abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 09:31:24 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95156990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:11 schreef Devz het volgende:

[..]

Als je met z'n tweeën niet van 1300 euro per maand kunt rondkomen, dan ben je wel enorm slecht qua financiën. Woonkosten zijn normaal gesproken toch wel het grootste deel van je vaste lasten.

Werken jullie fulltime trouwens? Want dan is dat netto salaris wel erg laag.
Dat het kan ben ik wel met je eens, maar het is een sobere levensstijl. Ik zou zelf proberen bij zo'n laag inkomen om goedkoper te huren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_95157776
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:21 schreef Devz het volgende:

[..]

Ik vind 500 euro 'voor andere dingen' vrij veel hoor. Als je allebei een eigen auto hebt wordt het inderdaad wel krap, maar dat is als starter vast niet het geval. Gezien hun salaris ga ik er ook vanuit dat het gezamenlijk inkomen wel snel zal stijgen.
Niet lullig bedoeld maar als ze 40 uur per week werken en beginnen met 1400 euro bruto per maand (1100netto) zit je meestal niet in een vakgebied waar veel geld verdient gaat worden. :X
  donderdag 7 april 2011 @ 10:13:06 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95158160
Ik meen me te herinneren dat er eerst in de op stond dat beiden 26 uur werkten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_95158582
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:13 schreef XL het volgende:
Ik meen me te herinneren dat er eerst in de op stond dat beiden 26 uur werkten.
als dat het geval is dan hebben ze gezamenlijk 28 uur per week meer tijd om geld uit te geven. Dan wordt die 500 euro opeens krap :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95158648
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:59 schreef Knakker het volgende:
Met 2200 euro netto kun je prima 900 euro huur ophoesten. Dat is zo ongeveer mijn situatie geweest een tijd lang (ware het niet dat ik dat alleen verdiende, en dus geen "relatie"-risico liep op het huis ;)).

Verwacht alleen niet dat je ook nog veel kunt sparen; dat kon wel eens hard tegenvallen.
Maar 1 persoon is ook weer anders he ;)
thats it
  donderdag 7 april 2011 @ 10:32:56 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95158774
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:27 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

als dat het geval is dan hebben ze gezamenlijk 28 uur per week meer tijd om geld uit te geven. Dan wordt die 500 euro opeens krap :)
plus hogere stookkosten, want vaker thuis
  donderdag 7 april 2011 @ 10:47:05 #57
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_95159232
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Dat waardeer ik. :Y

Ik moet wel nog een aantal kanttekeningen plaatsen..

Mijn vriend en ik werken beiden parttime, inderdaad.
Dit wordt in de toekomst wel opgebouwd naar meer uren per week.

Ook hebben we beide een Wajong-uitkering, waardoor we dus ook aan een aantal regels gebonden zijn.

We hebben besloten om geen woning of appartement van om en nabij de 900 euro te gaan huren, omdat we natuurlijk ook willen 'leven', en niet het merendeel van ons gezamelijke inkomen willen besteden aan enkel de huur.

We gaan dit weekend weer samen om de tafel zitten, en dan gaan we een concreet plan van aanpak opstellen. :)
'Wanneer alles verloren lijkt, doet hoop nog leven.'
pi_95159681
Offtopic, maar waarom beide een uitkering als je gewoon werkt?
  donderdag 7 april 2011 @ 11:20:26 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_95160338
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:47 schreef Flew het volgende:
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Dat waardeer ik. :Y

Ik moet wel nog een aantal kanttekeningen plaatsen..

Mijn vriend en ik werken beiden parttime, inderdaad.
Dit wordt in de toekomst wel opgebouwd naar meer uren per week.

Ook hebben we beide een Wajong-uitkering, waardoor we dus ook aan een aantal regels gebonden zijn.

We hebben besloten om geen woning of appartement van om en nabij de 900 euro te gaan huren, omdat we natuurlijk ook willen 'leven', en niet het merendeel van ons gezamelijke inkomen willen besteden aan enkel de huur.

We gaan dit weekend weer samen om de tafel zitten, en dan gaan we een concreet plan van aanpak opstellen. :)
Ik zou er alles aan doen om je minder kapitaalkrachtige positie te misbruiken om aan een goedkope sociale huurwoning te komen. Als je er eenmaal inzit krijgen ze je er niet meer uit als je veel gaat verdienen en betaal je lekker weinig tegenover meer besteedbaar inkomen. Het door iedereen zo gewenste scheefhuren.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:30:01 #60
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_95160669
Dat is inderdaad waar, XL. :Y

We staan ook ingeschreven bij een woningbureau voor sociale woningen, maar als we daar op moeten gaan wachten, kunnen we hoogstwaarschijnlijk nog maanden tot jaren wachten..

