Barcaconia | maandag 4 april 2011 @ 11:53 |
Wat zijn voor jullie nu auto's die je hebt/hebt gehad die je nooit weg had mogen doen/nooit weg wilt gaan doen? Die auto die iedereen afzeikt maar waar jij gehecht aan bent (geweest), of die auto die iedereen begeert en jij gelukkig hebt? Ik heb geen enkele auto (gehad) die echt begerenswaardig is helaas, maar een goed voorbeeld voor dit topic is de LaRo Defender van mijn vader. Al 12 jaar in ons bezit, en hoewel alle elektronica al gestopt is met werken aan het hele ding heeft hij ons in al die jaren nog nooit laten staan. Nog nooit een enkel mechanisch probleem gehad en altijd gestart. Dat ding is misbruikt tot en met. Tot zijn bumpers in de blubber, 4000kg er achter hangen en 1000km rijden, tegen heuvels oprijden, door sloten kachelen etc etc etc. En altijd lopen. Behalve de elektronische problemen is het dus gewoon een geweldige auto. En die elektro moet je maar op de koop toe nemen, dat blijft bij kleine dingen als centrale vergrendeling die kapot gaat, binnenverlichting die niet werkt, stoelverwarming die niet werkt etc. Meer zit er ook niet op aan elektro ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2011 @ 11:56 |
De beste tot nu toe ( waar ik trouwens nog steeds in rij):![]() De rest waren allemaal Alfa's dus die tellen uberhaupt al niet mee voor "beste auto" ![]() | |
Impulse101 | maandag 4 april 2011 @ 11:59 |
Beste tot nu toe (die ik eigenlijk niet weg had moeten doen); volledig gereviseerde Landrover Series 3 88" Lightweight uit 1977. Maar eigenlijk mag je een Landrover geen auto noemen ... meer een veredelde trekker. ![]() | |
InFrA-WiZ | maandag 4 april 2011 @ 12:11 |
De eerste 2 Subaru Forester's ( '00 en '03) die ik gehad heb waren eigenlijk ook de beste. | |
Anne | maandag 4 april 2011 @ 12:12 |
Mijn Honda CRX ![]() Ik kwam hem een tijdje terug btw in een YouTube filmpje tegen en toen kreeg ik weer die kriebels om er eentje (en het liefst mijn ex-CRX eigenlijk) bij te kopen, maar ze worden schaars (en daarom zijn de goede ook meteen wat prijzig voor een auto van zo'n 20 jaar oud) ![]() Edit: Het is overigens niet de béste auto die ik heb gehad, maar wel de meest gewaardeerde dus. | |
Herr.Flick | maandag 4 april 2011 @ 12:13 |
Mijn huidige auto, Ford Mondeo 2.0 tdci '02. Ding heeft nu bijna 340.000km gereden zonder gekke dingen, geen olieverbruik. Voor mij blijft het een auto/vervoersmiddel, maar ik vind het echt bijzonder dat Ford zo'n goede auto heeft kunnen bouwen, dat was met de vorige mondeo's wel eens anders.. ![]() Het is niet mijn 'favoriet', maar zeker wel de beste tot nu toe. | |
massiefje | maandag 4 april 2011 @ 12:16 |
Mijn vorige auto... een Skoda Octavia 2.0 FSI. Heerlijke auto, nooit problemen, 3 jaar mee gereden (lease) en heeft altijd gedaan wat hij moest doen! Ik heb nu een 'betere' auto (dacht ik). Een Mercedes C200 Kompressor. In het begin reed hij geweldig, na bijna 3 jaar kan ik toch wel zeggen dat mijn Skoda nog als nieuw reed en deze nu niet meer. Bovendien heb ik al vanaf dag 1 een piepstoel! En de garage kan er niets aan doen! | |
NoComment | maandag 4 april 2011 @ 12:17 |
'De beste' hoeft niet perse over de betrouwbaarheid te gaan natuurlijk heh ![]() Ik heb eigenlijk twee 'beste', of eigenlijk auto's waar ik met plezier aan terug denk. De eerste is een Golf 1 Cabrio uit '92, eigenlijk niet van mij (van m'n ouders) maar die ik wel kon gebruiken als ik em nodig had. Heerlijk autotje, lekker vlot met z'n 100pk, plankhard onderstel, het ding reed gewoon heel erg leuk ![]() ![]() ![]() Ik deed em met pijn in m'n hart weg, maar je kunt het al raden.. er is een 2.4 JTD voor terug gekomen, alleen nu een 20-klepper met standaard 175pk, 3 jaar jonger en een ton minder ervaring. I know, ezel, steen, etc.. maar ik kan het niet helpen ![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 4 april 2011 @ 12:18 |
Ik ben nog steeds helemaal verknocht aan mijn BX 16 TZi automaat uit 1991. ![]() Is al veel te veel geld ingegaan aan onderhoud, maar het is gewoon mijn auto. ![]() Ongekend veercomfort en relaxed rijden. Oh, is overigens de enige auto die ik echt op mijn naam heb gehad, dus daarmee meteen de beste, slechtste, fijnste, lelijkste, mooiste, enz. ![]() | |
fruityloop | maandag 4 april 2011 @ 12:20 |
De beste is onze huidige Saab 9-3, die heeft een mooie mix van kwaliteit en eigenzinnigheid. Overigens had ik best de oude lease 190D van mijn vader willen hebben, die heb ik hoogst persoonlijk over de 4 ton heen gereden ~15 jaar geleden. En die rijdt nu nog rond. ![]() | |
_GdR_ | maandag 4 april 2011 @ 12:27 |
wat een droevenis. ![]() | |
Prowl | maandag 4 april 2011 @ 12:31 |
![]() Zo lelijk maar zo geweldig ![]() Terwijl ik hem kocht als tijdelijke auto staat ie nu al 2,5 jaar voor de deur en nog geen centje pijn aan gehad ![]() | |
fathank | maandag 4 april 2011 @ 12:33 |
Ik ben nu bezig met mn 2e auto en dat is dan ook gelijk de beste van de 2. Maar die keus is ook niet heel moeilijk. Een ratelende Ford Focus 90 pk TDI met dik 3 ton op de teller of een gloednieuwe Mitsubishi L200. | |
Sounddragon | maandag 4 april 2011 @ 12:34 |
Mijn astra F; ondanks een motorblok swap en 110.000 ragkilometers daarmee, heeft ie me nog nooit echt in de steek gelaten; wel zat aan gesloopt en kapotgereden, maar dat ligt niet aan de auto ![]() | |
Oksel | maandag 4 april 2011 @ 12:35 |
Ik heb mijn eerste auto, een Ford Falcon V6, helemaal aan stront gereden, die telt niet mee. Daarna een Opel Corsa 1.2 16v gehad, met 45k op de teller al 1liter olie / 1000km. Weggedaan. Daarna een Mitsubishi L300 gehad, busje. Die heeft het aardig gedaan, kon ook niets aan kapot. Op dit moment een BMW 118d, nu 80dkm mee gereden in 2 jaar.. wat een auto! ![]() | |
vosss | maandag 4 april 2011 @ 12:36 |
Ik denk dat dat mijn Mazda 626 Xerxes 2.5V6 24v is geweest. Reed altijd als een zonnetje en met 170pk kon ie prima vooruit. =edit= En van mijn Delta Turbo die ik heb ingeruild ga ik ook spijt krijgen denk ik ![]() | |
08gnoT. | maandag 4 april 2011 @ 12:41 |
Heb er zelf maar 1 gehad dus da's geen moeilijke.. anders de Mazda 626 van m'n ouders die 3 ton en 18 jaar op de teller had zonder mankementen. Ja, een paar weken voor hij wegging een kapotte homokineet. Voor de rest retezuinig en überbetrouwbaar, en reed lekker. | |
simmu | maandag 4 april 2011 @ 12:42 |
onze multipla ![]() zalig veel ruimte en rijdt prima. | |
NoComment | maandag 4 april 2011 @ 12:43 |
Oeh, zo'n HF turbo van eind jaren '90? Heb zelf nog een Delta gehad, een HPE 1.6. Reed goed, maar dat was niet de beste auto die ik heb gehad. Ondanks dat ie redelijk probleemloos was ![]() | |
Conflict | maandag 4 april 2011 @ 12:45 |
Mijn Nieuwe Ducato ![]() ![]() Onverwoestbaar en lekker groot ![]() | |
vosss | maandag 4 april 2011 @ 13:03 |
Jep, uit 97 was die. Reed super ![]() | |
fathank | maandag 4 april 2011 @ 13:04 |
Een onverwoestbare Fiat? ![]() ![]() | |
Conflict | maandag 4 april 2011 @ 13:07 |
Ja. Zijn gewoon superbestelwagens. In ieder geval beter dan een Volkswagen want die stond iedere week in de garage, terwijl ik dat ding nieuw geocht had. Maar goed, maakt niet uit wat voor een merk je hebt, er komt altijd wel iemand om het af te kraken in PTA, ik ben er iig heel erg blij mee en ik geloof dat dit topic daar over gaat. Deze auto's zijn trouwens samen met Citroen en Peugeot ontwikkeld. | |
Conflict | maandag 4 april 2011 @ 13:07 |
Edit: dubbel | |
Compomotive155 | maandag 4 april 2011 @ 13:15 |
Alfa 155 V6 Blok is echt gewelidig ! Alleen begint zicht iets roest te vormen in de wielkuipen achter ![]() Dus binnenkort maar ff de hobby bob uithangen ![]() ![]() | |
fathank | maandag 4 april 2011 @ 13:36 |
Niet zo happen, er stond niet voor niks een knipoogje ![]() | |
Hyperdude | maandag 4 april 2011 @ 17:48 |
Alfa 75 2 liter TS. Uiteindelijk totaal uitgewoond weggedaan met bijna 3 ton op de teller. Beste stuurbak, na een paar kleine aanpassingen, die ik ken (voor normaal geld). | |
Dimitri_ | maandag 4 april 2011 @ 18:10 |
Mijn Volvo 740. ![]() ![]() | |
Cybje | maandag 4 april 2011 @ 18:55 |
