quote:
Op maandag 4 april 2011 18:17 schreef Flew het volgende:Ik heb straks even een simpel rekensommetje gemaakt, wat we ons aan huur zouden kunnen permitteren, als alle overige kostenposten er al vanaf getrokken zijn..
Dan kunnen we voor ongeveer 900 euro inclusief huren!

En dat moet ik er ook bij zeggen, dat ik royaal de andere kosten heb meegenomen in de begroting.
Dus voor boodschappen 400 euro per maand gerekend, voor de auto 200 euro per maand, ..
200 per maand is niet echt royaal ( afhankelijk van hoeveel je rijdt)
verzekering + wegenbelasting ~60 euro, de maand
2 tanks benzine per maand ~120 euro,
grote beurt + apk 1x pjaar 200/12 ~20 euro pmaand
Onderhoud 500 per jaar (Olie, ruitenwissers, rwvloeistof, banden, een keertje iets kapot wat al snel oploopt) ~40 euro per maand
Dan zit je al op 240 euro en dat is als er weinig misgaat. (Nou weet ik niet hoeveel je rijdt maar 2x tanken per maand zit je al snel op denk ik)
400 voor eten is prima te doen. Maar zit bij die 400 euro ook de wasmiddelen, schoonmaakzut, persoonlijke verzoring (shampoo,deo, tandpasta en de hele zut) huis onderhoud ( een nieuwe afvalbak bijv. ) dat soort dingen tikken aan.
Vergeet kleding en hobbies niet in te budgetteren, wordt snel over het hoofd gezien. Een keertje uit eten of een keer stappen hoeft niet veel te kosten. maar als dat 50 euro is is dat als je dat niet meegerekend hebt een halve week boodschappen.
Pas heel erg op dat je niet zegt van ohh 900 euro incl is goed te doen, lukt wel doen we, want het is vervelend als je erachter komt dat je het te laag hebt ingeschat. Ook is het handig om er rekening mee te houden met het "Wat als," Want ALS je relatie op de klippen loopt is het al vervelend, en het is nog rottiger als dat betekend dat jullie beiden geen huis meer hebben.
Mijn vriendin en ik hebben vlak voor het nieuwe jaar een woning aangeboden gekregen en toen moesten we snel beslissen of we het wel of niet wilden. Daar dachten we alles ruim ingeschat te hebben maar dat viel vies tegen.
Onder andere door onverwachte dingen als het lastig te verkrijgen van een parkeervergunning om maar wat te noemen ( dus een parkeerplek moeten huren van onze woningbouwvereniging, duur)
Nou zijn we reuze blij met ons appartement en hoeven we niet op een houtje te bijten maar we hebben wel iets meer luxe in moeten leveren dan we gewild hadden.
[ Bericht 4% gewijzigd door Ra-z op 07-04-2011 14:03:52 ]