Kwestie van ontzettend veel vraag, en maar schaars aanbod.
Dat schiet gewoon niet op, helaas.

Maar een leuke, sociale huurwoning zou wel de beste keuze zijn, inderdaad. :Y

Alleen kalote dat die hier zo beperkt zijn..
pi_95166205
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2011 18:17 schreef Flew het volgende:
Ik heb straks even een simpel rekensommetje gemaakt, wat we ons aan huur zouden kunnen permitteren, als alle overige kostenposten er al vanaf getrokken zijn..

Dan kunnen we voor ongeveer 900 euro inclusief huren! :s)

En dat moet ik er ook bij zeggen, dat ik royaal de andere kosten heb meegenomen in de begroting.

Dus voor boodschappen 400 euro per maand gerekend, voor de auto 200 euro per maand, ..
200 per maand is niet echt royaal ( afhankelijk van hoeveel je rijdt)

verzekering + wegenbelasting ~60 euro, de maand
2 tanks benzine per maand ~120 euro,
grote beurt + apk 1x pjaar 200/12 ~20 euro pmaand
Onderhoud 500 per jaar (Olie, ruitenwissers, rwvloeistof, banden, een keertje iets kapot wat al snel oploopt) ~40 euro per maand

Dan zit je al op 240 euro en dat is als er weinig misgaat. (Nou weet ik niet hoeveel je rijdt maar 2x tanken per maand zit je al snel op denk ik)

400 voor eten is prima te doen. Maar zit bij die 400 euro ook de wasmiddelen, schoonmaakzut, persoonlijke verzoring (shampoo,deo, tandpasta en de hele zut) huis onderhoud ( een nieuwe afvalbak bijv. ) dat soort dingen tikken aan.

Vergeet kleding en hobbies niet in te budgetteren, wordt snel over het hoofd gezien. Een keertje uit eten of een keer stappen hoeft niet veel te kosten. maar als dat 50 euro is is dat als je dat niet meegerekend hebt een halve week boodschappen.

Pas heel erg op dat je niet zegt van ohh 900 euro incl is goed te doen, lukt wel doen we, want het is vervelend als je erachter komt dat je het te laag hebt ingeschat. Ook is het handig om er rekening mee te houden met het "Wat als," Want ALS je relatie op de klippen loopt is het al vervelend, en het is nog rottiger als dat betekend dat jullie beiden geen huis meer hebben.

Mijn vriendin en ik hebben vlak voor het nieuwe jaar een woning aangeboden gekregen en toen moesten we snel beslissen of we het wel of niet wilden. Daar dachten we alles ruim ingeschat te hebben maar dat viel vies tegen.

Onder andere door onverwachte dingen als het lastig te verkrijgen van een parkeervergunning om maar wat te noemen ( dus een parkeerplek moeten huren van onze woningbouwvereniging, duur)

Nou zijn we reuze blij met ons appartement en hoeven we niet op een houtje te bijten maar we hebben wel iets meer luxe in moeten leveren dan we gewild hadden. :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ra-z op 07-04-2011 14:03:52 ]
pi_95170164
Tip van mij: leg een noodpotje aan met een bedrag twv het duurste apparaat zodat je die kunt vervangen wanneer dat nodig is. Denk hierbij aan een wasmachine, koelkast etc. Auto zou ik niet van dat potje doen tenzij de auto pure noodzaak is.

Je weet nooit wanneer iets stuk gaat en je wilt niet voor verassingen komen te staan wanneer dat gebeurd :). Je kunt bij aanschaf ook een samenlevings contract opstellen waarin staat wie wat bezit. Kan me voorstellen dat jullie samen de spulletjes gaan aanschaffen en dan kan het vastleggen hiervan handig zijn zodat er later geen gezeik over is.
  maandag 11 april 2011 @ 12:08:41 #63
340486 Flew
Mijn wil is wet.
pi_95337292
Ik heb net een mailtje gekregen van een makelaardij met een uitnodiging om twee appartementen te gaan bezichtigen. :)

Een appartement (55 vierkante meter) kost 575 EUR inclusief, maar is verouderd en moet nog behoorlijk wat aan worden gedaan, en het andere appartement is 800 EUR inclusief (65 vierkante meter), maar is volledig instapklaar, en compleet gerenoveerd en vernieuwd. Een behoorlijk luxe appartement ook; nieuwe badkamer, nieuwe keuken, en veeeeel ruimte.

Het eerste appartement is natuurlijk een stuk goedkoper, maar qua onderhoud is er ook werk aan de winkel. Dat is bij het tweede appartement een stuk minder, tot vrijwel niet.

Ik denk dat we beide maar eens vrijblijvend gaan bezichtigen.
Een keuze kunnen we altijd nog maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')