder dan 20 miljoen spermacellen per ml. ejaculaat (zaadlozing) worden aangetroffen. 'Normaal' is een ejaculaat van 20 tot 50 miljoen per ml. spermacellen. Er is sprake van een ernstige zaadafwijking als er minder dan 10 miljoen zaadcellen per ml. worden gevonden. Een lager aantal spermacellen dan normaal, wordt oligozoöspermie genoemd. Als er herhaaldelijk helemaal geen zaadcellen worden gevonden spreekt men van azoöspermie.

Toch nog wat kunnen vinden :)
Mijn vriend zat op 151 miljoen, ga er maar vanuit dat dat over alles gemeten is en niet per ml :P
Mijn vent had ongeveer 40 miljoen per ml. Best ok dus. Maar 90% bewoog niet. Dan hou je 4 miljoen over. Op zich genoeg voor IUI. Maar na het wassen van de zaadjes bleven er maar 3000 over, en da's echt te weinig. Voor IUI moet je na het wassen minimaal 1 miljoen zaadjes overhouden, anders wordt ICSI de volgende stap. Maar zo te horen hoef je je geen zorgen te maken CA. Na de eerste zaadtest kregen wij al te horen dat het niet best was.

GGB wat spannend! Straks ben je gewoon zwanger van een keuteltje! ^O^
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_95666575
Wij kregen ook te horen dat het zaad van lief niet goed was. Hoeveelheid was volgens mij wel goed maar de beweeglijkheid niet. Ze kwamen niet vanzelf vooruit. Dus we waren nog aan het bedenken wat en hoever we wilden gaan met alles. En toen kwam Leander O+ En daarna ook nog deze O+ Zwemmers of niet ze deden het maar mooi.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95667097
Wij kunnen volgende maand pas het goedje van O+ inleveren. Heel spannend. Toen ik de afspraak maakte was dat over 1 maand, belachelijk lange tijd, kon echt niet eerder zeiden ze... :N

De FM van woensdag en vrijdag was een domper, geen follikel die groot genoeg was, nu morgen nog een keer, maar ik ben bang dat de 100 mg Clomid nu al niet meer voldoende is :'( De vorige keer (1e keer 100 mg clomid) had ik gelijk CD 10 een follikel van 8 mm en die groeide mooi door.
Dat zou dus kunnen betekenen dat we nu al over moeten op 150 mg en nog een maand kunnen wachten voor ze de spm test (waarbij het cervixslijm in het lab bekeken word en daarna wordt het zaad erbij gezet) kunnen doen, wéér een maand wachten...

Het goede nieuws is dan wel dat ik vorige week tante ben geworden van een heel schattig nichtje.

@C_A ik zou nu even niets anders willen dan dat we het een half jaar zelf mogen proberen zonder toeters en bellen, maar ik kan me jouw positie ook helemaal indenken!

@Menicole2, fijn om te weten dat het met een slechte uitslag toch ook goed kan gaan
pi_95667594
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:35 schreef sylvers het volgende:

@Menicole2, fijn om te weten dat het met een slechte uitslag toch ook goed kan gaan
Ja eigenlijk hoort het hier ook niet want tegen de tijd dat we hoorden dat het er niet inzat hadden we ook een positieve test. Dus beetje krom allemaal. Maar iedereen zei toen al: Je hebt er maar 1 nodig die het wel kan en dat is voldoende!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95672314
4 kleine peutertjes, dat zou nog eens goed nieuws zijn O+
* Duimen kapot draait

C_A ik hoop dat je het nieuws krijgt waar je op hoopt, ik kan begrijpen dat je het liever niet verplicht nog een half jaar alleen moet doen.

Ik heb vanmiddag de HSG gehad en godallejezus wat deed dat zeer zeg :X Ik behoor duidelijk niet tot de categorie waar het wel meevalt, Vriendlief heeft zeker nog een half uur pijn in z'n hand gehad. Ik had vooraf een pijnstiller gekregen maar ik geloof niet dat die hielp aangezien zelfs de blaar op mijn voet onverminderd pijn deed.
Als er geen afwijkingen te zien waren hadden wij er denk ik voor gekozen om het nog een paar maanden zo te proberen maar het lijkt (met een beetje pech) iets anders te gaan lopen. Er waren een paar "strepen" zichtbaar in mijn baarmoeder en de vloeistof liep niet zonder problemen mijn rechter eierstok in. Er gaat dus verder onderzoek komen, ook zonder verdoving :{ , ben alleen de naam alweer vergeten. Volgende week heb ik een afspraak op de poli om eea door de spreken.
pi_95672347
Sylvers, gefeliciteerd! Tante zijn is leuk O+
pi_95672473
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
4 kleine peutertjes, dat zou nog eens goed nieuws zijn O+
* Duimen kapot draait

C_A ik hoop dat je het nieuws krijgt waar je op hoopt, ik kan begrijpen dat je het liever niet verplicht nog een half jaar alleen moet doen.

Ik heb vanmiddag de HSG gehad en godallejezus wat deed dat zeer zeg :X Ik behoor duidelijk niet tot de categorie waar het wel meevalt, Vriendlief heeft zeker nog een half uur pijn in z'n hand gehad. Ik had vooraf een pijnstiller gekregen maar ik geloof niet dat die hielp aangezien zelfs de blaar op mijn voet onverminderd pijn deed.
Als er geen afwijkingen te zien waren hadden wij er denk ik voor gekozen om het nog een paar maanden zo te proberen maar het lijkt (met een beetje pech) iets anders te gaan lopen. Er waren een paar "strepen" zichtbaar in mijn baarmoeder en de vloeistof liep niet zonder problemen mijn rechter eierstok in. Er gaat dus verder onderzoek komen, ook zonder verdoving :{ , ben alleen de naam alweer vergeten. Volgende week heb ik een afspraak op de poli om eea door de spreken.
Gedver dat is minder... alleen jij had wel 1 voordeel ;) Je man mocht mee naar binnen O+ Die van mij moest buiten op de gang wachten -O-

Wat voor onderzoek komt er nu nog? Of werd dat niet duidelijk?
pi_95672705
Ik was inderdaad wel blij dat vriendlief mee mocht, met een mooi loden schortje weliswaar maar toch.

De gyn die het onderzoek deed heeft het wel verteld maar ik was nog even bezig met sterretjes zien moet ik eerlijk zeggen :@
pi_95673842
_Ophelia_, balen dat je zoveel last had van de HSG en dat er ook nog eens geen goed nieuws uit kwam -O- ... Als ik je verhaal al lees krijg ik al rillingen, en ik ben toch niet bepaald kleinzerig uitgevallen :X ...
pi_95674370
C_A, heb jij al een HSG gehad? heb ik dat gemist? :X ik ben een zeef op het moment... :@ sorry...

Ophelia :* wat balen dat je zo'n vervelende HSG had... ik vond hem ook behoorlijk pijnlijk... balen dat jij ook tot dezelfde groep behoort... maar wat nog meer balen is, is de uitslag... -O- ik hoop dat het niet teveel problemen gaat opleveren voor jullie kinderwens... :*
pi_95674941
Ophelia, dat is niet leuk. Niet leuk dat het zo'n pijn deed en de uitslag is ook niet fijn. Hopelijk gaan ze snel actie ondernemen. :*

Klumsy, stoere miep! Hopelijk is er donderdag te zien wat je graag zou willen zien.

Isla, nog maar een weekje... Ik hoop het toch echt hoor.

C_A, ik hoop toch maar dat het zaad goed is... zonder zaad kom je niet ver.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:34 schreef IslaBonita het volgende:
Voel jij al iets?
Nou nee, nog niet echt hoor. Maar is ook pas een paar dagen na terugplaatsing. Het is wel een lange zit hoor, twee weken wachten... Poeh.
  maandag 18 april 2011 @ 18:04:14 #238
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_95676346
@José hè balen voor je vriendin maar ook voor jou, zou wel mooi zijn geweest om samen zwanger te zijn

@orea gewoon posten hoor, 1, 2 of meer als je het gevoel hebt dat je gezin nog niet af is blijft dat een naar gevoel.

@fluugs je verhaal zo terug lezen bezorgd me weer kippenvel

@C_A ik hoop voor jou ook dat je de zaaduitslag krijgt die je wilt..

@klumsy spannend donderdag

@GGB stom hè hoe je lijf je soms zo voor de gek kan houden

@sylvers balen dat de clomid niet zijn werk doet. En gefeliciteerd met je nichtje

@ophelia bah wat naar dat het onderzoek zo pijnlijk was, gelukkig mocht je man mee naar binnen. En nu lekker rustig aan doen en je vanavond lekker laten verwennen door je lief.

Voor alle meiden een dikke :* en knuffel...
Be happy with the little things in life
  maandag 18 april 2011 @ 18:07:57 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_95676503
Nog even een updat van deze kant. Samenlevingstest vrijdag was weer negatief, weer bloed prikken. 's Middags gebeld (overigens netjes op de afgesproken tijd) met de mededeling dat het te laat was. Lijkt me sterk dat de test daarom negatief was want die van woensdag was te vroeg. Maar goed, zaadonderzoek is nu het belangrijkste dus vanochtend met het bakje naar het ziekenhuis geraced. Moest binnen een uur en was er in 45 minuten. Wij hoefden trouwens geen afspraak te maken om het in te leveren. Kon gewoon elke dag tussen 8:00 en 09:00 uur. Volgende stap is bloed prikken op cyclusdag 3 en dan hebben we op 16 mei een afspraak met de uitslagen. Ik heb een beetje het gevoel dat er iets met het zaad niet helemaal in orde is.

Wat betreft werk zit ik nog te dubben hoeveel ik moet zeggen. Ik heb een kantoorfunctie en we beginnen altijd om 08.00 uur. Bijzonder verlof moet aangevraagd worden in een algemeen systeem en dat komt dat ook meteen in mijn agenda te staan waar iedereen in kan. Bij elke doktersafspraak vraagt dus meteen iedereen hoe en wat. Ben er wat vaag over maar mensen gaan toch denken....... Lastig......

Het je nou al wat gehoord C_A?
pi_95678074
Balen dat de test weer negatief was Kyara -O- ik hoop dat je op 16 mei duidelijkheid krijgt.

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt over wat je op je werk vertelt, zeker met zo'n algemeen toegankelijke agenda, kan er niet gewoon iets van "bijzonder verlof" in komen te staan? Ik ben er vrij open over op mijn werk, ik werk in een team met grotendeels vrouwen, een aantal collega's hebben het traject zelf ook doorlopen en er is alle ruimte en begrip.
  maandag 18 april 2011 @ 21:27:03 #241
342101 MissMuppet
Muppetational!
pi_95688010
Jeetje Ophelia, wat klinkt dat pijnlijk! Fijn dat het achter de rug is. Wel rot dat je nu alweer een volgend iets in het vooruitzicht hebt gekregen. :*

Kyara, oei, dat is denk ik niet zo mooi? Of juist wel? Ik moet er nog een beetje inkomen, sorry :* Duurt het lang eer jullie de uitslag van het zaadonderzoek krijgen?

Ik heb vandaag de echo gehad en alles was helemaal schoon. De echoscopiste was echt superlief. Ik moest natuurlijk weer huilen toen ze vroeg hoe het met ons ging na de miskraam. Was fijn om zo vriendelijk geholpen te worden. We zijn opgelucht dat er geen traject meer hoeft te volgen om deze miskraam af te sluiten. Hierna hebben we overleg gehad met de verloskundige over eventueel medisch onderzoek. Zij gaf ons mee dat wij hier zeker voor in aanmerking komen. Maar ook dat we er misschien nog even goed over na moesten denken. Omdat alle miskramen in een erg vroeg stadium plaats hebben gevonden was het volgens haar ook het overwegen waard om het nog een keer te proberen voor we de medische molen ingaan. We hebben nu afgesproken dat wij het nog even laten rusten en een weekje de tijd nemen om tot onszelf te komen. Als we dan nog steeds willen zullen we haar bellen. Zij heeft contacten in het ziekenhuis, dus als we dan willen kunnen we volgens haar redelijk vlot terecht. Wij twijfelen dus nog even verder. :?
  maandag 18 april 2011 @ 21:58:29 #242
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_95690464
Ophelia, ik vond die HSG ook echt afgrijselijk... gelukkig heb je het achter de rug! ^O^ :*