Mooiste motor ooit gemaakt. Jammer genoeg zijn ze gestopt met de productie. Maar wat een verschrikkelijk mooi geluid!! | |
Dromer | maandag 4 april 2011 @ 19:26 |
Stom maar waar... m'n Lancia Kappa 2.4 20v uit 1995. Weggedaan omdat ie teveel zoop. Gek genoeg voor een Lancia nooit problemen mee gehad. Alleen banden en uitlaat e.d. hoeven vervangen in de jaren dat ik 'm gereden heb. Ding reed fantastisch, genoeg vermogen, veel opties zoals electrisch verstelbare stoelen met verwarming, automatisch dimmende binnenspiegel etc. die je in die tijd nog niet zo heel veel zag. Opvolger was een Alfa 156 1.8TS. Ook een heel fijne auto om te rijden, maar daar bleef ik mee naar de garage gaan voor van alles en nog wat, van kabelboompjes tot een koppakking. Dus die mis ik wat minder. ![]() | |
T42 | maandag 4 april 2011 @ 19:30 |
mijn 1e auto doe hem nooit meer weg! heb hem al bijna 10 jaar. vanalles mee beleeft (sporen zijn nog overal te zien van ongeluk tot brand) moet nu de bodem aanpakken en de bovenkant blijft zo ![]() ![]() ![]() en dan heb ik nog 2 auto's die ik nooit weg had moetten doen: jetta2 uit 84 gekocht toen voor 125 euro anders ging hij naar de sloop.. heb er 3 jaar meegereden en hij rijd nu nog ergens rond. ![]() t3 diesel uit 86 gekocht voor maar 75 euro anders ging hij ook naar de sloop.. 4jaar gehad toen verkocht en is nu onbekent (dus gesloopt of staat in polen ofzo) ![]() en deze heb ik gelukkig ook nog ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door T42 op 04-04-2011 22:44:41 ] | |
fratsman | maandag 4 april 2011 @ 19:33 |
![]() Ongeluk mee gekregen, total loss ![]() Heb me altijd voorgenomen dat zo eentje er ooit nog een keer komt! Wat een bazenwagen was dat! ![]() | |
draaijer | maandag 4 april 2011 @ 19:34 |
Dit is mijn meest favoriete people mover. Al een klein jaar enorm veel plezier van en dit is een blijver!![]() Af en toe als het heel erg vochtig is dan krijg ik vrolijk de volgende meldingen achter op de boordcomputer: • Automatic transmission failure. Reduced gears available • Air suspension failure • Engine failure Dan schrik je je verrot. Even uitzetten, alarm erop, alarm eraf en als je dan de auto start, is alles weer goed. De dealer heeft 'm 2x uitgelezen en niks kunnen vinden. Waarschijnlijk vinden ze wel wat als de garantie voorbij is. Ach als je een LR koopt, dan weet je dat je dit soort gezeik krijgt. Des te meer waardeer je de auto als alles werkt ![]() | |
vosss | maandag 4 april 2011 @ 19:37 |
Dat was inderdaad een mooie Lancia ja ![]() Ik heb aan mijn Lancia die ik na die Xerxes had ook nooit wat gehad eik. En nu heb ik als opvolger van die Lancia ook een Alfa 156 1.8 TS ![]() | |
Hyperdude | maandag 4 april 2011 @ 19:39 |
Eigenlijk ook een Italiaan dus. ![]() | |
draaijer | maandag 4 april 2011 @ 19:44 |
In ieder geval net zo betrouwbaar. ![]() | |
tomaat52 | maandag 4 april 2011 @ 19:47 |
Ik heb zelf geen auto, omdat 15 jaar. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Revolution-NL | maandag 4 april 2011 @ 19:51 |
De fijnste auto die ik ooit heb gehad was mijn Seat Leon Stylance TDI uit 2006. Geweldige ergonomie, heerlijk lage zit en super betrouwbaar. In de 140.000km dat ik hem gereden buiten het normale onderhoud nooit iets mee gehad. Ooit eens 1500km op een dag mee gereden (140 - 180kmph op CC) zonder dat ik lichaamlijk ook maar ergens last van heb gehad. Bij het afleggen van afstanden boven 200km enkele reis heb ik nog regelmatig heimwee naar de Leon. Ik rijd nu een Honda Civic Hybrid. Ook een fijne auto maar qua ergonomie is het gewoon een mindere auto. Daarnaast heb ik met de Civic al een paar bezoekjes aan de dealer moeten brengen buiten de onderhoudsinterval. [ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 04-04-2011 19:57:52 ] | |
tomaat52 | maandag 4 april 2011 @ 19:56 |
Brandstofpomp? ![]() | |
Revolution-NL | maandag 4 april 2011 @ 20:04 |
Nee, het hybride systeem. 1x Accupakket defect, 1x foutcode IMA systeem en dan laat ik alle ellende door software updates van Honda nog even buitenbeschouwing. Gelukkig rijd hij nu weer ok ![]() | |
Palomar | maandag 4 april 2011 @ 20:07 |
Mijn Alfa 156 natuurlijk ![]() ![]() | |
Cybje | maandag 4 april 2011 @ 20:23 |
De beste auto die ik heb gehad, was mijn Civic uit 1999. Afgezien van dat-ie traag was (1.4 automaat), reed hij wel lekker. Echt mooi is het model niet, maar lelijk ook weer niet. Er zat LPG in en de km.stand toen ik 'm weg deed was ergens rond de 160.000. Puur gelet op kosten, had ik die niet weg moeten doen: De leukste auto is de auto die ik nu heb, een Alfa Romeo 156 GTA. Geweldig ding (interieur, exterieur, wegligging, motor, alles eigenlijk wel), maar ik ben benieuwd hoe lang ik er blij mee blijf, gezien de betrouwbaarheid van Alfa Romeo. Maar goed, tot ik 'm zat ben, rijd ik er met heel erg veel plezier in rond: | |
TheFreshPrince | maandag 4 april 2011 @ 20:26 |
![]() | |
2cv | maandag 4 april 2011 @ 20:37 |
M'n vorige BX. Voor tig-honderd euro aan gerepareerd en onderhouden en toen plat gereden. Het zag er niet uit, alles was versleten, maar oh wat was het een toffe wagen. Criezel ik mis je ![]() | |
tomaat52 | maandag 4 april 2011 @ 20:39 |
Dat busje van m'n ouders is wel taai. ![]() ![]() | |
TheSilentEnigma | maandag 4 april 2011 @ 20:50 |
Een Polo uit '92. In 2000 gekocht, bijna 10 jaar probleemloos in gereden en anderhalf jaar geleden gedoneerd aan mijn neefje die er nog altijd veel plezier van heeft. | |
Mark_Rutte | maandag 4 april 2011 @ 21:05 |
Ik irriteer me aan je, kom maar terug als je een eigen auto hebt. OT: qua goedkoop/betrouwbaar rijden mijn carisma op LPG. Maar qua fun was toch mijn stokoude, rotte clio het best. Elke keer weer een raadsel of ie het zou halen. | |
tomaat52 | maandag 4 april 2011 @ 21:06 |
lalalalala ouders auto... lalalalala goed..lalalala vrij snel... lalala Trut. ![]() | |
DS4 | maandag 4 april 2011 @ 21:07 |
Puur objectief bezien is mijn huidige Porsche de beste. Maar de auto waar ik echt pijn van had toen ik haar moest verkopen is een 205 CTI die ik helemaal had aangekleed als een Griffe uitvoering (die alleen als GTI leverbaar was), dus de juiste lakkleur, zwart leer met groene stiksels, antraciet vloerbedekking ipv de rode, enz. De auto was twee weken helemaal gereed en vervolgens reed iemand op de vlucht van een eerder ongeval vol door de flank... Krom als een hoepel en ik heb er dus afscheid van genomen. Met pijn in mijn hart. ![]() | |
misteriks | maandag 4 april 2011 @ 21:15 |
Had het nooit gedacht toen ik hem uitkoos op het werk , maar had er na ik hem op 150000km had gebracht en moest teruggeven ad leasemaatschappij veel spijt van : Renault Scenic2 1.9dci Expression | |
misteriks | maandag 4 april 2011 @ 21:17 |
Oh; en ik heb ook nog een BMW 530i in originele M-uitvoering uit 1985 onder een zeil staan, ondertussen al een jaartje of 6 ![]() | |
fathank | maandag 4 april 2011 @ 21:18 |
Een lage zit is fijn als je 200+ rijdt maar doe mij voor dagelijks gebruik in de spits maar een hoge zit. Lekker ver voor je uitkijken. Ik heb trouwens een schurfthekel gekregen aan auto's ala een mx5. Die verdwijnen volledig achter mn laadbak als ze te dichtbij komen. Aan de andere kant moet ik me daar niet zo druk over maken, hun hebben er meer last van dan ik :p. | |
NoComment | maandag 4 april 2011 @ 21:56 |
Zoiets móet toch gewoon een keer gequote worden.. Wat een bak zo'n GTA ![]() Ooit.. ooit komt er nog wel eens een. Maar dan moet óf de motor eruit, óf ik moet een bak meer geld gaan verdienen en/of minder kilometers maken. Maar aangezien de meeste van mij kilometer al privé zijn zit dat er niet in vrees ik ![]() | |
vosss | dinsdag 5 april 2011 @ 01:08 |
Ik verkoop nu mijn 156 1.8 TS om in de toekomst een GTA te kopen ![]() | |
Jimmie | dinsdag 5 april 2011 @ 08:30 |
Lancia's worden beter in elkaar geschroefd dan Fiats/Alfa's (en pre '80 was dit verschil echt gigantisch), maar laatste aantal jaar natuurlijk geen volledig nieuwe techniek wat altijd scheelt in hoeveelheid problemen. | |
Dangel | dinsdag 5 april 2011 @ 09:44 |
heb alleen maar gare hokken (gehad ![]() | |
JeMoeder | dinsdag 5 april 2011 @ 09:46 |
'92 Nissan Bluebird SSS![]() Foto van 'the actual car'. ![]() | |
lezzer | dinsdag 5 april 2011 @ 09:51 |
Zonder twijfel mijn huidige auto![]() Een paar auto's terug had ik een Rover 820i, heb ik nog steeds een zwak voor. | |
junkiexp | dinsdag 5 april 2011 @ 15:13 |
![]() Mijn huidige '85 W124 230E automaat. Ding blijft maar gaan ![]() | |
Ridocar | dinsdag 5 april 2011 @ 17:20 |
M'n rode Polo 6N automaat, gewoon een no-nonsens auto, startte altijd, een normaal 1.6-je, niks bijzonders. Nooit mee geragd, ook niet door de vorige eigenaar (bejaard, degelijk enzo), zeg maar showroomconditie, alleen aan de lak verraadde z'n leeftijd... Ik heb 'm nog geprobeerd te verkopen op FOK!, maar uiteindelijk via MP verkocht. En nu ik dit typ wil ik 'm terug ![]() | |
fathank | dinsdag 5 april 2011 @ 19:32 |
Had je die niet te koop staan een tijdje? Of heb jij die juist via iemand van hier gekocht? | |
Straatcommando. | dinsdag 5 april 2011 @ 20:48 |
M'n 200SX S13 ![]() ![]() | |
junkiexp | dinsdag 5 april 2011 @ 20:49 |
Staat hier idd te koop in v&a | |
FalleNk810i | dinsdag 5 april 2011 @ 20:49 |
Nice ![]() | |
joers1 | dinsdag 5 april 2011 @ 20:49 |
Beste? Motorisch/technisch? Mijn huidige auto: Volkswagen Passat Variant | |
tong_poh | woensdag 6 april 2011 @ 02:36 |
Ik heb nu een BMW 535d uit 2006 en ben er heel erg blij mee. Net zoals mijn Honda Accord 2.4 uit 2003. Maar de auto daarvoor een Honda civic ESi uit 1993 is toch waarschijnlijk de beste auto. Geweldige prijs kwaliteit verhouding. Voor een auto uit '93 lekker pittig en toch zuinig. Genoeg ruimte binnenin voor alle passagiers. Kofferbak wel een beetje klein, maar dat had ik toch niet nodig. Heel weinig onderhoud en dat beetje wat de auto nodig had was ook nog redelijk goedkoop. Ik heb de civic weggedaan bij 225.000 Km, omdat ik toch eens iets anders wilde. Ik zei altijd eerst, dat ik hem op zou rijden, maar hij reed even goed bij 225.000 Km als bij de 125.000 Km toen ik hem kocht. Misschien zelfs beter. Nu 5 jaar later rijdt hij nog steeds rond. | |
LangeJan | woensdag 6 april 2011 @ 07:21 |
Hier alvast een stukje ongelakt hout om op af te kloppen ![]() ![]() Mijn eerste auto was een witte MKII Scirocco Scala, gekocht voor ik mijn rijbewijs had. Heb toen door omstandigheden niet binnen dat jaar mijn rijbewijs gehaald en heb hem toen voor veel te weinig verscheten er dus nooit echt in kunnen rijden. Rijbewijs toen gehaald en een gele Opel Manta B1 2.0 GT/E gekocht, op het oog een mooie wagen, na een jaartje sloeg de rot wel heel erg toe en zou het mij veel geld kosten om en de koets/bodem en techniek 100% te krijgen. Wel veel lol en bekijks mee gehad, maar was hem ook zat ![]() ![]() Derde auto was een BMW 325i E36 Coupe mijn "True Love" ![]() ![]() Huidige auto is een 100% originele Opel Manta B2 GSi 2.0 en die doet het tot op heden helemaal prima ![]() Maar nog wel ff afkloppen op dat stukje hout hierboven ![]() | |
junkiexp | woensdag 6 april 2011 @ 11:15 |
Manta's zijn bazenbakken ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door junkiexp op 06-04-2011 11:31:18 ] | |
DS4 | woensdag 6 april 2011 @ 12:04 |
Nou... | |
ueberduitser | woensdag 6 april 2011 @ 12:34 |
Ik had nooit m'n Golf mk2 GTI Edition Blue weg moeten doen.![]() Die heb ik weggedaan toen we naar Duitsland verhuisd zijn. Had ik mooi mee moeten nemen naar duitsland, die krengen zijn nu echt veel geld waard, net als bijvoorbeeld een Rallye Golf | |
FalleNk810i | woensdag 6 april 2011 @ 13:07 |
Inderdaad zonde ja, hele mooie Golf ![]() | |
ueberduitser | woensdag 6 april 2011 @ 13:10 |
alleen de tjoening was een beetje wansmaak. (Blauwe achterlichten, zij- en voorknippers en witte letters op de reifen) Auto rijdt trouwens niet meer, via de rdw niet meer terug te vinden. | |
FalleNk810i | woensdag 6 april 2011 @ 13:12 |
Simpel terug naar origineel te draaien onderdelen ![]() Check deze is: http://www.vwe.nl/ | |
penny-wise | woensdag 6 april 2011 @ 13:45 |
Beste is wel de Civic Aerodeck. ![]() 3 jaar gehad, gekocht voor ¤5100. 110000km mee gereden en voor ¤864 onderhoud aan gehad ![]() Toen reed iemand de zijkant in elkaar en heb hem met schade verkocht voor ¤1500. + de ¤2900 van de verzekering en dus maar ¤700 afgeschreven. De slechtste heb ik ook gehad, de CR-X, maar niet qua betrouwbaarheid maar bekeuringaantrekker ![]() | |
ueberduitser | woensdag 6 april 2011 @ 13:59 |
Dat was dan ook nu al wel gebeurd. ![]() http://www.vwe.nl/Dienste(...)aspx?kenteken=xfxj54 interessant, apk dik verlopen maar in 2010 nog van eigenaar veranderd. projectje?edit: zie nu net dat ie gedemonteerd is. | |
FalleNk810i | woensdag 6 april 2011 @ 14:08 |
Altijd zonde, mensen die de waarde van dit soort uitvoeringen niet inzien ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 6 april 2011 @ 14:18 |
Ook mijn favo auto. Ik heb hem zelf 2 jaar gehad. Wanneer mijn studie af is wil ik hem weer kopen. Als het me lukt een echte M5 versie van dat model ![]() Ik had een E39 523i automaat uit 1996 | |
joers1 | woensdag 6 april 2011 @ 17:58 |
alleen als je er van houdt..... | |
MadMarky | woensdag 6 april 2011 @ 22:08 |
De beste auto ooit is toch wel m'n huidige BMW Z3, maar dat neemt niet weg dat ik m'n vorige nog wel eens mis:![]() Gevalletje love it or hate it. Een Chrysler GS die ik vier jaar lang heb gereden tot ik hem in 2009 weg deed. Imo een erg gaaf design, de 2.2L motor met dikke turbo reed heerlijk en het verbruik viel ook mee. M'n huidige auto is sneller, nieuwer en mooier maar die Chrysler was gewoon cool ![]() | |
LangeJan | woensdag 6 april 2011 @ 22:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
flap_konijn | donderdag 7 april 2011 @ 00:52 |
mijn Lada 1300 1.3 uit 1984 een van de laatste die van de band afgerold is. rij er niet meer mee en staat nu al dik 2 jaar stil. maar verkopen nooit! random pic. wel dezelfde kleur. ![]() | |
Dangel | donderdag 7 april 2011 @ 09:44 |
gaaf! ![]() | |
HaerdenC | donderdag 7 april 2011 @ 09:50 |
Hopla in mijn geval 1 Subaru Outback Boxer Diesel 2 Toyota Carina e Shelter 3 Hyundai H1 People 2.5 4 Toyota Avensis 2.0 d4d 5 Honda Accord 1600 1985 [ Bericht 3% gewijzigd door HaerdenC op 07-04-2011 12:50:53 ] | |
JJH | donderdag 7 april 2011 @ 11:43 |
![]() Volvo 940, maar hij moet er eigenlijk wel uit. ![]() | |
flap_konijn | donderdag 7 april 2011 @ 14:59 |
ben geen lid van de lada club. heb er overigens meer dan eentje... binnenkort maar eens gaan opruimen ![]()
| |
Metro2005 | donderdag 7 april 2011 @ 15:09 |
De beste auto die ik gehad heb heb ik nog steeds , een mitsubishi carisma 1.8 GDI uit 1998 ![]() ![]() Fijnst rijdende auto die ik gehad heb was een citroën xantia 2.0 benzine met opgeboorde veerbollen. Heerlijk zweven over 's lands wegen. | |
Soohr | donderdag 7 april 2011 @ 16:09 |
Mijn beste auto ooit was een toyota landcruiser uit '85. een fijne HJ60, 4 liter diesel met een brute kracht in het terrein, op de weg was sneller dan 100 per uur best eng. de bladveren achter waren helemaal doorgezakt en toch kwam ie overal doorheen. Helaas voor gekozen om hem niet mee naar huis te nemen, maar weer te verkopen. nu wel spijt van. Heb hem nog 10 maanden kunnen volgen door de weblogs van de kopers. Maar nu weet ik niet waar die is ![]() | |
GizartFRL | donderdag 7 april 2011 @ 23:05 |
Beste auto: 205 Lacoste uit 1986. Gekocht op fok van user Lacoste ![]() Auto is inmiddels binnen de peugeotwereld alweer aan keer of 4 van eigenaar gewisseld. Heeft me een keer laten staan door een overleden accu. Diesel accu erin gedaan en starte al als je naar de sleutel keek ![]() Toen mijn dochter in 2005 geborden werd op 1 cilinder terug naar huis gereden vanaf het ziekenhuis, rotor en verdelerkap was meer troep dan heel, maar hij liep er prima op. ![]() Na het vervangen van de rotor/kap kabels en bougies liep hij de teller bijna uit met een 1.4 motortje. Het was deze: 51-FK-ST, maar dan even de PTS stickers wegdenken. ![]() Altijd spijt van gehad en daarom begin dit jaar in België wezen shoppen voor deze: ![]() Weer een 86-er Lacoste met 130.000 op de teller. Vanavond net weer de gele lampen in de koplampen geplaatst. ![]() | |
