abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95019813
quote:
Volendamse school mag hoofddoekje verbieden

AMSTERDAM - Het Don Bosco college in Volendam mag het dragen van hoofddoekjes verbieden. Het verbod past in de katholieke grondslag die andere geloofsuitingen binnen de school niet aanvaardt, bepaalde de rechtbank in Haarlem maandag.
© ANP

Van een inperking van de vrijheid van meningsuiting of discriminatie op basis van geloof is volgens de rechtbank geen sprake.

Een leerlinge van de school was naar de rechter gestapt om voor elkaar te krijgen dat zij op de school een hoofddoek tijdens de les mag dragen.

De Commissie Gelijke Behandeling oordeelde eerder dat de katholieke school het meisje ten onrechte heeft verboden om tijdens de les een hoofddoek te dragen. De school besloot toch het verbod te handhaven en heeft nu zijn gelijk gehaald.
Bron: nu.nl

Ik vind dat echt belachelijk. Niet van de rechter (alhoewel :{) maar wel van de school. Wat ontzettend zielig. Echt, who cares???
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_95019848
Pure gesubsidieerde discriminatie dit?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_95019865
*O* goed zo
pi_95019901
Zou een kroeg nu ook moslims mogen verbieden als ze zichzelf een katholieke kroeg noemen?
pi_95020022
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2011 13:16 schreef MouzurX het volgende:
Zou een kroeg nu ook moslims mogen verbieden als ze zichzelf een katholieke kroeg noemen?
de school weigert geen moslims
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_95020049
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

Ik vind dat echt belachelijk. Niet van de rechter (alhoewel :{) maar wel van de school. Wat ontzettend zielig. Echt, who cares???
Waarom is dit belachelijk? Dan zoekt ze maar een openbare school als ze graag voor lul wil lopen op school.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_95020103
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:20 schreef Homdeck het volgende:

[..]

de school weigert geen moslims
Dit dus inderdaad.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_95020159
Maar op zich wel terecht wat ik weet wel al wat voor moslima dat is, zo'n zeikerd die de hele tijd over haar rechten praat.
pi_95020164
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:21 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Waarom is dit belachelijk? Dan zoekt ze maar een openbare school als ze graag voor lul wil lopen op school.
Hoewel ik je verbazing deel er het feit dat dit meisje op deze school wil zitten (we hebben het wel over Volendam, wellicht is het lastig daar om een openbare school te vinden?), vind ik het gewoon ontzettend triest dat we in 2011 in Nederland scholen hebben die op basis van hun ideologische grondslag vinden bepaalde manieren van kleden te moeten weigeren. Echt ik kan daar met mijn verstand niet bij dat we het toestaan dat er in Nederland christenfundamentalistische scholen zijn die leerlingen het verbieden zich te kleden naar een andere religie dan de Christelijke. Diep diep triest.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_95020198
Heel kortzichtig dit. De school duldt geen andere uiting van een geloofsovertuiging dan de katholieke. En nee, " Dan gaat ze maar lekker naar een andere school" gaat hier niet op aangezien het de enige middelbare school in Volendam is.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  maandag 4 april 2011 @ 13:28:47 #11
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_95020307
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:25 schreef Raug het volgende:
Heel kortzichtig dit. De school duldt geen andere uiting van een geloofsovertuiging dan de katholieke. En nee, " Dan gaat ze maar lekker naar een andere school" gaat hier niet op aangezien het de enige middelbare school in Volendam is.
Scheelt toch maar mooi dan dat Volendam gewoon per weg bereikbaar is ipv een 5 daagse boottocht en je gewoon naar een andere school kan als je perse een hoofddoekje op wil doen..
pi_95020318
Ik denk ook niet dat je als katholiek op een Islamitisch College aanvaard zou worden.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_95020386
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Hoewel ik je verbazing deel er het feit dat dit meisje op deze school wil zitten (we hebben het wel over Volendam, wellicht is het lastig daar om een openbare school te vinden?), vind ik het gewoon ontzettend triest dat we in 2011 in Nederland scholen hebben die op basis van hun ideologische grondslag vinden bepaalde manieren van kleden te moeten weigeren. Echt ik kan daar met mijn verstand niet bij dat we het toestaan dat er in Nederland christenfundamentalistische scholen zijn die leerlingen het verbieden zich te kleden naar een andere religie dan de Christelijke. Diep diep triest.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_95020429
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:30 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je naar een westers land verhuist en daar persé de moslim wil gaan uithangen. Pas je wat aan en ga niet zitten zeuren dat je een doek om wilt. Petjes mogen ook niet in de klas.
De petjes in de klas opmerking. _O_ Nu kan er een slotje op het topic, want wie kan dit argument nog overtreffen.
pi_95020441
quote:

[..]

Petjes mogen ook niet in de klas.
_O- :{
pi_95020493
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:25 schreef Raug het volgende:
Zij wil toch haar geloof op haar eigen manier beleven inclusief hoofddoek? Dan zal zij daar ook de offers voor moeten brengen en niet haar school.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 4 april 2011 @ 13:33:48 #17
181126 MouzurX
Misschien?
pi_95020512
Klopt toch gewoon?

Petjes mogen niet klaar.
Hoofddoekjes zijn PRECIES hetzelfde.

Geloof is JOUW ding, je kan net zo goed een geloof verzinnen en dan dat je je pet op moet houden.
O wacht een geloof is alleen geaccepteerd wanneer duizenden mensen in het fabeltje geloven? Pulease.
  maandag 4 april 2011 @ 13:34:51 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95020552
Gerechtigheid : gewoon aanpassen aan de school ! :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 4 april 2011 @ 13:35:11 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95020562
Mag je nu als moslim-ambtenaar dan ook voortaan handjes geven weigeren?

Wat een onzin. Laat mensen lekker dragen wat ze willen dragen. Als je ergens in NL begrip voor hoofddoekjes zou verwachten, is het wel in zo'n achterlijk inteeltdorp als Volendam...(!)

.
pi_95020637
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef Yi-Long het volgende:

Als je ergens in NL begrip voor hoofddoekjes zou verwachten, is het wel in zo'n achterlijk inteeltdorp als Volendam...(!)

.
Vind je? Hoezo?
  maandag 4 april 2011 @ 13:37:20 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95020644
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:33 schreef MouzurX het volgende:
Klopt toch gewoon?

Petjes mogen niet klaar.
Hoofddoekjes zijn PRECIES hetzelfde.

Geloof is JOUW ding, je kan net zo goed een geloof verzinnen en dan dat je je pet op moet houden.
O wacht een geloof is alleen geaccepteerd wanneer duizenden mensen in het fabeltje geloven? Pulease.
Het verbieden van petjes vind ik ook complete onzin. Zolang ik oplet in de les en niemand tot last ben zou het geen fuck uit moeten maken wat ik op mijn hoofd zet.

What's next? Meisjes mogen geen kleurspoeling meer? Jongens geen lang haar of oorbellen? Flikker toch op met die onzin. Dat moet iedereen lekker helemaal zelf bepalen.

Als zo'n meisje een hoofddoekje draagt is ze niemand tot last. Net als een jood met een keppeltje of een Henk met een petje.
  maandag 4 april 2011 @ 13:38:00 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_95020658
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:37 schreef Raug het volgende:

[..]

Vind je? Hoezo?
Omdat ze daar al eeuwen met hoofddoekjes liepen voordat de eerste moslim er ooit voet aan wal zette....
pi_95020714
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2011 13:31 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

De petjes in de klas opmerking. _O_ Nu kan er een slotje op het topic, want wie kan dit argument nog overtreffen.
Voor de katholieken hebben hoofddoekjes en petjes evenveel betekenis. Prima vergelijking dus.
quote:
Want de gemeente heeft ook een bepaalde religieuze grondslag?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95020739
quote:
Nee, aangezien correcte omgangsvormen deel uit kunnen maken van je werk.

quote:
Wat een onzin. Laat mensen lekker dragen wat ze willen dragen. Als je ergens in NL begrip voor hoofddoekjes zou verwachten, is het wel in zo'n achterlijk inteeltdorp als Volendam...(!)
.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, iedereen mag dragen wat hij wil van mij, maar een school moet ook de mogelijkheid kunnen hebben om huisregels te kunnen opstellen waar alle leerlingen zich aan dienen te houden. En als je dan als moslima een uitzondering probeert af te dwingen op basis van je geloof bij een katholieke school, dan zou je er rekening mee moeten houden dat je de deksel op je neus krijgt.
pi_95020741
quote:

[..]

Wie zegt dat ze naar Nederland is verhuisd? Ze kan toch ook gewoon hier geboren en getogen zijn?
Niet dat dat wat uitmaakt, want als jouw geloof je voorschrijft een hoofddoekje te dragen, en jij doet dit, dan is dat toch gewoon je eigen keuze?
Ik vind het nogal gezeur dat mensen zich daaraan storen, en als dan ook nog eens dat achterlijke "pas je eens aan" langskomt, heb ik al helemaal zoiets van :')
Dat gezeik altijd, alsof ze hier een vreemdeling is of zo :{

Ik zie overigens wel in waarom de school het haar verbiedt (of ik het terecht vindt is iets anders) maar ik vind het wel sneu voor het meisje - ik vraag me af wat ze nu gaat doen... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')