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. :*

Verder voor iedereen een hele dikke virtuele 'hiefel' (zoals mijn zoontje zegt ;)) :* :* :*
Wat een boel spannende ontwikkelingen hier en wat een boel meiden die aan het prikken of aan de hormonen zijn... knap van jullie allemaal! _O_ :*

Ik gun het jullie allemaal zo!!! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 19 april 2011 @ 01:02:15 #243
234450 Prism
English, Fitz or Kitty.
pi_95699646
Hoi,
Ik weet niet of ik hier goed ben, maar ik wou het in ieder geval even kwijt.
Mijn vriendin is/was vandaag 8 weken zwanger, in een pril stadium dus..
Vanaf vorige week zondag is ze ongesteld geworden.
Er is een echoscopie gemaakt en hierbij hebben wij vorige week maandag het hartje zien kloppen. Tot onze geruststelling. Afgelopen week leek het iets minder te worden met het bloeden. Echter vanavond kwam er een soort van prop los bij het plassen. We hebben dit samen bekeken en het leek ons dat het de vrucht was. De vroedvrouw kon er geen antwoord op geven, het kon een bloedprop zijn die de afgelopen week gezorgd heeft voor het bloeden of het kon de vrucht zijn...

Wij vermoeden het laatste, hoe erg ook.. Morgen een echo laten maken, zodat we het zeker weten.. Heeft iemand ervaringen hiermee?

Wellicht zit ik in het verkeerde forum, excuses hiervoor.
"On the third, look out for Otis Wright. Until then keep your head up."
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:13:10 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95702671
Ach Prism... wat rot en onzeker...
Hopelijk zit het alsnog goed.
Voor vragen en twijfels rondbloedverlies kan je terecht in dit topic: Bloedverlies tijdens de zwangerschap (deel 2)

Je kan ervaringen met en rond miskramen lezen in dit topic: Zwanger... en dan gaat het mis #8
pi_95711340
Vandaag weer geen groeiende follikel, er zijn heel veel kleine blaasjes, maar niet 1 die doorgroeid. Ze willen persé vrijdag nog een keer kijken, terwijl het wat mij betreft wel duidelijk is... zo laat zal het vast niet meer wat worden. Op naar de volgende ronde, met 3 tabletjes :'(

Wat betreft het vertellen op het werk, zit ik vrij goed, ik werk in hetzelfde ziekenhuis als waar ik onder behandeling sta. Ik ga gewoon regelmatig tijdens werktijd, maar het liefst net voor werktijd, maar die keuze is er vaak niet meer. Mijn baas en goede collega/vriendin en nog 2 anderen weten ervan. Het is wel handig dat een paar het weten die kunnen mijn afwezigheid dan soms even verdoezelen voor de rest ;)
Nadeel is weer dat je vrij ongemakkelijk aan de balie staat...stel dat je iemand tegenkomt...
pi_95757149
Ik heb bericht van het ziekenhuis!

Binnenkort een afspraak voor de uitleg voor de IUI behandelingen ;)
Zaad was nu slechter dan het eerste onderzoek
pi_95757363
Charmed_angel, wat fijn dat er nu eindelijk schot in de zaak komt!

Sylvers, gebruik jij Clomid?
pi_95761381
C_a, aan de ene kant balen dat de kwaliteit nu minder is maar wel fijn dat jullie door mogen voor een behandeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95761478
C_A, minder bericht -O- maar wel fijn dat jullie nu dus door kunnen voor IUI... ik hoop dat het jullie brengt wat jullie zo verlangen... :*

Ophelia :* sterkte...
ik herken dat gevoel met het eerste kleinkind voor m'n moeder... niet helemaal hetzelfde, maar wel hetzelfde idee... :*
  woensdag 20 april 2011 @ 14:44:51 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95761483
ophelia, gecondoleerd! en dat is ook erg verdrietig, dat die wens nu niet meer uit kan komen... :*

ik duim verder op de achtergrond mee voor alle pogingen die gaande zijn...!
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')