Dangel | vrijdag 8 april 2011 @ 09:42 |
tof! ik heb een niva en een 111, en volgende week zit ik bij de viering van 40 jaar lada.... In Budapest ![]() ![]() | |
vosss | vrijdag 8 april 2011 @ 10:29 |
Die zijn belastingvrij nu of niet Gizart? ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 april 2011 @ 10:33 |
- Opel Corsa GSi; beetje roest, lekke koppakking, etc, slopel dus - Golf 2 GTI: massa problemen, elektro verder verkloot door vorige eigenaar, verder wel OK - BMW E46: hier en daar wat probleempjes naast het gewone onderhoud, jammer maar mee te leven Dan blijft er maar 1 auto over wat de beste auto is die ik heb: DAF 66 Marathon Coupé Toen ik er nog geen ander blok in had gelegd waren er nooit problemen mee. Ook erg weinig onderhoud vanwege de goede staat waarin hij verkeert. Hier en daar zit inmiddels wel wat roest en er zit een krasje en een deukje in, maar hij alles behalve rot, start altijd en rijdt beter dan een modern wijvengebakje. Daarnaast is het natuurlijk een achterwielaandrijver met fenomenale Variomatic transmissie en laat hij zich op het circuit ook niet kennen ![]() ![]() | |
flap_konijn | vrijdag 8 april 2011 @ 17:37 |
goeie reis toegewenst! heb in een andere topic bij toeval nog wat meer toegelicht over mij verzameling ![]() altijd al wel een niva willen hebben maar geen plaats er meer voor ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 8 april 2011 @ 17:40 |
oeh ff zoeken dan! (Dangel is mijn op-het-werk-kloontje) | |
GizartFRL | vrijdag 8 april 2011 @ 19:56 |
De eersten waren van 85. De mijne is van November 86, dus ik mag nog even betalen. Mijn 5drs 205jes word in Juli 25 en mijn GTI ook in November. | |
sumericansoldier | zondag 10 april 2011 @ 00:34 |
Ik mis mijn Ford Explorer, maar mijn Ford Mustang 2010 makes up for it. Vooral in de zomer(cabriolet) vooral wanneer ik op de autobahn rij....![]() | |
nietlullenmaarpoetsen | zondag 10 april 2011 @ 11:05 |
Ford Ka. Geweldige wegligging voor zo'n klein kutautootje. | |
Resistor | zondag 10 april 2011 @ 11:34 |
Ik heb eigenlijk geen slechte auto's gehad (OK, ik heb er slechts 5 gehad in mijn leven) Trabant 601 'limo', 5 jaar dagelijks 30km, 1x een kapotte V-snaar Ford Fiesta (3. gen) 1.1 benzine: niet zo lang gehad, maar wel dagelijks 120km toen ik in Schoonhoven werkte. Ford Fiesta (3. gen) 1.8 diesel, jaren plezier van gehad, lekker Duitsers pesten op de autobahn door ze met 160km/h in te halen ![]() Trabant 601 'combi' (naast de Fiesta): heel veel toertochten mee gereden, helaas wat problemen mee gehad omdat ze letterlijk van een oud vrouwtje was geweest (en ik was wat ruiger) (huidig) Ford Fiesta (mk. 5), gewoon een goed autootje En natuurlijk wat werkbusjes, Citroën Jumper, Nissan Kubistar (diverse) en nu een Nissan NV200, maar die noem ik niet echt bijzonderd. Als ik nu weer 1 van mijn oude auto's uit moest kiezen ga ik voor het dieseltje, die werkt nog steeds met een paar ton op de teller, en staat als het goed is nog op het woonwagenkamp. | |
penny-wise | zondag 10 april 2011 @ 15:45 |
Dat is ook het enige positieve aan de Ka..... Ja ik heb er ook 1 ![]() | |
eRKa | zondag 10 april 2011 @ 16:19 |
- Astra F uit 1996, gereden tot 2001. Strontbak in rood dat verkleurde en veel kosten aan gehad. Reed wel altijd. - 306XT, 150pk 1.8 16V en dat ging lekker op de Autobahn. Als hij het deed, elk jaar nieuwe stationairklep ad ¤950,- - Mitsu Carisma 2001 (2dehandsie). Met stip beste auto ooit, nooit iets spannends aan kapot geweest. - Mitsu Lancer Wagon 2003 (2dehandsie). Fijne auto, maar na 2x een nieuwe waterpomp(¤250,-) in 2 jaar was de liefde wel over. - Mitsu Lancer Sportback 2010 (demo dealer). Gaaf ding, maar na 4 dagen in bezit een kapot differentieel geeft weinig vertrouwen voor de toekomst. De Carisma is dus met kop en schouders winnaar. Tsja, in Nederland door prachtige Limburgers gebouwd, you figure. | |
penny-wise | zondag 10 april 2011 @ 16:45 |
Dank je, heb ook extra mijn best gedaan toen ik bij NedCar werkte ![]() | |
08gnoT. | zondag 10 april 2011 @ 17:21 |
Hoe weten jullie de bouwlocatie eigenlijk? Als ik op de Engelse wiki kijk, staat er bij mijn generatie Lancer (7e) dit: Assembly Tiruvallur, Tamil Nadu, India Barcelona, Anzoategui, Venezuela Cainta, Rizal, Philippines Laem Chabang, Thailand Maar niet voor welke landen. | |
DS4 | zondag 10 april 2011 @ 18:12 |
Bij sommige merken is het te zien aan het chassisnummer. | |
Barcaconia | zondag 10 april 2011 @ 18:14 |
Met een beetje googelen is het vaak wel terug te vinden. | |
Stijnnn | zondag 10 april 2011 @ 22:33 |
Tot nu toe 4 auto's gehad: Mini Cooper Brooklands 1.3i 97 Mini Balmoral 1.3i 95 Mini Cooper rood 1.3i 95 Mini Cooper oranje 1.3i 97 Waarvan de Balmoral uit 95 en de Oranje uit 97 steevast de beste waren. De oranje rijd ik nu nog steeds mee. | |
zeeeend | zondag 10 april 2011 @ 23:45 |
![]() Maar dan met Minilites 9 X 13 en in Zakspeed kleuren | |
sjoemie1985 | maandag 11 april 2011 @ 16:39 |
ik denk dat ik dan toch voor mijn huidige auto ga een alfa romeo 166 2.0 TS ![]() ![]() ![]() | |
Berkery | maandag 11 april 2011 @ 17:04 |
Mijn Mondeo uit '98 heeft het anders altijd braaf gedaan, op 220 Km gekocht en maar weggedaan met 360 Km op de teller omdat er steeds meer lullige kutreparaties bijkwamen. Maar dat ding rijdt nu nog rond. | |
junkiexp | maandag 11 april 2011 @ 18:48 |
Ik had een 3.0 V6 automaat full options. ![]() En dat is de tofste en snelste en meeste luxe auto die ik ooit heb gehad, maar zeker niet de beste. Alles ging stuk aan dat ding. Automaatbak, airco, blower, electrische stoelen, stoelverwarming enx. Heeft me met aanschaf erbij ¤ 12.000 gekost aan onderhoud en reparaties. En dan deed ik eigenlijk alles zelf. Na 2 jaar rijden verkocht voor ¤ 3500. Dure auto geweest | |
DS4 | maandag 11 april 2011 @ 18:52 |
8,5K aan afschrijving + onderhoud/reparaties is op zich niet zo extreem als je een beetje afstanden maakt met de auto (ik neem aan dat je die auto niet alleen gebruikt voor AHvv). | |
fathank | maandag 11 april 2011 @ 19:24 |
Jij hebt maar 140 kilometer met een auto gereden? | |
junkiexp | maandag 11 april 2011 @ 20:43 |
Ik vind het dik geld. Heb er 35 k mee gereden. | |
DS4 | maandag 11 april 2011 @ 20:45 |
Dan vind ik het zo gek nog niet... Natuurlijk is een Aygo goedkoper, maar in die klasse moet je rekening houden met hogere kosten natuurlijk. | |
El_Matador | maandag 11 april 2011 @ 20:48 |
Mijn eigen Alfa natuurlijk. ![]() | |
maily | maandag 11 april 2011 @ 21:10 |
in 1979 n 2cv4, daarna n alfa romeo, daarna 2x n hyundai pony, daarna 2x n opel kadett, toen n ford escort, n nissan sunny, en dat waren allemaal gebruikte auto's.... dus veel zelf klooien, repareren, gedoe..... in 2002 n nieuwe kia carens gekocht, heerlijke auto, nooit gedoe mee gehad, maar die werd n beetje te groot, en sinds dit jaar ben ik de zeer trotse eigenares van een schitterende blauwe citroen c3 picasso!!!!!!!!!!! ![]() | |
The_Goeiste | dinsdag 12 april 2011 @ 20:55 |
![]() Nissan Sunny GA16i 12 klepper. Two tone uit 1990. Gekocht met 150.000 km op teller. Ik heb 3 ton op de teller gezet. Mijn schoonzus nam hem over en zette nog even 50.000 er bij op. Hierna verkocht aan een skileraar in Oostenrijk voor vervoer van en naar de piste. Toevallig sprak ik hem laatst en hij vertelde dat de auto de 400.000 ging halen. Niet kapot te krijgen, alleen die roest in de wielkassen.... ach een beetje laswerk hoort erbij. Op de foto is niet die van mij, maar wel een zelfde. | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 21:47 |
Die Sunny is echt cool ![]() Maar wtf heeft Citroen nou weer gedaan, die picasso, o m g, gedrocht ![]() | |
DS4 | dinsdag 12 april 2011 @ 23:55 |
Nou is er natuurlijk geen enkele MPV waar je je met goed fatsoen in kan vertonen... | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 00:50 |
Das waar, soort zoekt soort? | |
killurz | woensdag 13 april 2011 @ 14:43 |
![]() dit is dan niet de mijne maar wel zo'n auto honda prelude uit 92' 2.0 16v 140 pk 1193 kilo 4,5 meter lang tis een slagschip maar rijd geweldig en met z'n doorlopende dashboard en middenconsole is het net een cockpit waar je inzit toto ik de mijne koop ik een andere terug ![]() | |
penny-wise | woensdag 13 april 2011 @ 16:26 |
Superbak, ik had dezelfde motor in mijn Accord. Jammer dat de opvolger van dit model zo gruwelijk mislukt is... | |
RiKe | woensdag 13 april 2011 @ 16:44 |
Mijn huidige auto, de Subaru Impreza WRX STI 2003![]() Dit is niet de mijne, maar ik het wel dat model ![]() Die auto is gewoon alles wat ik verlang van een auto. Comfortabele cruiser als je dat wil, maar trap het gas in en laat de turbo z'n werk doen en je hebt een kruis raket. | |
junkiexp | woensdag 13 april 2011 @ 18:41 |
Ook met die luchthapper RiKe ? Vind ik een beetje overdreven eik. | |
JJH | woensdag 13 april 2011 @ 18:43 |
Dat is juist trademark wrx! Net als de spoiler. ![]() | |
RiKe | woensdag 13 april 2011 @ 18:43 |
Ja, ook met die luchthapper en vleugel ![]() Maar hij heeft dat ook wel nodig hoor. De intercooler zit op de bovenkant van het motorblok en tsja...370 paarden onder de kap moeten gekoeld worden ![]() | |
fespo | woensdag 13 april 2011 @ 18:55 |
23 jaar oude Mazda 323. uiteindelijk weg gedaan, maar deed het altijd ![]() | |
Dawnbreaker | woensdag 13 april 2011 @ 20:15 |
dit is dan niet de mijne maar ik heb wel zo'n auto echt leuke auto | |
Hyperdude | woensdag 13 april 2011 @ 20:25 |
dit is dan niet de mijne maar wel zo'n auto ![]() ![]() | |
RiKe | woensdag 13 april 2011 @ 20:29 |
Je kritiek punt op de rest is.....? | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 20:43 |
Hij heeft alleen nog maar een fiets tot zijn beschikking gehad denk ik of hij denkt dat hij in ONZ zit ![]() | |
RiKe | woensdag 13 april 2011 @ 20:54 |
Of hij wil daadwerkelijk "bewijs" zien dat iemand die auto bezit... Ach dan gelooft hij het toch niet, mijn sleutel (en de sleutels van de andere users) zeggen wat anders ![]() | |
CoolGuy | woensdag 13 april 2011 @ 21:16 |
Beste auto die ik oit gehad heb is mijn huidige auto, een Golf VI 2 liter DSG. Ik heb er nu dik 135.000km mee gereden, en het enige wat tot nu toe kapot is gegaan is 1 lampje van de kentekenplaatverlichting, meer niet. Heerlijk ding, maar hij gaat weg over 5 maanden en dan komt er een nieuwe auto ![]() | |
willemwaus | donderdag 14 april 2011 @ 00:39 |
Leasebakkies tellen niet ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 00:44 |
![]() | |
CoolGuy | donderdag 14 april 2011 @ 10:30 |
![]() Die auto boeit t niet of ie geleast wordt of gekocht is. Daar wordt de auto niet beter of slechter van. Feit blijft dat er nog niks aan stuk is gegaan anders dan een lampje van de kentekenverlichting, wat het de beste auto maakt die ik tot nu toe gehad heb. | |
DrDarwin | donderdag 14 april 2011 @ 12:22 |
Zo'n type Mitsubishi Galant als hieronder.![]() Maar dan een lichtblauwe 1.8 GLSI LTD versie uit 1990. Nooit iets aan gehad, met meer dan een half miljoen kilometers weggedaan voor een mooi prijsje en een Galant V6 uit 1995 gekocht. | |
DS4 | donderdag 14 april 2011 @ 12:24 |
En dat is dan jouw beste auto... ik heb dagelijks wat aan mijn auto! | |
DrDarwin | donderdag 14 april 2011 @ 12:39 |
Aangezien ik er van uitga dat je intelligent genoeg bent om te begrijpen dat ik in de context van dit topic met 'Nooit iets aan gehad' bedoelde dat er geen noemenswaardige problemen met de wagen waren, maak ik op uit jouw vervolgopmerking dat jouw automobiel je minimaal elke dag wel in de steek laat. | |
DS4 | donderdag 14 april 2011 @ 12:44 |
Dan concludeer ik gewoon dat jij geen gevoel voor humor hebt! | |
DrDarwin | donderdag 14 april 2011 @ 12:46 |
Dat is dan weer off-topic. | |
DS4 | donderdag 14 april 2011 @ 12:47 |
Ja, daar heb je een punt... | |
TimMer1981 | donderdag 14 april 2011 @ 15:28 |
Of jij denkt dat je grappig bent, maar het eigenlijk niet bent. ![]() | |
Anne | donderdag 14 april 2011 @ 15:38 |
| |
TimMer1981 | donderdag 14 april 2011 @ 19:34 |
Ik heb zoiets in 2.0L uitvoering:![]() Maar dan in het donkerblauw metallic, 17" lichtmetalen vijfspaaksvelgen, een K&N luchtfilter, een sportcat en een Remus einddemper. Nooit problemen gehad. Leasebak die ik hiervoor had (bovenstaand is eigendom) was een Renault Megane; wat een vuilnisbak was dat... | |
DS4 | donderdag 14 april 2011 @ 19:44 |
Nee, dat kan natuurlijk niet het geval zijn. | |
El_Matador | donderdag 14 april 2011 @ 19:48 |
DS4 heb gelijk. ![]() En deze wint: ![]() | |
ColtZ40 | donderdag 14 april 2011 @ 19:49 |
Saab 9-3 2.0 FPT cabrio automaat. ![]() Zoals hij moet zijn, zwart/beige leder. | |
Poekel | zondag 17 april 2011 @ 12:57 |
Alfa 146 1.4 TS... Je hoeft mij niet wijs te maken dat Alfa slechte auto's bouwt... Vanaf 140000 tot 204000 in mijn bezit (2½ jaar nu) en alleen een koppelingspomp... Net weer fluitend door de APK. Hij ziet er alleen niet uit, maar hij doet het al-tijd. | |
MissionPhailed | zondag 17 april 2011 @ 16:57 |
Huidige auto, 'n Seat Ibiza 1.9TDI met 6-bak. Zuinig, meevallende onderhoudskosten tot dusver, wendbaar in de stad maar ook snelwegwaardig. Staat nu bijna 220.000 km op de klok maar de motor klinkt nog immer zuiver. | |
ShalashaskaZ4 | zondag 17 april 2011 @ 17:04 |
De Aygo ![]() | |
ForzaScuderiaFerrari | zondag 17 april 2011 @ 17:15 |
Mijn Subaru Impreza GT Turbo ![]() ![]() ![]() | |
killurz | maandag 18 april 2011 @ 11:28 |
oh ik kan het makkelijk bewijzen:D mn achterbumper zit een naamplaat in met mn nick maar mijn auto is even niet geschikt om nou overal op fora te gaan zetten ![]() P.s en ik wil best even een foto van mn sleutels posten hoor:P | |
Høken | maandag 18 april 2011 @ 11:28 |
Chevrolet Camaro. ![]() ![]() | |
MostWanted | maandag 18 april 2011 @ 22:02 |
M'n beste auto was deze. | |
inferno_0666 | woensdag 20 april 2011 @ 13:45 |
Heel mooi ontwerp. Jammer alleen dat het voorwielaangedreven is en dat de motor wat zwak is. | |
rubje | woensdag 20 april 2011 @ 15:29 |
auto waar ik het langst mee gereden heb is deze. ![]() | |
Reca | donderdag 21 april 2011 @ 17:19 |
Mijn beste auto, Jeep Cherokee 4.0l benzine (1996) Gewoon een geweldige auto, je komt overal, je kan alles trekken (ben tot5.8ton gegaan), je trekt er elke jan joker mee uit. Flink verbruik maar wat voor een goedkope onderdelen. Een cruiser op de weg en wat een comfort lekker hoog | |
FHR | maandag 25 april 2011 @ 17:24 |
Hier ook een 626 Xerxes. 328.500 km op de teller en doet 't nog steeds prima. Alleen de achterspoiler/kofferbakklep begint nu een beetje roze te worden.... | |
MacBreQ | maandag 25 april 2011 @ 17:58 |
Ik vind dat je als 15-jarige niet gerechtigd bent om te ![]() | |
junkiexp | maandag 25 april 2011 @ 19:29 |
Ook wel flinke wegenbelasting denk ik ? | |
Nietvandezewereld | maandag 25 april 2011 @ 20:03 |
Nou, ik rij nu zo'n 156, leuk autootje. ken um nu van binnen en buiten, wat betekent dat ik AL het onderhoud zelf doe. garages zijn zooooo slecht. Maar de Alfetta sedan serie 1 uit 1974 is de beste auto die ik tot nog toe heb gehad. Van het jaar weggedaan. Was 1800 op LPG. Ging ook na 40 jaar niets aan stuk, was alleen leuk om af en toe parts te vervangen. Heb metr LPG 2 dakkoffers, de hele koffer vol met de tent en drie kids van 6 8 en 10 jaar 2 maal over de Alpen naar Italie gereden, zo'n 5 jaar terug. Die Italianen keken ook verbaasd. wat gruwelijk hard rijden en bochtenwerk, daar kan de 156, de Merc, Eklasse en veel moderne prut niet tegenop. Alfetta, na de nog te restaureren Giulia de beste auto ooit. Alfetta te kopop op marktplaats? Binnen 24 uur 700 maal bekeken en in 30 minuten verkocht. Mensen weten het he. werd helemaal suf gebeld. | |
Repeating | maandag 25 april 2011 @ 20:29 |
Natuurlijk joh, je rijdt toch mee. [ Bericht 9% gewijzigd door Repeating op 25-04-2011 21:15:07 ] | |
MacBreQ | maandag 25 april 2011 @ 22:21 |
Dus als een maat van je meerijdt in jouw wagen en hij kraakt het hok helemaal af, vind je dit passend? Terwijl die maat te jong/te blut is om zelf überhaupt een wagen te kunnen veroorloven? | |
firebladex | dinsdag 26 april 2011 @ 09:08 |
Voor mij is het de Toyota Celica, heb er inmiddels twee gehad Mijn zwarte, 1.8 - 116 pk - bj 1995 (verkocht) ![]() ![]() Mijn zilveren, 2.0 - 170 pk - bj 1994 ( te koop) ![]() ![]() Elke keer als ik een celica koop, krijg ik zoveel financiele tegenvallers, dat een auto me te duur wordt. Ik hou van die beesten, helaas dit keer, door me vriendin, moet die in de verkoop, mevrouwtje wilt per se een dure zomervakantie :/ | |
DrDarwin | dinsdag 26 april 2011 @ 09:47 |
Ik kijk op van het lage vermogen, dat had ik aan de hand van het uiterlijk hoger ingeschat. | |
Nietvandezewereld | dinsdag 26 april 2011 @ 09:49 |
Computers horen niet in auto)s. Sommige auto)s lijken door ABS en meer electronica goed te zijn. Bij Alfa maakten ze goede auto's die wedstrijden wonnen zonder elektronische bullshit, De Opel die alfa 159 heet heeft de beste wegligging bij de elandproef volgens de duitsers. Beter dan E klasse bmw m3 peugeot of oepl. Dit omdat ze geformuleerd hebben het zonder esp te moeten kunnen, kwestie van de lat hoog leggen....Duitsertjes. | |
firebladex | dinsdag 26 april 2011 @ 09:54 |
Lage vermogen? Vergeet niet dat de 1.8 maar 1050 kg weegt en de 2.0 maar 1160, dat is niet weinig maar zeker ook niet veel. Ik moet toegeven de 1.8 maakt de uiterlijk niet waar, maar de 2.0 is een heel andere verhaal... | |
DrDarwin | dinsdag 26 april 2011 @ 10:31 |
Waarschijnlijk ben je een enorme Alfist, en daar is niets mis mee, maar Alfa Romeo heeft toch echt een ongelooflijk aantal barrels uitgebracht, vaak was het enige dat er goed aan was de motor, en de wegligging, voor zolang het onderstel niet aan het wegroesten was. Ik heb een hele rits Alfa's gehad, en er was er niet eentje bij de mankementloos was, het waren echt geweldige auto's om mee te rijden, maar wat een ongelofelijk slechte afwerking... | |
Kriegel | dinsdag 26 april 2011 @ 11:56 |
Eens, dat vermogen is meer dan zat. Hoe ontstaat eigenlijk die bizarre toename in aantal pk's? 200cc verschil en meteen 54 pk meer, weet je zeker dat er geen turbo op zit? Of het is een vijfcylinder ofzo. | |
firebladex | dinsdag 26 april 2011 @ 16:38 |
Ik weet zeker dat er geen turbo op zit, want de turbo versie ( st205 ) heeft 250 pk ofzo. Ik heb echter geen idee wat de oorzaak van dit groei is, maar iig heeft de 2,0 liter meer dingen zoals een superstrut ophanging. | |
Repeating | dinsdag 26 april 2011 @ 17:12 |
Passend zou het niet zijn nee. Daarnaast kan iemand die een bepaald product of dienst niet kan kopen dit heus wel bekritiseren als hij of zij er verstand van hebben. Denk jij dat al die autojournalisten miljonair zijn? | |
rubje | woensdag 27 april 2011 @ 13:59 |
beste auto die ik ooit heb gehad is onderstaande type maar dan in een zandkleur. ![]() ![]() | |
willemwaus | woensdag 27 april 2011 @ 14:08 |
Twijfel tussen mijn inmiddels overleden 2003 5M17 stilo abarth of mijn huidige golf V 2.0 GTI uit 2005 | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 14:11 |
Ik zou de golf nemen, is mooier ![]() ![]()
| |
willemwaus | woensdag 27 april 2011 @ 14:33 |
Stilo is mooier ja, maar gaat om beste toch.. ? En als jij een polo rijdt heb je al helemaal niks te zeiken lol ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 14:35 |
Nee, de golf is dus mooier! Hoezo mag ik niet zeiken? | |
willemwaus | woensdag 27 april 2011 @ 14:42 |
Je loopt sarcastisch te doen om een golf V terwijl je zelf een 2f polo rijdt? | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 14:43 |
Ik deed niks sarcastisch, de spoiler was alleen om aan te geven dat je een beste auto niet kiest om de looks ![]() | |
willemwaus | woensdag 27 april 2011 @ 14:48 |
Ah ok, mijn welgemeende excuses dan ![]() Tja weet niet, de looks van de stilo zijn wel echt vet, echt een sportieve look, golf is wat algemener.. Maar weet nou niet echt precies wat lekkerder reed, ongeveer het zelfde denk, maar de stilo was ruimer en wat beter ingericht wat mij betreft.. | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 14:50 |
Ghehe ![]() Tja, ik weet van beide niet hoe ze rijden. Maar voor een Fiat ziet die er wel mooi uit ja! | |
kawa4 | dinsdag 3 mei 2011 @ 13:12 |
![]() de Opel Calibra, vondt ik toch een van mijn fijnste auto lekker vlot karretje en lag goed op de weg. alleen als 4x4 doet hij het minder, zat nl. geregeld vast met die auto. vorig jaar verkocht, jammer genoeg. | |
CoolGuy | dinsdag 3 mei 2011 @ 15:11 |
Jij zegt goeie dingen ![]() | |
Hojdhopper | dinsdag 3 mei 2011 @ 15:15 |
Wij hebben thuis een VW Golf 3 CL uit 1992 staan. Hij is sinds 1998 in ons bezit en heeft ook nooit grote problemen opgeleverd. Staat nu 230K op de teller, maar de versnellingsbak is nu wel bijna aan zijn einde. Hij wordt binnenkort vervangen door een Rover 200, maar het gaat niet van harte. De Golf heeft ons al duizenden kilometers (op vakanties en dergelijke) veilig vervoerd. Moeders noemt hem zelfs 'Beertje' ( een ![]() ![]() | |
GGG1975 | dinsdag 3 mei 2011 @ 18:51 |
Beste auto ooit gehad: BMW 325i M Sport uitgevoerd met leder uit '07 en hangeschakeld ![]() Leukste auto toch wel mijn allereerste, een Alfa Sprint 1.7QV van '87 ![]() Slechtste auto ooit gehad mijn huidige Saab 9-5!!! ![]() | |
Pumatje | dinsdag 3 mei 2011 @ 18:58 |
je bent echt niet lekker.. woon je in europa.. koop je nog een amerikaan.. Heb je eindelijk eens de kans om een goede auto te kopen ![]() overigens geen verkeerde wagen ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 3 mei 2011 @ 22:31 |
Tot nu toe "slechts" 2 auto's gehad. De laatste is de beste. Corsa C uit 2006. Ben er erg blij mee, heb er het afgelopen jaar ongeveer 25-30 dkm mee gereden, licht en standaard onderhoud gehad. | |
sumericansoldier | woensdag 4 mei 2011 @ 21:06 |
Lol....niks verkeerds met een Amerikaan. En ja..wanneer de velgen er op zijn zeker veel bekijks. Nu zitten er wintervelgen op en is hij in de storage. | |
DutchErrorist | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:32 |
Mijn beste (en enige) auto is een Fiat Panda 1000 C.l.i.e. uit '89. 50.000km op de teller, en rijd prima (zolang je maar niet snel wilt). Repareren is goedkoop (30 euro voor een deur, 10 voor een complete achterlampdeksel met lampjes er nog in) en alles is overdadig op de sloop te vinden. Lekker goedkoop in aanschaf en in wegenbelasting ![]() | |
svefn | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:01 |
![]() Een vriendin van me heeft ook zo'n pandaatje, heel erg tof ding! Kost inderdaad niet veel, ook qua benzineverbruik volgens haar. Ik weet niet precies waarom, maar om een of andere reden vind ik oude hoekige autootjes heel veel charme hebben. Binnenkort heb ik als het goed is m'n rijbewijs, en het is dat we thuis al een auto hebben, anders zou ik zeker zoiets kopen ![]() | |
DutchErrorist | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:17 |
Had laatst een ongeluk, heb de achterkant uitgedeukt met een moker en de bumper gefixed met een metalen strip ![]() ![]() | |
svefn | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:40 |
Gast, bij haar is precies hetzelfde gebeurd. Ook een ongelukje tegen de achterkant die daardoor niet meer dicht ging, ook uitgedeukt geloof ik ![]() | |
Catch22- | vrijdag 6 mei 2011 @ 11:54 |
e30 320i uit 1989 (huidige auto) heel betrouwbaar en het rijdt superlekker. | |
Pumatje | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:03 |
Toyota mr2.. uit 1991 ding heeft me nog nooit laten staan.. ![]() mee naar spanje gereden zonder problemen. | |
Kentekenplaat | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:33 |
Mijn beste auto was absoluut mijn 2e auto. Een Nissan Sunny 1.4 automaat. Er zat geen luxe op, het ding lustte nogal een slokje benzine maar hij deed het altijd. Gekocht met 198.000 op de teller en weg gedaan met 272.000. Jaren later kwam ik hem weer tegen en de nieuwe eigenaar vertelde me dat er toen 330.000 km op stond en hij alleen de radiateur en de startmotor had moeten vervangen. Mijn huidige auto is ook erg fijn trouwens, een Nissan Almera 1.4 S Qua werkauto was de beste een Mercedes Sprinter 310D. Ik heb het ding naar ruim 300.000 km gestuurd en ik heb maar 1 keer even stil gestaan doordat er iets in het uitlaatsysteem losgetrild was. Die bus is in 2002 weg gegaan, maar hij rijdt nog steeds rond. ![]() | |
The6thgate | vrijdag 6 mei 2011 @ 12:45 |
Ik ben nu pas aan m'n 2e auto bezig. Heb als eerste een Mitsubishi Colt uit '95 gehad, was alleen een automaat en dat klonk oorverdovend op de snelweg, kon er ook maar 300 km mee rijden op een tank ![]() Na een paar maanden gauw weer verkocht en een goedkope Peugeot 306 uit '96 gekocht waar ik nu alweer 8 maanden in rij en vind deze de beste. Denk dat ik hier nog wel een paar jaartjes mee doe en als volgende wil ik misschien naar een 2e hands volvo uit 2005 of later. Dat heeft tenminste wat meer een fatsoenlijke uitstraling en schijnbaar ook goede stoelen ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door The6thgate op 06-05-2011 12:53:31 ] | |
Moffol | vrijdag 13 mei 2011 @ 08:51 |
Land Rover Defender, van m'n vader. Weg moeten doen door de enorm hoge belasting die dit kut land je oplegt. Terwijl die 1 op 10 á 1 op 11 reed. Even goed als een opgevoerde Opel Astra of zo. Maar nee, dat ziet de overheid hier niet. Die denken: oh de wagen is groot, laten we 'm maar zwaar belasten. | |
Cangeroe11 | vrijdag 13 mei 2011 @ 13:43 |
wat een auto's! Heb zelf een blauwe 1.5 automaat uit '87 waar ik nog in rijd! | |
SicSicSics | vrijdag 13 mei 2011 @ 15:58 |
Wait!?! What!?! ![]() ![]() Mijn fijnste auto is toch de nieuwste. Ford Fiesta 2009 1.6 120 pk (op 950 kg) met alles erop en eraan. Het enige wat ontbreekt is de midden-armsteun! ![]() | |
Høken | vrijdag 13 mei 2011 @ 17:55 |
En dat laat je toe, dat ze jouw droomauto wegvaagt? ![]() ![]() ![]() | |
Anne | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:13 |
Beetje raar ja ![]() ![]() Maar goed, dit is misschien meer iets voor R&P ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:39 |
Zo was ie bij aanschaf: een 1.8 met 4 traps automaat.. 115PKtjes onder de kap.. ![]() ![]() En uiteindelijk na wat euro's lichter en een stuk lelijker, maar met een versnelling, 2 cilinders, 700 cc en 85PK meer resulteerde dit in mijn favoriete auto die ik ooit heb gehad en waarbij ik serieus een traantje heb weggepinkt toen ik te horen had dat ik hem niet meer terug kreeg.. ![]() ![]() | |
tomaat52 | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:40 |
Waarom kreeg je 'm niet terug? ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 13 mei 2011 @ 21:47 |
Waarom lijkt jou nick zoveel op de mijne..? | |
Barcaconia | vrijdag 13 mei 2011 @ 22:25 |
Ik ben ook wel benieuwd waarom je hem niet meer terugkreeg ![]() | |
Kriegel | vrijdag 13 mei 2011 @ 23:18 |
Om een boom gevouwd? | |
Turquaz52 | zaterdag 14 mei 2011 @ 02:44 |
![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 14 mei 2011 @ 02:46 |
Nee, gelukkig niet. ![]() | |
leolinedance | zaterdag 14 mei 2011 @ 03:03 |
Peugeot 306 1.8 XT Comfort. Comforabel maar toch een meer dan behoorlijke wegligging. En best rap. Kocht hem met 140.000 op de teller, verkocht hem in 2007 met 180.000 ofzo erop. Ik zie zojuist bij de RDW dat degene die hem toen kocht hem nu nog rijdt ![]() De huidige Seat Leon is ook een prima auto, nagenoeg probleemloos tot de 190.000 km die er nu bijna op staat, maar ik heb toch wel een zwak voor mijn eerste auto ![]() | |
Barcaconia | maandag 16 mei 2011 @ 17:12 |
Ik was serieus ![]() | |
Spaansehollandboy | maandag 16 mei 2011 @ 17:25 |
Een peugeot 106 1.1 uit 1992, heb hem gekocht met 190.000 op de teller, tot 240.000 mee gereden, nooit gezeik niks gehad, heb hem nu aan mijn zus gegeven. Slechtste auto, een 106 1.4 sport uit 1999, klereding ging om de 1000 km stuk... | |
SimtekF1 | dinsdag 17 mei 2011 @ 11:49 |
![]() Mazda 323F 1.8 BG Wat een bazenbak, dat ding reed echt altijd! In een kleine 2,5 jaar 80.000 km gereden en met 250.000 op de teller heb ik hem weg gedaan. En ondanks zijn leeftijd (uit 91) heb ik heel wat Golfjes bij het stoplicht achter me gelaten, geweldige auto. Jammer dat Mazda tegenwoordig allemaal van die saaie bakken maakt (m.u.v. de echt nieuwere modellen). | |
Kriegel | dinsdag 17 mei 2011 @ 12:12 |
Ik heb het altijd wel grappig gevonden hoeveel dat model 323 op de eerste RX-7 lijkt. Voornamelijk vanwege de koplampen uiteraard, maar toch. | |
fathank | dinsdag 17 mei 2011 @ 12:40 |
Iets met de polizei toch? | |
stinow | dinsdag 17 mei 2011 @ 13:01 |
Toyota Auris 2.2 Dcat.. 180 pk's en goaaaaaaaaaaaan! Helaas no more ![]() | |
Catch22- | dinsdag 17 mei 2011 @ 14:20 |
Hij is in bezit van justitie volgens mij ![]() | |
leolinedance | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:52 |
Lijkt me ook een puike auto ja. | |
Turquaz52 | dinsdag 17 mei 2011 @ 17:40 |
Mijn bezit, maar hun hebben ze.. De auto is nogsteeds verzekerd en staat nogsteeds op mijn naam.. ![]() | |
marky | dinsdag 17 mei 2011 @ 20:23 |
Mijn vorige 98 Xantia 2.0 16v was mijn beste en fijnste auto. Mijn huidige Xantia is minder goed. | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 20:45 |
Krijg je m nog terug? | |
Turquaz52 | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:14 |
dunno.. denk het niet.. | |
Anne | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:38 |
Leuk, maar heb je niets geleerd van je laatste ban ofzo? Ontopic maar weer. | |
Blik | donderdag 19 mei 2011 @ 15:03 |
Triest wellicht, maar ik heb nu een paar dagen een VW Golf VI, 1.4 TSI motor met 122 PK. Rijdt vrij lekker moet ik zeggen als ik het vergelijk met een Kia Soul of een VW Polo Maar einde van dit jaar/begin volgend jaar wordt de Golf vervangen voor een Lexus CT200H ![]() | |
CoolGuy | donderdag 19 mei 2011 @ 15:14 |
Die Lexus heb ik zien rijden gisteren op de snelweg. Van voor is dat een nette wagen, maar ik zag em eerst van de achterkant, en dan vind ik 'm toch niet zo geslaagd. Maar van voor vind ik em heel mooi. | |
Blik | donderdag 19 mei 2011 @ 15:19 |
Hij is vooral erg mooi van binnen, en dat is het belangrijkste ![]() | |
CoolGuy | donderdag 19 mei 2011 @ 15:30 |
Ja ik kan er niet echt in kijken als ik 'm inhaal, maar een auto kan van binnen mooi zijn, als ik er van buiten niks aan vind wordt 't em niet. die 14% is idd wel erg lekker. Ik betaal nu nog 25%, en over 3 maanden ongeveer nog maar 20% ![]() | |
Hydrogeny | donderdag 19 mei 2011 @ 15:41 |
WOW! Deja vu! Hahaha, leuk scheurijzer met 2.0 Turbo | |
Høken | donderdag 19 mei 2011 @ 17:05 |
TOYOTA MR2 ![]() | |
michelllll | donderdag 19 mei 2011 @ 17:09 |
fiat coupè 16v turbo plus | |
mighty_myte | vrijdag 20 mei 2011 @ 22:39 |
De beste auto die ik nog steeds heb: Mijn BMW 520i. Nog steeds snel, betrouwbaar, luxueus en mooi. ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door mighty_myte op 20-05-2011 22:55:36 (pic erbij) ] | |
ArtyShock | donderdag 2 juni 2011 @ 01:00 |
Tja, in mijn geval is dat makkelijk. Namelijk m'n huidige auto. Hiervoor alleen maar leaseauto's gereden en heb nu voor het eerst eentje in eigen bezit. Geen idee of het de beste auto gaat zijn wat betreft betrouwbaarheid, daar heb ik 'm met een paar maand te kort voor. Wat ik wel al kan zeggen is dat ik een auto anders ervaar nu het van mezelf is. Een leaseauto voelt toch een beetje als een auto waar je binnenkort weer afstand van doet... ![]() | |
leolinedance | donderdag 2 juni 2011 @ 01:07 |
Gruwelijk mooie auto man! ![]() | |
ArtyShock | donderdag 2 juni 2011 @ 01:11 |
Dank. ![]() ![]() Mocht ik toch weer in de situatie komen dat ik veel kilometers ga maken, dan moet er misschien een wat praktischer gebakje naast. Wie weet wordt dat dan m'n 'beste' auto. Voorlopig wil ik deze niet kwijt. | |
Kriegel | donderdag 2 juni 2011 @ 01:35 |
Uh, kan iemand ook voor het gemak even zeggen wat het is? Een Jaguar? Fuck, waarom herken ik het niet... ![]() | |
08gnoT. | donderdag 2 juni 2011 @ 01:38 |
Ik dacht een XK8, maar ik weet het ook niet zeker. Verlicht ons, artyshock! | |
Kriegel | donderdag 2 juni 2011 @ 01:42 |
Hmm, Google Image geeft je gelijk. | |
DDDDDaaf | donderdag 2 juni 2011 @ 11:58 |
Ondanks dat het inmiddels een beetje een haat/liefde-verhouding begint te worden door de hoge onderhoudskosten (afgelopen maand 1300 euro kwijt aan nieuwe banden, vervanging distr. setje enz.) en de toch wel enigszins teleurstellende bouwkwaliteit (kleine mankementen en domme ontwerp- en materiaalkeuzes), hoop ik nog de nodige jaren van m'n MX3 V6 gebruik te kunnen maken. Ik heb hem inmiddels vier jaar, heb er zelf 85.000 km mee gereden, ben er o.a. mee naar München geweest (lekker 200+ op de Autobahn) en ben er stiekem toch wel aardig gehecht aan geraakt. Het wordt nog behoorlijk moeilijk om t.z.t. tussen al die Henk-en-Ingrid-bakken een waardige opvolger voor m'n MX te vinden... | |
ArtyShock | donderdag 2 juni 2011 @ 13:01 |
Bijna. Het is een XKR, maar dat kun je vanuit deze hoek eigenlijk niet zien, tenzij je zou weten dat een XKR met deze velgen werd geleverd. @DDDDDaaf, herkenbaar. Het is moeilijk een stapje terugdoen als je eenmaal een snelle auto hebt gehad. Maar ja, als ik alleen al kijk wat een setje nieuwe banden kost... | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2011 @ 13:10 |
Ik heb nog niet zo gek veel auto's gehad. Heb jarenlang lease-auto's gereden en rijd momenteel pas mijn eerste eigen auto. Mijn favoriet was toch wel de SEAT Leon, waar ik tussen 2007 en 2010 in reed. | |
Kriegel | donderdag 2 juni 2011 @ 13:28 |
Een MX-3 vervangen moet nog wel lukken hoor, die is zeker leuk maar niet ontzettend bijzonder ofzo, ik heb altijd het idee dat m'n Hyundai Coupe er een soort laatgeboren halfbroertje van is. Voor zo'n XKR ligt het wel iets anders, toffe bak. Hoe betaalbaar is dat nu eigenlijk om rijdend te houden? Alleen al in de wegenbelasting lijkt het me een duur geintje met 1600+ kilo. | |
ArtyShock | donderdag 2 juni 2011 @ 14:01 |
Een MX-3 vervangen, tja, dat hangt af hoe verliefd je op een model bent natuurlijk. Er zijn er volgens mij ook niet zo heel veel van gemaakt. Als je puur kijkt naar snelheid bijvoorbeeld en niet het merk auto, zijn er natuurlijk zat alternatieven. Over betaalbaarheid kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Ik heb 'm pas vijf maand en behalve banden en een kromme remschijf (onder garantie) heb ik er nog geen grote kosten aan gehad. Nou ja, het tanken. ![]() Wegenbelasting is zo'n 250,- euro per drie maand. All-risk verzekering zo'n 200,- per drie maand en voor de rest van de kosten moet ik 'm echt wat langer hebben om daar wat zinnigs over te zeggen. Afschrijving? Het zal moeten blijken hoe waardevast hij gaat zijn. Reparaties? Geen idee wat er nog te wachten staat. Hij heeft zo'n 35K op de teller, dus wie weet valt het mee. | |
Kriegel | donderdag 2 juni 2011 @ 14:28 |
Ik moet zeggen dat dat nog redelijk meevalt, als je een beetje inkomen hebt en niet teveel vaste lasten kan het er best uit. Al neem ik aan dat je al redelijk wat korting op je verzekering hebt opgebouwd met al dat lease-rijden? Mij zou het zeker niet lukken voor dat bedrag, of überhaupt. Beginnend bestuurder zijn is klote... ![]() | |
ArtyShock | donderdag 2 juni 2011 @ 15:25 |
Verzekering is inderdaad met maximale no-claim. Standaard verzekeraars vragen ook nog eens belachelijke bedragen voor dit soort auto's, dus ik heb een klassiekerverzekering genomen op basis van taxatiewaarde. Met lease-rijden heb ik nauwelijks no-claim opgebouwd. Ik heb zoveel verschillende leasemaatschappijen gehad en bij elke wisseling had ik actief m'n verzekeringsverleden moeten opvragen. Dat heb ik nooit gedaan. Mijn mazzel was dat ik een poos m'n moeders auto op mijn naam heb gehad. Vraag me niet hoe het zo gekomen is, maar haar verzekeringsverleden is op mijn naam terecht gekomen. In het overzicht dat ik opgestuurd heb gekregen blijk ik 31 schadevrije jaren opgebouwd te hebben. ![]() ![]() En het is misschien ook maar goed dat beginnende bestuurders niet gelijk met zoveel PK's de straat op gaan. Ik weet wel dat het voor mij niet zo verstandig zou zijn geweest. ![]() | |
Kriegel | donderdag 2 juni 2011 @ 15:34 |
Oh, het heeft uiteraard wel een reden, het is alleen vervelend dat ook de verantwoord-rijdende jongere erdoor wordt gepakt, zelfs met een vrij modaal gemotoriseerde auto betaal je je blauw. Bovendien, ook in een 1.2 Corsa zijn de echte sjonnies gevaarlijk, ze zijn hooguit minder snel. | |
Tomatenboer | donderdag 2 juni 2011 @ 15:37 |
Ik heb ook een Alfa 146 1.4 TwinSpark gehad, maar dat was juist mijn slechtste auto. ![]() Ik heb die auto na een hoop ellende binnen anderhalf jaar weer weggedaan. Maar toen was ik al wel ¤ 2.500,- armer om 'm rijdend te houden. Maar mijn beste auto was eigenlijk een heel standaard autootje, niks bijzonders aan. Namelijk een Opel Astra 1.6 Njoy uit 2004 die ik heb gehad. Weinig spectaculairs, geen strepentrekker maar op alle vlakken gewoon precies goed (genoeg). Reed erg prettig. ![]() Nu rijd ik in een Hyundai Accent 1.6 uit 2007, ook niks mis mee, meer vermogen en kwalitatief zelfs nog wat beter, maar de afwerking, uitstraling, en de wegligging is toch net iets minder dan ik bij de Astra gewend was. Overigens reed die Alfa het beste van allemaal, maar die stond vaker in de garage dan dat ik ermee heb kunnen rijden, en daar koop je een auto toch niet voor lijkt mij. ![]() | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 15:42 |
Is dat niet link en zou dat geen verregaande consequenties hebben als ze er achteraf toch nog achter komen? Dat ze (ik hoop het natuurlijk niet voor je) zeggen als je een ongeluk hebt gehad, "nou meneer, we keren niet uit omdat we fraude constateren". Ik zou iig dat risico niet willen lopen, al helemaal niet met zo'n (mooie!) auto. | |
DS4 | donderdag 2 juni 2011 @ 15:57 |
Dat is inderdaad link, zeker als je weet dat zelfs niet relevante vragen bij de aanvraag verkeerd beantwoorden reden kan zijn om uitkering te weigeren. De ontsnapping in dezen zou kunnen zijn dat je de gegevens alleen maar hebt doorgezonden... En het dus de fout is van een derde. Maar het blijft een wankele basis. | |
Opa_vertelt | donderdag 2 juni 2011 @ 16:23 |
Teken je er tegenwoordig niet meer voor dat je alle gegevens correct heb ingevuld dan? | |
ArtyShock | donderdag 2 juni 2011 @ 16:49 |
Geen idee of het link is. Mijn echte schadevrije jaren (~15) zouden genoeg moeten zijn voor een volledige no-claim, alleen bestaat die historie uit puzzelstukjes. De echte fout ligt bij de verzekeraar die ooit mij aannam natuurlijk. Die had nooit de volledige historie op mijn naam mogen zetten. Pas toen ik mijn oude verzekering opzegde, kreeg ik in een officieel overzicht te zien hoeveel schadevrije jaren ik had opgebouwd. Zowel de verlatende verzekeraar als mijn nieuwe verzekeraar én mijn tussenpersoon hebben het niet als bijzonder opgemerkt. Ik kreeg zelf het overzicht pas te zien een maand of twee nadat alles geregeld was. Ik vond het eigenlijk wel goed zo. Het voelt moreel niet als fraude en alle partijen zijn er mee akkoord gegaan. | |
jortkeldert | zondag 5 juni 2011 @ 15:48 |
Sinds 1 jaar heb ik mijn rijbewijs. Inmiddels heb ik al 5 keer van auto gewisseld. Vind m`n huidige Audi TT (nieuw model, 2008) tot nu toe de beste auto. Gaat lekker de bocht door en blaast ook wel redelijk ![]() Ik heb inmiddels gehad (op chronologische volgorde ) Audi A4, 1998, Fiat 500 , 2010 , Audi A4 2006, Fiat 500 2009 Fiat heb ik trouwens ook nog, maar dat is echt een kut wagen | |
D. | woensdag 22 juni 2011 @ 21:12 |
Beste? Tja, als je het kwalitatief bekijkt moet dat moet de MX3 zijn die ik zo'n 10 jaar gehad heb en die (bijna) niet kapot te krijgen is. Heb er nooit zuinig mee omgesprongen en liep de laatste vier jaar al te roepen dat ie het nu toch wel eens zou moeten begeven, maar hij bleef maar gaan ![]() Maar als je het niet kwalitatief bekijkt is het de Corvette ![]() Heb 'm nu 5 jaar en het is nog steeds een feest om in te rijden. Dus kwalitatief gezien wellicht niet de beste (al heb ik naast banden, remmen en een lambdasonde er geen kosten aan gehad), in alle verdere opzichten de beste auto die me is overkomen ![]() ![]() |