Er is idd nog een vervolg dat Clara bij Heidi in de bergen komt wonen en daar weer leert/kan lopen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:19 schreef hexje het volgende:
Lijkt net alsof ze niet alle afleveringen van Heidi hebben. Steeds als De vader van Klara komt, begint het opnieuw.
Ik denk dat voor de leeftijdsgroep waarvoor kindernet is bedoelt, Maja de bij en Sinbad wel leuk vinden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:37 schreef Moofasah het volgende:
Ik vind de programmering van kindernet juist een regelrechte ramp! Toen ik klein was had kindernet veel modernere tekenfilmpjes, zoals Star Street & De Snorkels. En als ze dan perse tekenfilmpjes uit het jaar toebak willen uitzenden, heb dan op zijn minst De Smurfen! Nee waar komen ze mee; Sinbad en Maya De BijDie troep is het uitzenden écht niet meer waard. De kwaliteit van die tekenfilmpjes is echt beneden pijl, in werkelijk elk opzicht.
Alfred, Boes en Ratjetoe horen nog bij het kindernet zoals ik het ken, maar bij het zien van de meeste filmpjes op kindernet krijg ik spontaan heimwee naar TMF
Dan ben je nog veel te jong!quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:37 schreef Moofasah het volgende:
Ik vind de programmering van kindernet juist een regelrechte ramp! Toen ik klein was had kindernet veel modernere tekenfilmpjes, zoals Star Street & De Snorkels. En als ze dan perse tekenfilmpjes uit het jaar toebak willen uitzenden, heb dan op zijn minst De Smurfen! Nee waar komen ze mee; Sinbad en Maya De BijDie troep is het uitzenden écht niet meer waard. De kwaliteit van die tekenfilmpjes is echt beneden pijl, in werkelijk elk opzicht.
Alfred, Boes en Ratjetoe horen nog bij het kindernet zoals ik het ken, maar bij het zien van de meeste filmpjes op kindernet krijg ik spontaan heimwee naar TMF
+1quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:51 schreef Frey het volgende:
Ik ben 23, maar ik ben toch echt opgegroeid met programma's als Sindbad de Zeeman en Maja de Bij hoor.
Zat er ook aan te denken ze te mailen. Wellicht een goed idee om dat gewoon te doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:48 schreef Magnificat het volgende:
Zo ik heb net Nickelodeon even gemaild. Vanmorgen wederom herhalingen.
Erg frusterend om het vervolg/einde niet te kunnen zien.
Ben benieuwd of ik reactie krijg.
Hoop dat als Dommel start, de andere series weer verder gaan.
Ja, nu gooien ze echt alles door elkaar. Dag 1 Heidi bij die rijke familie en dag 2 begint heel de serie ineens opnieuw.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:48 schreef Magnificat het volgende:
Zo ik heb net Nickelodeon even gemaild. Vanmorgen wederom herhalingen.
Erg frusterend om het vervolg/einde niet te kunnen zien.
Ben benieuwd of ik reactie krijg.
Hoop dat als Dommel start, de andere series weer verder gaan.
Ja jôh, kijk eens naar die duitser ( dofensmirtz o.i.d. ) die altijd aan het vechten is met het vogelbekdierquote:
Ligt dat laatste niet aan de tekenstijl ofzo? Weet niet, maar het viel mij indd. ook wel op.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar kan ik nog mee leven opzich, alleen dat in combinatie met die Belgische zinsconstructies
is natuurlijk helemaal niks. Ik denk weleens waar the fuck hebben ze het over?
En soms zegt ze iets en dan blijft dr mond gewoon in 1 frame openstaan.
Ik zou juist verwachten dat de kinderen van vandaag wel hogere eisen zouden stellen. Zij groeien op met beelden uit films en computerspellen die grafisch ver boven het Maya & Co. niveau uitreiken. Als je dat soort beelden ziet zie je toch ook meteen hoe erg Maya & Co. daarbij in het niets vallen, zou ik denken dan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de leeftijdsgroep waarvoor kindernet is bedoelt, Maja de bij en Sinbad wel leuk vinden.
Om eerlijk te zijn was Ratjetoe nou ook niet mijn favoriet op tv, maar het is in elk geval al beter dan Maya. De klompen vielen me uit toen ik die beelden in combinatie met de slechte geluidsopnames op televisie zag langskomen. De filmpjes uit mijn tijd zijn al oud (circa. 20 tot 30 jaar), maar deze filmpjes zijn zelfs al van vér voor mijn tijd.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:46 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Dan ben je nog veel te jong!
Er blijkt onder de mensen ( die ouder zijn dan jou) juist veel behoefte te zijn aan deze series en zijn zeker het uitzenden waard.
Voor menig mens oprecht jeugdsentiment.
Oh en RatjetoeDat bestond in mijn jeugd nog niet hoor!
Nou meid tochquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:05 schreef vencodark het volgende:
Overigens heb ik Maya nooit leuk gevonden. Als kind kon het mij al niet bekoren.
Nou nee, doe me dan maar David de kabouter. Het concept heeft nog wel wat, alleen jammer dat het zo slecht getekend is, en de verhaallijnen vaak bagger zijn.quote:
De stem van die bij is ook zo belerend. Ze stoort me echtquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:05 schreef vencodark het volgende:
Overigens heb ik Maya nooit leuk gevonden. Als kind kon het mij al niet bekoren.
Een paar van de filmpjes die je noemt zou ik ook echt terug willen zien. Toevallig luisterde ik vanochtend nog naar de thee van Ducktales, die is echt leukquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:42 schreef Patch het volgende:
Ik zou graag de volgende terug zien:
De Smurfen
De Snorkels
De Gummiberen
De Wuzzles
Rescue Rangers
Ducktales
The Real Ghostbusters
De Familie Sanders
Dinosaurs
Family Dog
Ratjetoe
De Tovenaar van Oz
De Familie Robinson
Natalie
Jody en het Hertenjong
Tiny Toons
Alf
Suske en Wiske
Teddy Ruxpin
Dungeons & Dragons
Thundercats
Batman Animated
et cetera
Ik zeg niet dat ik verwacht dat ze er goed uitzien, ik zeg dat ik niet snap waarom ze nog op televisie mogen komen. Ze kunnen toch ook nieuwe tekenfilmpjes maken, of de goede uit die tijd uitzenden. Waarom de floppers nog uitzenden terwijl er al veel betere filmpjes op de markt zijn gebracht?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:28 schreef Magnificat het volgende:
Maja de Bij verscheen voor het eerst in 1977 op tv.
David de kabouter heeft 1985 als productiejaar.
Vrouwtje Theelepel heeft 1983 als productiejaar
En Sinbad stamt zelfs uit 1975
En dan wordt er verwacht dat tekeningen er goed uitzien![]()
Computertechnisch waren ze nog niet zover.
Vroeger werd veelal bewaard op band, dat staat niet bekend als het beste conserveringsmiddel.
Ik zelf ben tevreden over de kwaliteit van deze oude pareltjes.
Het is maar wat je verwachtingen zijn....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |